Pagina 6 van 7

Geplaatst: 29.10.2011 - 21:10
door 945i
Oceanracer zit vol met goeie tips zoals deze banden oppomp tip! 8)

Geplaatst: 31.10.2011 - 11:30
door Henkv70d5
Ik heb nu flink wat km's achter de kiezen. Het onbetrouwbare karakter(uitbreken) is volledig verdwenen. Het is me nooit opgevallen dat een of meerder banden veel te zacht zijn/waren. door de relatief platte banden(225-45-17) valt dit kennelijk nauwelijks op.
Het gevoelloze gedrag bij gas geven en gasloslaten is nog steeds aanwezig. Vrijdag gaat de auto naar de garage. Ben benieuwd of hier een verklaring voor is of dat dit bij de auto "hoort".

Gr, Henk

Geplaatst: 31.10.2011 - 11:42
door edraket
Als de auto erg reageert op gas/gas los kan het aan de uitlijning liggen. De V70 reageert behoorlijk heftig op een onjuiste uitlijning.

Geplaatst: 31.10.2011 - 11:53
door Oceanracer
Henkv70d5 schreef:Ik heb nu flink wat km's achter de kiezen. Het onbetrouwbare karakter(uitbreken) is volledig verdwenen. Het is me nooit opgevallen dat een of meerder banden veel te zacht zijn/waren. door de relatief platte banden(225-45-17) valt dit kennelijk nauwelijks op.
Nadeel is ook dat het geleidelijk gaat, waardoor je er min of meer aan went. En een V70 met 17" wielen gaat gewoon niet super strak sturen. Zoals je zelf al zei, het is geen BMW.

Geplaatst: 04.11.2011 - 12:16
door Henkv70d5
De garage heeft zojuist gebeld.
De draagarmrubbers zijn slecht, dit veroorzaakt het belabberde weggedrag vooral wanneer de tractie op de wielen even weg is(bij op en terug schakelen bijv.) Ze worden vervangen. Een aantal mede forummers had me hier al op gewezen. Hierbij even een bevestiging.
Toch raar, volgens de APK valt de slijtage nog binnen de norm, echter in de praktijk kan dit leiden tot ronduit gevaarlijk weggedrag.

Gr, Henk

Geplaatst: 04.11.2011 - 12:23
door Oceanracer
Laat ze in elk geval vervangen door originele exemplaren. Ik heb persoonlijk zeer slechte ervaring met imitatie.

Geplaatst: 07.11.2011 - 08:45
door Henkv70d5
De auto is weer klaar. Nieuwe draagarmrubbers zijn gemonteerd, Fuseekogel vervangen, remblokjes achter, de filters en een nieuwe plas olie.

Tjonge wat een verschil! De nieuwe draagarmrubbers laten de auto weer als een nieuwe rijden! Zo hoort een auto te sturen, zeker een Volvo.

Gr, H

Geplaatst: 07.11.2011 - 09:12
door toppertje
Henkv70d5 schreef:De auto is weer klaar. Nieuwe draagarmrubbers zijn gemonteerd, Fuseekogel vervangen, remblokjes achter, de filters en een nieuwe plas olie.

Tjonge wat een verschil! De nieuwe draagarmrubbers laten de auto weer als een nieuwe rijden! Zo hoort een auto te sturen, zeker een Volvo.

Gr, H
ik denk dat de nieuwe fusee-kogels het meest bijdragen aan het verbeterde
stuurgedrag.

Geplaatst: 07.11.2011 - 10:14
door Henkv70d5
zou zo kunnen.
Wat me eigenlijk het meest verbaasd is de geldende APK norm. APK zou de veiligheid ten goede komen, nou ik zet daar mijn twijfels bij als ik van de garagist hoor wat de eisen zijn met betrekking tot bijv. speling en de toestand op de draagarmrubbers. (Auto is bij aanschaf in juli j.l. APK gekeurd.....)

Geplaatst: 07.11.2011 - 10:17
door Oceanracer
APK is echt een wassen neus en geen enkele garantie voor een goede/veilige auto en derhalve ook niet te gebruiken als aankoopkeuring o.i.d.

Geplaatst: 07.11.2011 - 10:19
door 945i
Ben ik het toch niet mee eens eigenlijk...

Geplaatst: 07.11.2011 - 10:20
door Oceanracer
Geeft niks. :D

Geplaatst: 07.11.2011 - 10:23
door 945i
Dat snap ik, maar als je ziet dat de APK heel veel versleten banden, uitlaten fuseekogels, draagarmen en slechte verlichting remmen en noem maar op, er tussenuit haalt, dan moet je er niet aan denken dat dat anders nog gewoon op de weg zou rondrijden.

Geplaatst: 07.11.2011 - 10:25
door Oceanracer
Dat is heel wat anders! Ik stel enkel dat een A.P.K.-keuring geen graadmeter is voor een veilige en goede auto. Het het net als een banaan. Die is altijd geel, maar niet alles wat geel is, is een banaan...

Geplaatst: 07.11.2011 - 10:28
door 945i
En ook geen wassen neus. het is een momentopname over de veiligheidstoestand van de auto.

Geplaatst: 07.11.2011 - 10:32
door Oceanracer
Een auto met 4 banden met elk 1,6 mm profiel wordt goedgekeurd. Vind jij dan die auto veilig? Een auto met versleten schokbrekers, welke niet zichtbaar olie lekken, wordt goedgekeurd. Is die auto veilig? Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Een afgekeurde auto is veelal onveilig, een goedgekeurde auto is niet per definitie goed en veilig. Wassen neus dus. :D

Geplaatst: 07.11.2011 - 10:38
door 945i
Een lekke schokbreker is afkeur, punt. 1.6mm is opzich veilig, is een giga hoosbui is 6mm nog niet genoeg, dus waar is je/de grens.. :D

Geplaatst: 07.11.2011 - 10:40
door Oceanracer
Ik schreef een versleten schokbreker, geen lekke. Maar er zijn nog legio voorbeelden te geven. Sommige kopers staren zich blind op een verse APK, maar mij zegt het helemaal niks.

Geplaatst: 07.11.2011 - 10:45
door 945i
Oke, maar ik zeg je toch dat het veiliger op de weg is geworden op de weg dankzij de APK. ;)

Geplaatst: 07.11.2011 - 10:46
door Oceanracer
Dat ontken ik ook niet! Zijn we het toch een beetje eens. :3some: