Pagina 6 van 7

Geplaatst: 07.07.2012 - 13:11
door toppertje
dan gaan wij ad bier en chips,terwijl Jeroen verhuist.
er moeten tenslotte ook opzichters zijn die alles
in goede banen leiden toch? :wink:

Geplaatst: 09.07.2012 - 21:41
door klaa3240
Hallo,

Met veel aandacht heb ik de bovenstaande berichten gelezen. Maar bij niemand zie ik iets staan over een rubberen flap die onder de veer op de schotel ligt. Wie weet hier meer van. Ik heb een V70D5 2004 weliswaar uit duitsland maar dat lijkt mij niet de reden dat dit anders zou zijn als de auto's hier op het forum.
Ik hoop hier gauw een antwoord te krijgen.
De slangen heb ik overigens al besteld. voor 3,90 euro per stuk kan ik me geen buil vallen toch.
met vriendelijke groeten C klaasman

Geplaatst: 09.07.2012 - 22:36
door Oceanracer
Ik heb dan ook nog nooit een rubberen flap gezien op de veerschotel...

Geplaatst: 09.07.2012 - 22:59
door JeroenSpock
Jammer jongens, er staat alleen nog een zware Mielie wasmachine die 'even' de trap op moet. Verder is alles al klaar.

Geplaatst: 10.08.2012 - 20:54
door staaf
Mijn V70 2.4D '07 130.000km heeft sinds een 3-tal weken ook een 'kloink' linksvoor. Er valt geen lijn in te trekken wanneer het zich voordoet, anders dan bij bv stabi-rubbers en stangetjes waarbij je bv op een klinkerweg of een spoorwegovergang het geluid duidelijk hoort.
Het kan gebeuren na een bocht, maar ook op de snelweg rechtdoor.

Ik heb vandaag even gekeken naar de veerspiralen of er isolatoren aanwezig zijn, dit is echter niet het geval. Wel ligt er tussen de veerschotel en de veer een rubberen flap, deze is aan de achterzijde wat ingescheurd. Zou dit de oorzaak van het probleem kunnen zijn?
Is deze flap de opvolger/vervanger van de isolatoren? Voor alle duidelijkheid, deze flap is origineel Volvo.

Geplaatst: 10.08.2012 - 21:07
door Brambo67
Had het met mijn auto ook. Ik had de isolatie rubbers onder aan de veren zitten. Beide vastgezet met een Tie Wrap. Links had ik ook de 'kloenk' bij drempels en vooral als ik linksaf over een drempel reed. De auto op een krik gezet en de isolator verwijderd. Deze bleek volledig ingescheurd te zijn. Nu aan beide zijden nieuwe erop en klaar is kees. Geen gekloenk meer.

Geplaatst: 11.08.2012 - 04:38
door staaf
Ik ben er na een halve nacht googlen aan uit gekomen, de rubberen 'flap' waar ik over sprak heeft volvonr 30748995 en is eigenlijk een ring die in de veerschotel ligt.
Heeft hier iemand ervaring mee? Kunnen deze ook het geluid veroorzaken?
Zo ja, zijn deze te vervangen door het oudere model (makkelijker te plaatsen)?

Geplaatst: 11.08.2012 - 09:17
door Oceanracer
Gewoon proberen! Ze kosten nog geen € 2,00 bij de dealer. Je krikt de auto op, maakt het onderste deel van de veerwikkel even schoon en schuift de isolator erop, net zo ver dat ie niet verder naar beneden kan worden gedrukt. Auto weer van de krik en klaar.

Geplaatst: 11.08.2012 - 09:25
door Brambo67
En dan gaat het dus NIET om die rubberen ring maar om een 'tuinslang'-achtig stuk rubber in de vorm van een halve cirkel die over de lengte is doorgesneden. Foto's staan wel op het forum. Met een goeie garage krik beide zijden in twee minuten!

Geplaatst: 11.08.2012 - 09:29
door Oceanracer
Met de Volvokrik duurt het niet veel langer... :D

Geplaatst: 11.08.2012 - 10:08
door Brambo67
Klopt, ik heb er alleen een hekel aan om aan/onder de auto te werken met dat iele dingetje... Da's voor wielen verwisselen in geval van nood, niet als je met je kop half in de wielkast zit.

Geplaatst: 11.08.2012 - 10:36
door Iroll
Brambo67 schreef:Klopt, ik heb er alleen een hekel aan om aan/onder de auto te werken met dat iele dingetje... Da's voor wielen verwisselen in geval van nood, niet als je met je kop half in de wielkast zit.
Daarom moet je ook het wiel onder de dorpel leggen, eventueel met een extra plank erop. Of natuurlijk assteunen plaatsen. En vergeet niet een blok, steen oid voor en achter een wiel te leggen zodat de auto niet kan wegrollen. Nooit of te nimmer met de auto alleen op de krik je hoofd of andere lichaamsdelen onder een auto steken!

Geplaatst: 11.08.2012 - 11:57
door jpwg001
Even offtopic; ik ben aan het kijken naar een garagekrik tot twee ton. Die worden als set met assteunen en wegrolblokjes aangeboden voor prijzen vanaf €70,-. Ik begrijp dat er een verschil zal zijn met professionele garagekriks, maar wat is de kwaliteit van deze kriks? Ik wil dit geld wel uitgeven aan zo'n leuke set. Dan kan ik kleine beurten zelf gaan doen. Wie kan daar iets over zeggen?

Geplaatst: 11.08.2012 - 12:10
door M@rcel
Ik heb zo'n set en werkt goed. Het enige wat ik jammer vind is dat de lifthoogte wat weinig is.

Geplaatst: 11.08.2012 - 13:26
door jpwg001
Kun je er wel goed onder liggen? Voor een oliewissel bijvoorbeeld?

Geplaatst: 11.08.2012 - 13:46
door M@rcel
Het houdt niet over, maar ik heb er geen probleem mee.

Als ik hem een keer hoger wil hebben, dan zet ik hem maximaal omhoog op steunen. Leg een paar grote tegels onder de krik voor de extra hoogte en dan de assteunen weer wat hoger.

Geplaatst: 11.08.2012 - 19:04
door Gast
Ik heb af en toe ook zo'n klooink (knak) geluid, je kan er geen peil op trekken.
Maar ik het idee dat het (onder de auto) ter hoogte van de B stijl vandaan komt.

Geplaatst: 11.08.2012 - 20:47
door Oceanracer
Ik heb volgens mij die oude isolatoren nog thuis liggen. Als je nog eens in de buurt bent, moet je ze maar eens monteren. Kost niks. :D

Geplaatst: 11.08.2012 - 21:19
door jpwg001
M@rcel schreef:Het houdt niet over, maar ik heb er geen probleem mee.

Als ik hem een keer hoger wil hebben, dan zet ik hem maximaal omhoog op steunen. Leg een paar grote tegels onder de krik voor de extra hoogte en dan de assteunen weer wat hoger.
Maar een oliewissel en wielwissel zijn haalbaar?

Geplaatst: 11.08.2012 - 22:34
door Gast
Oceanracer schreef:Ik heb volgens mij die oude isolatoren nog thuis liggen. Als je nog eens in de buurt bent, moet je ze maar eens monteren. Kost niks. :D
Kan ik beter nieuwe halen, met die brandstofprijzen van tegenwoordig.... :P