Dus als ik je verhaal kort samenvat:
- XC90 met 163 pk was te traag en heb je gechipt, wat erg goed beviel op 't spinnen na
- XC90 met 185 pk vind je vlot genoeg (net zo vlot als gechipte 163pk?) en laat je daarom niet chippen
xc 90 D5 chippen( software aanpassen)
- Oceanracer
- Geartronic member
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
Nog even navraag gedaan bij RICA omdat op de site van RICA helemaal niets staat over garantie:
Je kunt garantie bijkopen bij RICA mits je auto niet ouder is dan 18 maanden en niet meer dan 75.000 km gelopen heeft.
Dan kun je garantie krijgen voor 1, 2 of 3 jaar met als enige voorwaarde dat het totaal aantal kilometers van je auto de 150.000 niet overschrijdt.
Superduidelijk lijkt mij.
En voordat iemand hier weer over begint te zeuren: ook een 2e-hands programma van Volvo heeft strenge voorwaarden waar niet van afgeweken wordt en waar je desondanks uren over kunt discuseren...
En dus kun je bij RICA je oudere XC90 weliswaar gewoon laten chippen, maar dus niet meer verzekeren. (en voordat daar dus weer een opmerking over komt: ik heb een paar maanden geleden een 850 bij een grote Volvo-dealer gekocht waar ik géén garantie op kreeg...)
Je kunt garantie bijkopen bij RICA mits je auto niet ouder is dan 18 maanden en niet meer dan 75.000 km gelopen heeft.
Dan kun je garantie krijgen voor 1, 2 of 3 jaar met als enige voorwaarde dat het totaal aantal kilometers van je auto de 150.000 niet overschrijdt.
Superduidelijk lijkt mij.
En voordat iemand hier weer over begint te zeuren: ook een 2e-hands programma van Volvo heeft strenge voorwaarden waar niet van afgeweken wordt en waar je desondanks uren over kunt discuseren...
En dus kun je bij RICA je oudere XC90 weliswaar gewoon laten chippen, maar dus niet meer verzekeren. (en voordat daar dus weer een opmerking over komt: ik heb een paar maanden geleden een 850 bij een grote Volvo-dealer gekocht waar ik géén garantie op kreeg...)
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Bij iedere Volvovariant (en een 440 is toch alweer 10 jaar uit productie) staat onder de prijs van de tuning toch steevast: One year engine warranty € 125.00 of mis je die ene regel iedere keer?
Mocht jij een (oudere) Volvo zonder garantie (op handelsbasis) kopen is dat op voorhand toch duidelijk mag ik hopen voor je, vind het ook niet echt een vergelijking, maar goed, het zal ook zeker op een koopovereenkomst staan.
Laat je op je 10 (of 20 jaar) oude Volvo een reparatie uitvoeren heb je daarop toch zonder mankeren altijd wel garantie..
Het gaat mij nu precies om die ene regel, het wel aanbieden maar niet willen/kunnen leveren, dat is niet één dingetje, dat is gewoon een structureel verhaal, maar het is wel fijn dat nu duidelijk is dat na 1,5 jaar en of 75.000km je al niet meer in aanmerking voor garanties komt.
Mocht jij een (oudere) Volvo zonder garantie (op handelsbasis) kopen is dat op voorhand toch duidelijk mag ik hopen voor je, vind het ook niet echt een vergelijking, maar goed, het zal ook zeker op een koopovereenkomst staan.
Laat je op je 10 (of 20 jaar) oude Volvo een reparatie uitvoeren heb je daarop toch zonder mankeren altijd wel garantie..
Het gaat mij nu precies om die ene regel, het wel aanbieden maar niet willen/kunnen leveren, dat is niet één dingetje, dat is gewoon een structureel verhaal, maar het is wel fijn dat nu duidelijk is dat na 1,5 jaar en of 75.000km je al niet meer in aanmerking voor garanties komt.
- plim
- 4th Gear member
zucht
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
1 jaar op het onderdeel ..bart simpson schreef:Laat je op je 10 (of 20 jaar) oude Volvo een reparatie uitvoeren heb je daarop toch zonder mankeren altijd wel garantie..
Bij RICA heb je dat ook, zolang je eigenaar bent trouwens.
De software zit garantie op dus mocht een dealer weer eens zonder te vragen een software update over de tuning gooien dan zet RICA de getunede software weer voor je terug. Mocht bij het tunen de ECU stuk gaan dan zorgen hun ook voor het vervangen. Echt geweldig, zo veel garantie plus gratis advies over achterstallig onderhoud of eventuele aandacht vestigen op prutswerk van de dealer waardoor een auto niet tiptop kan functioneren. Moet je bij een dealer vaak ook nog 45 Euro of meer voor betalen.
Alleen jammer van dat regeltje over die garantie op oudere auto's ja.
Staat er wel op maar je kunt het niet krijgen. Erger nog, je kunt er zelfs niet voor betalen..
- IkeV70
- 5th Gear member
Onmiskenbaar, dat staat er inderdaad.bart simpson schreef:Bij iedere Volvovariant (en een 440 is toch alweer 10 jaar uit productie) staat onder de prijs van de tuning toch steevast: One year engine warranty € 125.00 of mis je die ene regel iedere keer?
...
Het gaat mij nu precies om die ene regel, het wel aanbieden maar niet willen/kunnen leveren, dat is niet één dingetje, dat is gewoon een structureel verhaal
Dat gaat dan weer mank. Rica geeft (ongetwijfeld) garantie op de chip die ze plaatsen, op de software, op de soldering (als ze dat doen). Dat is wat ze leveren. Ze hebben niet de rest van de motor geleverd en hoeven daar natuurlijk ook geen garantie op te geven.bart simpson schreef:Laat je op je 10 (of 20 jaar) oude Volvo een reparatie uitvoeren heb je daarop toch zonder mankeren altijd wel garantie..
Als ik de remschijven van mijn auto laat vervangen bij een garage heb ik ook niet gelijk recht op garantie op de aandrijfassen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- menjo
- 7th Gear member
Dus als jij je distributieriem laat vervangen en die knapt na 3 weken, verwacht jij alleen een nieuwe distributieriem van de garage?IkeV70 schreef: Dat gaat dan weer mank. Rica geeft (ongetwijfeld) garantie op de chip die ze plaatsen, op de software, op de soldering (als ze dat doen). Dat is wat ze leveren. Ze hebben niet de rest van de motor geleverd en hoeven daar natuurlijk ook geen garantie op te geven.
Als ik de remschijven van mijn auto laat vervangen bij een garage heb ik ook niet gelijk recht op garantie op de aandrijfassen.
- plim
- 4th Gear member
Interessante stellingen allemaal, maar wat is dat toch op dit forum ? We zijn nu aan pagina 5 beland en er is nog maar weinig antwoord gegeven op de vraag. En zo gaat het maar al te vaak.
Misschien moet er een appart topic worden gemaakt, waar je kan aangeven wat je mening is over chippen, te snel rijden, top snelheidsbegrenzers enz.
zodat er dan wel on topic kan worden gebleven ?
just my thoughts.
Misschien moet er een appart topic worden gemaakt, waar je kan aangeven wat je mening is over chippen, te snel rijden, top snelheidsbegrenzers enz.
zodat er dan wel on topic kan worden gebleven ?
just my thoughts.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
is onbegonnen werk dit uit elkaar te rafelen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- Starter
Ja zo zou je het wel kunnen zeggen ja, nou kan ik wel zeggen dat de nieuwe D5 natuurlijk ook wel weer leuker wordt als je hem chipt maar dat is op dit moment nog niet aantrekkelijk genoeg, aangezien de auto net nieuw is en nog netjes in de garantie loopt bij volvo, misschien later nog is een keer als die wat ouder is.Oceanracer schreef:Dus als ik je verhaal kort samenvat:
- XC90 met 163 pk was te traag en heb je gechipt, wat erg goed beviel op 't spinnen na
- XC90 met 185 pk vind je vlot genoeg (net zo vlot als gechipte 163pk?) en laat je daarom niet chippen
Ik wacht eigenlijk ook op iemand met een XC90 (desnoods een ander type) waarbij het geheel fout is gegaan.Ben schreef:is onbegonnen werk dit uit elkaar te rafelen.
Is er nu geen enkel negatief verhaal? Moeten er zijn volgens @Bart.
Tenminste hij is er vrij stellig in. Of moeten we dit ook met een korreltje zout nemen?

- IkeV70
- 5th Gear member
Toegegeven, zo zwart wit als in mijn voorbeeld ligt het niet. Maar het voorbeeld van de distributieriem kun je wel doortrekken naar Rica.menjo schreef: Dus als jij je distributieriem laat vervangen en die knapt na 3 weken, verwacht jij alleen een nieuwe distributieriem van de garage?
Als Rica de verkeerde software zou plaatsen waardoor bijvoorbeeld binnen 3 weken de kleppen volledig verbrand zijn, ja, dan zou je aanspraak kunnen maken op (wettelijke) garantie. Maar als de software van Rica doet wat het hoort te doen, als het product voldoet aan de verwachtingen die je er als consument van kunt hebben, dan zie ik toch echt niet in waarom Rica automatisch garantie moet geven op allerlei andere onderdelen van de auto.
Voorbeeld van de distributieriem: Als ik een nieuwe d-riem laat plaatsen en 5 maanden later gaat mijn krukaspoeliedemper eraan. Kan ik dan rederlijkerwijs aanspraak maken op reparatiegarantie ?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- menjo
- 7th Gear member
Denk je dat iemand die z'n eigen auto (van 70000 euro) vernaggelt dankzij tuning dat hier openlijk gaat verkondigen? Dus of het nou voorkomt of niet, zulke reacties zal je hier niet snel zien.AlexV70 schreef:Ik wacht eigenlijk ook op iemand met een XC90 (desnoods een ander type) waarbij het geheel fout is gegaan.Ben schreef:is onbegonnen werk dit uit elkaar te rafelen.
Tenminste hij is er vrij stellig in. Of moeten we dit ook met een korreltje zout nemen?
- IkeV70
- 5th Gear member
V70 is ook goed, of S60, of anders V50 of S40...menjo schreef:Denk je dat iemand die z'n eigen auto (van 70000 euro) vernaggelt dankzij tuning dat hier openlijk gaat verkondigen? Dus of het nou voorkomt of niet, zulke reacties zal je hier niet snel zien.AlexV70 schreef:Ik wacht eigenlijk ook op iemand met een XC90 (desnoods een ander type) waarbij het geheel fout is gegaan.Ben schreef:is onbegonnen werk dit uit elkaar te rafelen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 6th Gear member
ik denk dat áls er al zo iemand is, JA.menjo schreef: Denk je dat iemand die z'n eigen auto (van 70000 euro) vernaggelt dankzij tuning dat hier openlijk gaat verkondigen? Dus of het nou voorkomt of niet, zulke reacties zal je hier niet snel zien.
een auto van 70.000 euro is nieuw, die heeft wél garantie.
en wat doen we liever dan iemand (een tuner in dit geval) aan de schandpaal nagelen?.
ik denk alleen dat je niemand kan vinden met zo'n ervaring...
- Oceanracer
- Geartronic member
Emiel, dat ben ik niet met je eens. Er staan hier vaak berichten van mensen die zeer tevreden zijn over hun dealer, en delen dit ook op 't forum.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
-
- 1st Gear member
Voorlopig ook een hoop berichten van mensen die tevreden zijn over (de software van) RICA.Oceanracer schreef:Emiel, dat ben ik niet met je eens. Er staan hier vaak berichten van mensen die zeer tevreden zijn over hun dealer, en delen dit ook op 't forum.
En als je even doorzoekt ook over andere tuners.