Pagina 6 van 13

Geplaatst: 07.04.2010 - 18:35
door admiral
ferdy schreef:Die zal ik maken, even een update

eerste start, gelijk aan. Megasquirt for life :P
Mooi man, alleen valt je auto uit elkaar, d'r viel iets uit het motor compartiment :lol:

Geplaatst: 07.04.2010 - 18:40
door ferdy
Bedankt voor reacties, het object dat viel is een steeksleutel :D Dit keer inderdaad zonder turbo, dat avontuur werd me te duur :wink:

Geplaatst: 11.04.2010 - 16:38
door ferdy
Wat een pech, auto goed rijdend en vervolgens gaat m'n Tech Edge wideband controller door onverklaarbare reden kapot :(

Geplaatst: 11.04.2010 - 17:52
door B-lennium
het zit je niet mee zeg, de controller of de sensor? sensor is een universele van bosch

Geplaatst: 11.04.2010 - 20:14
door ferdy
B-lennium schreef:het zit je niet mee zeg, de controller of de sensor? sensor is een universele van bosch
De controller, de sensor werkt namelijk nog prima met de JAW alleen dat is een slechte controller die last heeft van spikes.

Bijgaand nog een aantal foto's van de kapotte klep

Afbeelding

en een shot van klepbevestiging, vermoeiing :x

Afbeelding

Geplaatst: 11.04.2010 - 21:34
door B-lennium
weet je zeker dat je geen aarde probleem hebt met de techedge? controleer anders even via de interface van techedge zelf, lijkt me zo gek dat de controller er op eens mee ophoud

Geplaatst: 11.04.2010 - 22:46
door ferdy
B-lennium schreef:weet je zeker dat je geen aarde probleem hebt met de techedge? controleer anders even via de interface van techedge zelf, lijkt me zo gek dat de controller er op eens mee ophoud
Ik heb de Tech Edge inmiddels al uitgebouwd en aan een 12 volts voedingsbron gehangen. Helaas zelfde probleem, omdat ik het apparaat nog geen jaar heb verwacht ik dat het een garantiekwestie is. Even afwachten maar

Geplaatst: 14.04.2010 - 17:17
door ferdy
En inmiddels rijdt de volvo weer vrolijk rond met een Innovate lc1 wideband controller. Waarschijnlijk krijg ik op de Tech Edge garantie, maar dan kan even op zich laten wachten ;)

Geplaatst: 14.04.2010 - 19:28
door B-lennium
hey wat goed! kun je verschil merken tussen de bijde controllers?

Geplaatst: 15.04.2010 - 09:50
door ferdy
Ze zijn allebei even accuraat en betrouwbaar, wel merk ik dat het signaal van de LC1 iets minder afgevlakt is als de Tech Edge. De oude generatie LC'1 waren niet al te betrouwbaar en het werd dan ook aangeraden om een weerstand tussen het analoge signaal van de controller en megasquirt te hangen. De nieuwe generatie schijnt dit probleem niet te hebben, een leuk bijkomend voordeel is dat de indicator led van de controller los in de cockpit te monteren is :P

Geplaatst: 05.05.2010 - 22:36
door ferdy
ferdy schreef:
Naar verwachting is de turbo waarschijnlijk ook overleden, ik zie een hele kleine axiale slag in het turbine schoepje. (Misschien hoort dit zo want het is natuurlijk wel chinese imitatie Afbeelding) Hij draait wel vrij maar met 80.000 toeren wil ik de gok niet wagen.

IK bouw nu opnieuw een B30E motor op met k nokkenasje, turbo plannen schuif ik voorlopig even op. De 164 is in ieder geval turbo ready :toothy7:
En de turbo is dus niet overleden , axiale slag zit er niet in, en hij spoelt goed op met een bladblazer. Cilinderkop ga ik nu repareren en binnenkort rijdt de turbo weer :D

Geplaatst: 06.05.2010 - 10:37
door biadman
da's geluk hebben!! succes met monteren!

Geplaatst: 13.07.2010 - 13:45
door B-lennium
hey hoe staat het er mee? ik heb vernomen dat je weer in de markt bent voor een motorblok, toch maar weer een 164 turbo ?

Geplaatst: 13.07.2010 - 18:30
door ferdy
B-lennium schreef:hey hoe staat het er mee? ik heb vernomen dat je weer in de markt bent voor een motorblok, toch maar weer een 164 turbo ?
Hallo Bas! Dat motorblok is helaas in te slechte conditie om weer op te bouwen, alle lagers liggen eruit en de cilinders zijn ver uitgesleten. Maar goed er zaten een aantal bruikbare onderdelen op ;)

Ik heb een andere motorblok wat ik aan het opbouwen ben met carburateurs, hier zet ik gasinjectie op met kdfi. Ik vind het toch wel fijn om terugval op carburateurs te hebben indien de megasquirt ooit defect raakt. Turbo plannen heb ik even opzij gezet omdat het wel érg veel geld kost :P

Geplaatst: 13.07.2010 - 22:09
door B-lennium
carburateurs? eeeuuw! ik dacht dat al je turbo onderdelen nog heel waren.

dan ga ik de drag-race zeker winnen :)

Geplaatst: 01.11.2010 - 10:01
door ferdy
'Mijn bestuurdersstoel was helaas gescheurd dus de naaimachine uit de kast gepakt en er een drietal lappen ingenaaid. Vervolgens stoelverwarming (zowel zit- als ruggedeelte) en oppompbare lucht elementen geplaatst zodat ik de hardheid op diverse plaatsen kan aanpassen.

allereerst een tweetal lendesteun elementen en een aantal voor de rug.
Afbeelding
kussentjes geplaatst.
Afbeelding

Kleur is niet helemaal juist, maar hij zit werkelijk weer als nieuw!!
Afbeelding

Geplaatst: 01.11.2010 - 10:48
door beigelpt
Erg gaaf project. Zonde dat je zo veel tegenslag kent, maar het weerhoudt je er niet van door te gaan. Stoelen zien er super uit.

Geplaatst: 01.11.2010 - 18:40
door ferdy
beigelpt schreef:Erg gaaf project. Zonde dat je zo veel tegenslag kent, maar het weerhoudt je er niet van door te gaan. Stoelen zien er super uit.
tnx mate

Geplaatst: 01.12.2010 - 17:00
door ferdy
ferdy schreef:
beigelpt schreef:Erg gaaf project. Zonde dat je zo veel tegenslag kent, maar het weerhoudt je er niet van door te gaan. Stoelen zien er super uit.
tnx mate

en weer 2 jaar APK! :P Afkeurpuntjes stuuruitslag te groot waardoor m'n banden konden aanlopen en bumper zat niet goed vast. Ze vonden die megasquirt computer maar al te mooi :D Co meting was niet verplicht maar is toch uitgevoerd, co zat netjes onder 1 %, iets ruimer dan moderne auto's omdat de motor dan wat lekkerder loopt. (AFR 14 :1 ipv 14.7 : 1 ) :)

Geplaatst: 01.12.2010 - 17:23
door biadman
gefeliciteerd!!