Pagina 6 van 7

Geplaatst: 28.12.2013 - 16:01
door Harrywarry
Goed en minder goed nieuws.

De auto verliest geen koelvloeistof meer nadat de verkopende partij een aantal externe lekkages had gevonden. Het was dus niet de kop (pakking)

Moet ik dus toch op mijn scepsis terug komen, dit heeft hij gewoon goed opgelost!

Blijft het probleem van het starten. Hij doet er nog steeds lang over. Gemiddeld een keer of vijf ronddraaien, maar een enkele keer ook meer. Ik heb al een paar filmpjes hier geplaatst.

Volgens de verkopende partij is het acceptabel. Met de kop had hij gelijk.
Als jullie het filmpje bekijken en vooral horen, zou hij dan hier ook gewoon gelijk hebben?

Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.
Als jullie op het youtube filmpje klikken dan vind je onder mijn naam daar nog meer filmpjes.

groeten uit het zonnige Zwolle

En Oh wat rijdt dat ding lekker, heerlijk veel trekkracht.... alleen niet erg zuinig. Stadsverkeer 1 op 12 en daarbuiten 1 op 14 :(

Geplaatst: 28.12.2013 - 17:03
door MarioC70
Denk toch een of meer lekkende injectoren,ook gezien het brandstofverbruik.
Ook een nieuwe kan stuk zijn namelijk,dat heb ik zelf reeds ondervonden.

Geplaatst: 28.12.2013 - 19:18
door Harrywarry
MarioC70 schreef:Denk toch een of meer lekkende injectoren,ook gezien het brandstofverbruik.
Ook een nieuwe kan stuk zijn namelijk,dat heb ik zelf reeds ondervonden.
Deze zijn ondertussen (per ongeluk) drie keer getest. Daar lag het dus niet aan.

Geplaatst: 28.12.2013 - 22:29
door 4wielen
Eh Harrywarry, niet om het een of ander, maar mijn auto start volgens mij niet heel veel sneller. Is al vanaf dag 1 bij dezelfde Volvo-dealer in onderhoud en daar is mij nooit verteld dat dit een probleem zou zijn. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit redelijk normaal is voor een auto van 8 jaar oud...?

Geplaatst: 28.12.2013 - 22:30
door Harrywarry
4wielen schreef:Eh Harrywarry, niet om het een of ander, maar mijn auto start volgens mij niet heel veel sneller. Is al vanaf dag 1 bij dezelfde Volvo-dealer in onderhoud en daar is mij nooit verteld dat dit een probleem zou zijn. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit redelijk normaal is voor een auto van 8 jaar oud...?
ik hoop van harte dat je gelijk hebt....:-D

Geplaatst: 28.12.2013 - 22:31
door 4wielen
Ik bedoel dus eigenlijk: als je al zo lang zoekt, maar niets vindt, misschien is er dan wel niet zoveel aan de hand...?

Geplaatst: 28.12.2013 - 22:33
door Harrywarry
dat zou best kunnen. Vandaar dat ik jullie mening graag hoor...

Geplaatst: 28.12.2013 - 22:39
door 4wielen
Daar zit ook een gevaar in. Ik ben een tijd ongerust geweest door alle horrorverhalen over de EGR hier op het forum. Ik heb mijn D5 nu 2 jaar probleemloos (klop, klop) en mijn dealer heeft me verteld dat e.e.a. nogal wordt opgeklopt en dat ik me er geen zorgen over hoef te maken. Dus ik lees hier nu maar wat selectiever, voelt een stuk beter... :)

Geplaatst: 28.12.2013 - 22:41
door Harrywarry
misschien wel heel verstandig. Al waardeer ik de hulp bereidheid van velen hier wel enorm...

Geplaatst: 28.12.2013 - 22:45
door 4wielen
Is ook heel prettig, maar laat je niet gek maken (of maak jezelf niet gek, is maar hoe je het bekijkt). Dat neemt zoveel van het plezier van je prachtige wagen weg! Good luck.

Geplaatst: 28.12.2013 - 22:47
door Harrywarry
het plezier neemt enorm toe de laatste tijd. Dank!

Geplaatst: 28.12.2013 - 23:31
door Mart van der Steeg
Preventief doe ik 1-2 x per jaar een flesje Forté:
Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner is een conform de EN 590 norm multifunctioneel en asloos verbrandend reinigingsproduct dat bij voorgeschreven gebruik alle dieselmotoren de volgende voordelen biedt:
Reinigt het complete brandstofsysteem inclusief injectoren en verstuivers.
Verhoogt de noodzakelijke smering van pompen, injectoren en verstuivers van hogedrukbrandstofsystemen, zoals aangetoond met de HFRR test.
Verbetert de verbranding en vermindert de vervuiling van het inlaatspruitstuk via het E.G.R. en het C.V. - systeem.

Geplaatst: 28.12.2013 - 23:41
door 4wielen
Ik gebruik af en toe Wynn's Mart. Goed dat je het noemt, moet ik weer eens doen :)

Geplaatst: 29.12.2013 - 00:13
door Harrywarry
ik heb et vandaag wynn's in gedaan... kijken of het scheelt...

Geplaatst: 29.12.2013 - 12:03
door Wolfs XC
Harrywarry schreef:
MarioC70 schreef:Denk toch een of meer lekkende injectoren,ook gezien het brandstofverbruik.
Ook een nieuwe kan stuk zijn namelijk,dat heb ik zelf reeds ondervonden.
Deze zijn ondertussen (per ongeluk) drie keer getest. Daar lag het dus niet aan.
Zijn ze via de computer getest? De beste en meest betrouwbare manier is injectoren demonteren en laten testen bij een dieselspecialist. Zoals jouw auto start klopt niet! Op youtube stond ooit een filmpje met precies hetzelfde probleem. Nieuwe injectoren geplaatst waarna het over was.

Bij de D5 van m'n vrouw destijds gereviseerde injectoren door de dealer laten plaatsen. Was daarvoor ik meen iets van €925 kwijt.

Geplaatst: 29.12.2013 - 12:04
door Wolfs XC
Harrywarry schreef:ik heb et vandaag wynn's in gedaan... kijken of het scheelt...
Lijkt me niet gezien je verhaal.

Geplaatst: 29.12.2013 - 12:37
door lint
Nee, de meeste van die brandstof/olie additieven werken preventief en lossen geen andere problemen op.

Re: slecht startende d5

Geplaatst: 19.01.2014 - 21:20
door Harrywarry
Wynns heeft niet geholpen, hij blijft matig starten.
Vandaag las ik in het instructieboekje dat een van de neveneffecten van een vol roetfilter slecht starten kan zijn......
Ik krijg regelmatig een melding dat het roetfilter vol zit....verband?
De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik vrij veel kort stukjes rij...

Re: slecht startende d5

Geplaatst: 19.01.2014 - 21:39
door lint
Kan je altijd proberen het roetfilter te reinigen om te kijken of dat het probleem oplost.

Re: slecht startende d5

Geplaatst: 29.12.2015 - 22:16
door Harrywarry
Kleine update......

De teller staat nu op 340.000 km en hij gaat er binnenkort uit.
Sinds het voorjaar veel problemen gehad met de auto. Teveel om op te noemen eigenlijk.
De huidige problemen zijn (nog steeds) matig starten, vervolgens op 3 cilinders lopen en verschrikkelijk roken.
Hij schiet regelmatig in de noodloop en het dan (uiteraard) zeer weinig vermogen. Hopelijk kunnen ze met de lage lonen in bv Polen wel achter de oorzaak komen.

Heb nu een V70 2.4d(126PK) op het oog uit 2008 met 260000 op de teller. Iemand nog tips?