Pagina 6 van 8
Geplaatst: 13.09.2010 - 10:28
door Okke
Deze gasinstallatie is door Volvo zelf geleverd (bifuel). Is dus niet helemaal verglijkbaar...
[Off topic mode aan] Overigens als alleen Ned3 het niet meer doet, wie zegt dan dat het probleem alleen bij Ziggo zit? Mogelijk hebben Tele2 en UPC er ook wel last van en is er een probleem met de doorgifte van het signaal uit het mediapark

.[off topic mode uit]
Geplaatst: 13.09.2010 - 10:33
door 945i
Jaja, klopt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
Van een bi-fuel zou je mogen verwachten dat je adequaat geholpen wordt ja..
Geplaatst: 13.09.2010 - 12:03
door M@rcel
Voor LPG-problemen naar de LPG-specialist: Natuurlijk!
Maar kleppen stellen?
Geplaatst: 13.09.2010 - 12:06
door 945i
Daarvoor naar een dealer met echte monteurs, geen it specialisten en vervang 'monteurs'.
En die zijn er nog wel hoor.
Geplaatst: 13.09.2010 - 12:33
door Ramon&Ramon
945i schreef:Daarvoor naar een dealer met echte monteurs, geen it specialisten en vervang 'monteurs'.
En die zijn er nog wel hoor.
En met echte prijzen,voor kleppen stellen ben je zo ongeveer 1100 euro kwijt bij de dealer!
Geplaatst: 13.09.2010 - 12:35
door 945i
:shock: :shock:
Geplaatst: 13.09.2010 - 12:45
door M@rcel
Ramon&Ramon schreef:En met echte prijzen,voor kleppen stellen ben je zo ongeveer 1100 euro kwijt bij de dealer!
De moderne Volvo motoren zijn inderdaad niet echt ontworpen voor makkelijk kleppen stellen. Maar dat is een andere discussie dan het niet willen/kunnen uitvoeren.
[lichtelijk off topic]
Het is trouwens niet zo moeilijk (denk ik), maar vooral tijdsintensief. Om het als rijder zelf te doen, heb je eigenlijk een voorraadje stoterbussen in alle maten nodig. Hoe is dit op te lossen?
De nokkenassen komen los tijdens het stellen. Betekent dit dat de distributieriem ook vervangen moet worden? En de (span)rollen/waterpomp?
Welke pakkingen/ringen/materialen zijn er nodig?
[/lichtelijk off topic]
Geplaatst: 13.09.2010 - 20:35
door Bart Giesen
Ik zou me daar niet zo op verkijken Marcel

Geplaatst: 13.09.2010 - 23:06
door Ramon&Ramon
Die discussie is al zeer vaak voorbij gekomen.
Het is een arbeids intensief klusje in ieder geval.
Een snelle monteur doet er toch nog een uurtje of vijf over..
En een nog snellere ongeveer vier uur.
Of de riem vervangen moet worden hangt af hoelang deze er om zit.
Als hij weinig gelopen heeft kun je de riem laten zitten.
Je hebt dus 20 stoterbussen nodig als ze allemaal gesteld moeten worden.
Tube pakking van Volvo,geen gewone kit gebruiken dus.
Drie keerringen voor de nokkenas.
Afdekdop voor de cilinderkop.
5 rubber O-ringen voor om de bougiegaten.
Als je over het gereedschap beschikt is dat natuurlijk het mooiste,maar dat zal ongetwijfeld worden tegen gesproken.

En een uitgebreide sleutelervaring is natuurlijk wel handig.
Geplaatst: 13.09.2010 - 23:12
door M@rcel
Maar is het verantwoord om de distri-riem te her-gebruiken nadat de spanning eraf geweest is?
Geplaatst: 14.09.2010 - 08:26
door V480-S60
Was het niet Ludo of AlexV70 die zelf de kleppen heeft gesteld.
Dat is idd nogal een verhaal.
De d-riem hergebruiken is onzin. Dat ding kost geen drol, en als ie er toch afligt kan je net zo goed meteen een nieuwe plaatsen.
Geplaatst: 14.09.2010 - 17:59
door Ludo
V480-S60 schreef:Was het niet Ludo of AlexV70 die zelf de kleppen heeft gesteld.
Dat is idd nogal een verhaal.
Alex. :salute:
Geplaatst: 16.09.2010 - 12:13
door sju_art
Kreeg trouwens van de week het advies om een bezine S60 te kopen en daar gas in te bouwen. Reden:
De motor heeft dan langer op benzine gelopen wat beter is, dus heb je minder kans op " rariteiten".
Nu nog even vialle vragen wat zijn vinden van het inbouwen van LPG op een 200.000+ km stand....
Geplaatst: 16.09.2010 - 12:14
door sju_art
Kreeg trouwens van de week het advies om een bezine S60 te kopen en daar gas in te bouwen. Reden:
De motor heeft dan langer op benzine gelopen wat beter is, dus heb je minder kans op " rariteiten".
Nu nog even vialle vragen wat zijn vinden van het inbouwen van LPG op een 200.000+ km stand....
Geplaatst: 16.09.2010 - 12:17
door M@rcel
Als je de motor eerst laat controleren, dan lijkt me dat geen punt. Vergeet niet om samen met de LPG installatie een Flashlube smeersysteem in te (laten) bouwen!
Zoals ik al eerder zei: Kopen met LPG al ingebouwd is financieel aantrekkelijker. Maar dat wist je al.
Geplaatst: 16.09.2010 - 13:59
door Ramon&Ramon
sju_art schreef:Kreeg trouwens van de week het advies om een bezine S60 te kopen en daar gas in te bouwen. Reden:
De motor heeft dan langer op benzine gelopen wat beter is, dus heb je minder kans op " rariteiten".
Nu nog even vialle vragen wat zijn vinden van het inbouwen van LPG op een 200.000+ km stand....
is een broodje aap verhaal,onderbouw het is als je wilt?
Geplaatst: 16.09.2010 - 14:10
door M@rcel
Nou broodje aap. Hangt van de interpretatie af.
Mijn interpretatie:
Als je een benzine-auto koopt, dan heb je de klepslijtage die bij een benzine-auto hoort. De extra slijtage als gevolg van de lpg inbouw wordt dan volledig door jouw kilometers veroorzaakt en niet door de kilometers van de vorige eigenaar. Je stelt hiermee de eerste klepstelling zo lang mogelijk uit.
Geplaatst: 16.09.2010 - 14:12
door V480-S60
Zou ik ook zeggen. Je hebt niet de misere van kleppenstellen (want dat moet bij ongeveer 200.000 km onafgebroken op gas wel eens gebeuren)
Maar het is economisch duurder om een LPG-installatie in te bouwen (G3 circa €2000,--) dan om de kleppen te stellen.
Geplaatst: 16.09.2010 - 14:16
door M@rcel
En een auto waar LPG al in zit is waarschijnlijk voordeliger in aanschaf.
Geplaatst: 16.09.2010 - 14:45
door sju_art
En daar gaat het nu ook tussen: Een auto al op LPG, en een bezine auto. De benzine auto zal een stuk duurder worden door de LPG G3 installatie, maar begint (mits goed onderhouden) met minder "schade".
Vanavond bij de al ingebouwde LPG G3 auto kijken. Volgende week bij de bezine.
Beide krijgen een anwb keuring.
Weet iemadn hoe duur een flashlube systeem is? Ik heb hier veel goede verhalen over gelezen.