Pagina 6 van 6

Geplaatst: 08.08.2012 - 12:08
door arnold_w
Oceanracer schreef:Waar heb ik dit alles al eerder gelezen... :)
Waarschijnlijk ook op het VolvoS60 forum.

Geplaatst: 08.08.2012 - 12:12
door Oceanracer
Geen idee! Waarschijnlijk hier elders in een andere rubriek of wellicht op volvov70forum.com. Maakt verder ook niet uit, verhaal kwam me gewoon bekend voor.

Geplaatst: 08.08.2012 - 12:34
door arnold_w
OK, beter 2x lezen dan helemaal niet ::lol:

Geplaatst: 08.08.2012 - 16:11
door edraket
arnold_w schreef:N.a.v. dit topic en de tip van t5power ook een afspraak gemaakt met Varioclean en deel dezelfde ervaring als Bover.

Prima service, transparant, zeer concurrerende prijs en vragen om wat extra's wordt niet meteen op de rekening gezet. Mijn wielen moesten even van voor naar achter, dat heeft hij tussendoor even meegenomen.

Verder heeft hij op mijn verzoek de automaat tijdens een proefrit beoordeeld, omdat ik dat zelf moeilijk kan, wegens gebrek aan referentie (heb altijd handgeschakeld gereden). De bak schakelde prima en behoeft voorlopig geen flush oid.

Ik was voor het vervangen van de distributie- en mulitieriem, inclusief rollen en 6 ltr koelvloestof en 2 uurtjes werk 459,= kwijt.

Omdat er hier een discussie ontstond over de gebruikte onderdelen, heb ik hier meteen even op gelet, de waterpompset (dat is dus incl riem, rollen en pomp) is afkomstig van HEPU (Duits) en de multieriem is van Continental.
Ik zag in het magazijntje alleen maar sets van HEPU liggen, dus dit is blijkbaar het merk waar ze standaard mee werken.

Na de klus is de computer nog even uitgelezen op foutmeldingen, deze bestonden uit een paar nietszeggende communicatiemeldingen in het oranje. Deze zijn gewist en bij een volgende bezoek (onderhoud) zal er opnieuw worden gekeken of deze meldingen zijn terug gekomen.
Ik kreeg meteen een uitdraai mee van alles wat er op en aan de auto zit, wel zo handig voor het archief en de verzekering.

Daarna een proefrit gemaakt om de koelvloeistof even goed in het systeem te laten zakken, daarna nog wat bijgevuld en kreeg nog een halve fles mee, mocht het onderweg nog nodig zijn (was niet nodig). Tijdens het rijden ook goed geluisterd en gevoeld naar het schakelen, maar hij vond 'm echt heel netjes schakelen, heen lock-up toestanden, de overgangen tussen de versnellingen gingen soepel en hij schakelde ook daar waar je het verwacht.
Een flush was volgens hem dan ook niet direct nodig, maar zou gezien de km-stand (180.000) wel preventief gedaan kunnen worden. Ik heb afgesproken dat ik daar voorjaar 2013 wel een afspraak voor maak.

De rekening wordt netjes thuis gestuurd en dus ook het vertrouwen vind ik prettig.

Kortom, een prima kundig en concurrerend adres voor € 220,= minder dan bij de dealer.

Voor de liefhebbers (en sceptici) hieronder nog even de berekende kosten:

Distributie set incl. waterpomp: € 161
Multi riem : € 26.10
Geleider rol : € 32.40
Koelvloeistof 6 liter : € 48
Klein materiaal : € 12.50
Werk uren 2.5 : € 106.25 (uren onder voorbehoud dat alles netjes losgaat zoals het hoort)
------------------
€ 386.25
19% BTW € 73.40
------------------
€ 459.65


Oh en rest mij nog te vermelden dat ze speciaal voor mij de klus op zaterdag hebben geklaard. Normaliter zijn ze alleen van ma-vr geopend, maar omdat ik aangaf niet op werkdagen in de gelegenheid te zijn, heeft de dienstdoende monteur vrijdagmiddag vrij genomen om op zaterdag de werkzaamheden uit te voeren. Prima service dus !!
106,25 per uur excl BTW :shock:
Dat is nog heel veel duurder dan de dealer! Denk dat je bij de dealer zeker niet meer kwijt was geweest.

Geplaatst: 08.08.2012 - 16:14
door Marc Apeldoorn
Ed, beter rekenen, 2.5 uur totaal arbeid = 106,25.....

En als je mij een dealer adres kan geven die het voor die prijs kan doen dan ga ik er meteen langs voor mijn V70 R...

Geplaatst: 08.08.2012 - 16:27
door Ben
arnold_w schreef:
Oceanracer schreef:Waar heb ik dit alles al eerder gelezen... :)
Waarschijnlijk ook op het VolvoS60 forum.
Hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1054214

Met meteen het verzoek aan Arnold om een bericht maar 1x te plaatsen. Om verwarring te voorkomen.

Geplaatst: 08.08.2012 - 19:06
door evert65
misschien krijgt hij korting, hij maakt immers reclame :D :D :D

Geplaatst: 09.08.2012 - 06:13
door arnold_w
Mijn excuus voor de verwarring, dat komt omdat ik in eerste mijn eigen topic had aangevuld, met een vraag over het vervangen van de riem, maar door t5power via een pb werd gewezen op dit topic over betaalbaar onderhoud, waarin Varioclean werd besproken.

Omdat ik er een goede ervaring mee had en dankzij dit onderwerp bij Varioclean terecht was gekomen, vond ik dat ik ook daar wel even netjes een berichtje mocht achterlaten.

Geplaatst: 03.11.2012 - 16:57
door Bover
Ik ben inmiddels weer met 175.000km bij Varioclean Mechatronics
geweest voor de tweede keer. Weer toe aan een beurt en de APK na 25.000km. :(

Ongeveer 5000km te vroeg maar de APK liep 4 november af.
Helaas had de pech dat de motorsteunen moesten worden vervangen. :shock:
Maar goed, alle filters vervangen, olie, dimlichten e andere lichtjes allemaal vernieuwd en natuurlijk de motorsteunen twee stuks.

Deze zijn besteld via de volvo dealer dus 100% de goede zeg maar.
Mijn brandstoffilter was diep zwart..

Was leuk om te zien hoe een en ander in zijn werk ging vooral met de motorsteunen. Zijn vier steunen als ik goed begrepen hebben.

Bob

Geplaatst: 03.11.2012 - 20:37
door edraket
Er zijn inderdaad 4 steunen. Welke waren stuk? De onderste 3 kosten 120 euro per stuk, de bovenste 60 euro.

Geplaatst: 03.11.2012 - 21:59
door Bover
Ha Ed, Ik heb er twee vervangen. Een grote bol achterzijde en een plattere aan de rechterkant. Ik heb ze iets goedkoper, namelijk 107,=per stuk

Geplaatst: 04.11.2012 - 00:07
door edraket
Dan heeft de dealer ietsje korting gegeven. Die aan de rechterkant gaat niet zo vaak stuk overigens.

Geplaatst: 04.11.2012 - 11:23
door Bover
Varioclaen heeft mij iets korting gegeven inderdaad. :D
Er is ook nog een steun die de horizontale beweging motor opvangt aan de linkerkant ( Dit werd mij aangewezen).

Je kon zien dat die grote steun stuk was aan de beweging van de motor mbv breekijzer ertussen en ook aan dat de steun was ingezakt. Draadje dat van onder langs de steun strak moet zijn, hing erlangs met redelijk wat ruimte.

Dus die motorsteun zakt met de kilometers wat in denk ik
Olie en diesel en interieur filters, olie 6,5l, twee motorsteunen en APK keuring en de arbeid.

Desalniettemin een kostbaar APK beurtje door die motorsteunen vrees ik

Geplaatst: 04.11.2012 - 17:23
door Schorpioen
Bover schreef:
Mijn brandstoffilter was diep zwart..
Gaat het tijd worden voor een algen/bacterie doder?

Geplaatst: 05.11.2012 - 09:43
door Bover
Schorpioen schreef:
Bover schreef:
Mijn brandstoffilter was diep zwart..
Gaat het tijd worden voor een algen/bacterie doder?
Grapje zeker? :shock:

Geplaatst: 05.11.2012 - 17:22
door V70/2.4D/2003
Zeker niet, lees maar eens in wat spul als bv Forté doet ten aanzien van algen in het brandstofsysteem.

Geplaatst: 05.11.2012 - 18:05
door Bover
Even gekeken op de site. Inderdaad een bedrijf voor additieven in de motor.

Geplaatst: 05.11.2012 - 22:22
door Schorpioen
Algen/bacterie in de brandstof is zeker geen grap. Kan zelfs een dure reparatie worden als je dit in je brandstof krijgt en er niet op tijd bij ben.
In de bedrijfswagens komen we dit regelmatig tegen.
Leve de verplichte toevoeging van de bio-brandstof. :-x