Het was een tijdje stil, maar ik moest me ook ff goed concentreren om de PiH goed in me op te nemen. Als beloofd zou ik na 25k een review schrijven, het is 35k geworden.
Nou, daar gaan we:
- het is na alke aanpassingen (19 inch, plat rubber, Heico, Rica) een fantastisch rijdende auto (hoezo saai Wouter?, je moet er wel eerst aan sleutelen. Je GTI was zonder JD , sportonderstel en andere rommel ook gewoon een trage, saaie burgerbak geweest)
- hij zou nog beter zijn als hij ook kon remmen, maar helaas, Brembo levert nog altijd geen setje voor dit type
- ondanks alle aanpassingen blijft het gewicht achterin een heel angstig gevoel geven in lange bochten bij 150-160
- ik heb echt 15k km mijn best gedaan, maar EV of hybride is onzin als je een auto gebruikt waarvoor hij bedoeld is, namelijk rijden en niet kruipen! 2x heb ik kantoor-huis gehaald, maar dan rijd je op de snelweg 90!!! Nou, zak over m'n kop (ding rijdt verder toch zelf), want je schaamt je de ogen uit je kop.
Snap ook niet dat mensen trots durven te zeggen dat ze Tesla rijden! Ook al zo'n slakkenbrigade!
- door de week (dagelijks 2x 40 km met 2x laden) verbruik ik zo'n 3,0L, maar ritten boven de 100km verpesten het feestje. Mijn gemiddeld verbruik is rond de 6,8L en dat is excl. de bakken stroom die er doorheen gaan, dus als we die meerekenen, verbruikt deze auto gewoon vrijwel hetzelfde als de A6.
Dus, comclusie:
Auto rijdt heerlijk, techniek is grappig en prettig voor in de stad, maar verder zinloos in gebruik.
Daarmee is mijn mening dat de overdaad aan gewicht en kostenverhogende componenten weinig toevoegt en is nijn stelling:
Wanneer de €15k aan extra componenten zouden worden aangewend aan het lichter en zuiniger maken van een vergelijkbare auto als de D4, is het milieu-effect beter en zijn de ksoten lager.
Enige echt positieve van de afgelopen periode vind ik het (veel te late) ingrijpen van de overheid in dit fiscale paradojs en het eindelijk afschaffen van de overdaad aan subsidies. Volgens mij ging ik daar in februari 2013 al tegen tekeer, dus als men daar het forum ff had gelezen, had dat zomaar 100-200 mio's gescheeld.

Anyway, iedereen veel plezier met z'n speeltje, ik ben m'n volgende auto alweer aan het samenstellen, een mooi flesje voor de eerste die merk, type en uitvoering goed heeft!