Dat geeft een wat constantere snelheid, omdat de auto niet steeds remt en weer versnelt en dus een lager verbruik.
Hoe lang moet je die dan indrukken? Zie je dan ook verschil in de afbeelding?ferretje schreef: Je kunt ook door het knopje van de ACC langer ingedrukt te houden overgaan op gewone cruise control. Dan moet je alleen je voet boven het rempedaal houden i.p.v. het gaspedaal....
Dat geeft een wat constantere snelheid, omdat de auto niet steeds remt en weer versnelt en dus een lager verbruik.
Weet je dat zeker? Vlgs mij werkt het ACC zodanig dat als je voorganger harder rijdt (maakt niet uit hoe ver hij voor je zit) de afstand er niet meer toe doet en ACC gewoon weer terug accelereert naar de ingestelde snelheid. Dat bereik je al door je neus van die slak voor je op de rechterbaan weg te draaien naar de auto die jou zojuist heeft ingehaald op de linkerbaan..Poni schreef: Als je op de ACC rijdt, wordt het automatisch afremmen gestopt door de richtingaanwijzer links aan te zetten.
Als iedereen dit nou eens meld, misschien beweegt er dan iets bij Volvo.En als ik dan toch aan het zeuren ben, doe wat aan het HO-PE-LO-ZE navigatiesysteem!!
Je ziet meer naaldjes en pijltjes, maar volvo mag wel eens wat beter uitleggen wat die allemaal betekenen, dat heb ik nog niet geheel gevonden. Ik vind de eco stand wat makkelijker en laat beter xien of je goed bezig bent.jvov60 schreef: Ik blijf het zeggen: kies voor het Performance dashboard thema. Dan heb je een veel beter zicht op regeneratie en verbruik dan met de kinderachtige bubbeltjes...
Alleen als je de CC en de limit control niet aan hebt staan. Want dan verdwijnt het regeneratie scherm (links van van de grote snelheidsmeter)jvov60 schreef: Ik blijf het zeggen: kies voor het Performance dashboard thema. Dan heb je een veel beter zicht op regeneratie en verbruik dan met de kinderachtige bubbeltjes...
Als je CC aan hebt, dan rijd je constant en regenereer je toch nauwelijks...vaudi schreef:Alleen als je de CC en de limit control niet aan hebt staan. Want dan verdwijnt het regeneratie scherm (links van van de grote snelheidsmeter)jvov60 schreef: Ik blijf het zeggen: kies voor het Performance dashboard thema. Dan heb je een veel beter zicht op regeneratie en verbruik dan met de kinderachtige bubbeltjes...
Hakan,rsnhakan schreef: Blijft de auto op temperatuur als de laadkabel is aangesloten? Hij was net warm na een aantal uur stil gestaan te hebben![]()
En in de Hybrid stand wordt er direct elektriciteit teruggewonnen als je het gas los laat.
Regeneratie is weer helemaal afhankelijk van de snelheid. Bij normale snelhedenrsnhakan schreef: En in de Hybrid stand wordt er direct elektriciteit teruggewonnen als je het gas los laat.