Hoi Volvo kenners,
Ik heb een XC70 D5 van 5 jaar oud , en heeft nu 170.000 kilometer gelopen. Vorige week wou de motor niet lekker aanslaan en liep maar op 3 cilinders. na inspectie bij de garage blijkt de rol van de tuimelaar vast te zijn gelopen, met het gevolg dat de hydraulische stoter uit de cilinderkop is gebroken. nu moet de cilinderkop samen met de tuimelaars vervangen worden.
Mij vraag is hebben er meer mensen deze ervaring gehad??
XC70 Tuimelaars defect
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Helaas voor jou (maar gelukkig voor mij) heb ik hier geen ervaring mee.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Is een bekend verschijnsel bij de D5, vooral als de onderhoudsintervallen niet worden gerespecteerd i.v.m. olie. Zoek maar eens op het forum.johanxc70 schreef:Hoi Volvo kenners,
Ik heb een XC70 D5 van 5 jaar oud , en heeft nu 170.000 kilometer gelopen. Vorige week wou de motor niet lekker aanslaan en liep maar op 3 cilinders. na inspectie bij de garage blijkt de rol van de tuimelaar vast te zijn gelopen, met het gevolg dat de hydraulische stoter uit de cilinderkop is gebroken. nu moet de cilinderkop samen met de tuimelaars vervangen worden.
Mij vraag is hebben er meer mensen deze ervaring gehad??
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- johanxc70
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 21.09.2011 - 20:08
Nou de XC heeft zijn onderhoud gehad volgens het boekje, volgens de interval en er is de speciale castrol olie gebruikt wat geadviseerd wordt dus dat lijkt mij stug, iemand een ander idee!!!!
Maar toch bedankt voor de Reactie!
Maar toch bedankt voor de Reactie!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het probleem komt vaker voor en wordt inderdaad toegeschreven aan een verkeerde oliesoort,er kan wel Castrol op staan,maar dat zegt natuurlijk niets,het gaat om de specificaties!johanxc70 schreef:Nou de XC heeft zijn onderhoud gehad volgens het boekje, volgens de interval en er is de speciale castrol olie gebruikt wat geadviseerd wordt dus dat lijkt mij stug, iemand een ander idee!!!!
Maar toch bedankt voor de Reactie!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Hier staat er eentje met hetzelfde probleem,nokkenas ook beschadigd.johanxc70 schreef:Zal ik morgen effe bekijken en geef ik even door, maar heb jij ook ervaring of gehoord van deze problemen
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
tuimelas gebroken,een puinhoop dus ook.
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
Ik ken het probleem. Mij is verteld dat het ontstaat doordat bij het regenereren van het roetfilter er een heel klein beetje diesel in de olie komt waardoor deze te dun wordt op den duur. Mijn garage raadt aan het oliewisselinterval in te korten naar 20k ipv 30k.
Waarom geen 5w30 olie gebruiken?
Waarom geen 5w30 olie gebruiken?
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
Beetje kort door de bocht............
5W30 is van zichzelf iets dikker dan 0W30.
Misschien is het voor ingelopen motoren daarom wel beter om 5W30 te gebruiken. Houdt langer zijn smerende eigenschappen als er een beetje diesel bij komt.
5W30 is van zichzelf iets dikker dan 0W30.
Misschien is het voor ingelopen motoren daarom wel beter om 5W30 te gebruiken. Houdt langer zijn smerende eigenschappen als er een beetje diesel bij komt.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva