we zitten er over na te denken om onze S60 2.4 140 pk te laten chippen.
bij de 1 lees ik dingen die hem kunnen chippen naar 155, de ander 170 en weer een ander 185....
wie heeft er ervaring!?
chippen
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Nou dan plak ik hem hier ook ff weg
Het ligt een beetje aan het bedrijf dat chipt.
Sommige bedrijven beloven heel veel Pk winst.
Je moet echter niet vergeten dat aan alles een einde komt.
Ik bedoel als je de laatste Pk's wilt moet men ergens een compromi zoeken.
Vaak blijkt dan dat je aan die laatste PK's helemaal niets hebt.
Gewoon omdat er een en ander wat warm loopt en het MM gewoon de rem er op gooit.
Dan is het leuk op de uitdraai van de rem.
Maar op de weg heb je er niets aan omdat je ze toch niet kunt aanspreken.
Lees je gewoon wat in.
En zoek een tuner die ook een beetje in de buurt zit.
Vaak moet je nog ff terug om een en ander te tweeken.
Niet elke auto is immers hetzelfde.
SK6 met het kiezen van een tuner.
grts Ronald

Het ligt een beetje aan het bedrijf dat chipt.
Sommige bedrijven beloven heel veel Pk winst.
Je moet echter niet vergeten dat aan alles een einde komt.
Ik bedoel als je de laatste Pk's wilt moet men ergens een compromi zoeken.
Vaak blijkt dan dat je aan die laatste PK's helemaal niets hebt.
Gewoon omdat er een en ander wat warm loopt en het MM gewoon de rem er op gooit.
Dan is het leuk op de uitdraai van de rem.
Maar op de weg heb je er niets aan omdat je ze toch niet kunt aanspreken.
Lees je gewoon wat in.
En zoek een tuner die ook een beetje in de buurt zit.
Vaak moet je nog ff terug om een en ander te tweeken.
Niet elke auto is immers hetzelfde.
SK6 met het kiezen van een tuner.
grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
een 140 pk motor is in principe dezelfde als de 170 pk, met als verschil dat boven de 4k rpm een 170 pk motor blijft sleuren terwijl de 140 pk in gaat houden.
Wellicht dat er nog een paar pktjes extra te halen zijn, maar i.h.a. valt er bij atmosferische motoren weinig extra te halen.
Wellicht dat er nog een paar pktjes extra te halen zijn, maar i.h.a. valt er bij atmosferische motoren weinig extra te halen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je zegt het al, laat je hem doordraaien richting 7.000 t/min komt er automatisch meer uit
Volvo for life
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Er staat een heleboel op dit forum over het tunen van de 140Pk naar 170PK en het nut.
Wat V70 Classic ook aangeeft, niet elke auto is het zelfde... dus is er ook niet uit elke auto het zelfde aantal PK's (verantwoord) te halen. Tuners die vooarf exact kunnen vertellen hoeveel PK's er precies uit gaan komen zijn meer verkopers dan voorlichters
Er zijn ook genoeg forum leden met goede en minder goede ervaringen, ik heb hele goede ervaringen bij Hartog Tuning in Alkmaar.
Maar verdiep je eerst is in het nut/geen nut voor de 140PK, ligt mij bij dat je het verschil niet heel erg merkt... maar ik heb er geen ervaringen mee..
Suc6, ik blijf het topic volgen
Wat V70 Classic ook aangeeft, niet elke auto is het zelfde... dus is er ook niet uit elke auto het zelfde aantal PK's (verantwoord) te halen. Tuners die vooarf exact kunnen vertellen hoeveel PK's er precies uit gaan komen zijn meer verkopers dan voorlichters

Er zijn ook genoeg forum leden met goede en minder goede ervaringen, ik heb hele goede ervaringen bij Hartog Tuning in Alkmaar.
Maar verdiep je eerst is in het nut/geen nut voor de 140PK, ligt mij bij dat je het verschil niet heel erg merkt... maar ik heb er geen ervaringen mee..
Suc6, ik blijf het topic volgen
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Als jij er met dat toerental lucht in kan krijgen wel.bart simpson schreef:je zegt het al, laat je hem doordraaien richting 7.000 t/min komt er automatisch meer uit
Vaak is de vermogens winst boven in te verwaarlozen.
Het is niet voor niets dat het max vermogen niet bij het max toerental ligt.
grts
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
In de praktijk schijn je er niet veel van te merken idd, pas als je bovenin de toeren zit.
Maar goed, sommige mensen kunnen die paarden goed gebruiken als je eens met aanhangertje/caravan naar boven moet sleuren.
Maar goed, sommige mensen kunnen die paarden goed gebruiken als je eens met aanhangertje/caravan naar boven moet sleuren.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Koop/bestel gewoon een auto die, af fabriek, voorzien is van een blok dat voldoet aan de gebruikseisen van de berijder ten aanzien van koppel en PK's. Gaat de boel ook niet stuk en blijft er wat over om moeders mee uit eten te nemen.
(ja, ik ben een tegenstander
)
(ja, ik ben een tegenstander
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Die vat ik ff niet.V70/2.4D/2003 schreef:Koop/bestel gewoon een auto die, af fabriek, voorzien is van een blok dat voldoet aan de gebruikseisen van de berijder ten aanzien van koppel en PK's. Gaat de boel ook niet stuk en blijft er wat over om moeders mee uit eten te nemen.
(ja, ik ben een tegenstander)
Als je een ondergemotoriseerde versie koopt.
Bv een R disign dan heb je de R badge al.
Dan kun je voor de meerprijs t.o.v. b.v. een T6 een 2e autotje kopen.
Of een leuke stage 2 of 3 tune.
Dan kun je ook lekker meekomen.
En heb je nog geld over voor moeders, dat eerder genoemde etentje of 2e auto.
grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Tja, dan moet je wel het geld hebben om een auto nieuw te kopen.... en dat hebben we niet 

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
een 140 pk motor is gewoon dezelfde als de 170 pk maar geknepen naar 140 pk, dus het blok kan het prima aan.V70/2.4D/2003 schreef:Koop/bestel gewoon een auto die, af fabriek, voorzien is van een blok dat voldoet aan de gebruikseisen van de berijder ten aanzien van koppel en PK's. Gaat de boel ook niet stuk en blijft er wat over om moeders mee uit eten te nemen.
(ja, ik ben een tegenstander)
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die 170pk voegt alleen weinig toe aan het koppel
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ja, maar 30 pk blijft toch een behoorlijke verbetering. Het is alleen jammer dat je het pas laat merkt.bart simpson schreef:die 170pk voegt alleen weinig toe aan het koppel
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik zou er het geld niet aan spenderen, een 140pk is een zalige machine, zou ik meer willen zou ikzelf een 2.0T nemen
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Altijd weer leuk, die welles-nietes discussie over tuning 

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Ik zat er net aan te denken...V70/2.4D/2003 schreef:Altijd weer leuk, die welles-nietes discussie over tuning
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Waarom zou een gekietelde 140pk ineens niet meer een zalige machine zijn? Er zijn ook veel minder 2.0T dan 2.4 op de markt en maar weinig kapitaalkrachtige forumleden kunnen zich het veroorloven een nieuwe machine te kopen. Als je 2dehands koopt moet je nou eenmaal concessies doen en dat kan betekenen dat je een hele mooie 140 pk bolide vindt die je vervolgens naar 170 pk brengt. Is helemaal niks mee.bart simpson schreef:ik zou er het geld niet aan spenderen, een 140pk is een zalige machine, zou ik meer willen zou ikzelf een 2.0T nemen
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Maar ik kan uit "bart simpson" z'n meningen op maken, dat hij blijkbaar geld zat heeft......
Ik heb even berichten naar meerdere tuning bedrijven gedaan (ook waar ik slechte verhalen over hoor)
Fasttech, ziptuning, BSR enz
Ik heb even berichten naar meerdere tuning bedrijven gedaan (ook waar ik slechte verhalen over hoor)
Fasttech, ziptuning, BSR enz
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ lagiuna V70, een 2.0T van 2005 is niet echt duurder dan een getunede 140pk.
Ik constateer dat de toegevoegde waarde van tunen geen € 1.000,-- is, dat jij daar geld aan wil spenderen is jouw zaak.
Mocht je het nu over genoeg geld voor autorijden over hebben, ik lees in jouw naam het begrip laguna staan, daarvoor moet je echt genoeg geld over gehad hebben (en niet teveel verstand van auto's)
En dan algemeen, ik geef een mening op basis van mijn eigen ervaringen, daarmee start ik nog geen discussie, dat laat ik graag aan anderen over.
Ik constateer dat de toegevoegde waarde van tunen geen € 1.000,-- is, dat jij daar geld aan wil spenderen is jouw zaak.
Mocht je het nu over genoeg geld voor autorijden over hebben, ik lees in jouw naam het begrip laguna staan, daarvoor moet je echt genoeg geld over gehad hebben (en niet teveel verstand van auto's)
En dan algemeen, ik geef een mening op basis van mijn eigen ervaringen, daarmee start ik nog geen discussie, dat laat ik graag aan anderen over.
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ja, je kunt ook anders redeneren BS, in retrospect kun je misschien concluderen dat TS beter af was geweest met een 2.0T.... maar die heeft hij niet! Hij heeft een 140 pk 2.4 gekocht van 2002 (volgens mij had je toen nog geen 2.0T? pas vanaf 2003 als AW klopt).bart simpson schreef: En dan algemeen, ik geef een mening op basis van mijn eigen ervaringen, daarmee start ik nog geen discussie, dat laat ik graag aan anderen over.
Waarom vind je het dan zo nodig om te melden dat jij, met je grote zak geld, zelf gewoon gelijk een 2.0T zou hebben gekocht. Want o o wat dom als je achteraf nog eens je auto wilt verbeteren, dat is wel zo onozel.
Waarom kun je jezelf niet verplaatsen in TS? Hij heeft al een 140pk aangeschaft, wat verwacht je dan, dat hij die maar weer gaat verkopen om alsnog een 170 pk of 2.0T aan te schaffen?
En opmerkingen over het niveau van TS n.a.l. eerdere auto's slaat ook nergens op.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0