Vroeg me af, los van toename in nm en hp,
Hoeveel verbetering een D5 of 2.4D blok van zeg 2004-2008 eigenlijk krijgt op de 0-100km acceleratie.
Die begint voor een D5 rond de 9,0 seconde...(stock)
waar komt ie op uit na tunen?
Vraag D5 tuning- how snel word ie daarna?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
Automaat of handbak? Ikzelf ben ongeveer 1 seconde rapper met de sprint, maar dat gebruik ik nooit. De 80-160 sprint is werkelijk veel en veel sneller en je kunt het gewoon in z'n 6 doen. (in 5 gaat het nog wat rapper)
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Kijk maar even:
Conclusie: bestiaal snel.
Conclusie: bestiaal snel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ow ja.....en de oudjes doen het ook nog heel goed.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Heb net even bij Rica gekeken op de site, die beweren dat ze mijn 163 paardjes kunen laten groeien tot 253 stuks!!
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Rica opgaves moet je met een flink pak zout nemen. Die leveren echt niet wat de opgave doet geloven. Wel een fijn rijdbare tuning.
Maar om op je vraag terug te komen: de 0-100 acceleratie is met een D5 niet echt lekker te doen. Maar inderdaad vanaf 80 gaat het wel een heet stuk lekkerder hoor. Als je wilt heb ik wel wat cijfertjes voor je.
Maar om op je vraag terug te komen: de 0-100 acceleratie is met een D5 niet echt lekker te doen. Maar inderdaad vanaf 80 gaat het wel een heet stuk lekkerder hoor. Als je wilt heb ik wel wat cijfertjes voor je.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Opgaves piekwaardes zou kunnen.
Maar vroeg me specifiek af incl overbrengingsverlies etc op welke snelheid je op 0-100km uitkomt toc de stock waarde in seconde
Maar vroeg me specifiek af incl overbrengingsverlies etc op welke snelheid je op 0-100km uitkomt toc de stock waarde in seconde
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27184
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dit was toch alleen maar mogelijk met de 185 pk of 205 pk variant?Quota schreef:Heb net even bij Rica gekeken op de site, die beweren dat ze mijn 163 paardjes kunen laten groeien tot 253 stuks!!
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Als ik aangeef mijn 2.4D met 163 pk te willen tunen zijn er drie stages mogelijk... en de max is dan 253 pk... Al zou het echt kunnen, dan nog zou ik het niet doen, daar zijn teveel onderdelen in de auto echt niet op berekend.fredhead schreef:Dit was toch alleen maar mogelijk met de 185 pk of 205 pk variant?Quota schreef:Heb net even bij Rica gekeken op de site, die beweren dat ze mijn 163 paardjes kunen laten groeien tot 253 stuks!!
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Je rijdt het verkeerde merk.crackedtooth schreef:Vroeg me af, los van toename in nm en hp,
Hoeveel verbetering een D5 of 2.4D blok van zeg 2004-2008 eigenlijk krijgt op de 0-100km acceleratie.
Die begint voor een D5 rond de 9,0 seconde...(stock)
waar komt ie op uit na tunen?
XC70 D5 2009 Ocean Race
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Enkel met MY06 of later en dan de handbak. Automaat tot max ca 240 pkfredhead schreef:Dit was toch alleen maar mogelijk met de 185 pk of 205 pk variant?Quota schreef:Heb net even bij Rica gekeken op de site, die beweren dat ze mijn 163 paardjes kunen laten groeien tot 253 stuks!!
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:43
ik heb mijn huidige s80 2.5D (1999) laten chippen van 140 naar 175 pk en rij er nu al 4 jaar mee rond. Gaat als de brandweer, top 241km/u op de GPS.
Aanstaande vrijdag ruil ik die in voor een S80 D5 summum (2005). De volgende dag, zaterdag heb ik een afspraak waar ik mijn huidige auto getuned heb, www.tunex.nl. Nu nog een winteractie voor 195 euro.
Als het goed is moet die dan van 163pk naar tegen de 200pk gaan.
Dit betreft alleen softwarematige aanpassing.
Ik zal vragen of die op de dyno kan.
Tuurlijk kun je verder tunen met als resultaat nog meer pk's, maar dan gaat het ook serieus veel geld kosten en is het niet meer legaal.
Qua acceleratie is de auto wel iets sneller, maar zeker met inhaalmanoeuvres van 60-160km/u is die flink rapper geworden. En natuurlijk een veel hogere topsnelheid.
Aanstaande vrijdag ruil ik die in voor een S80 D5 summum (2005). De volgende dag, zaterdag heb ik een afspraak waar ik mijn huidige auto getuned heb, www.tunex.nl. Nu nog een winteractie voor 195 euro.
Als het goed is moet die dan van 163pk naar tegen de 200pk gaan.
Dit betreft alleen softwarematige aanpassing.
Ik zal vragen of die op de dyno kan.
Tuurlijk kun je verder tunen met als resultaat nog meer pk's, maar dan gaat het ook serieus veel geld kosten en is het niet meer legaal.
Qua acceleratie is de auto wel iets sneller, maar zeker met inhaalmanoeuvres van 60-160km/u is die flink rapper geworden. En natuurlijk een veel hogere topsnelheid.
S80, 2.5 TDI (1999), Xenon 4300K, chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
S80, D5 summum (2005) chiptuning
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
2.4D 163 pk is identiek aan de 185 pk D5 op de software na. Is dus een geknepen versie. En neem die opgaves van Rica met een pak zout, want die waardes worden bij lange na niet gehaald.fredhead schreef:Dit was toch alleen maar mogelijk met de 185 pk of 205 pk variant?Quota schreef:Heb net even bij Rica gekeken op de site, die beweren dat ze mijn 163 paardjes kunen laten groeien tot 253 stuks!!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- wtr_s60
- 4th Gear member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58
Edraket slaat de nagel op zijn kop!
@derre: je zou verbaasd zijn
Ben nog meegereden een paar weken terug met een S60 D5 (6-bak) met 230PK en 550Nm (getuned door apec en gemeten op testbank) en wat liggen testen tegen een facelift E60 535d 286PK, op de snelweg ging dat gelijk op (DE autobahn, op hoge snelheden dus). (De 5-reeks weegt wel meer dan 150kg extra)
Vanaf 0 had de 5-reeks wel een serieus voordeel telkens natuurlijk door de achterwielaandrijving, daar had de S60 weinig kans. 0-100 zegt dus m.i. niet veel over de algemene prestaties van een wagen!
Deze S60 is op zijn beurt sneller dan een S60 2.4D 6-bak "240PK" door rica, deze heeft wel niet op de testbank gestaan, en heeft enkel zogezegd de waardes die rica opgeeft.
@derre: je zou verbaasd zijn
Ben nog meegereden een paar weken terug met een S60 D5 (6-bak) met 230PK en 550Nm (getuned door apec en gemeten op testbank) en wat liggen testen tegen een facelift E60 535d 286PK, op de snelweg ging dat gelijk op (DE autobahn, op hoge snelheden dus). (De 5-reeks weegt wel meer dan 150kg extra)
Vanaf 0 had de 5-reeks wel een serieus voordeel telkens natuurlijk door de achterwielaandrijving, daar had de S60 weinig kans. 0-100 zegt dus m.i. niet veel over de algemene prestaties van een wagen!
Deze S60 is op zijn beurt sneller dan een S60 2.4D 6-bak "240PK" door rica, deze heeft wel niet op de testbank gestaan, en heeft enkel zogezegd de waardes die rica opgeeft.
- rdkraker
- 3rd Gear member
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 21.07.2010 - 15:28
- Locatie: Bergen NH
Hmm ik zie 225 op de site staan. Nou heb ik me er niet echt in verdiept maar bij de meeste tuners kost zoiets toch rond de 500 eur? Hoe kan dit zo goedkoop zijn??hkl073 schreef:l. Nu nog een winteractie voor 195 euro..
Citroen c4 grand picasso zwart, 1.6thp my 2012
Ix35 my 2010 2.0 benzine I-catcher
V70 D5 my03, donkerblauw RTI, HU803, volleder
Renault Espace 2.0 16V LPG-G3 (donkergrijs) my00
VW Passat variant 1.9 TDI (d.blauw) my99
Renault Laguna (d.blauw) LPG-G3
Renault Megane Coupé (kanariegeel) 1.6
Citroën Saxo 1.1 (blauw) my97[/s][/size]
Ix35 my 2010 2.0 benzine I-catcher
V70 D5 my03, donkerblauw RTI, HU803, volleder
Renault Espace 2.0 16V LPG-G3 (donkergrijs) my00
VW Passat variant 1.9 TDI (d.blauw) my99
Renault Laguna (d.blauw) LPG-G3
Renault Megane Coupé (kanariegeel) 1.6
Citroën Saxo 1.1 (blauw) my97[/s][/size]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21126
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Als ik sommige topics lees dan trek ik niet direct het paralel met Volvo maar eerder met Autoweek subforum BMW....
Helemaal als sommige zich laten verleiden tot snelweg racers, vanmorgen weer in de file gestaan omdat Piet koerier zijn bus achterin een auto had geprakt.
Helemaal als sommige zich laten verleiden tot snelweg racers, vanmorgen weer in de file gestaan omdat Piet koerier zijn bus achterin een auto had geprakt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Precies, en goed getunede D5 is echt snel te noemen. Ik heb hiervoor een V70R gehad en de S60 (getuned door Fasttech) was net zo snel als de V70R. En dan niet gevoelsmatig, maar getimed! De V70 met Rica chip is beduidend langzamer terwijl deze op papier meer pk's heeft. Wel loopt de Rica tuning echt mooier, iets wat ik met de Fasttech niet heb gemerkt. Daarnaast heb ik met de S60 ook erg veel problemen met de koppeling gehad (was aan de 4e toe!). En dat is ook geen feest. Dan maar iets minder vlot.wtr_s60 schreef:Edraket slaat de nagel op zijn kop!
@derre: je zou verbaasd zijn
Ben nog meegereden een paar weken terug met een S60 D5 (6-bak) met 230PK en 550Nm (getuned door apec en gemeten op testbank) en wat liggen testen tegen een facelift E60 535d 286PK, op de snelweg ging dat gelijk op (DE autobahn, op hoge snelheden dus). (De 5-reeks weegt wel meer dan 150kg extra)
Vanaf 0 had de 5-reeks wel een serieus voordeel telkens natuurlijk door de achterwielaandrijving, daar had de S60 weinig kans. 0-100 zegt dus m.i. niet veel over de algemene prestaties van een wagen!
Deze S60 is op zijn beurt sneller dan een S60 2.4D 6-bak "240PK" door rica, deze heeft wel niet op de testbank gestaan, en heeft enkel zogezegd de waardes die rica opgeeft.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8466
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Mmmmm bij Tunex voor 225euro mijn V70 24D van 163PK naar 196PK en van 340Nm naar 400Nm, ofwel voor 325euro van 163PK naar 220PK en van 340Nm naar 425Nm.
Mijn bak zou het aan moeten kunnen want ik het de 6 traps GT, zoals die ook op de 185PK D5 zit.
Aan deze prijs is dit wel erg verleidelijk, wie geeft er redenen om het toch maar niet te doen ?
Mijn bak zou het aan moeten kunnen want ik het de 6 traps GT, zoals die ook op de 185PK D5 zit.
Aan deze prijs is dit wel erg verleidelijk, wie geeft er redenen om het toch maar niet te doen ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D