Pagina 6 van 9
Geplaatst: 27.04.2010 - 22:25
door Gast
Oceanracer schreef:Eind goed, al goed? Maandag toch maar even navraag doen...
En? Waren ze ook al op de hoogte?
Geplaatst: 28.04.2010 - 07:06
door Oceanracer
Ik ben er letterlijk langsgefietst, maar toen waren ze net met lunchpauze... Maandagmiddag ben ik weer vrij, dus dan nog maar een keertje proberen.
Geplaatst: 28.04.2010 - 08:08
door bartv70
EEN maandagmiddag?

Geplaatst: 04.05.2010 - 14:16
door Oceanracer
AlexV70 schreef:GOED NIEUWS van:
Adjunct-directeur Univé Schade schreef:Geachte heer ***,
Naar aanleiding van uw bezwaarschrift met betrekking tot wijziging polisvoorwaarden en uw mailwisseling met dhr. ***, directeur van Univé Midden-Drenthe, bericht ik u als volgt.
Ik kan u bevestigen en toezeggen dat u zich bij ruitschade kunt wenden tot een Volvo-dealer (een clausulering op uw polis is niet noodzakelijk). De heer *** had dit reeds aan u bevestigd in zijn mail van 21 april jl. Echter, de reactie namens het klachtenbureau Schade gaf in uw ogen (terecht) reden tot vraagtekens. Ik wil u hiervoor mijn oprechte excuses aanbieden. Ik hoop dat deze garantie voor u aanleiding is om uw relatie met Univé voort te zetten.
Met vriendelijke groet,
J. v.d. ****
Adjunct-directeur Univé Schade
Het lijkt mij dat dit voor een ieder van ons geldt.....
Slecht nieuws!
Vandaag (eindelijk) contact gehad met Univé. En van bovengenoemde afspraak zijn ze in Groningen niet op de hoogte. Nou komt bij mij de volgende vraag op: Mijn dealer zit in Drenthe, maar mijn Univé-kantoor zit in Groningen. Wat zou dan van toepassing zijn? Ik denk dat ik maar eens contact ga zoeken met die Adjunct in Drenthe.
Geplaatst: 04.05.2010 - 16:24
door mightyspawn
Gelukkig hebben we in Brabant ZLM. Goedkoopste van NL en beste service. Helaas buiten Noord Brabant en Zeeland niet beschikbaar.
Geplaatst: 04.05.2010 - 17:45
door Gast
Oceanracer schreef:AlexV70 schreef:GOED NIEUWS van:
Adjunct-directeur Univé Schade schreef:Geachte heer ***,
Naar aanleiding van uw bezwaarschrift met betrekking tot wijziging polisvoorwaarden en uw mailwisseling met dhr. ***, directeur van Univé Midden-Drenthe, bericht ik u als volgt.
Ik kan u bevestigen en toezeggen dat u zich bij ruitschade kunt wenden tot een Volvo-dealer (een clausulering op uw polis is niet noodzakelijk). De heer *** had dit reeds aan u bevestigd in zijn mail van 21 april jl. Echter, de reactie namens het klachtenbureau Schade gaf in uw ogen (terecht) reden tot vraagtekens. Ik wil u hiervoor mijn oprechte excuses aanbieden. Ik hoop dat deze garantie voor u aanleiding is om uw relatie met Univé voort te zetten.
Met vriendelijke groet,
J. v.d. ****
Adjunct-directeur Univé Schade
Het lijkt mij dat dit voor een ieder van ons geldt.....
Slecht nieuws!
Vandaag (eindelijk) contact gehad met Univé. En van bovengenoemde afspraak zijn ze in Groningen niet op de hoogte. Nou komt bij mij de volgende vraag op: Mijn dealer zit in Drenthe, maar mijn Univé-kantoor zit in Groningen. Wat zou dan van toepassing zijn? Ik denk dat ik maar eens contact ga zoeken met die Adjunct in Drenthe.
Ik zou idd maar eens een klacht schrijven aan de directie van Unive schade.
(adres nog nodig?)
Ik denk dat het dan pas goed komt.
(stilzwijgend heb ik ook ergens in de stukken gelezen)
De interne communicatie is bij Unive blijkbaar niet helemaal op orde.
Geplaatst: 04.05.2010 - 17:49
door V70/2.4D/2003
Even een vraag mijnerzijds, gelezen hebbende bovenstaande postings:
Gaat Oceanracer nog contact opnemen met Unive Groningen? Als ook Unive verzekerde ben ik wel even nieuwsgierig want, in voorkomende gevallen, ga ik ook liever naar de dealer.
Geplaatst: 04.05.2010 - 18:56
door Oceanracer
Oceanracer laat het er zeker niet bij zitten! Ik heb 3 wagens verzekerd bij Univé, plus m'n ziektekostenverzekering & gezinsverzekeringen lopen daar. Maar de manier waarop Univé hier mee omgaat bevalt mij geenszins. Zo krijg ik net 1 maand om op zoek te gaan naar een andere verzekeraar. Dat is in mijn geval (ivm een lesvoertuig) te kort dag. Dat ze een manier zoeken om de kosten voor ruitreparaties te drukken kan ik me wat bij voorstellen, maar ik laat me niet als stok gebruiken om mee te slaan. Bovendien ben ik van mening dat ik recht op een korting op de premie heb, als ze de voorwaarden (tussentijds) aanpassen. Wordt vervolgd...
Geplaatst: 04.05.2010 - 19:21
door V70/2.4D/2003
Oho, ik lees daar een strijdvaardige Oceanracer :thumbright: Ik heb het hele spul, behoudens de ziektekostenverzekering, ook bij Unive. En het kan toch niet dat het in Grunn anders gaat als bij de Drenthen [-X Ik zal ook eens voorzichtig gaan informeren bij het lokale Univekantoor want het kan toch niet zo zijn dat ze hier zeggen :thebirdman: want dan zeg ik

Zoals je al zij......wordt vervolgd
Geplaatst: 04.05.2010 - 22:01
door sanco
Heren, heren... denk om uw taalgebruik! (ha ha)
Volg dit topic al een tijdje. Ben al langere tijd geen Unive klant (meer) omdat het via een collectiviteit nogal wat voordeliger kon. Heb zelf nog geen schrijven oid over wijziging in voorwaarden gezien, maar e.e.a was deze week actueel bij een fam. lid met een 307SW. Afloop nog onbekend. 'k zal ondertussen ook mijn eigen polis er eens op naslaan, want ik vind het wel een puntje van aandacht. Ik hoop voor jullie dat hier in Stad en ommelaand ook de Drentse voorwaarden gaan gelden. Zal me eens benieuwen! Succes ermee.
Geplaatst: 04.05.2010 - 22:59
door Gast
@Oceanracer, succes, met de juiste informatie kom je er wel.
Gewoon een communicatiefout(je) bij Univé. Zouden ze daar geen interne memo's hebben?
Of willen ze er niet teveel ruchtbaarheid aan geven? Dat kan niet waar zijn. :oops:
Op
www.directaccess.nl stond ook al:
Voor Dealer Ruiten Service geldt echter een stilzwijgende uitzondering.
Het zal toch niet.

Het kan niet, Univé is zo'n eerlijke verzekeringsmaatschappij, het moet wel een foutje zijn.
Geplaatst: 15.05.2010 - 11:23
door Gast
En @Oceanracer gelukt?
Geplaatst: 15.05.2010 - 12:44
door Oceanracer
Nee man. Ik kom tijd te kort. Bezig met andere auto's, druk aan het klussen in huis en buiten, gebruikelijke werk, enz...
Geplaatst: 07.06.2010 - 20:34
door JRK
Vervelende verhalen hier. (Mijn eerste berichtje hier, maar ik kom zelf vanaf het volvo850forum)..
Ik kan je zeggen dat ik er bij ASR (waar ik m'n 850 t-5r heb) niet zo moeilijk doet. Men heeft wel de opmerking dat het eigenrisico bij een volvo originele ruit hoger is dan wanneer je bij een kwikfit, carglass of autototaalglas langs gaat. Maar dit heeft te maken met de materialen die men gebruikt. Die zijn 50% goedkoper.
Ik heb zo iets van.. ipv 70 euro een max dubbel zo hoog eigenrisico, ik vind het prima. Als ik daardoor wederom een ruit krijg waar ik wederom 15 jaar mee kan doen. Altijd doen.
Ja, de originele voorruit lag er nog in. Helaas wel met 4 koeienoog pitten en een 5de minipitje met helaas een scheurtje. Dus ik heb de ruit uit z'n lijden moeten verlossen.
Geplaatst: 12.08.2010 - 20:25
door GerardV70
Ook al een aantal keren bij Univé aan de bel getrokken dat ik schade aan mijn voorruit wil laten repareren door mijn dealer die tevens een erkend schadeherstelbedrijf bij Univé is.Behalve de ruit, die moet dan bij een ander gedaan worden. Anders kost het mij € 500,-.Of...de ruit moet een onderdeel zijn van een schade aan het voertuig zelf,dan kan het wel!!!Klinklare onzin
Geplaatst: 12.08.2010 - 21:40
door Msuidgeest
Op het moment dat men de voorwaarden verandert, kun je per direct opzeggen. ga dat maar eens gebruiken met onderhandelen.
Geplaatst: 12.08.2010 - 22:13
door Oceanracer
Helpt je niks. Ben met die lui in gesprek gegaan. Heb er 3 auto's in de verzekering, een gezinszorgverzekering en diverse gangbare verzekeringen lopen. Ze waren niet onder de indruk voor het feit dat dit mij niet aanstond, ook niet als ik om die reden de verzekering wilde beëindigen. En dan? Ik heb nu 3 auto's met 75% korting verzekerd. Als iemand een verzekeringsmaatschappij tipt die mij dat ook biedt en niet loopt te zeuren als één van die drie auto's een lesvoertuig betreft, houd ik mij warm aanbevolen. Vooralsnog is het bij Univé slikken of stikken.
Geplaatst: 13.08.2010 - 20:53
door Gast
Oceanracer schreef:Vooralsnog is het bij Univé slikken of stikken.
Hoezo? Ik heb zwart op wit dat ik bij ruitschade gewoon naar de Volvo-dealer mag, zonder extra kosten.
Univé = Univé :oops: Heb je verwezen naar de (schriftelijke) uitspraak van de adjunct-directeur Unive schade?
Dit riekt naar rechtsongelijkheid, volgens mij kan dit niet.......
Geplaatst: 13.08.2010 - 21:38
door Autogek
Hoe vervelend dan ook maar er zijn steeds meer maatschappijen die hun premie laag proberen te houden d.m.v verwijzing naar een bij hun aangesloten reperateur.
Er zijn er ook altijd nog genoeg die het niet doen of de klant de keus laten.
Je hebt natuurlijk altijd het recht om op te stappen als een maatschappij de voorwaarden aanpast.
Je kunt altijd een offerte aanvragen bij een forumsponsor. bv
www.vanderbliek.nl of mailen naar
info@vanderbliek.nl
ik kan je dan een offerte maken.
Edwin
Geplaatst: 13.08.2010 - 21:55
door Oceanracer
AlexV70 schreef:Oceanracer schreef:Vooralsnog is het bij Univé slikken of stikken.
Hoezo? Ik heb zwart op wit dat ik bij ruitschade gewoon naar de Volvo-dealer mag, zonder extra kosten.
Univé = Univé :oops: Heb je verwezen naar de (schriftelijke) uitspraak van de adjunct-directeur Unive schade?
Dit riekt naar rechtsongelijkheid, volgens mij kan dit niet.......
Ik ben met jouw verhaal naar het kantoor geweest. Daar bleek toch dat iedere provincie zijn eigen "winkeltje" had. Sterker nog: Ze kennen die beste man niet eens! :?
Ik heb besloten het voorlopig zo te laten. Mocht ik een nieuwe ruit nodig hebben, maak ik er dan wel werk van.