Hallo allemaal,
Ik heb een technische vraag voor jullie. Ik heb sinds een maand een v70 d5 185 pk 6bak uit 2005.
Hij rijdt geweldig echter vind ik dat hij slecht start 's ochtends.
Hij moet zeker een keer of 5 á 7 ronddraaien voordat hij aanpakt. Kortom hij moet echt op gang geholpen worden.
Verder rijdt hij goed, rookt niet en accelereert prima.
De garage waar ik hem heb gekocht heeft er naar gekeken en zegt dat het niet bijzonder is. Ik heb hier sterk mijn twijfels bij.
groeten van Arnold
slecht startende d5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De nieuwe type diesels moeten altijd iets langer rond dan de oer d5. maar 5 tot 7 omwentelingen is echt teveel. Injectoren testen mbv vida en retour.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
eeuuh... vida en retour?
wat betekent dat? . 8-[
wat betekent dat? . 8-[
XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Vida is de computer. 

- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
ah ok.
klopt het dat als het aan de verstuivers of injectoren ligt dat dit een duur geintje is?
klopt het dat als het aan de verstuivers of injectoren ligt dat dit een duur geintje is?
XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Je kunt het zelf testen met twee man,
Knijp de retour slang van de injectoren dicht en kijk of hij sneller aanslaat,zoja,dan is er een of meerdere injector(s)lek
Knijp de retour slang van de injectoren dicht en kijk of hij sneller aanslaat,zoja,dan is er een of meerdere injector(s)lek
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
en waar vind ik die retourleiding?
XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Wel verstandig om er snel wat aan te doen, als het straks kouder gaat worden kom je er anders niet meer mee weg 's morgens. Het is een duur geintje, wellicht heb je nog garantie?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
geen officiële garantie, maar ik heb het direct na aankoop gemeld. Hij is een v70 specialist. Althans dat pretendeert hij.
Nu kijken of hij het gaat waarmaken.
hartelijk dank voor je adviezen trouwens.
Nu kijken of hij het gaat waarmaken.
hartelijk dank voor je adviezen trouwens.
XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
- jorrits60
- 2nd Gear member
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:33
Minder wordende verstuivers merk je vooral aan slechter starten bij warme motor. Destijds met een 2004 d5 verstuiverperikelen gehad. Koud starten ging nog behoorlijk, maar bij warme motor ging het starten zeer moeizaam. Zeker na even verzetten bijvoorbeeld op een stopplek van tankstation naar restaurant, was de auto bijna niet meer aan de praat te krijgen. Als starten bij warme motor nog moeizamer gaat dan bij koude motor zou ik in de verstuiverhoek gaan zoeken.
Tot slot ... in vergelijking met VAG tdi's (-2001) slaan de d5's ook in gezonde conditie niet erg snel aan. Als garage zegt dat het normaal is zou ik me geen zorgen maken. Als starten warm moeizamer wordt dan wel.
Tot slot ... in vergelijking met VAG tdi's (-2001) slaan de d5's ook in gezonde conditie niet erg snel aan. Als garage zegt dat het normaal is zou ik me geen zorgen maken. Als starten warm moeizamer wordt dan wel.
Volvo s60 MY'07 2.4d 163pk Edition II Communication line 180k
Volvo s60 MY'05 2.4d 200pk (Fasttech)Edition 297k
Volvo s60 MY'05 2.4d 200pk (Fasttech)Edition 297k
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
het is alleen bij koude start na bv een nacht. De reactie van het garagebedrijf was inderdaad dat hij het binnen de marges vindt vallen. Hij zegt de verstuivers getest te hebben en dat daar niks mis mee is. Ik vraag me alleen af of het niet de injectoren zijn en dat dat de reden voor de vorige eigenaar is geweest om hem in te ruilen....jorrits60 schreef:Minder wordende verstuivers merk je vooral aan slechter starten bij warme motor. Destijds met een 2004 d5 verstuiverperikelen gehad. Koud starten ging nog behoorlijk, maar bij warme motor ging het starten zeer moeizaam. Zeker na even verzetten bijvoorbeeld op een stopplek van tankstation naar restaurant, was de auto bijna niet meer aan de praat te krijgen. Als starten bij warme motor nog moeizamer gaat dan bij koude motor zou ik in de verstuiverhoek gaan zoeken.
Tot slot ... in vergelijking met VAG tdi's (-2001) slaan de d5's ook in gezonde conditie niet erg snel aan. Als garage zegt dat het normaal is zou ik me geen zorgen maken. Als starten warm moeizamer wordt dan wel.
ik vind vijf keer draaien wel veel. morgen zal ik proberen een filmpje te maken. Hopelijk vinden jullie dat ik zwaar overdrijf....

XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Zoals TS al zei, hij heeft problemen met een koude motor. Als relatieve leek maar ervaringsdeskundige wat betreft dit probleem gooi ik het toch op de gloeibougies. Kunnen ze zo even op de werkbank op spanning zetten om te kijken of ze het doen.jorrits60 schreef:Minder wordende verstuivers merk je vooral aan slechter starten bij warme motor. Destijds met een 2004 d5 verstuiverperikelen gehad. Koud starten ging nog behoorlijk, maar bij warme motor ging het starten zeer moeizaam. Zeker na even verzetten bijvoorbeeld op een stopplek van tankstation naar restaurant, was de auto bijna niet meer aan de praat te krijgen. Als starten bij warme motor nog moeizamer gaat dan bij koude motor zou ik in de verstuiverhoek gaan zoeken.
Tot slot ... in vergelijking met VAG tdi's (-2001) slaan de d5's ook in gezonde conditie niet erg snel aan. Als garage zegt dat het normaal is zou ik me geen zorgen maken. Als starten warm moeizamer wordt dan wel.
Bovendien, als die auto nu al slecht start wat moet dat dan worden als het echt gaat vriezen? Mijn referentie is een TDI. Ik neem aan dat een D5 ook moet voorgloeien?
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27390
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Iedere diesel moet voorgloeien, een moderne diesel over het algemeen alleen iets minder lang
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Een filmpje, of meer geluidsopname.... zal voor degene die deze motor goed kennen voldoende duidelijkheid moeten geven lijkt me.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
morgen maar eens doen.....HansEindhovenV70 schreef:Een filmpje, of meer geluidsopname.... zal voor degene die deze motor goed kennen voldoende duidelijkheid moeten geven lijkt me.
XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Toch is die van mij elke ochtend zeker 2 seconden aan het voorgloeien. Vraagje Mario, zou het echt niet aan de gloeibougies kunnen liggen?MarioC70 schreef:Bij deze temperaturen doet het gloeisysteem nagenoeg niets,dus dat is het probleem niet.