Pagina 6 van 6

Geplaatst: 22.01.2011 - 22:49
door chris_zweden
edraket schreef:WTR heeft helemaal gelijk daar is geen speld tussen te krijgen. Nog even voor de duidelijkheid alle wijzigingen van de euro3 tov de euro4 variant:
  • 6 bak ipv 5 bak
  • Ander bosch motor management (EDC16)
  • RPF
  • verlaagde compressie (17,3 ipv 18)
  • verwarmde carter ventilatie
  • andere olie (0W30)
  • 30.000 km service interval
  • andere common rail pomp met hogere inspuit drukken
  • wervel klep in de inlaat
  • andere luchtinlaatbuis met thermostaat
  • injectoren met 7 gaatjes ipv 5
  • grotere CAT
  • gewijzigde EGR
  • andere koelventilator (borstelloos)
  • ander klepdeksel (plastic) met andere inlaat kanalen
  • andere koppakking (verkrijgbaar in verschillende diktes ivm compressie)
  • ander carter, nu geschikt voor olie nivo/temperatuur sensor
  • turbo met groter compressor wiel (56 ipv 52 mm)
  • elecronisch geregelde "gasklep"
Zo, en nu wil ik helemaal geen discussies meer horen over de verschillen tussen de verschillende modellen :D
Wat is het nut van zo'n wervelklep? Mijne is 2 keer stuk gegaan, 1 keer bij de vorige eigenaar, toen was tuning niet aan de orde voor de mensen die elk defect op tuning willen verhalen. Beide keren onder garantie vervangen. Dealer zei dat het met de EGR te maken had.

Geplaatst: 22.01.2011 - 23:00
door edraket
EGR vervuilt de klep waardoor deze zwaar gaat lopen en de bediening afbreekt. Het nut is een beter lopende motor omdat de inlaatlucht wervelend de cilinder in komt en de brandstof uiteindelijk beter gemengd wordt met de lucht.