oke oke toegegeven.... ik rijd er 6 keer per jaar (afgelopen 5 jaar) en voornamelijk vroeg in de ochtend of laat in de avond....
Toch wel mijn favoriete route naar Praag aangezien Frankfurt route dramatisch is qua baustelle... nooit ongelukken gezien gelukkig....
Maar ik snap wel de opmerking over de twee banen.... dat kan soms link zijn met vrachtwagens...
Geplaatst: 31.07.2009 - 11:58
door Pygmee
Laatst met mijn S60 naar Love Family Park festival bij Hanau.
Op de teller 222km/u, volgens de TomTom was het net 200km/u.
Moet prima kunnen, de weg ging rechtdoor tot aan de horizon, 3 banen, en amper verkeer op de weg zondagochtend.
Hij had vast nog iets harder gekund maar mijn broer begon te huilen als een klein meisje dat ie 't wel weer hard genoeg vond
Geplaatst: 31.07.2009 - 13:44
door asta
Pygmee schreef:Laatst met mijn S60 naar Love Family Park festival bij Hanau.
Op de teller 222km/u, volgens de TomTom was het net 200km/u.
Moet prima kunnen, de weg ging rechtdoor tot aan de horizon, 3 banen, en amper verkeer op de weg zondagochtend.
Hij had vast nog iets harder gekund maar mijn broer begon te huilen als een klein meisje dat ie 't wel weer hard genoeg vond
En toen kreeg je onverwacht een klapband omdat er een klein scherp voorwerp op de weg lag. :shock:
Geplaatst: 31.07.2009 - 14:00
door Bart
Dat kan bij elke snelheid gebeuren Bart. Ik geef jou (en mijn vrouw, want die zegt precies hetzelfde) gelijk dat er bij een dergelijke snelheid geen houden meer aan is. Maar als iedereen zo denkt rijden we straks allemaal als die grijze hoofdjes op zondag in hun Suzuki Liana's e.d.
Geplaatst: 31.07.2009 - 14:17
door bookkeeper
hehe... inderdaad, als je zo gaat denken dan kom je je huis niet meer uit !
Geplaatst: 31.07.2009 - 14:19
door Johan
De kans dat je met de huidige banden, mits is goede staat, een klapband krijgt is net zo groot als een Airbus die uit de lucht komt vallen .... eehhhh ik moet eigenlijk zeggen kleiner.
Geplaatst: 31.07.2009 - 14:45
door gsx750r
We kunnen deze discussie gewoon kortsluiten.
HARD RIJDEN IS VEILIG EN VERMINDERT DE KANS DAT JE BIJ EEN ONGEVAL BETROKKEN RAAKT !!!!
Ik kan dat natuurlijk uitleggen dus let op.
We lezen vaak genoeg in de krant of zien op het journaal dat er om zo en zo laat op een of andere snelweg een ernstig ongeluk heeft plaatsgevonden met zwaar gewonden en/of erger.
Nou het is toch wel heel simpel om te snappen dat als je heel hard rijdt, je op dat tijdstip daar allang voorbij was en dus niet .......... :splat: :splat:
Rob
Geplaatst: 31.07.2009 - 14:52
door asta
Ik kom het huis ook niet meer uit, kijk wel uit !
@Bart, zou dat alleen bij 220 op de teller vervelende gevolgen hebben gehad, gezien Pygmee aangaf dat zijn broer het al genoeg vond?
Pygmee had de verantwoording in handen van zijn passagier!
@ Johan,
Waar staat dat zwart op wit, ik bedoel waar is dat onderzocht?
Met het huidige parkeergedrag, tegen de stoeprand oprijden om te parkeren is b.v. zeer slecht voor je band en kan ernstige schade aanrichten die je niet ziet.
Klapband is dan zo gebeurt.
En gezien de laatste weken de airbussen als mussen uit de lucht vallen is de kans wel degelijk groter dan je nu doet voorkomen.
Mijn reactie was meer bedoelt in de richting van hoe makkelijk er geschreven wordt dat men boven de 200 gereden heeft zonder echt te beseffen welke risico's men gelopen heeft en genomen heeft met passagier.
Geplaatst: 31.07.2009 - 14:54
door asta
@ GSX750r
Of je reed toevallig op een andere snelweg !?
Geplaatst: 31.07.2009 - 15:03
door Johan
@asta,
Dan zouden er statisisch gezien in duitsland toch heel veel slachtoffers vallen door klapbanden hetgeen dus niet gebeurd.
Enfin, in de psychologie is er wel een naam voor om de beperking van vrijheden (even plastisch gesteld dan) positief om te draaien. D.w.z. de beperking verheffen t.o.v. een situatie waar die specifieke beperking niet geldt. Ik snap dat wel maar begrijp het niet :laughing5:
Geplaatst: 31.07.2009 - 16:00
door Guestuser
gsx750r schreef:We kunnen deze discussie gewoon kortsluiten.
HARD RIJDEN IS VEILIG EN VERMINDERT DE KANS DAT JE BIJ EEN ONGEVAL BETROKKEN RAAKT !!!!
Ik kan dat natuurlijk uitleggen dus let op.
We lezen vaak genoeg in de krant of zien op het journaal dat er om zo en zo laat op een of andere snelweg een ernstig ongeluk heeft plaatsgevonden met zwaar gewonden en/of erger.
Nou het is toch wel heel simpel om te snappen dat als je heel hard rijdt, je op dat tijdstip daar allang voorbij was en dus niet .......... :splat: :splat:
Rob
EN HARD RIJDEN ZORGT DAT JE SNELLER OP JOUW EINDBESTEMMING BENT DUS MINDER VERMOEID BENT OMDAT JE MINDER LANG ACHTER HET STUUR ZIT....
Geplaatst: 31.07.2009 - 17:16
door Mathijs.
V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:Alleen bij 0 km/u gebeuren er geen ongelukken.
Toch is dat bij ons een keer gebeurt. Wij stonden netjes op straat geparkeerd met de auto, knalt er een scooter vol tegen de voorkant aan.
Geplaatst: 31.07.2009 - 17:22
door Paul
Maar Asta als jij zo tegen hard rijden bent, waarom heb je dan een T5 en hem gechipt?
En om dan te zeggen dat hij harder optrekt, lijkt me nog gevaarlijker, zometeen verwacht iemand niet dat jij hard kan optrekken. Is het ook boem!
Geplaatst: 31.07.2009 - 19:04
door asta
Paul, als eerste heb ik deze gekocht omdat ik een graag een v50 wilde met een motor die rustig loopt en vooral onderin veel kracht heeft, voorde korte inhaal acties zonder terug te schakelen vind ik dit erg prettig.
Het model is vanwege de 2 kinderen.
Daarnaast had ik mij voorgenomen om er ooit eens een te willen kopen.
Nu ik er een heb verlang ik steeds vaker naar b.v. de rijstijl van een s60 (rustig en comfort).
Maar ook ik rijd er af en toe hard mee, niet alleen in Duitsland!
Dit heb ik trouwens ook gezegd in een eerder bericht, ook ik neem dus die risico's.
Dus ik ben niet tegen hard rijden maar er word te makkelijk gepraat over ik heb even 200 of harder gereden.
Ik kan moeilijk iedereen over een kam scheren maar ik durf te zeggen dat op een enkeling na niemand hier verantwoord en ervaren deze snelheden kan rijden en het allemaal kamikaze acties zijn.
Je bent gewoon helemaal nergens meer als je de controle kwijtraakt.
Nu maak je het zelf waarschijnlijk niet meer mee, maar bedenk wat je b.v. je naasten aandoet.
Geplaatst: 31.07.2009 - 19:07
door Bart
asta schreef:Ik kom het huis ook niet meer uit, kijk wel uit !
@Bart, zou dat alleen bij 220 op de teller vervelende gevolgen hebben gehad, gezien Pygmee aangaf dat zijn broer het al genoeg vond?
Pygmee had de verantwoording in handen van zijn passagier!
Bart, uiteraard is het bij mij ook meteen over zodra een (van de) passagier(s) protesteert. Als je 200+ rijdt, moet je gewoon weten wat je doet: wees fit en alert, doe het alleen als de weg en het weer het toestaan etc. Met een auto die daartoe goed in staat is kun je mijns inziens redelijk veilig deze hoge snelheden rijden.
Geplaatst: 31.07.2009 - 19:43
door asta
@ mijn naamgenoot
Het is niet zozeer dat ik het allemaal maar afkeur hoor want ook ik vind hard rijden erg leuk (maar enorm inspannend).
Ik maak mij alleen wel een "zorgen" over hoe makkelijk men over bepaalde grenzen heen gaat zonder te beseffen wat ze doen.
Neem het dus niet te zwaar op, ik zie alleen graag dat men er nog eens bij nadenkt en dan pas het gas/diezel/benzine of waar je ook op mag rijden opengooid.
Geplaatst: 31.07.2009 - 20:50
door Paul
je kan trouwens ook prima 180+ rijden op de A4
Geplaatst: 01.08.2009 - 21:41
door eXite
Voor alle stoere praat over consequenties van onverwachte gebeurtenissen bij hoge snelheden, bekijk dit filmpje eens Als dit met 250 was gebeurd dan had je geen SCHIJN van kans gehad.
Neemt niet weg dat het kind in ons allemaal wel eens de overhand neemt en het gas er soms iets harder op gaat dan eigenlijk verantwoord is. Het is namelijk (uitzonderingen daargelaten) nooit NODIG om harder dan 200 te rijden, dus waarom zou je het dan doen?
Ohja, voor de dicksize contest, hardste wat ik ooit heb gereden is 336km/h in een audi S8 van 2008. Gelukkig leven ik en mijn medeweggebruikers nog.
Geplaatst: 01.08.2009 - 23:27
door RampantBunny
WOW!!!
Een ding is zeker hij wist wat ie deed (100% meer dan de gemiddelde automobilist.. waarom zeg ik dat? Omdat je hem alweer zijn stuur omziet gooien voordat de auto terug in het spoor is en dat is waar 99,5% van de automobilisten (inclusief mijzelf) de fout in zal gaan), want hij hield
Maar geezzzz en hij was inderdaad al serieus van het gas af gegaan. Had dit gebeurd met de snelheid die hij eerder had was het een serieuse crash geweest. Olie op de weg oid? Op het moment dat hij instap zegt hij iets, maar ik kan het niet goed verstaan, iets met "leaks"
Vanuit mijn tijd bij rws weet ik overigens dat er soms een heel lulig diesel spoortje oid op een weg kan liggen, onzichtbaar op het eerste gezicht, met heel zware gevolgen voor met name motorrijders
Geplaatst: 02.08.2009 - 00:16
door Paul
Maar ik zou dus niet zo hard rijden in al die bochten etc, maar misschien ligt dat weer aan mij... (en niet alleen die bochten ook al die medeweggebruikers daar)