Pagina 6 van 6
Geplaatst: 10.02.2012 - 21:00
door Fredhead
Ik gok dat je 248 bedoelt?
Vind het trouwens wel een enthousiaste koppelstijging, vooral omdat het vermogen maar 15 pk omhoog gaat.
Geplaatst: 10.02.2012 - 21:03
door Laguna-S60
248 NM idd
Ik wou mailen maar hun contact knop werkt niet...., want ik vond het ook wel een hele hoge stijging namelijk!
Geplaatst: 10.02.2012 - 21:39
door elianmars
Laat het tuning-idee toch gaan joh. Levert echt niks op. Als je (vader) echt sneller wil, laat dan de opvolger een turbo zijn.
Geplaatst: 11.02.2012 - 23:37
door ronin1
elianmars schreef:Laat het tuning-idee toch gaan joh. Levert echt niks op. Als je (vader) echt sneller wil, laat dan de opvolger een turbo zijn.
Ik sluit mij daar volledig bij aan

Geplaatst: 06.03.2012 - 21:03
door Laguna-S60
Ik ga er toch weer op in haken
Een tijdje geleden kwam ik deze powerbox tegen:
http://tuning-powerbox.nl/volvo-24i-140pk-p-1500.html
Merk & Type: Volvo S60
Uitvoering:2.4i 140pk PB
Standaard Power :140PK
Met Powerbox:155PK
Staandard Torque:220NM
Met Powerbox:275NM
Zoals jullie kunnen zien is vooral de koppel stijging erg leuk.
Nu weten sommigen hier wel dat ik fel tegen powerboxen ben...
Maar nu heb ik er vandaag toch een telefoontje aan gewaagd en heb uiteindelijk 20 min met de eigenaar van dit bedrijf aan de telefoon gehangen.
Hij beweert bij hoog en laag dat dat kopper echt te halen moet zijn, misschien 5 nm meer of minder maar dat is ook het maximale verschil.
Verder heeft hij mij ook uitgelegd dat deze powerbox ook in noodloop springt mocht dat nodig zijn (dit is bij vele powerboxen niet en dat weerhoudt me ook een beetje tot aanschaf).
Verder zegt de man ook zelf dat je inderdaad met chippen verder kunt komen maar dat het verschil tussen de powerbox of het chippen tegenwoordig erg klein is.
Ook vertelde hij dat hij in heel europa mannetjes heeft zitten die gespecialiseerd zijn in 1 merk en dus ook de software voor dat merk schrijven.
Ook zou deze box compleet te programmeren zijn naar eigen smaak.
je kan dus bijvoorbeeld zelf een beetje bepalen wanneer het top koppel vrij zou komen.
Wanneer we tot koop van deze box over zouden gaan en deze wordt gemonteerd en naar een week/maand hebben we zoiets van, nee het is toch niet wat ik verwacht had dan wordt de box er kosteloos weer uitgehaald en krijg je het complete aankoop bedrag terug.
Al met al gaf deze man mij een goed en vertrouwd gevoel over deze powerbox.
Nu de vraag van mijn vader: Is er ook iemand hier op het forum die ervaringen heeft met (deze of andere) powerboxen!?
En dan liever geen ervaringen van 5000 km maar meer van een kmtje of 50.000+
(dus liever nu ook geen reacties over het nu van tuning bla bla bla)
Geplaatst: 06.03.2012 - 21:14
door crackedtooth
waarom risico nemen tov bewezen concept..
kan je beter voor tuning scherpere prijs proberen af te spreken
Geplaatst: 06.03.2012 - 22:19
door Bakboord1
Waarom heeft deze powerbox andere waarden in een v50 en maakt het uit of je auto 140pk of 170pk heeft?
Is niet erg consistent.
Geplaatst: 06.03.2012 - 22:22
door Laguna-S60
Dat is dus 1 van de redenen dat ik gebeld heb, maar de man beweert bij hoog en laag dat die 275 nm klopt...., Er kunnen trouwens wel wat fouten in de website staan omdat deze net nieuwe is!
Je zou dat dus eens als feedback naar hem kunnen mailen..
Geplaatst: 06.03.2012 - 22:29
door Bakboord1
Nou laat maar. Een nieuwe motor inbouwen is zo duur dat ik bewezen tuning prefereer.
Als bsr, rica en fasttech dit koppel met rollenbaktesten niet kunnen halen dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat hij dit wel kan.
Ik zou het graag geloven maar dit is to good to be true.
Geplaatst: 06.03.2012 - 22:32
door Laguna-S60
Hij zegt dat wanneer we hem op de rollenbak zetten we minimaal 270nm te zien krijgen..
Maar ja, als ik verkoper was zou ik ook iets proberen te verkopen!
Maar zijn er hier nu ook mensen met ervaringen met powerboxen?
Geplaatst: 07.03.2012 - 08:00
door EVV
Geeft hij ook aan wanneer die 275Nm vrij zou komen? Zonder een toerental lijkt het me een nutteloze belofte, als dat pas bij hele hoge toeren vrij komt heb je er nog niets aan.
Geplaatst: 07.03.2012 - 08:05
door Laguna-S60
Laguna-S60 schreef:
Ook zou deze box compleet te programmeren zijn naar eigen smaak.
je kan dus bijvoorbeeld zelf een beetje bepalen wanneer het top koppel vrij zou komen.
Dus dan neem ik aan dat je dat koppel ook op het zelfde moment zou moeten kunnen krijgen dat het nu is?
Geplaatst: 07.03.2012 - 08:12
door V480-S60
Een goede raad. GA NIET aan de powerbox!
Verder moet je het allemaal zelf weten. Zie alles wat voorgaande sprekers hebben gezegd.
Geplaatst: 07.03.2012 - 08:18
door Laguna-S60
V480-S60 schreef:Een goede raad. GA NIET aan de powerbox!
Zover was ik inderdaad ook al, vooral omdat de box de ecu buitenspel zet dus mocht er een sensor stuk gaan dan gaat ie normaal in noodloop en bij een powerbox meestal niet.
En volgens deze man gaat deze powerbox wel in noodloop als hij de gegevens niet kwijt kan.
Zijn er nog andere redenen dan om er niet voor de te gaan?
Zou de verhoging van de inspuit druk echt zoveel meer slijtage met zich mee brengen?
Geplaatst: 07.03.2012 - 08:30
door crackedtooth
Ik neem ook altijd de gok om 100-200 euro te besparen voor een auto van 10, 20 of 30 of 40 mille. (sarcasme ;o))
@laguna-S60 word beetje academische discussie, wat minder zinvol mijns inziens
Geplaatst: 07.03.2012 - 08:31
door EVV
Verhoging van inspuitdruk is leuk voor diesels onder deellast, maar bij benzine motoren heb je er weinig aan. De lambda sonde zal detecteren dat de motor te rijk loopt, waarna de inspuitcomputer de injectortijden terug zal brengen totdat de motor weer normaal loopt.
Zolang er niet meer lucht in gaat of de ontsteking wordt vervroegd kan je weinig bereiken bij benzine motoren met alleen de brandstofdruk aanpassen.
Geplaatst: 07.03.2012 - 15:57
door Laguna-S60
Kijk dat is gewoon duidelijk
Volgens hem kon je ook erg goed spelen met de lambda sondes van volvo!?
Dan toch maar weer naar BSR kijken..., maar dan heb je dat koppel niet
Maar hier is niemand die een powerbox in z'n volvo heeft gehad?
Geplaatst: 07.03.2012 - 16:25
door sbv
Ga lekker powerbox testen en laat ze de auto maar op een willekeurige rollenbank zetten dan.
Ik zou persoonlijk voor een gerenomeerde chipper gaan. en niet een knutseldoos met wat weerstandjes etc.
Tuurlijk zegt de beste man dat, dat schijnt verkoop te heten.
Geplaatst: 07.03.2012 - 16:31
door MarioC70
Als je van je geld afwil,neem je een Powerbox,het is net als bij VW,bagger dus!
Geplaatst: 07.03.2012 - 16:31
door FrankS60
Spelen met volvo lambda's? Rennen en nooit meer terug komen!