Bijna 6.000 euro (even ruim gerekend), waarvan 1.500 euro voor nop.... (uiteindelijk moest na het koppaking gerommel de motor toch weer uit elkaar).
Maarja zijn er nog niet helemaal en tja de automaatbak is 2x gespoeld (ook onzin, maarja scherutje kwam pas later aan het licht) en uiteraard is het blok gewisseld.
Ben er echt niet blij mee en voordat er weer een volvo komt moet er wel wat veranderen (lees en hele lang tijd probleemloos rijden).
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3 Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Bijna 6.000 euro (even ruim gerekend), waarvan 1.500 euro voor nop.... (uiteindelijk moest na het koppaking gerommel de motor toch weer uit elkaar).
Maarja zijn er nog niet helemaal en tja de automaatbak is 2x gespoeld (ook onzin, maarja scherutje kwam pas later aan het licht) en uiteraard is het blok gewisseld.
Ben er echt niet blij mee en voordat er weer een volvo komt moet er wel wat veranderen (lees en hele lang tijd probleemloos rijden).
Ik kan alleen maar zeggen, Respect voor je doorzetten. =D>
6000 euro, dat heeft de mijne nu ook in 3 jaar tijd
Uiteindelijk weet je wel wat je aan je auto hebt, als je voor 6000 een andere koopt niet.
En nee dames, de motor loopt op benzine
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Zonder de kennis van oa jouw Dennis zijn dit soort projecten niet te doen. Menno heeft een hoop over een voor hem nieuwe auto, via jouw geleerd. Gister de auto ingeleverd vanwege een gescheurde koelvloeistof slang en olie lekka .
Volgende week de inspectie gaten opnieuw in het kleppendeksel laten boren; hij lekt daar. Klepspeling meten werkt uiteraard wel ideaal .
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3 Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Is beter om dat wel te doen,die kit van volvo lost op in de olie,normale afdichtingskit wat er tussen uitkomt,gaat overal in zitten,klepstoters ,oliekanalen enz enz,niet echt slim gedaan dan.
Die volvo kit breng je aan met een klein verfrolletje en vergeet de 5 rubber ringen niet..
Zonde van je werk nu als je het weer moet slopen de boel.
Volvo kit is een soort lijm.
Onderdeelnumer is:1161059
Met normale siliconenafdichtings kit heb je kans dat de oliedruk wegvalt na verloop van tijd en dat komt door de overtollige kit die er tussen uit is gekomen.
Had laatst iemand een automaten bak mee in elkaar gezet,dat werkt dus niet,die troep gaat overal in zitten en dicht alle kanaaltjes af.
Die hebben ze op voorraad,zo blijf je aan de gang met sleutelen,je kunt beter eerst dingen vragen op het forum hier,snap niet dat je monteur daar zelf niet op is gekomen,heb het volgens mij al eerder hier aan gegeven wat betreft die afdichting!
sju_art schreef:Zal het vragen. Die kit van volvo is zo bij een dealer te bestellen?
Er is nog niet zo veel aan de hand denk ik. Hij moet gewoon even terug naar Menno zodat hij de juiste vloeibare pakking kan gebruiken. Ik heb ook al wel eens het bovendeksel met een goede warmte- en oliebestendige vloeibare (niet zijnde Volvo) dichtgeplakt omdat er schroefdraad beschadigingen waren door verkeerde montage. Is allemaal wel op te lossen maar kost weer tijd.
Zal inderdaad allemaal wel loslopen met die vloeibare pakking en dichtzittende kanelen. Heb al heel wat blokken gedaan zonder roller en speciale Volvo pakking. Nooit wat aan de hand geweest en al zeker niet met dichtzittende oliekanalen. Ben het er zeker wel mee eens dat het beter in een keer goed kan worden gedaan. En de fabrikant heeft daar wel vaak de beste spulletjes voor.
Dan moet je het gewoon doen zoals jezelf denkt wat goed is,dan snap ik de vragen ook niet goed,denk dat ik er iets meer ervaring mee heb met die pakking spullen,maar neem de gok zou ik zeggen!
Lekker sarcastisch allemaal ramon. Waar is dat nu allemaal voor nodig. Er zijn echt wel meer mensen die weten hoe je moet sleutelen. Gefrustreerd reageren omdat iemand zijn eigen weg zoekt is absoluut niet nodig.....
dennis850estate schreef:Lekker sarcastisch allemaal ramon. Waar is dat nu allemaal voor nodig. Er zijn echt wel meer mensen die weten hoe je moet sleutelen. Gefrustreerd reageren omdat iemand zijn eigen weg zoekt is absoluut niet nodig.....
Weer zo,n dom antwoord,Ik geef alleen een tip om iets goed te doen en er geen knoeiwerk van te maken voor eigen bestwil!
Ja en ik heb inderdaad er erg veel ervaring mee,is daar iets mis mee dan?
Weer zo,n domvreemd antwoord. Ik geef alleen een tip om iets goed te doen en er geen knoeiwerk van te maken en dat voor eigen bestwil!
Ja en ik heb inderdaad er erg veel ervaring mee,is daar iets mis mee dan?
Ik kies geen partij, ik stel slechts vast dat van Ramon&Ramon bekend is dat hij op sleutelgebied ten aanzien van Volvo gerekend mag worden tot de categorie "materiedeskundige". Aldus zou het verstandig kunnen zijn om zijn tips en goede raad ter harte te nemen ter voorkoming van onnodig geldgebruik, verkwisting van tijd en een hoop frustratie.