iemand al vergelijk d5 185pk en nieuwe 215pk?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Ik laat het maar even voor wat het is, wat voor ongefundeerde verwijten/veronderstellingen hier door iemand naar mijn hoofd geslingerd worden..vooralsnog ben ik volgens mij de enige die de nodige kilometers heeft gereden met verschillende D5's (waaronder de 215pk), en heb ik vrijwel alle directe concurrenten ook gereden. In ieder geval praktisch iedere model/motorcombi van zowel BMW als Volvo. Ik ben niet negatief, maar kritisch. Met een aantal relatief bescheiden aanpassingen doet Volvo weer veel bter mee, als ze althans nog bij de Duitsers willen aanhaken. En gezien mijn gedetailleerde observaties zoals eerder gepost, roep ik niet zomaar iets.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Ik durf zomaar te stellen dat ik daar meer kennis van heb, ik weet in ieder geval wat de aankoopmotieven zijn, hoe zo'n aankoopproces verloopt en over wat voor auto's we het dan hebben. Zowel privé (eens in de 2-3 jaar in de directe familie) als zakelijk, ik heb tientallen wagens van 90k+ zelf getest, verkocht en afgeleverd. Helaas verkeerde veronderstelling van heer diesel01diesel01 schreef:En..doorgaans niet helemaal inzichtelijk heeft wat het betekend om 90k voor een auto neer te tellen.bart simpson schreef:Thom komt over als een BMW jongetje met een OV jaarkaart en een kamer vol BMW posters die hier wat verdwaalt lijkt....
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Hahaha, prius piloten, die ga ik onthouden.BartS schreef:Ik heb bij de keuze voor mijn lease-auto (320d EDE) voor hetzelfde probleem gestaan. Maar ik heb uiteindelijk toch lak aan het imago gehad. Je hoeft jezelf namelijk niet aan te passen aan het stereotype berijder.lemmer schreef:stop maar met die bmw discussie. Die auto is niet te evenaren!! zou toch al voor een 535d gaan, maar wat loopt die mooi, en de stoelen (comfortzetels) zijn werelds.
maar ja, dat imago
Over het stereotype berijder gesproken, de typische BMW-rijder heeft tegenwoordig flinke concurrentie van Audi-, V&W en (ja ook!) Prius-piloten.
Sterkte bij je keuze! Ik wens je veel wijsheid toe!
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Waar komt die wijsheid nu weer vandaan? Het zou leuk zijn als je dit soort reacties wat verder kon onderbouwen met een kopie van een artikel of zo??945i schreef:Jongens, 5 cilinder 215pk is een aflopende zaak, 4 cilinders komen er alleen nog maar.
Klink ook logisch, dat volvo gaat investeren in nieuwe motoren om ze daarna maar niet meer te maken.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dit stond deze week in een autoblad, heb het iig ergens gelezen
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Waar heeft u dat vernomen, zou voor mij betekenen dat ik daar toch op ga wachten.diesel01 schreef:Ik ben voor.xc-men schreef:Even een vraagje over de D5 215PK van Volvo, ik heb ergens gelezen dat Volvo met een nieuwe 8 Traps GT komt, is het al bekend waneer die komt. Ik denk zelf dat een D5 met een 8 Traps automaat een super combinatie is.
Ik heb met een automatische 8 trapsbak mogen rijden van een niet nader te noemen Duits merk.
Met de kracht van een D5 en de souplesse van een dergelijke automaat heb je een goede combinatie imo.
Maar zover ik ben geinformeerd is de warner bak (geen eigen product en/of ontwikkeling van volvo) gekozen omdat hij zo kort is. Het schakelgedrag is volgens mij softwarematig. Een 8 bak zal wel eens te groot kunnen zijn i.c.m. de relatief lange 5 pitter, en niet meer tussen de voorwielen passen.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dit soort structurele verschillen zullen in een lopend model zomaar niet meer tussentijds worden doorgevoerd
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Het is gewoon eng, we hebben dezelfde smaak. Val jij ook op blond?xc-men schreef:Lemmer,
Gewoon doen waar je het beste gevoel bij hebt. BMW heeft gewoon meer kwaliteit in huis. Imago.......als je de juiste kleur neem zit dat wel goed. Ik ben zelf helemaal gek van de 5 serie GT in Spacegrau of Neptunblau Metallic. Deze Staat nu op # 1 op wens lijstje. Gelukkig is BMW lager in de aanschaf in Spanje en zit heel dicht tegen de prijzen aan van Volvo.

BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Als je in de 215 pk heb gereden, geef mij dan eens een verschil, leg eens uit wat je ervaring was.Thom schreef:Ik laat het maar even voor wat het is, wat voor ongefundeerde verwijten/veronderstellingen hier door iemand naar mijn hoofd geslingerd worden..vooralsnog ben ik volgens mij de enige die de nodige kilometers heeft gereden met verschillende D5's (waaronder de 215pk), en heb ik vrijwel alle directe concurrenten ook gereden. In ieder geval praktisch iedere model/motorcombi van zowel BMW als Volvo. Ik ben niet negatief, maar kritisch. Met een aantal relatief bescheiden aanpassingen doet Volvo weer veel bter mee, als ze althans nog bij de Duitsers willen aanhaken. En gezien mijn gedetailleerde observaties zoals eerder gepost, roep ik niet zomaar iets.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Maar dan twee, hopelijk opgesteld in V-vorm. De toekomst ziet er niet goed uit voor een petrolhead.945i schreef:Ik heb het ook maar ergens gelezen... :? Dacht zelfs dat er 3 cilinders in de S/V60 komen.
Ik overweeg echt om naar de USA te verhuizen. :evil:
Hoef ik gelijk niet meer moeilijk te doen en een fijne xc70 T6 rijden
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ach, er zijn genoeg opties om een 6 of 8 cilinder te blijven rijden.
@ Thom, Je kan best kritiek hebben al dan niet terecht, maar neem mee in je overweging dat Volvo uit een achterstandspositie aan het terugkomen is, en zoiets kost tijd. (zoals ik al eerder schreef).
@ Thom, Je kan best kritiek hebben al dan niet terecht, maar neem mee in je overweging dat Volvo uit een achterstandspositie aan het terugkomen is, en zoiets kost tijd. (zoals ik al eerder schreef).
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Ach ik filter de zin en onzin wel, het is wel eens zonde van het forum.Thom schreef:Dat heb ik al gepost in dit topic. Maar vervolgens ging het daar niet meer over, omdat ik enigzins kritisch was op de wijzigingen per MY2012. Als je daarna nog vragen hebt, stel ze gerust
Waar ik benieuwd naar ben is het volgende;
- Geluidniveau in de wagen (huidige XC70 heeft een hoger toerental in de hoogste versnelling, waardoor rumoeriger tussen de 110 en 150).
- Verbruik (moet ik van moeders naar vragen)
Hoor graag je reactie
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Nee geen blond hier maar donker Zwart.lemmer schreef:Het is gewoon eng, we hebben dezelfde smaak. Val jij ook op blond?xc-men schreef:Lemmer,
Gewoon doen waar je het beste gevoel bij hebt. BMW heeft gewoon meer kwaliteit in huis. Imago.......als je de juiste kleur neem zit dat wel goed. Ik ben zelf helemaal gek van de 5 serie GT in Spacegrau of Neptunblau Metallic. Deze Staat nu op # 1 op wens lijstje. Gelukkig is BMW lager in de aanschaf in Spanje en zit heel dicht tegen de prijzen aan van Volvo.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Blond is een nieuwe interieurkleur in de XC70 voor modeljaar 2012, maar donkerzwart kan ook nog steeds
Volvo for life
- BartS
- 4th Gear member
- Berichten: 627
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 10:42
Zie artikel/topic van gisteren onder "nieuws". Ik kreeg gisteren een slotje omdat het naar blijkt al "oud nieuws" is/was.lemmer schreef:Waar komt die wijsheid nu weer vandaan? Het zou leuk zijn als je dit soort reacties wat verder kon onderbouwen met een kopie van een artikel of zo??945i schreef:Jongens, 5 cilinder 215pk is een aflopende zaak, 4 cilinders komen er alleen nog maar.
Klink ook logisch, dat volvo gaat investeren in nieuwe motoren om ze daarna maar niet meer te maken.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Heb trouwens vorige week in een n ieuwe SAAB 9-5 aero XWD gereden (saab van vrouw moest in onderhoud), en ik was daar zeer over te spreken.
Mijnheer volvo, bel eens naar Trolhattan, zijn daar de matsweken!!.
Mijnheer volvo, bel eens naar Trolhattan, zijn daar de matsweken!!.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
blond met leer? :twisted:bart simpson schreef:Blond is een nieuwe interieurkleur in de XC70 voor modeljaar 2012, maar donkerzwart kan ook nog steeds
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla