Pagina 6 van 7
Geplaatst: 27.07.2010 - 13:47
door manga
Hoe hebben ze dat gezien dan?
Geplaatst: 05.08.2010 - 00:29
door FrankS60
Ik zat nog eens even het begin van dit topic te lezen en kon een kleine gniffel niet onderdrukken
Bover schreef:
[...]
Voor mij staat vast geen gechip aan mijn auto. Vandaag met caravan vanaf leeuwarden naar almelo. Nou, genoeg kracht ook in januari bij Luik. Zoef...........Very Happy
_________________
XC70 fase 2 D5 Geartronic 6v, Summum 2008, Family line. Audio 2 line, Snelheids afh stuurb, garmin navigatie en
rollerbankproof tuning 225pk en 475nwt www.Fasttech.nl te Haaksbergen.
Geplaatst: 10.10.2010 - 13:54
door peentje
Heb ik als geïnteresseerde nog een vraag, blijkbaar zit er geen verschil in een geartronic van een 163 pk uitvoering en een 185 pk uitvoering. Klopt dit?
Nog een vraag, de software van de automaat, bestaat daar maar één versie van, of bestaan daar ook nog updates van. De automaat is wel zelflerend, maar er is toch ergens wel een progje dat zegt hoe het moet leren.
heb dezelfde discussie met mijn truckdealer gehad, motoren met (veel) meer pk's hebben doorgaans een zwaardere krukas, grotere turbo, andere luchtinlaat en vooral een andere versnellingsbak en overbrenging naar de aandrijfas(sen). Deze aanpassingen mis je bij de lichtere motoren.
Met brommers opvoeren werden vaak ook de remmen vergeten. Die konden de snelheid vaak ook niet aan.
Geplaatst: 10.10.2010 - 18:05
door Turbodesk
De geartronic is inderdaad hetzelfde bij de 163 en 185 pk.
Er zijn wel degelijk software updates. de mijne heeft afgelopen zomer ook een update gehad. Dit zal je dus bij de dealer moeten navragen of dat voor jouw auto er ook is.
Geplaatst: 10.10.2010 - 19:29
door edraket
Geartronic my05 is toch 5 bak, dus de 163 pk D5 heeft weldegelijk een andere bak dan de 185 pk geartronic (my06). Dit is nl een 6 bak.
Geplaatst: 10.10.2010 - 20:06
door Discovery
2.4d(130pk) en D5(163pk) tot MY05 hebben dezelfde 5-traps geartronic. Vanaf de 6-traps geartronic(geleverd vanaf begin 2006) zijn ze ook in de 2.4d (163pk) en D5(185pk) hetzelfde. Daartussen is er ook nog een 2.4d met de 5-traps geartronic geleverd. Deze geartronic is gelijk aan die van MY05 en daarvoor. Er is dus een verschil mogelijk, daarom goed bepalen of het een 2.4d of D5 is en van wel modeljaar.
Geplaatst: 10.10.2010 - 20:23
door peentje
Ik heb een 5-bak geartronic uit 2004, met 163 pk, 225.000 km. Ik ga komende week eerst de bak eens doorspoelen, de olie heb ik net besteld, de winterbanden komen komende week ook, daarna ga ik eens goed beoordelen hoe de auto zich gedraagt. Heb namelijk het idee dat de vorige eigenaar een voorzichtige rijder is geweest.
Blijkt dat de olie van mijn volvo dezelfde specs heeft als mijn landcruiser, kan ik doe ook gelijk even verversen. (net als de V70 hard nodig)
Geplaatst: 10.10.2010 - 20:31
door Turbodesk
edraket schreef:Geartronic my05 is toch 5 bak, dus de 163 pk D5 heeft weldegelijk een andere bak dan de 185 pk geartronic (my06). Dit is nl een 6 bak.
Ik bedoelde ook eigenlijk de 6-traps geartronic. Deze is toch gelijk voor beide modellen?
Geplaatst: 11.10.2010 - 13:47
door Discovery
Die is dus inderdaad gelijk voor de 2.4d en de D5.
Geplaatst: 17.11.2010 - 13:30
door chris2
De 2.4D en de D5 uit 2002 hebben ook dezelfde 5v bak volgens mij, heb mijn 2.4D naar 163PK bij RICA laten chippen en de bak loopt na een kleine 5000km nog prima hoor.
Geplaatst: 22.11.2010 - 21:12
door BlackcurrantV70
Turbodesk,
Heb je details over die geartonic s/w update ?
Mijn V70 gaat binnenkort naar de dealer voor 90k beurt, is die s/w update een verbetering ?
Geplaatst: 12.01.2011 - 22:12
door hkl073
op dit moment rij ik nog een s80 2.5D 5bak uit 1999, deze heb ik 4 jaar geleden laten chippen van 140 naar 175 pk. Er staat nu al 410.000 km op de teller en geheel geen problemen. Ligt natuurlijk ook aan je rijstijl. Maar ben toch echt wel een doorrijder hoor. Voornamelijke verschil is het soepeler lopen van de motor, meer trekkracht als het nodig is en dat gebruik ik vooral bij inhalen en accelereren. Daarna gaat die gewoon op de cruise. Brandstofverbruik op lange afstanden 1 op 19-20 goed haalbaar.
Elke auto kun je kapot rijden, getuned of niet.
Vrijdag ga ik een S80 D5 automaat uit 2005 ophalen bij de dealer en gaat mijn ouwetje over naar mijn broertje. (Naar verwachting rijd die hem wel schroot). Maar de volgende dag heb ik al een afspraak gemaakt bij tunex om te laten chippen van 163 naar 200 pk. Met eenzelfde rijstijl hoop ik er dan weer veel plezier van te mogen hebben de komende jaren.
Hoe de rijervaring is met een automaat (ook 5-bak) is weet ik niet, maar als het niet bevalt kan die gratis weer orgineel gemaakt worden.
Geartronic bakken
Geplaatst: 13.02.2012 - 21:51
door Wuf
Ik heb enige tijd geleden bij Ganzeboom nagevraagd of zij wel eens geartronicbakken binnenkrijgen, dit ivm het chippen van mijn S60R. Zij waren hier heel stellig in, die bakken kunnen niet veel meer hebben dan 350 Nm. Zij ontraden chippen dan ook stellig.
Zie hiervoor ook de site van Aisin
http://www.aisin-aw.co.jp/en/products/d ... index.html De bak bij FWD 55 serie toont in de grafiek 350 Nm
Geplaatst: 13.02.2012 - 23:29
door MarioC70
Ik heb tijdje geleden zo,n bak is compleet gedemonteerd om is te kijken wat er zoal misgaat,daar wordt je niet vrolijk van,sterke vervuiling en slijtage op verschillende onderdelen,plus inwendige lekkages waardoor de bak niet of moeilijk schakelt.
Geplaatst: 14.02.2012 - 21:54
door Msuidgeest
Mijn bak gaat ook tot 350 Nm, AW 30-43, 4 speed RWD.
Geplaatst: 15.02.2012 - 07:50
door beaver
En die van mij kan max. 450nm hebben. Dan vraag ik me wel af hoe tuners zoals bv. rica 460 en 480 nm kunnen aanbieden zonder problemen. Of is dat nu een heel stomme vraag ::oops:
Geplaatst: 15.02.2012 - 08:56
door Frederik Welvaert
beaver schreef:En die van mij kan max. 450nm hebben. Dan vraag ik me wel af hoe tuners zoals bv. rica 460 en 480 nm kunnen aanbieden zonder problemen. Of is dat nu een heel stomme vraag ::oops:
Die 450 zal ook nog wel met ietwat marge zijn. Als AW zegt dat de bak 450Nm aankan en elke fabrikant hangt er ook echt een motor aan van 450Nm zou dat zeggen dat die al te vaak op de grens moet werken. Dus zelfs die 450 is al met wat marge, en Volvo doet er nog wat extra marge bij door de motor te begrenzen op 420Nm.
460 lijkt dus geen probleem (Polestar chipt trouwens ook naar 460Nm met behoud van garantie)
Ik zie inderdaad dat sommige tuners 480 of zelfs 500Nm beloven. Ten eerste is dat een belofte (dus kan altijd minder zijn) en bovendien gaat een slimme tuner ook vermelden dat die tuning niet geschikt is voor de automaten, tenzij je de boel echt kapot wilt.
Geplaatst: 15.02.2012 - 15:12
door ZX10r
Polestar gaat tegenwoordig naar 480 voor de T6 AWD
Geplaatst: 15.02.2012 - 18:58
door BartS
beaver schreef:En die van mij kan max. 450nm hebben. Dan vraag ik me wel af hoe tuners zoals bv. rica 460 en 480 nm kunnen aanbieden zonder problemen. Of is dat nu een heel stomme vraag ::oops:
Het koppel wil nog wel eens worden begrenst in de lagere versnellingen om het mechaniek te sparen.
Geplaatst: 25.02.2012 - 09:39
door Arnold
Bij mijn auto V70 2.4D - model 2010 (van 175 naar 217 pk en van 420 naar 520 Nm) is de BSR tuning prima verlopen.
Op de site van BSR
http://bsrtuning.nl/ kun je de betreffende auto selecteren en nagaan wat er mogelijk is. Anders even bellen met BSR Vinkeveen. Ze staan je vriendelijk en goed te woord. Men heeft kennis van motoren omdat er ook een garagebedrijf gevoerd wordt. Wel weer jammer dat dit Saab is

.