Aanschaf V50 T5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
500-2000 valt nog wel mee toch? Dit jaar ging mijn airco kapot, dik 1300. Grote beurt met distributieriem e.d. was ook dik 1500. Kun je geen nieuwe auto voor rijden. Als de A3 nog bevalt en ruim genoeg is, zou ik hem lekker blijven rijden. Alles wat je nu koopt gaat afschrijven, heeft je Audi al gehad. En een straf is het niet, ik denk nog steeds zeer positief terug aan mijn A3 1.9tdi!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Weer even on-topic; deze al gezien? Uit 2007, maar wel facelift. Volgens de beschrijving een Summum. Ik vermoed een import door afwezigheid van het kenteken. Wel een geartronic. Ik zou ‘m bijna zelf gaan halen 

Laatst gewijzigd door ijsga op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27047
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Denk vergeten de url in de link te plakken 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Nee, in plaats van een hyperlink (url=) een link (link=) ingevoegd. Nu dus aangepast
Die link icoontjes mogen wat mij betreft uit de editor worden gegooid, dit zorgt wel vaker voor verwarring hier op ‘t forum.

Laatst gewijzigd door ijsga op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
En de V50 T5 waar ik hierboven naar linkte heeft in ieder geval ook Xenon en stoelverwarming. Afgaand op de taal van de BC is hij geïmporteerd uit Duitsland.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Van een V50 T5 topic, naar een financierings topic naar een "de link doet het niet" topic 
Die T5 is zeker nice @ijsga! Dat bedrijf heeft wel een heleboel occasions op voorraad met hele gunstige km. standen. Bijv. een V50 2.0D met 156k voor. Daarnaast hebben ze iets van 379 hele positieve recensies staan, allemaal dezelfde lengte ong. en in dezelfde schrijfstijl. Ik heb jarenlang voor een bedrijf gewerkt dat websites maakt voor autobedrijven en dit riekt naar zelfgeschreven reviews
Dan zijn alle kentekens ook afgeschermd... Misschien ben ik te achterdochtig, maar deze combi staat me niet aan. Wel een hele mooie bak overigens! En, als ik dan kritisch zou moeten zijn is het geen handbak, mist 'ie een achterspoiler en vind ik dit type interieur veel minder strak dan dat die TvK V50 heeft.
Mijn besluit omtrent de financiering is om voor nu nog even de A3 te blijven rijden. Bij navraag blijkt dat je een financiering altijd kunt aanvragen met een jaarcontract. Dus over, zeg 3 maanden, kan dat ook nog. Dit geeft mij de kans om iets meer geld te sparen en ook om te zoeken naar een mooiere V50.
De Mondeo in dit verhaal is een hele fijne auto, maar mist echt de funfactor die een V50 T5 net wel heeft. Vrouwtje is er helemaal weg van though...

Die T5 is zeker nice @ijsga! Dat bedrijf heeft wel een heleboel occasions op voorraad met hele gunstige km. standen. Bijv. een V50 2.0D met 156k voor. Daarnaast hebben ze iets van 379 hele positieve recensies staan, allemaal dezelfde lengte ong. en in dezelfde schrijfstijl. Ik heb jarenlang voor een bedrijf gewerkt dat websites maakt voor autobedrijven en dit riekt naar zelfgeschreven reviews

Mijn besluit omtrent de financiering is om voor nu nog even de A3 te blijven rijden. Bij navraag blijkt dat je een financiering altijd kunt aanvragen met een jaarcontract. Dus over, zeg 3 maanden, kan dat ook nog. Dit geeft mij de kans om iets meer geld te sparen en ook om te zoeken naar een mooiere V50.
De Mondeo in dit verhaal is een hele fijne auto, maar mist echt de funfactor die een V50 T5 net wel heeft. Vrouwtje is er helemaal weg van though...

'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Het is plus :p Die 500 ben ik dit jaar sowieso kwijt aan 2 xenon pitten, 2 nieuwe achterbanden en een kleine onderhoudsbeurt. Mocht de bak ermee kappen, dan kost dat 1500 euro voor een ruilbak incl. koppeling. Maar! Ruilbakken zijn zeer schaars. Ik heb er in de afgelopen periode precies 0 gevonden. Grote Audi onderdelenboer gebeld, die had er ook geen 1 op voorraad. Dus dan zou je aan een revisie hangen en die zijn met €2000 net even prijziger. Dan ben je dus al 2500 euries lichter en doe je 'm uiteraard niet meteen meer weg. Dan verlies je ook weer wat aan inruil, dus een jaar doorrijden zou potentieel méér kunnen kosten dan ik kan sparen. Hetgeen een andere auto, met financiering voor lief genomen dan, toch weer aantrekkelijker maakt.4wielen schreef: 500-2000 valt nog wel mee toch? Dit jaar ging mijn airco kapot, dik 1300. Grote beurt met distributieriem e.d. was ook dik 1500. Kun je geen nieuwe auto voor rijden. Als de A3 nog bevalt en ruim genoeg is, zou ik hem lekker blijven rijden. Alles wat je nu koopt gaat afschrijven, heeft je Audi al gehad. En een straf is het niet, ik denk nog steeds zeer positief terug aan mijn A3 1.9tdi!
Maar nogmaals, ik sta inmiddels ook zeker open voor leuke, goedkopere auto's. En dan hoeft het niet eens zo nodig meer een stationwagen te zijn. Een leuk aangeklede S40 kan bijv. ook prima, als er maar een beetje pit in zit

'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Ja je hebt een punt, en een beetje achterdocht is wel zo gezond hier in. Goed besluit om nog iets langer van de A3 te genieten, en rustig af te wachten totdat de juiste V50 voorbij komt.bveenhof schreef: Die T5 is zeker nice @ijsga! Dat bedrijf heeft wel een heleboel occasions op voorraad met hele gunstige km. standen. Bijv. een V50 2.0D met 156k voor. Daarnaast hebben ze iets van 379 hele positieve recensies staan, allemaal dezelfde lengte ong. en in dezelfde schrijfstijl. Ik heb jarenlang voor een bedrijf gewerkt dat websites maakt voor autobedrijven en dit riekt naar zelfgeschreven reviewsDan zijn alle kentekens ook afgeschermd... Misschien ben ik te achterdochtig, maar deze combi staat me niet aan.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Zojuist nog een plus voor de financiering gekregen: mijn ouders hebben aangegeven dat, mocht er iets geks gebeuren qua werk, ze zullen bijspringen als we in de financiele problemen komen. Dan moet ik nog steeds een smak geld financieren, maar met een vangnet is dat wel een stukje prettiger alweer.
Ik blijf sowieso de A3 nog heel even rijden, tot die mooie V50 voorbij komt. Mits ik m'n vrouw daarvan kan overtuigen, aangezien die al in Mondeo rondrijdt (op de passagiersstoel dan, aangezien ze nog geen rijbewijs heeft
).
Eisen dus voor de V50:
Must:
- T5
- Handbak
- Acceptabele km. stand
- Bij een betrouwbaar bedrijf of dealer
Nice, maar hoeft dit niet persee allemaal te hebben (hoewel het ook niet allemaal moet ontbreken):
- Xenon
- Parkeersensoren
- stoelverwarming
- Facelift
- Afneembare trekhaak
Eigenlijk dus een Summum dus, of een dikke Momentum
Ik blijf sowieso de A3 nog heel even rijden, tot die mooie V50 voorbij komt. Mits ik m'n vrouw daarvan kan overtuigen, aangezien die al in Mondeo rondrijdt (op de passagiersstoel dan, aangezien ze nog geen rijbewijs heeft

Eisen dus voor de V50:
Must:
- T5
- Handbak
- Acceptabele km. stand
- Bij een betrouwbaar bedrijf of dealer
Nice, maar hoeft dit niet persee allemaal te hebben (hoewel het ook niet allemaal moet ontbreken):
- Xenon
- Parkeersensoren
- stoelverwarming
- Facelift
- Afneembare trekhaak
Eigenlijk dus een Summum dus, of een dikke Momentum

'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 09.09.2015 - 23:38
Ik blijf het een rare gang van zaken vinden. Je steekt jezelf diep in de schulden (3-9k) voor een auto. Als je de eerste week tegen een boom aan rijdt betaal je nog 3 jaar een premie, en heb je geen gelegenheid een andere auto aan te schaffen omdat je geen geld gespaard hebt. Je rijdt wat je kan betalen en je rijdt niet iets waar je geen geld voor hebt. Mocht de koppeling er uit klappen na de garantie, zal je ook ineens rond de 1200 euro moeten ophoesten.
Laatst gewijzigd door E.Werker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- m-kliko
- 4th Gear member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
- Locatie: Prov. Utrecht
Ik denk dat we de TS nu wel genoeg gewaarschuwd hebben. Hij heeft zijn besluit gemaakt, het is zijn verantwoordelijkheid.E.Werker schreef: Ik blijf het een rare gang van zaken vinden. Je steekt jezelf diep in de schulden (3-9k) voor een auto. Als je de eerste week tegen een boom aan rijdt betaal je nog 3 jaar een premie, en heb je geen gelegenheid een andere auto aan te schaffen omdat je geen geld gespaard hebt. Je rijdt wat je kan betalen en je rijdt niet iets waar je geen geld voor hebt. Mocht de koppeling er uit klappen na de garantie, zal je ook ineens rond de 1200 euro moeten ophoesten.
Zullen we hem nu maar helpen aan een mooie V50 T5 zodat we weer een mooi lid kunnen toevoegen aan dit forum?

Beenhof: let wel op dat Xenon en stoelverwarming geen eenvoudige dingen zijn om later in te bouwen.

Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White
Je kan nooit teveel PK's hebben.
Je kan nooit teveel PK's hebben.

-
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48
Maar, als je wel de omhoogkomende navigatie hebt, wat natuurlijk mooie oplossing is, kan je die van volvo eruit halen en vervangen door een modern navigatiesysteemijsga schreef: De navigatie in de V50 is flink verouderd kwa techniek, dus daar zou ik sowieso niet teveel waarde aan hechten. Verdere opties die je noemt klinken goed.
die zonder dvd's werkt. Er passen verschillende modellen in. Ik dacht sowieso een model van TomTom en er is ook een hele uitgebreide parrot verkrijgbaar wat meer een mini computer is met alles er op en eraan. Dus zeker wel een plus als navigatie erin zit. Je wilt toch liever niet meer zo'n losse hebben. Andere oplossing is, het dashboard vervangen door een exemplaat met RTI gat erin. Mocht je al zo'n gat hebben (dan zit er dus een speaker grill) kan je die ook verwijderen en RTI navigatiebehuizing erinzetten.
Verder zou ik zelf ook liever handbak hebben. Schakelen is toch een leuke bezigheid en de cruise control geeft ook een soort van automatische om lekker te cruisen en benen even te ontspannen. Als benzine verbruik dan ook nog gunstiger is, dan is dat nog een pluspunt. Denk dat het vooral persoonlijk is.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Ehm er komt wel wat meer bij kijken als even een RTI vervangen voor een ander systeem
Helemaal wat besturing van het geheel betreft. Om nog maar niet te spreken van het swappen van een dashboard waar wel de mogelijkheid van een RTI in zit.
Schakelen, ja je zult 2 kampen houden, het schakel kamp en de automaat boys. Ik rij in beide, maar ben toch echt meer van de automaten boys inmiddels. Een cruisecontrol is inderdaad voor een ontspannen en constantere rijbeleving maar om nu te zeggen dat zoiets een automaat simuleert, nahh nee.
TS moet gewoon ff ogen goed open houden, HarryK kocht ook een knappe V50 T5 voor een leuke prijs als ik het goed heb.

Schakelen, ja je zult 2 kampen houden, het schakel kamp en de automaat boys. Ik rij in beide, maar ben toch echt meer van de automaten boys inmiddels. Een cruisecontrol is inderdaad voor een ontspannen en constantere rijbeleving maar om nu te zeggen dat zoiets een automaat simuleert, nahh nee.
TS moet gewoon ff ogen goed open houden, HarryK kocht ook een knappe V50 T5 voor een leuke prijs als ik het goed heb.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48
Klopt wat je zegt, maar ik heb via forumlid begrepen dat het inbouwen of vervangen van RTI of zelfs vervangen van dashboard goed te doen is. Juiste bekabeling was wel nodig via volgens mij Volvotech. Uiteraard meeste ideale als navigatie er al inzit, maar je kan niet altijd alles hebben.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Klopt, daar heb ik ook aardig wat over gelezen. Er zijn wel manieren om het risico m.b.t. de ruitenwissermotor veel kleiner te maken, maar het blijft een risico. Liefst dus 1 met standaard xenon.m-kliko schreef: let wel op dat Xenon en stoelverwarming geen eenvoudige dingen zijn om later in te bouwen.(Mocht je dat van plan zijn)
Overigens sta ik momenteel niet meer te springen om een financiering hoor. Ik ga gewoon afwachten en die Mondeo laten staan. Dat was een fijne auto maar voor mij iets teveel comfort en te weinig performance

Dus ik blijf gewoon rustig in de A3 rijden en sparen ondertussen. Ploft de versnellingsbak, dan zal 'ie gerepareerd moeten worden. Anders krijg je er geen moer meer voor terug. Ik hoop dus dat 'ie voorlopig nog even rustig doorkraakt

Van mij hoeft er geen RTI in. Gewoon een TomTom of, zoals ik het nu ook doe, m'n smartphone. Het scherm van de Galaxy Note 3 is groot genoeg om me te navigerensebastiaan84 schreef: Schakelen, ja je zult 2 kampen houden, het schakel kamp en de automaat boys. Ik rij in beide, maar ben toch echt meer van de automaten boys inmiddels. Een cruisecontrol is inderdaad voor een ontspannen en constantere rijbeleving maar om nu te zeggen dat zoiets een automaat simuleert, nahh nee.
TS moet gewoon ff ogen goed open houden, HarryK kocht ook een knappe V50 T5 voor een leuke prijs als ik het goed heb.

Cruisecontrol is ook zeker geen vervanging of simulatie van een automatische versnelling, maar meer een mooie optie voor de langere stukken snelweg. Ik heb vaak genoeg in de V70 T5 automaat van m'n pa gereden en, hoewel het inderdaad best relaxed is, is het niet wat ik voor mezelf zou willen. Gewoon lekker zelf door die versnellingen heen klikken

Laatst gewijzigd door bveenhof op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- vvmark
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 29.05.2014 - 11:37
m-kliko schreef:Ik denk dat we de TS nu wel genoeg gewaarschuwd hebben. Hij heeft zijn besluit gemaakt, het is zijn verantwoordelijkheid.E.Werker schreef: Ik blijf het een rare gang van zaken vinden. Je steekt jezelf diep in de schulden (3-9k) voor een auto. Als je de eerste week tegen een boom aan rijdt betaal je nog 3 jaar een premie, en heb je geen gelegenheid een andere auto aan te schaffen omdat je geen geld gespaard hebt. Je rijdt wat je kan betalen en je rijdt niet iets waar je geen geld voor hebt. Mocht de koppeling er uit klappen na de garantie, zal je ook ineens rond de 1200 euro moeten ophoesten.
Zullen we hem nu maar helpen aan een mooie V50 T5 zodat we weer een mooi lid kunnen toevoegen aan dit forum?![]()
Beenhof: let wel op dat Xenon en stoelverwarming geen eenvoudige dingen zijn om later in te bouwen.(Mocht je dat van plan zijn)
Stoelverwarming achteraf in laten bouwen kan prima. Je krijgt er ook een lekker warme rug en kont van.
Enige verschil met af fabriek versie zijn de aftermarket knopjes die je prima achter de waterval kunt wegwerken.
Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
is cruise control niet standaard?
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
op de prefacelifter en de facelifter was cruisecontrol standaard, zelfs op de instapmodellen. (bron diverse prijslijsten van diverse Modeljaren)
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91