Ik had de R gekocht omdat ik toch voornamelijk met de motor reed. Maar door omstandigheden gaat de motor eruit en wordt de S60 vervoer nr1.
Zit ik wel met het probleem van het verbruik... Dus komt er (later) LPI in.
Nu is er mij echter gezegd dat het viale systeem in de R op zen limiet zit en er momenteel nog geen mogelijkheid bestaat om tuning met LPI te combineren. Ik was echter van plan de wagen te tunen en ik wil ook niet van dat plan afwijken :twisted:
Bestaat er bv een mogelijkheid dat als ik op LPI rij, de wagen op 300pk gelimiteerd wordt en op benzine full power?
thx
S60 R: LPI EN tunen? Kan het?
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
- Contacteer:
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
LPG laten in bouwen niet teveel doortrappen op gas
en alleen maar blazen op benzine?
en alleen maar blazen op benzine?
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33110
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Het is toch gassen met een S60R
en niet Gas in een S60R ...
en niet Gas in een S60R ...

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik kan me gezien je voorgaande Volvo best voorstellen dat je wat vermogen tekort komt
Volvo for life
- Welles
- 5th Gear member
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
- Locatie: Utrecht

S40 1.8 | 1997
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
- Contacteer:
hoezo?bart simpson schreef:ik kan me gezien je voorgaande Volvo best voorstellen dat je wat vermogen tekort komt
Dennis: heb ik ook gedacht, maar is dat voldoende?
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
zo'n V40 diesel was al een heftig kanon met waanzinnige eigenschappenGekkeBelg schreef:hoezo?bart simpson schreef:ik kan me gezien je voorgaande Volvo best voorstellen dat je wat vermogen tekort komt
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Gekke belg, heb ook met dilemma gezeten. Heb een T5 met 260 pk die na tuning rond de 300 zou hebben. Bij Mesman LPG inbouw konden ze maar tot 280 pk gaan. Mesman heeft zelf met een getunede R rond gereden maar dat is er weer uitgehaald, kon niet genoeg pks leveren. Je moet anders maar eens bellen/mailen met mesman. Was ook wel prijzig geloof ik, rond de 2600 euro ofzo, wel incl electronische flashlube.GekkeBelg schreef:hoezo?bart simpson schreef:ik kan me gezien je voorgaande Volvo best voorstellen dat je wat vermogen tekort komt
Dennis: heb ik ook gedacht, maar is dat voldoende?
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Je zou schrikken als je wist hoeveel Porsches, dikke Jaguars, BMW's, Audi's, ... en grote (sport) SUV's met >300pk er op lpg rijdeneddy3 schreef:Nen R op gas,dat is zoiets als heiligschennis in mijn ogen!
Grtn Eddy

1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Als je de benzine al niet kan betalen moet je je afvragen of je wel de juiste keuze van de auto hebt gemaakt.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21129
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik zit mij ook een beetje af te vragen of je niet beter een fijne D5 had kunnen kopen, een R is natuurlijk de real deal maar ook met bijbehorende (brandstof)kosten.Johan schreef:Als je de benzine al niet kan betalen moet je je afvragen of je wel de juiste keuze van de auto hebt gemaakt.
Dit type auto schreeuwt om gereden te worden op benzine, ik ben juist van G3 afgestapt vanwege het niet vloeiend kunnen rijden bij een koude start.
Met alle respect eigenlijk geen auto om zó particulier mee te rijden tenzij je gewoon heel veel geld over hebt om iets speciaals te rijden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
een R lijkt me ook meer geschikt als weekend/vrijetijd auto. Op een ander forum eens iets gelezen van iemand die een 850 T5 R rijdt. Na de nodige aanpasingen (grotere turbo, andere uitlaat, chip op maat, dikkere remmen, ...) reed het ding perfect naar zijn zin, maar was te duur als dagdagelijkse auto. Heeft er toen een C70 classic bijgekocht als dagelijkse auto en de 850 wordt nu denk ik enkel nog gebruikt voor hobby (circuit)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
- Contacteer:
@Johan: Voor er mensen hun mening uiten hoe ik mijn persoonlijk leven/financien moet regelen kan je mss beter es effen de post deftig lezenJohan schreef:Als je de benzine al niet kan betalen moet je je afvragen of je wel de juiste keuze van de auto hebt gemaakt.
Ik verhuis binnenkort zelfs tot enkele 100m van mijn werk af, in het centrum, waardoor ik dus zelfs geen wagen meer nodig heb. Ik wil LPI, just in case.GekkeBelg schreef:Ik had de R gekocht omdat ik toch voornamelijk met de motor reed. Maar door omstandigheden gaat de motor eruit en wordt de S60 vervoer nr1.
Ik zou het dus apprecieren dat er voornamelijk gereageerd wordt aangaande oplossingen. Al ben ik het er wel mee akkoord dat een R eerder als hobby/weekendwagen geschikt is. Wat dus ook de bedoeling was
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19
Een R heeft al veel vermogen origineel en tunen is voor benzine auto,s eigenlijk al niet goed voor de motor op de lange duur dus op lpi....
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
kan je die stelling onderbouwen? Ik zie niet in waarom (verantwoord) tunen van een benzinemotor slecht zou zijn op lange termijn. Maar eigenlijk doet het niet ter zake, want de vraag is of tunen en lpi samen gaan.s3wage schreef:Een R heeft al veel vermogen origineel en tunen is voor benzine auto,s eigenlijk al niet goed voor de motor op de lange duur dus op lpi....
Ik denk dat je beter de vraag tunen & lpi kan stellen aan een lpg inbouwer en/of een tuningsfirma. Volgens mij zijn er maar weinig mensen die lpg rijden én tunen, en al helemaal weinig mensen die zo'n vermogen willen tunen en lpg rijden.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Opmerkingen over dat je dure benzine maar op de koop toe moet nemen, wat een onzin zeg. Als LPG een volwaardig vervanger zou zijn voor benzine, waarom dan niet? Lijkt me dan een kwestie van jaloezie van de diesel stokers, omdat ze dan per km duurder uit zijn vergeleken met LPG en met minder pkjes moeten stellen. :p
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1610
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
mijn gedachte exact....(!)Johan schreef:Als je de benzine al niet kan betalen moet je je afvragen of je wel de juiste keuze van de auto hebt gemaakt.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
- Contacteer:
ppFreddy: ik heb het al gevraagd, de ene zegt van wel. De andere niet...
Mss nog es een poging doen voor een meer uitgebreide uitleg
Swage: tunen niet goed op de lange duur? Dat is volgens mij zo'n uitdrukking als: "van roken ga je dood" Sorry, niets persoonlijks hoor. Het zal sowieso extra slijtage met zich meebrengen. Maar slecht?
Als het niet mogelijk is van te combinere, tsja, dan wordt er niet getuned. (of er komt geen LPI in, dat zal de toekomst dan wel uitwijzen
) Maar als het kan, waarom dan niet hé?
En T5power: goed punt!
Mss nog es een poging doen voor een meer uitgebreide uitleg

Swage: tunen niet goed op de lange duur? Dat is volgens mij zo'n uitdrukking als: "van roken ga je dood" Sorry, niets persoonlijks hoor. Het zal sowieso extra slijtage met zich meebrengen. Maar slecht?
Als het niet mogelijk is van te combinere, tsja, dan wordt er niet getuned. (of er komt geen LPI in, dat zal de toekomst dan wel uitwijzen

En T5power: goed punt!
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Nee zo'n wijziging kan je in een ecu niet maken.GekkeBelg schreef:Bestaat er bv een mogelijkheid dat als ik op LPI rij, de wagen op 300pk gelimiteerd wordt en op benzine full power?
Maar je hebt wel de mogelijkheid, om benzine mee te laten inspuiten als er gas te weinig geleverd word, of de mogelijkheid om volledig over te gaan naar benzine bij max vermogenvraag.
Heb je voldoende te spenderen, is 500pk zelfs mogelijk met gas...