Pagina 6 van 8

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 11.04.2014 - 08:43
door @je
Pbtje verstuurd

Vraag:
Voor het geval snelladen niet nodig is, wat is de optimale laadstroom voor de accu?

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 11.04.2014 - 09:23
door RichieB
De PIH kan helemaal niet snelladen.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 11.04.2014 - 09:26
door Ben
Update: 13 aanmeldingen waarvan 4 niet op 1 Mei

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 11.04.2014 - 09:45
door vaudi
Plus nog mensen op de reserve lijst. Wellicht kan deze sessie toch al doorgang vinden en zou er misschien nog een keer een vervolg sessie gehouden kunnen worden?
We hebben onderwerpen/punten genoeg. Het zou fijn zijn als die ruim voor de vakantie al met Volvo doorgenomen worden.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 11.04.2014 - 20:54
door JohnH
01 dirkjanw
02 volvosan
03vaudi
04 inspireman
05 fluz
06 RichieB
07 jrkalf
08 KlaasdW
09 VolvoCardio
10 @je
11 poni
12 100mb
13 DriverV60
14 paul
15 Pil
16 Jeroen
17 IV39
18 IkeV70
19 Basvolvo75
20 Hakan
21 NielsPHEV
22 RoaldH
23 Superfunky (zal ik je ook maar opgeven?) ;)
24 JohnH

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 11.04.2014 - 21:29
door Ben
Ik heb vaste aanmeldingen binnen van:
1 Niels
2 gvs
3 vaudi
4 dirkjanw
5 RichieB
6 Paul
7 volvosan
8 marcvanos
9 IV39
10 jrkalf
11 @je
12 V60_PHEV
13 volvofrits2013
14 Poni
15 JohnH
16 Johan2631
17 RoaldH


De rode namen kunnen niet op 1 Mei.
Aanmelden graag bij mij (met echte naam en telefoonnummer) per PB zodat die lijst compleet is.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 14.04.2014 - 20:22
door Ben
Inmiddels 18 namen op de lijst waarvan er 4 niet op 1 mei kunnen.
Overleg met VCNL is gaande over een andere datum maar er zijn een aantal agenda's die dat moeten toelaten.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 14.04.2014 - 20:31
door jrkalf
Ben schreef: Inmiddels 18 namen op de lijst waarvan er 4 niet op 1 mei kunnen.
Overleg met VCNL is gaande over een andere datum maar er zijn een aantal agenda's die dat moeten toelaten.
1 mei in Hintertux vind ik ook geen probleem!

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 14.04.2014 - 20:48
door Ben
jrkalf schreef:
Ben schreef: Inmiddels 18 namen op de lijst waarvan er 4 niet op 1 mei kunnen.
Overleg met VCNL is gaande over een andere datum maar er zijn een aantal agenda's die dat moeten toelaten.
1 mei in Hintertux vind ik ook geen probleem!
Als je het écht belangrijk vindt kom je maar eerder terug :P

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 17.04.2014 - 22:06
door Ben
Update

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 18.04.2014 - 18:59
door Ben
De aanmelding is bij deze gesloten.
Het is té lastig om op kerte termijn in 7 agenda's een nieuwe passende datum te vinden.
De definitieve datum is donderdag 1 mei.
De deelnemers zullen de tijdens die avond vergaarde informatie vast wel op het forum delen.

De deelnemers krijgen dit weekend per PB de bevestiging.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 22.04.2014 - 11:46
door Ben
Alle deelnemers hebben vandaag de formele uitnodiging per PB ontvangen.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 25.04.2014 - 22:18
door hans98
Jammer dat ik het mis, ik krijg m'n auto denk ik pas een weekje later. Hopelijk delen jullie veel van de informatie, reuze-interessant!

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 26.04.2014 - 11:35
door Paul
Je mag met me meerijden...

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 26.04.2014 - 13:08
door Ben
Paul schreef: Je mag met me meerijden...
Het lijkt me niet erg zinvol om als niet-ervaringsdeskundige deel te nemen aan het gesprek.
Daarnaast is de inschrijving gesloten.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 27.04.2014 - 15:57
door Paul
Mijn welgemeende excuses.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 29.04.2014 - 13:37
door V60Majolee
RichieB schreef: In een ander draadje is het idee geboren om een PIH-rijders bijeenkomst te (laten) organiseren in Beesd waar concrete vragen over de PIH kunnen worden gesteld en beantwoord.

Stel hieronder je concrete vragen die je hebt over je PIH, die door experts beantwoord zou kunnen worden:

Vragen om uitleg / verduidelijking
  1. Tot hoeveel kWh wordt de 400V accu opgeladen? Oftewel: hoeveel veiligheidsmarge zit er in het opladen om een volle accu te voorkomen?
  2. Tot hoeveel kWh/procent kan de accu worden "leeggereden", oftewel welke veiligheidsmarge is er om een lege accu (en dus beschadiging) te voorkomen?
  3. Is het aantal op diesel gereden kilometers door de dealer/Volvo NL uit te lezen?
  4. Is het aantal gebruikte kWh's door de dealer/Volvo NL uit te lezen?
  5. Kun je met volledig lege dieseltank nog op de accu verder rijden?
  6. Welke laadstroom is het beste voor de accu?
  7. Gaat een accu die altijd geladen is met 6A langer meer dan een accu die altijd met 16A is geladen?
  8. Zoveel mogelijk details over temperatuurhuishouding van de dieselmotor. Bv het aanslaan van de koude dieselmotor bij 100km/h op de snelweg, het regelmatig aan- en afslaan bij koude motor, etc. Welke voorzieningen zijn er getroffen? Zijn er compromissen gesloten? Hoe kun je als rijder de temperatuurhuishouding gunstig beïnvloeden?
  9. Waarom wordt de koelwatertemperatuur niet weergegeven?
  10. Is de elektromotor bestand tegen het optrekken met een zware lading (1600kg-1800kg) aanhanger of kan ik beter rijden in AWD of Save?
  11. Details over remmen en remgeneratie. Hoe werkt het precies, hoe kun je het beste zien op het display wat er gebeurt?
  12. Hoe moeten de Hybrid en de Eco-boost meters in het dashboard precies gelezen worden?
  13. Hoe snel warmt preconditioning de accu op?
  14. Waarom zij er geen schakelflippers leverbaar?
  15. Waarom werkt de Cruise Control niet boven de 200km/u ?
  16. Wat zijn mogelijke oorzaken van de melding 'tijdelijke beperking hybridesysteem' ?
  17. Past de ACC zich aan zodat er in Pure mode voorzichtiger wordt geaccelereerd om zo min mogelijk diesel te verbruiken?
  18. Bij het starten is in de VOC app een stroompiek zichtbaar van enkele honderden kWh/100km. Waar wordt deze door veroorzaakt? Is deze piek te voorkomen?
  19. Bij de MY14 PIH gaat de diesel motor bij het wegrijden heel even (fractie van een seconde) aan, ook al rijdt men rustig en op Pure. Bij MY13 lijkt dat niet zo te zijn. Waarom is dit?
  20. Waarom kunnen 19inch wielen wel via Heico worden gemonteerd, maar niet via de Volvo dealer?
Verzoeken tot aanpassingen:
  1. Komen er nieuwe dashboard thema's?
  2. Is het mogelijk om alleen je linkerpaneel binnen een thema aan te passen? (combinatie Hybrid thema met E-booster uit het Performance thema)
  3. In performance thema de Cruise Control feature te verhuizen richting het grote klokkenhuis (zoals bij thema Hybrid en eco) zodat de E-Boost meter altijd zichtbaar is
  4. De mogelijkheid om bij de SAVE knop het bijladen tot 20km rijafstand uit te zetten
  5. De mogelijkheid om bij de SAVE knop eventueel meer te laden dan 20km rijafstand? tot 80% a 90% vol bijvoorbeeld.
  6. De mogelijkheid om bij de SAVE knop minder te laden dan 20km. Bij voorkeur instelbaar.
  7. Kan er een thema worden gekoppeld aan de knoppen pure, hybrid en power?
  8. Wordt het mogelijk om een eigen thema samen te stellen?
  9. Soort van SuperPure mode waarbij alleen bij volgas de diesel wordt bijgeschakeld, zodat er zonder op het dashboard te letten vermeden kan worden dat diesel wordt gebruikt.
  10. De mogelijkheid om in te stellen dat bij het starten de Pure mode actief is ipv Hybrid.
  11. DRL ook op achterlichten, ook met lichtschakelaar op 0. Voor de V40 is dit als software-update leverbaar, maar voor de V60 volgens mijn dealer (nog) niet.
  12. Kan het actuele kWh verbruik ook in het display worden aangegeven?
  13. Zijn er verbeteringen aan de bevestiging van het laadklepje mogelijk?
Komt er ook een onderstelaanpassing a la de R-design versie op de gewone V60 (dus 10 mm ipv 30 mm)?
Wordt er gewerkt aan een verbeterde wegligging ivm hogere gewicht?

Volvo-On-Call verzoekjes:
  1. Auto blokkeren op afstand (indien auto niet rijdend, bij diefstal, speciale dienst via Volvo On Call)
  2. Stoelverwarming activeren bij pre-conditioning, ook zonder aangesloten kabel
  3. Weergave van totaal aantal gereden kilometers op diesel en totaal aan kilometers op accu
  4. Waarschuwing dat ramen en/of dak nog openstaan, mogelijkheid om ramen en dak te openen en sluiten via Volvo-On-Call.
  5. Keuze welke stoel te verwarmen vanuit de app
  6. Keuze binnen of buiten vanuit de app bepalen
  7. Vaste dagen en tijden voor de preconditionering in te stellen via de app
  8. Openen en sluiten van ramen en dakraam via de app.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 29.04.2014 - 17:16
door RichieB
Wat heb je nu precies toegevoegd of aangepast? Alle vragen tot nu toe herhalen heeft niet veel zin.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 29.04.2014 - 20:03
door jp-v60
graag de vraag hoe het zit met de levensduur van de turbo, als je net geblazen hebt en de motor staat uit omdat je rustig rijdt. Wordt de turbo dan wel gesmeerd

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 29.04.2014 - 20:12
door RichieB
Toegevoegd.