Pagina 6 van 6
Geplaatst: 15.11.2011 - 22:25
door DawnBlueED
Battlecruiser schreef:945i schreef:Ga eens van die autobahn af, dan zie je de staat van onderhoud van het (West) Duitse wegdek..
Hoezo? Zijn de binnenwegen daar beter
De Duitse snelwegen vind ik over het algemeen buitengewoon slecht asfalt hebben.
Zelfs in Italië is het tegenwoordig een stuk beter!
Ach, dat er niet eeuwig aan de weg gewerkt word zoals hier in NL heeft ook wel weer heel veel voordelen
Het Nederlandse systeem heb ik trouwens nooit begrepen, vooral niet waar het om lokale wegen gaat. Eerst word elk hobbeltje > 5 cm rechtgestreken en vervolgens word de gehele weg voorzien van verkeersdrempels > 10 cm :crazy:
Geplaatst: 22.12.2011 - 13:27
door Gustaf Larson
Geplaatst: 22.12.2011 - 14:20
door DawnBlueED
Goed dat er weer een regeling in de maak is.
Helaas moet er op mijn eigen, toch ook al 15 jaar oude auto eerst nog 22.500 Euro mrb betaald worden voordat ik ook aan de beurt ben

Geplaatst: 22.12.2011 - 14:51
door Iroll
Blijft onbegrijpelijk dat je voor LPG rijden moet betalen met je na '86 geregistreerde oldtimer. Daarop rij je relatief het schoonst terwijl je daar dus voor gaat "boeten" dmv een extra heffing.
Geplaatst: 22.12.2011 - 15:21
door DawnBlueED
Nadat aardolie geraffineerd en gekraakt is blijft er qua brandstoffen een productreeks van LPG tot zware scheepsolie over. Gezien de schaarste is het geen optie om een van de fracties niet te gebruiken.
Geplaatst: 22.12.2011 - 15:40
door 945i
Geen MRB en geen brandstoftoeslag maar wel van de weg gebruik maken? Dat is ook weer niet in de haak.
Een benzineauto betaald bij elke liter benzine een liter LPG aan belasting, Op LPG bijna niets. Dan krijg je weer allemaal Mercedes Benzen 200-300 ipv. 200D-300D die worden geïmporteerd...
(je kan je trouwens afvragen waarom het altijd Benzen zijn..)

Geplaatst: 22.12.2011 - 17:22
door DawnBlueED
De diversiteit van de motorrijtuigbelastingen en ook van de brandstofaccijnzen heeft dan ook maar beperkt met het milieu te maken, het is een mechanisme om de vraag en het aanbod tussen de diverse brandstoffen te reguleren.
De diesel terugsturen naar het midden-oosten is geen optie, het zal hoe dan ook gebruikt moeten worden.
Het milieu komt wel weer van pas als excuus om de opbrengsten van de belastingen te maximaliseren.
Geplaatst: 22.12.2011 - 17:25
door DawnBlueED
Maar die Mercedessen, dat heeft vast iets met kwaliteit te maken. Net als bij Volvo
Het is in ieder geval een goede zaak om het grondstoffenverbruik te beperken
