Pagina 6 van 6
Geplaatst: 15.11.2011 - 15:15
door edraket
toppertje schreef:edraket schreef:Tsja, onze Volvo 850 doet het na 16 jaar en 325.000 km nog heel erg goed, en een gemiddeld onderhoud van 100 euro per jaar! Er wordt wel weinig mee gereden, maar die dingen zijn ook alleen maar met een bijl stuk te krijgen. Ik ben het ermee eens dat de moderne techniek mij nog steeds niet overtuigd heeft. Vind de 850 nog altijd een beter gevoel geven dan mijn V70!
En aan de V70 gaat wel heel regelmatig wat stuk.
kun je wat specifieker zijn?
wat gaat er op de V70 kapot,wat nog niet op de 850 is stuk gegaan?
Koppeling/vliegwiel
intercooler (niet eerlijk ,zit niet op de 850)
stuurhuis
verstuiver
draagarmen voor
motorsteunen
Geplaatst: 15.11.2011 - 15:17
door edraket
Ramon&Ramon schreef:Goeie 0w30 olie erin,om de 15000km verversen en je hebt nooit problemen met een D5..
Ik zag er zondag eentje waarvan zelfs het kleppendeksel gebroken is door de puinhoop eronder,de nokkenas bestaat nu uit vier delen.

Wel goed voor de omzet natuurlijk!
Ik denk dat ik in het vervolg ook maar om de 15000 de olie eraf doe. 30.000 is denk ik toch te lang. Als ik al structurele problemen zie met de nieuwere D5's is het nokkenassen, terwijl de oudere dat nooit hadden. Moet haast wel de verlengde olie interval zijn, veel anders structureels is er niet gewijzigd behalve het roetfilter.
Geplaatst: 15.11.2011 - 15:35
door toppertje
edraket schreef:toppertje schreef:edraket schreef:Tsja, onze Volvo 850 doet het na 16 jaar en 325.000 km nog heel erg goed, en een gemiddeld onderhoud van 100 euro per jaar! Er wordt wel weinig mee gereden, maar die dingen zijn ook alleen maar met een bijl stuk te krijgen. Ik ben het ermee eens dat de moderne techniek mij nog steeds niet overtuigd heeft. Vind de 850 nog altijd een beter gevoel geven dan mijn V70!
En aan de V70 gaat wel heel regelmatig wat stuk.
kun je wat specifieker zijn?
wat gaat er op de V70 kapot,wat nog niet op de 850 is stuk gegaan?
Koppeling/vliegwiel
intercooler (niet eerlijk ,zit niet op de 850)
stuurhuis
verstuiver
draagarmen voor
motorsteunen
mischien heb jij een maandagmorgen V70?
kopp./vliegwiel heeft bij een D5 ook wel iets meer te lijden natuurlijk.
bij mij is het nog niet vervangen(435.000km)
stuurhuis staat het forum ook niet vol van.
verstuivers zijn bij de eerste serie D5 een heikel punt
ook bij mij nog nooit vervangen.
draagarmen zijn bij de 850 echt niet beter.
motorsteunen krukas zijde gaan vaak stuk door wat olielekkage.
Geplaatst: 15.11.2011 - 16:56
door edraket
toppertje schreef:
mischien heb jij een maandagmorgen V70?
kopp./vliegwiel heeft bij een D5 ook wel iets meer te lijden natuurlijk.
bij mij is het nog niet vervangen(435.000km)
stuurhuis staat het forum ook niet vol van.
verstuivers zijn bij de eerste serie D5 een heikel punt
ook bij mij nog nooit vervangen.
draagarmen zijn bij de 850 echt niet beter.
motorsteunen krukas zijde gaan vaak stuk door wat olielekkage.
Nee geen maandag morgen auto. Koppeling was bij S60 zelfde verhaal, en kom ze toch wel met regelmaat tegen bij de diesels. Rond de 2 ton slippen. Jij hebt een heel andere koppeling en geen Volvo motor.
Stuurhuis hebben er ook redelijk wat last van, het zg pendelen. Zoek er maar eens op.
Motorsteunen zijn allemaal stuk gegaan behalve de krukaszijde
Draagarmen zijn bij de 850 niet olie gevuld. Onze 850 rijd nog met de originele!
Je ziet ik ben niet zomaar te overtuigen

Geplaatst: 15.11.2011 - 19:12
door Thijs
Stuurhuis hebben er ook redelijk wat last van, het zg pendelen
In lange bochten dat het stuur uit zichzelf iets wil heen en weer trekken? (Lastig uit te leggen..) Dat heb ik ook idd. Erg vervelend maar niet vervelend genoeg er veel geld in te investeren..
Geplaatst: 15.11.2011 - 19:13
door lemmer
lemmer schreef:945i schreef:Toen was het goed spul, en tegenwoordig zijn ze nog steeds bedrijfszekerder dan menig modern computergestuurd diesel aggregaat.
De 1.9 69PK diesel van PSA is een topmotor. Qua vermogen kan het niet mee met de huidige generatie, dat snapt iedereen.
maar qua bedrijfszekerheid een topper, ze brengen je ook overal. (als dat het criterium is..)

Klereding, had er een aantal lopen in peugeot 306, en busjes (was een beginnende ondernemer toen).
Koppakingen, gescheurde voorgloeikamers, olie zuipen, sorry 945I dat was echt geen topmotor zoals jij dat zegt. Heb je bij een PSA dealer gewerkt? omdat je dat allemaal zo stellig durf te zeggen?
De enige wagens in onze service die ik over de 600000km heb zien gaan waren 3 VOLVO 245, alleen moesten we om de 150000 de nozzles van de verstuivers vernieuwen. Dacht dat dit een diesel was uit een bestelwagen van VW.
Ik spreek over een vergelijk, ik hadvtoen enenveel golfs met sdi motortjes, niemand heeft een vaste auto dus de ene trapt de andere rustig, echt TOEN waren de VAG producten voor mij de betere economische oplossing, maar zoveel als ik met die oude volvos heb gedaan zonder kosten heb ik niet meer meegemaakt.
Geplaatst: 15.11.2011 - 20:46
door Gast
edraket schreef:Ik denk dat ik in het vervolg ook maar om de 15000 de olie eraf doe. 30.000 is denk ik toch te lang.
Doe ik al jaren en neem dan ook gelijk het oliefilter mee, want dat zijn de kosten niet.
Geplaatst: 16.11.2011 - 12:00
door edraket
Mee eens.
Geplaatst: 04.02.2012 - 17:07
door PeterK001
Problemen met klepstoters is een zeer gekend probleem en inderdaad toe te wijzen aan te lange intervallen voor de oliewissel. Ik vervang de olie van mijn XC90 elke 10.000 km.
Geplaatst: 04.02.2012 - 20:14
door EwoutSchalkwijk
Ik denk dat het wel uitmaakt hoe lang je over die interval doet. Als de auto veel kilometers maakt, zeg zo'n >40.000km per jaar dan zal die interval niet zo'n probleem zijn. Veel korte ritjes in het jaar, veelal in vochtige jaargetijden, zullen meer hun tol eisen. De olie wordt niet goed heet en het vocht verdampt niet. Zeker met de roetfilter modellen zal dat een rol spelen.
Ewøut