De Funky review

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40419
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

zie je wel :D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 774
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Als geld en tijd niet uit zouden maken.................
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

HeinvdW schreef: Als geld en tijd niet uit zouden maken.................
........gingen we gewoon de nieuwe XC 90 bestellen.

En voor de groene freaks: ja hij komt ook als PIH stroomgevaldinges met 7 zitplaatsen STANDAARD naar Nederland.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28490
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is wel een goede aanbieding voor leasend Nederland die XC90 T8 met stekker en een fraaie auto om te zien bovendien.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

Ben schreef: Een i8 !
Als er één lelijke auto is dan is die het wel.
Dat snap ik! Toppunt van schoonheid is voor jou natuurlijk een 1978 240 serie en dan is een i8 natuurlijk van een galactisch futurisme dat niets met schoonheid te maken heeft!

Ik zei trouwens ook niet dat ik 'm mooi vind, maar ik vind hem wel ontzettend opwindend!
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40419
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Nee, je vergist je Franck, ik vind een 245 uit de laatste serie mooier dan die uit 1978.
Maar er zijn meer mooie Volvo's hoor. Mooie BMW's ? nee, ik kan er niet echt warm voor lopen.

Gelukkig is dit het Volvo-forum.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik dacht al wanneer komt ie.. badummhhtshh. Volvo-forum..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1940
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Superfunky schreef:
Ik zei trouwens ook niet dat ik 'm mooi vind, maar ik vind hem wel ontzettend opwindend!
Nou Superfunky, het is wel triest met je gesteld als je een i8 ontzettend opwindend vindt..... :D
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28490
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Marc Apeldoorn schreef:
Superfunky schreef:
Ik zei trouwens ook niet dat ik 'm mooi vind, maar ik vind hem wel ontzettend opwindend!
Nou Superfunky, het is wel triest met je gesteld als je een i8 ontzettend opwindend vindt..... :D
Je moet ergens van opgewonden raken :D
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Dit onderwerp is ondertussen zó off-topic dat zelfs Ben er aan is gaan meedoen :-)
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

lint schreef:
Marc Apeldoorn schreef:
Superfunky schreef:
Ik zei trouwens ook niet dat ik 'm mooi vind, maar ik vind hem wel ontzettend opwindend!
Nou Superfunky, het is wel triest met je gesteld als je een i8 ontzettend opwindend vindt..... :D
Je moet ergens van opgewonden raken :D
Nou ik snap dat wel hoor...
Als de overbuurman in zijn 7serie thuis komt ben ik ook niet te houden.. 8-)
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

diesel01 schreef:
lint schreef:
Marc Apeldoorn schreef: Nou Superfunky, het is wel triest met je gesteld als je een i8 ontzettend opwindend vindt..... :D
Je moet ergens van opgewonden raken :D
Nou ik snap dat wel hoor...
Als de overbuurman in zijn 7serie thuis komt ben ik ook niet te houden.. 8-)
is dit nog een seireus forum? ik vind het zo langzamerhand tijd voor een ballotagecommissie
Laatst gewijzigd door V60Majolee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28490
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dit is en blijft ten alle tijden een serieus forum.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 774
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

te allen tijde
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

hans98 schreef: Dit onderwerp is ondertussen zó off-topic dat zelfs Ben er aan is gaan meedoen :-)
Zo is het! Dus, we gaan weer terug. Vanochtend wederom zo'n aha moment.

Heerlijk lang mogen genieten van de adaptive CC in de file. Niet mee te rijden in normaal verkeer, maar in de file werkelijk een zegen.
Kom ik aan bij de buitenwijken van Utrecht (ook wel getto's genoemd ;) ) , zegt mijn verbruik dat ik 1:97,6 noteer. Ik helemaal hieper de pieper, want ik denk: zie je wel: als je maar niet harder dan 20 km/h gemiddeld gaat, kom je echt wel 40 km ver ipv de gebruikelijke 25-30. :)

Maar het is natuurlijk wel lullig dat ik nu bij het inrijden van Utrecht leeg ben en nu verder moet met dampende diesel. :(
Ik overweeg nog even om dan maar een laadpaal te zoeken, waar Utrecht als echt rode gemeente natuurlijk vol mee staat, maar helaas ik heb ff geen 2 uur over. Ik leg de laatste 4,8 km op hoogst criminele wijze af O-) , want deze stad is ook nog eens zo goed ingericht dat je ieder 200 meter voor een stoplicht staat en een aantal stoplichten wel haalbaar zijn achter elkaar, maar dan moet je wel ff flink gasgeven, dan lukt het net *. Gelukkig kan ik vertrouwen op mijn fantastisch powerbak, dus de stoplichten die haalbaar zijn, red ik met gemak en zo ben ik alsnog 20 minuten (!) later op kantoor.

* ff een dingetje on-the-side: vorig jaar hield de gemeente een enquête onder bewoners/ondernemers omdat men de uitstootdoelstellingen niet gaat halen en men wilde weten wat het volk daarvan dacht. Ik als betrokken ondernemer natuurlijk reageren met een keurig uitgewerkte casus waarin ik liet zien dat ik gemeten over 3 ritten van stadsrand naar centrum (diezelfde 4,8 km) gemiddeld 21 minuten (!) had stilgestaan voor stoplichten.
Mijn aanbeveling was dus: "zorg nou eens dat de doorstroming in orde is en de zaak is afgesteld, dat scheelt 60x optrekken en afremmen van 2.000 kg".
Je gelooft het niet, maar de reactie van de gemeente Utrecht (ja, ja, ze hebben op IEDERE aanbeveling gereageerd, da's dan wel weer heel goed) was: "dat doen we slechts in zeer beperkte mate, want als er doorstroming is, dan trekt dit verkeer aan" !!!!!!! Je wordt toch helemaal gek van dit soort mafkezen! Net of dat er iemand denkt: nou, je kunt zo lekker doorrijden in Utrecht, laat ik voortaan eens dwars door de stad gaan rijden ipv eromheen! :D Nee, lekker de hele tijd met draaiende motor stilstaan voor een stoplicht, daar ga je de uitstoot doelstelling mee halen! Hoe bedenk je het! :'(
Voor wie het interesseert: de maatregelen waarvoor men nu gekozen heeft: je wordt begroet door een controle systeem en een Ja/Nee bord dat zegt: mag je de milieu-zone in? En hoe verbazend, 99.9% van de auto's die gescand worden voldoen uiteraard aan de norm en bovendien, al krijg je NEE, wie houdt je tegen? Andere, werkelijk fantastisch maatregel, ze strooien nog eens met extra geld. Bovenop alle landelijke subsidies, krijg je in Utrecht nog meer geld als je maar een Euro 6 voertuig aanschaft. Slim hoor! Funky heeft natuurlijk de €500 subsidie op een laadstation op eigen terrein aangevraagd en aangezien ik die voor €465 heb kunnen inkopen bij een vriendje, hebben we gewoon weer een mooie trade gedaan!

Anyway, terug naar vanochtend.
Ik kom dus op kantoor aan en wat zie ik: verbruik over deze rit is compleet naar Gerrit, ik eindig op 1:36 en dat is natuurlijk excl. de verstookte 8 kwh.
Wat ik maar wil zeggen: ik wil gewoon de auto kunnen laten ophouden z'n EV aandrijving te gebruiken. Als ik 'm uitzet wil ik dat de elektromotor alleen nog maar gebruikt wordt om remenergie terug te winnen en op te slaan in batterij zonder dat deze wordt aangesproken. Ik wil kunnen sturen dat ik 10km overhoud voor het deel waar het erop aan komt. Niet die zinloze SAVE functie die de hele tijd blijft doorladen en ondertussen gewoon stroom verbruikt in de aandrijving. Dat is ridicuul en super inefficiënt. De verbrandingsmotor laten draaien om stroom op te wekken waar je dan op gaat rijden. Die dommigheid passen ze al bij Opel en Mitsubishi toe, maar dat is zo ontzettend stupide. De verbrandingsmotor is veel efficiënter dan de EV, dus energie opwekken, die omzetten in stroom en daarop gaan rijden leidt tot een veel hogere uitstoot dan meteen rijden op die opgewekte energie.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Superfunky schreef: Wat ik maar wil zeggen: ik wil gewoon de auto kunnen laten ophouden z'n EV aandrijving te gebruiken. Als ik 'm uitzet wil ik dat de elektromotor alleen nog maar gebruikt wordt om remenergie terug te winnen en op te slaan in batterij zonder dat deze wordt aangesproken. Ik wil kunnen sturen dat ik 10km overhoud voor het deel waar het erop aan komt.
AWD stand doet ongeveer wel wat je hier beschrijft.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Superfunky schreef:
hans98 schreef: Dit onderwerp is ondertussen zó off-topic dat zelfs Ben er aan is gaan meedoen :-)
* ff een dingetje on-the-side: vorig jaar hield de gemeente een enquête onder bewoners/ondernemers omdat men de uitstootdoelstellingen niet gaat halen en men wilde weten wat het volk daarvan dacht. Ik als betrokken ondernemer natuurlijk reageren met een keurig uitgewerkte casus waarin ik liet zien dat ik gemeten over 3 ritten van stadsrand naar centrum (diezelfde 4,8 km) gemiddeld 21 minuten (!) had stilgestaan voor stoplichten.
Mijn aanbeveling was dus: "zorg nou eens dat de doorstroming in orde is en de zaak is afgesteld, dat scheelt 60x optrekken en afremmen van 2.000 kg".
Je gelooft het niet, maar de reactie van de gemeente Utrecht (ja, ja, ze hebben op IEDERE aanbeveling gereageerd, da's dan wel weer heel goed) was: "dat doen we slechts in zeer beperkte mate, want als er doorstroming is, dan trekt dit verkeer aan" !!!!!!! Je wordt toch helemaal gek van dit soort mafkezen! Net of dat er iemand denkt: nou, je kunt zo lekker doorrijden in Utrecht, laat ik voortaan eens dwars door de stad gaan rijden ipv eromheen! :D Nee, lekker de hele tijd met draaiende motor stilstaan voor een stoplicht, daar ga je de uitstoot doelstelling mee halen! Hoe bedenk je het! :'(
Het bewijst maar eens dat politici of dat nu links of rechts betreft compleet in hun eigen wereld leeft, totaal geen gevoel hebben bij de mensen die ze vertegenwoordigen en puur voor eigen gewin gaan.
Ik laat dit soort steden ook lekker voor wat het is en ga voor de boodschap steeds vaker even de grens over.
Daar waar service en gemutlichheit met hoofdletter word geschreven en waar je nog een lekker Pils kunt drinken..oja en de auto kwijt raakt voor €6 per dag in een parkeergarage en terug krijgt zonder deuken.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
R.Bijl
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 19.03.2005 - 12:57
Locatie: Bergambacht
Contacteer:

IkeV70 schreef:
Superfunky schreef: Wat ik maar wil zeggen: ik wil gewoon de auto kunnen laten ophouden z'n EV aandrijving te gebruiken. Als ik 'm uitzet wil ik dat de elektromotor alleen nog maar gebruikt wordt om remenergie terug te winnen en op te slaan in batterij zonder dat deze wordt aangesproken. Ik wil kunnen sturen dat ik 10km overhoud voor het deel waar het erop aan komt.
AWD stand doet ongeveer wel wat je hier beschrijft.
ik heb dit ook voorgelegd aan de dealert en die gaf aan.... ja, maar dan is ie niet schoon meer.... <_<
de enige oplossing is om dan zelf te schakelen,daar zit ik echter niet altijd op te wachten en vind het ook een misser dat je niet alleen op de diesel kunt rijden en dan met name op snelwegen.het verbruik is ook fantastisch, 2x 16 km afgelegd gisteren en gewoon de accu leeg.

op de awd stand verbruik je toch electra en zal de accu ook weer leegraken...

het concept is leuk maar doet mijn inziens niet wat er belooft is!
Volvo V60 PIH Rebel Blue-Driver support line-Security line-Hybrid techno line-Winter line-Heico Volution.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

In de AWD stand wordt de accu ook weer bijgeladen als die onder een bepaald niveau zakt.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Zelf schakelen (in Hybrid bijv.) betekent dat de auto alleen versneld op de diesel. Alle andere voedingsbronnen worden alsnog vanuit de 400V accu gevoed. Je zult na een tijdje zien dat je accucapaciteit afgenomen is.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”