Ik ben van plan mijn huidige xc in te ruilen voor een nieuwe auto.
Hoewel ik ook bij andere merken kijk hoor ik graag iemand die al ervaring heeft met de nieuwe 215pk d5 in het nieuwe model.
Als ik op dit moment dezelfde auto laat calculeren kom ik op een prijs waar ik iets vergelijkbaars Duits kan rijden met een in mijn gevoel fijnere diesel.
Tevens is bij Volvo de inruil nogal arrogant laag t.o.v. de andere merken, blijkbaar nemen ze volvo for life te serieus.
Bij Volvo komt de prijs alleen goed uit als je met een zwak gemotoriseerde versie zonder awd gaat kijken.
Hoor graag jullie ervaringen.
iemand al vergelijk d5 185pk en nieuwe 215pk?
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Lemmer, ik zit in het zelfde schuitje. De inruil is om te huilen, Komt er ook nog bij dat in Spanje niemand meer tweede hands luxe autos wil inruilen door de crisis.
Bij Volvo krijg ik ook de laagtse inruil, nog maar 14.000E voor onze XC van eind 07 met 120.000Km. Audi en BMW 18.000E toch een groot verschil en Peugeot zelfs 20.000E bij aanschaf van de nieuwe 508 RXH. Helaas geen rij ervaring met de 215pk ik zou gewoon de dealer vragen om een XC 70 met 215pk te kunnen lenen voor een dag om te kijken of het bevalt. Ik zit nu zelf te denken om gewoon de XC70 te houden voor de lage afstanden en het trekken van de Caravan, en een leuke kleinere nieuwe auto erbij voor het dagelijks werk, kinderen naar school brengen en boodschappen doen. Ik heb nu 6 weken vrij en tijd om eens lekker te gaan shoppen.
Bij Volvo krijg ik ook de laagtse inruil, nog maar 14.000E voor onze XC van eind 07 met 120.000Km. Audi en BMW 18.000E toch een groot verschil en Peugeot zelfs 20.000E bij aanschaf van de nieuwe 508 RXH. Helaas geen rij ervaring met de 215pk ik zou gewoon de dealer vragen om een XC 70 met 215pk te kunnen lenen voor een dag om te kijken of het bevalt. Ik zit nu zelf te denken om gewoon de XC70 te houden voor de lage afstanden en het trekken van de Caravan, en een leuke kleinere nieuwe auto erbij voor het dagelijks werk, kinderen naar school brengen en boodschappen doen. Ik heb nu 6 weken vrij en tijd om eens lekker te gaan shoppen.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
-
- 4th Gear member
nou, dat verschil lijkt wel hetzelfde.
Deze week een aanbod gekregen van volvo en BMW, er zat een verschil in van 24 %. De nieuwe bmw 530 met M pakket komt dus op hetzelfde bedrag bijleggen. Ik mis dan een aantal opties als blis, standkachel en geventileerde stoelen, maar vraag me nu echt af of ik dan wel een volvo moet blijven rijden.
Het is zeker dat een volvo zakelijk veel neutraler is, ik bedoel qua imago. Ik kom nogal eens bij klanten en ik denk dat de volvo dan een betere keuze is, maar met deze prijzen overweeg ik het voor lief te nemen. Net zo als jij heb ik een tweede auto (zweedse cabrio met een hele lekkere turbomotor), en overweeg deze in te zetten in klanten waar het imago een rol kan spelen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er wel gefrustreerd over ben, die volvo arrogantie.
Deze week een aanbod gekregen van volvo en BMW, er zat een verschil in van 24 %. De nieuwe bmw 530 met M pakket komt dus op hetzelfde bedrag bijleggen. Ik mis dan een aantal opties als blis, standkachel en geventileerde stoelen, maar vraag me nu echt af of ik dan wel een volvo moet blijven rijden.
Het is zeker dat een volvo zakelijk veel neutraler is, ik bedoel qua imago. Ik kom nogal eens bij klanten en ik denk dat de volvo dan een betere keuze is, maar met deze prijzen overweeg ik het voor lief te nemen. Net zo als jij heb ik een tweede auto (zweedse cabrio met een hele lekkere turbomotor), en overweeg deze in te zetten in klanten waar het imago een rol kan spelen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er wel gefrustreerd over ben, die volvo arrogantie.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Twijfel er aan of het wel arrogantie is, een FWD look alike van jouw XC70 (Limited Edition Luxury-line) staat nieuw te koop voor € 54.000,-- rijklaar, ik ga een D5 AWD dan ook niet meer waarderen aan de hand van de nieuwprijs.
Dat men die wetenschap bij andere merken (nog) niet heeft is jouw geluk (en hun pech)
Er zitten ook een aantal opties op jouw XC70 die bij inruil geen echte meerwaarde hebben, neem b.v. four c, geventileerde stoelen, premium audio en nivoregeling.
Dat men die wetenschap bij andere merken (nog) niet heeft is jouw geluk (en hun pech)
Er zitten ook een aantal opties op jouw XC70 die bij inruil geen echte meerwaarde hebben, neem b.v. four c, geventileerde stoelen, premium audio en nivoregeling.
Volvo for life
-
- 4th Gear member
Kijk en daar zit hem de kneep, Volvo is zelf bezig om ziijn modellen af te waarderen.
Je gaat geen xc70 rijden om geen awd te hebben, dan neem je beter een v70R.
Jij gaat hem niet meer waarderen naar de nieuwprijs, dus neem je genoegen met het feit dat je daar klanten mee verliest.
Geef me eens een ander argument, een verkoopargument (rekenen kan ik ook), om toch weer een volvo te kiezen met de nieuwe motor. Is er een verbetering in de kwaliteit, is de motor stiller? zuipt hij minder e.t.c. gedetailleerde informatie van een volvokenner bij uitstek is wat ik zoek.
Die inruilprijs is uiteraard ook een praatstukje

Mischien ben ik vergeten te melden dat ik de wagen nog steeds erg fijn vind rijden, zelfs met die oude D5.
Je gaat geen xc70 rijden om geen awd te hebben, dan neem je beter een v70R.
Jij gaat hem niet meer waarderen naar de nieuwprijs, dus neem je genoegen met het feit dat je daar klanten mee verliest.
Geef me eens een ander argument, een verkoopargument (rekenen kan ik ook), om toch weer een volvo te kiezen met de nieuwe motor. Is er een verbetering in de kwaliteit, is de motor stiller? zuipt hij minder e.t.c. gedetailleerde informatie van een volvokenner bij uitstek is wat ik zoek.
Die inruilprijs is uiteraard ook een praatstukje

Mischien ben ik vergeten te melden dat ik de wagen nog steeds erg fijn vind rijden, zelfs met die oude D5.
BMW535D Touring X-drive
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
De labeling van een FWD is veel beter, dat is dus een fiscaal verhaal geworden.
Ik ga mn bedrijf verliezen als ik jouw auto (en die van anderen) neer ga zetten voor een prijs waarvoor een potentiële klant hem gaat laten staan.
Een dikke (heel erg veel duurdere) Q7 gaat trouwens middendoor met 2 jaar... en een idem X5 of ML ook, een Range Rover (of soortgelijk) zelfs na 1 jaar al....
Je geeft zelf het low profile aspect al aan, geen van de Duitsers heeft je dat te bieden, die nw D5 is qua rijperceptie weer een streepje verder dan de vorige.
Auto's zijn voor hun berijders altijd helemaal super totdat ze uitrekenen wat een afschrijving is, doe hem dan niet weg na 2 jaar, na 3 of 4 jaar levert een relatief "verwaarloosbaardere" afschrijving op
Ik ga mn bedrijf verliezen als ik jouw auto (en die van anderen) neer ga zetten voor een prijs waarvoor een potentiële klant hem gaat laten staan.
Een dikke (heel erg veel duurdere) Q7 gaat trouwens middendoor met 2 jaar... en een idem X5 of ML ook, een Range Rover (of soortgelijk) zelfs na 1 jaar al....
Je geeft zelf het low profile aspect al aan, geen van de Duitsers heeft je dat te bieden, die nw D5 is qua rijperceptie weer een streepje verder dan de vorige.
Auto's zijn voor hun berijders altijd helemaal super totdat ze uitrekenen wat een afschrijving is, doe hem dan niet weg na 2 jaar, na 3 of 4 jaar levert een relatief "verwaarloosbaardere" afschrijving op
Volvo for life
-
- 4th Gear member
Ik heb mijn V70 (2007) uiteindelijk toch weer ingeruild op een Volvo. De inruil op een BMW was ongeveer hetzelfde. Ik moest daar slechts € 12.000 meer bijbetalen en was maandelijks € 328 meer kwijt aan de bijtelling.
Toch maar weer Volvo besteld....
Toch maar weer Volvo besteld....
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Erg mooi verhaal van Bart maar waar het omgaat is dat Volvo gewoon erg slecht met vaste klanten omgaat.( VOLVO ARROGANTIE ) Als je bij een concurrent gewoon 40% tot 60% meer waarde krijg doen ze het toch erg slecht. Hier in Spanje hebben ze de nieuwe Limited Edition Luxury-line niet dus moet ik weer voor een dikke prijs voor de nieuwe XC70 betalen. Wel leuk is dat je bij BMW en Audi te horen krijg Meneer Meneer een Volvo is nu een Chinees merk daar is de inruil waarde nu erg laag van en dan komen ze met een prijs die toch wel een stuk hoger is dan bij VOLVO zelf. Zal eens kijken of ik de Volvo zelf kan verkopen en dan maar een Limited Edition Luxury-line uit Nederland halen, Dan mag Bart hem wel leveren voor een mooie export prijs.
- Thijs
- 7th Gear member
Ehhh, lemmer, vraagt: Hoor graag jullie ervaringen.
Niets meer en niets minder... Iets van on topic blijven?
Niets meer en niets minder... Iets van on topic blijven?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 3rd Gear member
Mensen ga eens bij Audi vragen wat je voor de V70 terugkrijgt dan schrik je pas. Arrogantie heb ik bij Volvo nog nooit gemerkt wel bij Audi. Heb onlangs weer een poging gewaagd om de V70 in te ruilen voor een nieuwe A6, dramatische afschrijving. Antwoord Audi: Ja meneer er is nu een LE en dus is de summum niet veel meer waard.......
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Anders gezegt, op een nw Limited Edition betaal je als V70 rijder relatief weinig bij...
Dit soort situaties speelt bij ieder merk, een nw VW Jetta is € 4000,-- goedkoper dan de oude, de VW Passat is al een keer of 3 behoorlijk in prijs gedaald, een A6 of BMW 5 serie kennen ook actiemodellen...
Ben je in voor een nagelnieuw model met lange levertijden zal je bij geen enkel merk de hoofdprijs krijgen
Dit soort situaties speelt bij ieder merk, een nw VW Jetta is € 4000,-- goedkoper dan de oude, de VW Passat is al een keer of 3 behoorlijk in prijs gedaald, een A6 of BMW 5 serie kennen ook actiemodellen...
Ben je in voor een nagelnieuw model met lange levertijden zal je bij geen enkel merk de hoofdprijs krijgen
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Beperk me even tot Volvo, zie regelmatig offertes van andere merken en moet ook inruilen waarbij die merkdealers mij dan confronteren met de actiemodellen van hun merken waardoor de in te ruilen auto's "lastig" geworden zijn..
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Als iemand iets ander biedt dan waar jij op hoopt is deze nog niet arrogant, je heb een verschil van mening.
Ik heb iets kennis van het marktmechanisme en meen dat het voor een dealer niet heel dom is om daar naar te luisteren, BMW kent een 7 serie, die is middendoor na 1 jaar (en nieuw pittig kostbaar) een R klasse van MB wil menig MB dealer niet eens inruilen (maar doet ook dat soort afschrijvingen)
Overtuig b.v. een klant van de relatieve waanzin om vandaag € 15.000,-- meer te betalen voor een AWD D5 dan voor een FWD D3 LE, die extra 15K ben je in principe gewoon kwijt, die AWD meerwaarde is er natuurljk, maar wel voor een heel kleine groep.
Kijk altijd naar actiemodellen (bijtellingsvriendelijker) en leg uit dat afwijkende wensen vaak relatief veel meer kosten dan het op het 1e gezicht lijkt.
Ik heb iets kennis van het marktmechanisme en meen dat het voor een dealer niet heel dom is om daar naar te luisteren, BMW kent een 7 serie, die is middendoor na 1 jaar (en nieuw pittig kostbaar) een R klasse van MB wil menig MB dealer niet eens inruilen (maar doet ook dat soort afschrijvingen)
Overtuig b.v. een klant van de relatieve waanzin om vandaag € 15.000,-- meer te betalen voor een AWD D5 dan voor een FWD D3 LE, die extra 15K ben je in principe gewoon kwijt, die AWD meerwaarde is er natuurljk, maar wel voor een heel kleine groep.
Kijk altijd naar actiemodellen (bijtellingsvriendelijker) en leg uit dat afwijkende wensen vaak relatief veel meer kosten dan het op het 1e gezicht lijkt.
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
doe mij up front de discussie maar over de zin en onzin van een keuze dan achteraf ruzie over een mogelijk verkeerde keuze
Volvo for life
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
Wel een leuke discussie toch. Bart zijn verhaal klopt en dit is wel vaker gezegt op dit Forum dat de LE uitvoering een super aanbieding is en jammer dat daar door de waarde van de full options en-of Summun uitvoering een stuk in inruil waarde gedaald zijn. Mij laatste opmerking is de VOLVO ARROGANTIE van de verkopers in Spanje (ik beperk me even tot deze group) Ik ben bij drie Dealers geweest en de inruil prijs was exact het zelfde ze kijken even in de Volvo computer waar een vaste prijs in staat die waarschijnlijk alle dealer moeten gebruiken. Bij Peugoet ging dit toch wel even anders, er werd naar verschilende opkopers gebeld en een dag later kwamen ze met een inruil prijs nadat een opkoper een aanbieding had gedaan.