Pagina 6 van 7

Geplaatst: 03.06.2009 - 21:02
door bart simpson
je zult vast een andere kop kunnen laten monteren, Volvo biedt je die mogelijkheid iig niet als optie en ik verwacht ook niet dat een dealer het in het kader van productaansprakelijkheid zomaar zal modificeren

Geplaatst: 03.06.2009 - 21:07
door Wim J
OK, ik moet dus een creatieve Volvo-kenner zoeken met ballen aan zijn lijf!

Geplaatst: 03.06.2009 - 21:09
door bart simpson
er zal vast ook wel een Volvo kenster zijn

Geplaatst: 03.06.2009 - 21:22
door daf46
Wim J schreef:Ik las ergens dat het mogelijk zou zijn om vaste stoters te wijzigen in hydraulische door de nokken assen te vervangen.
Ik geloof dat Johann hier meer over weet.

Geplaatst: 03.06.2009 - 21:24
door edraket
Gaat niet, de koelgaten zijn anders.

Geplaatst: 03.06.2009 - 21:53
door Ludo
Wim J schreef:Ik las ergens dat het mogelijk zou zijn om vaste stoters te wijzigen in hydraulische door de nokken assen te vervangen.
Wim, ik ben geen specialist.
ik heb een heel ander beroep. :lol:

op het 850 forum is die discussie ook al eens gevoerd.
ging toen over de +2000 motoren.
volgens Johann kon het niet.
Ben123 (op dit forum Ramon&Ramon) schreef dat er wel degelijk hydro stoters beschikbaar zijn.

Geplaatst: 03.06.2009 - 22:20
door Wim J
Ludo schreef:
Wim J schreef:Ik las ergens dat het mogelijk zou zijn om vaste stoters te wijzigen in hydraulische door de nokken assen te vervangen.
Wim, ik ben geen specialist.
ik heb een heel ander beroep. :lol:

op het 850 forum is die discussie ook al eens gevoerd.
ging toen over de +2000 motoren.
volgens Johann kon het niet.
Ben123 (op dit forum Ramon&Ramon) schreef dat er wel degelijk hydro stoters beschikbaar zijn.
Ok geen specialist, dan wel een kenner?

Als ik het goed begrijp kunnen de vaste stoters vervangen worden door hydraulische met dezelfde nokkenassen? Of is dat de zaak te zeer vereenvoudigen?

Geplaatst: 03.06.2009 - 22:25
door edraket
Vaste stoters kunnen zeker niet vervangen worden door hydro stoters. \De koppen zijn daarvoor te verschillend. En zoals ik al eerder stelde zijn de koelwater gaten anders.

Geplaatst: 03.06.2009 - 22:30
door Wim J
Vond het al vreemd dat ergens te lezen, want dat zou wel een al te 'eenvoudige' oplossing zijn om de motoren met vaste stoters beter lpg bestand te maken

Geplaatst: 03.06.2009 - 22:47
door Ludo
het zou inderdaad te gemakkelijk zijn.
maar zoals eerder geschreven, Ben (Ramon&Ramon) schreef dat er wel degelijk hydro stoters bestaan.
even het topic erbij gezocht. http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,2146.0.html
misschien kan hij verklaren wat en hoe hij daarmee bedoelde.

Geplaatst: 03.06.2009 - 23:41
door Gast
Zo even een paar hydro stoters er in zetten, dat weet ik niet.
Idd Ramon&ramon zegt het en die weet er toch wel wat van.

Als 1e, er zit een hoogte verschil in de stoters, de vraag is of dit aan de binnen zijde ook zo is.
Als 2e, vraag ik mij af hoe je één en ander zou moeten regelen met de de olie druk.
Als 3e, hoe zit het met de variabele kleptiming, ik weet niet hoe dit zal reageren met hydraulische klepstoters.

Het zou wel een geweldige oplossing zijn en een gat in de markt. :P

Geplaatst: 04.06.2009 - 00:01
door Ramon&Ramon
Hoeveel topics over dit onderwerp zijn er al voorbij gekomen,alle antwoorden op vragen die hier gesteld worden,zijn al zo vaak gegeven!

Het stellen van de kleppen is een dure reparatie,als er geen controlegaten zijn heb je een probleem,bij slecht lopen en of starten moet je dus aan stellen gaan denken.
Ik persoonlijk vind het LPG gebeuren in een Volvo simpel gezegd waardeloos,als er iets mis gaat,gaat het vaak goed mis met vaak zeer hoge kosten.
Ik spreek vanuit de praktijk,ik stel die kleppen regelmatig en veel rijders vinden de kosten ervan belachelijk hoog,maar gezien de ingreep is dat niet zo vreemd,je moet de halve motor demonteren!
Veel auto bedrijven zijn er ook niet blij mee om deze reparatie te doen en vallen vaak terug op iemand met veel ervaring met deze materie,er zijn zelfs dealers die het niet graag doen of er de ervaring niet mee hebben!

Geplaatst: 04.06.2009 - 00:04
door Gast
Klopt, niks nieuw onder de zon, maar............
denk jij dat er een mogelijk zou zijn op van vaste stoters naar hydro stoters te gaan?

Geplaatst: 04.06.2009 - 00:04
door Ramon&Ramon
Er kunnen in een cilinderkop met vaste stoters geen hydraulische stoters gemonteerd worden,om de doodeenvoudige reden dat ze niet passen.
De motoren van na modeljaar 2000 hebben dus vaste stoters(stelbaar)
Een 850 heeft enkel hydraulische stoters.

Geplaatst: 04.06.2009 - 00:07
door Ramon&Ramon
Ik heb het even terug gelezen,er bestaan inderdaad hydraulische stoters die passen,maar zijn niet van Volvo,de ervaring is dat er een smeer tekort optreed!Dus niet doen!

Geplaatst: 04.06.2009 - 00:08
door Gast
Dus dit klopt niet?
Ludo schreef:het zou inderdaad te gemakkelijk zijn.
maar zoals eerder geschreven, Ben (Ramon&Ramon) schreef dat er wel degelijk hydro stoters bestaan.
even het topic erbij gezocht. http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,2146.0.html
misschien kan hij verklaren wat en hoe hij daarmee bedoelde.

Geplaatst: 04.06.2009 - 00:10
door Gast
Dat is snel, je geeft antwoord voor dat ik de vraag stel. :P

Geplaatst: 04.06.2009 - 00:12
door Gast
Smeerkanaaltjes verbeteren?
Maken zoals bij de 850?

Geplaatst: 04.06.2009 - 00:12
door Ramon&Ramon
Nee,dat klopt niet,wel geprobeerd,maar zonder succes!

Geplaatst: 04.06.2009 - 14:32
door Johann
AlexV70 schreef:Smeerkanaaltjes verbeteren?
Maken zoals bij de 850?
Er zijn nog koppen van 2000, misschien ook nog 2001, waarbij de kanaaltjes nog in de kop zitten maar niet verbonden zijn met de stoter kamer. Alleen het bovenste stukje van het kanaal is meegegoten. Je zou deze door kunnen boren om weer een kanaal te maken. De latere modellen van 't zelfde type kop hebben dit niet meer. De koppen met VVT op in en uitlaat zijn helemaal anders, meer waterkoeling.

Om een 2000 en misschien 2001 kop hydro te maken zou je onderdelen van een vroege '99 kop kunnen gebruiken incl. de nokkenassen of een complete vroege '99 kop er op kunnen zetten.