Pagina 6 van 9

Geplaatst: 01.01.2010 - 15:19
door bart simpson
Als dat iets is dat alleen opgaat voor België vermoed ik idd dat Volvo daar weinig mee zal gaan doen.
Jammer dat Europa niet bij machte lijkt om een Europese regelgeving c.q. belastingheffing ten aanzien van CO2 belasting van de grond te krijgen.
Dat is alleen wel weer een hele andere discussie.

Geplaatst: 01.01.2010 - 15:29
door 945i
Ach, ze (Volvo) hebben vroeger ook wel "iets" gedaan voor Italië.. Maar dat is een grotere markt denk ik.. :?

Idd, te gek voor woorden dat het miljoenen verslindende instituut Europa, geen unanieme afspraken kan maken op dit gebied.

Begin van deze week nog rondgereden in dieselland België..Op een paar stukken snelweg na, kan je überhaupt niet genieten van het rijden daar. Gatenkaas is een beter naam voor de meeste wegen.. :(

Geplaatst: 01.01.2010 - 15:32
door Ludo
bart simpson schreef:Dat is alleen wel weer een hele andere discussie.
Dat klopt, maar wil alleen maar aangeven, dat als dit bv wél een Europese regelgeving zou zijn, dat Volvo dat graantje maar al te graag zal willen meepikken, en daarmee plots Volvo en gas wél kan. :roll:

Geplaatst: 01.01.2010 - 15:36
door bart simpson
Dat laatste geloof ik dan weer niet, heb er net even teveel stuk gezien, zonder structureel andere motoren gaat dat ook niets worden.
En mocht België onverhoopt de accijns op lpg verhogen om het begrotingstekort aan te vullen staat het verhaal er in een keer heel anders voor.

Geplaatst: 01.01.2010 - 15:44
door 945i
Dat moet sowieso, het merendeel van het huidige motorenaanbod is hopeloos verouderd.

Geplaatst: 01.01.2010 - 15:45
door Ludo
bart simpson schreef:, heb er net even teveel stuk gezien,
Dat is ook weer, die andere eeuwig durende discussie.
Je bent nog steeds een van de weinige.
Zonder onderbouwingen kan je dan net zo goed stellen, dat het aan jou/garage ligt.
Zelfs opmerkelijk, iemand die steevast gas ontraad, het niet eens verkoopt, maar toch de meeste gasauto's stuk ziet. #-o
Je blijft een lachertje Bart.

Geplaatst: 01.01.2010 - 15:47
door bart simpson
Jij blijft een Belg Ludo....

Geplaatst: 01.01.2010 - 15:57
door 945i

Geplaatst: 01.01.2010 - 16:01
door bart simpson
Ik zie zelf meer in een dieselhybride, lpg blijft qua beschikbaarheid toch een wat lastigere brandstof

Geplaatst: 01.01.2010 - 16:02
door Ludo
bart simpson schreef:Jij blijft een Belg Ludo....
Dat zal inderdaad altijd zo blijven. :lol:
Maar neemt niet weg, dat Belgen, net zoals jij die steeds vraagt, ook graag onderbouwingen willen zien.

Geplaatst: 01.01.2010 - 16:06
door bart simpson
Ik zal Volvo AB eens vragen hun motivatie voor het (alweer 7 jaar) uitsluiten van garanties op een Volvo voorzien van gas naar je op te sturen, het had iig te maken met het veelvuldig kapotgaan van koppen.
Dat uitsluiten van fabrieksgaranties is trouwens ook bij o.a. BMW, Mercedes, Audi en Toyota ook alweer een tijdje zo, het zet sommigen aan het denken, jou overduidelijk niet.

Geplaatst: 01.01.2010 - 16:22
door Ludo
bart simpson schreef: het zet sommigen aan het denken, jou overduidelijk niet.
Ah, soms duurt het wel even, maar ik begin het te begrijpen. :lol:
bart simpson schreef:, heb er net even teveel stuk gezien,
Je denkt dus dat je er velen stuk hebt gezien, en daarom begin je een 'kruistocht' tegen gas, en kom je ook niet over de brug met onderbouwing.
Correct?.

Geplaatst: 01.01.2010 - 16:26
door bart simpson
Nee, niet correct, iedereen die gas monteerd ga ik vaker terug zien, daar verdien ik meer aan dus zijn ze mij van harte welkom...
Alleen lever ik gas niet op een nieuwe auto, ik verrek het namelijk om de garantiekosten te gaan dragen die niet door Volvo gedragen worden.
Laat iemand dus door jouw enthousiasme aangestoken zelf gas monteren op een nieuwe auto stuur ik hem voor de garanties wel gewoon door hoor...
Maar laten we ophouden deze topic verder te vervuilen, onze standpunten zijn vast genoegzaam bekend.

Geplaatst: 01.01.2010 - 16:32
door Ludo
bart simpson schreef:Alleen lever ik gas niet op een nieuwe auto, ik verrek het namelijk om de garantiekosten te gaan dragen die niet door Volvo gedragen worden.
Dat is je volste recht, kan niemand betwisten.
Je zou wel als advies kunnen meegeven, dat men voor gas bij een vakman moet zijn (daar wringt het schoentje anno 2010 nog steeds), dan is garantie geen enkel punt.
:wink:

Geplaatst: 01.01.2010 - 16:55
door bart simpson
geef gewoon eens lijstje van die vaklieden

Geplaatst: 01.01.2010 - 16:59
door Delta
bart simpson schreef:Ik zal Volvo AB eens vragen hun motivatie voor het (alweer 7 jaar) uitsluiten van garanties op een Volvo voorzien van gas naar je op te sturen, het had iig te maken met het veelvuldig kapotgaan van koppen.
Dat uitsluiten van fabrieksgaranties is trouwens ook bij o.a. BMW, Mercedes, Audi en Toyota ook alweer een tijdje zo, het zet sommigen aan het denken, jou overduidelijk niet.
Is waar maar daar staat dan weer tegenover dat VW en Opel er net weer mee zijn begonnen om te leveren met fabrieksgarantie.

Geplaatst: 01.01.2010 - 17:51
door bart simpson
volgens mij noemde ik die ook niet

Geplaatst: 01.01.2010 - 18:11
door drkiller
Maar op benzine rijd een auto toch?
En op gas moet je toch koken?

Ik snap de gedachte niet, gas kan toch nooit de power leveren als benzine levert, tevens gaat je blok ook sneller naar de knoppen, heb ik van een garagist mogen vernemen.

Geplaatst: 01.01.2010 - 18:16
door t5power
drkiller schreef:Maar op benzine rijd een auto toch?
En op gas moet je toch koken?

Ik snap de gedachte niet, gas kan toch nooit de power leveren als benzine levert, tevens gaat je blok ook sneller naar de knoppen, heb ik van een garagist mogen vernemen.
/me nomineert bovenstaande tot meest constructieve reply!!

Geplaatst: 01.01.2010 - 18:29
door Ludo
drkiller schreef:Ik snap de gedachte niet, gas kan toch nooit de power leveren als benzine levert, tevens gaat je blok ook sneller naar de knoppen, heb ik van een garagist mogen vernemen.
Kom maar een keer langs met je garagist, kan die ook eens wat (bij)leren. :twisted:

@Bart, dat lijstje is al vaker opgenoemd.
Daarmee wil ik niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar het moge duidelijk zijn, dat er véél kaf in het koren zit.