Ik heb het idee dat het toch echt heel persoonlijk is. Ik heb in Fr geen slechtere ervaringen dan in NL, soms zelfs beter. Het is een kwestie van je een beetje grappend verontschuldigend opstellen, in goed frans. Dan gaat het in mijn ervaring prima. Ik heb in NL veel vaker & meer woorden gehad met 'eenstrepers' die een punt wilden maken.diesel01 schreef:Wij zorgen er voor dat onze vakantie begint zodra wij de inrit thuis verlaten.Durden schreef: Al die ervaringen met vriendelijk lachende gendarmes die hardrijders met een aai over de bol corrigeren.... Ik moet zeggen dat ik het totaal anders meemaak. Ik word elke keer als ik door Frankrijk rijd getarget, als buitenlander, en kan de hoofdprijs betalen voor hardrijden én al het andere wat ze erbij kunnen verzinnen. En inderdaad contant afrekenen. Ik vraag dan altijd duidelijk leesbare bonnen met de naam van de agent en dan worden ze helemaal pissig. Vaak moet je dan mee rijden naar een afgelegen bureautje en laten ze je een uur wachten. Ik ben er wel klaar mee.
Via Dld(kunnen we toch even de pijp schoon blazen) naar Luxembourg, voor weinig tanken en dan met max 135km/h op de cruise naar het zuiden.
Idd met Gendarmerie is het slecht kersen eten wanneer je bij overtredingen op je strepen gaat staan, indien geschoren stil blijven zitten![]()
Maar goed, het is allemaal persoonlijk, zoals ik ik meldde.