Goedemiddag!
Ik rijd momenteel rond in een 2001 Audi A3 met een 1.8t. Erg fijn en soepel blok, maar ook erg gevoelige techniek. Naast iets ruimers, ben ik op zoek naar iets anders dan VAG. Mooie auto's over het algemeen, maar betrouwbaarheid is momenteel erg beroerd bij de leukere blokken (1.4 TSI, 1.8 & & 2.0 TFSI, 3.2).
Gezien mijn ouweheer heel erg te spreken is over zijn Volvo's en ik zijn 2008 V70 T5 erg fijn vindt, zoek ik het ook in de Volvo hoek. De V70 is me echter iets te lomp. De 2.5t voelt nog steeds vlot aan, maar mist net dat sportieve dat ik met mijn 1.8t wel heb. Daarom mag het van mij een maatje kleiner: de V50.
Morgen ga ik een eerste proefrit maken met deze V50: [link=http://www.tvk.nl/volvo/v50/t5-momentum ... /overzicht]http://www.tvk.nl/volvo/v50/t5-momentum ... /overzicht[/link]
Wat denken jullie van de prijs - opties - km. stand verhoudingen? Is daar nog ruimte om te onderhandelen? Ik vind het opzich wel prettig om bij een dealer te kijken, aangezien je daar de meeste kans hebt op een betrouwbare auto. Mits de prijs natuurlijk niet teveel oploopt dan.
En zijn er nog bekende V50 en / of T5 kwalen waar ik op moet letten? Ik heb wel gezocht, maar veel meer dan de standaard tips kwam ik niet tegen (geen tik in de motor, kraken etc.).
Ik heb wel het e.e.a. geleerd van mijn A3 en ik weet hoe een turbo aan hoort te voelen. Daarnaast weet ik ook hoe de V70 T5 van mijn pa rijdt natuurlijk, dus ik denk dat ik wel aardig aan kan voelen of 'ie goed is of niet. Maar ik doe graag mijn huiswerk voor ik ga kijken, dus alle feedback / tips zijn welkom!
Aanschaf V50 T5
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Laatst gewijzigd door bveenhof op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4841
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Aardige auto, maar behoorlijk aan de prijs lijkt me. Bovendien heeft hij niet heel veel opties.
Ik zou dan veel liever deze overwegen:V50 T5
Voor slechts € 500 meer heb je dan een faceliftmodel, ruim vier(!) jaar jonger en met minder kilometers. Bovendien voorzien van automaat, lederen bekleding, RTI navigatie en xenon, wat die auto bij TVK allemaal niet heeft.
Oh....en bij Milano geen afleveringskosten, bij TVK € 695. Dus onderaan de streep is die zelfs duurder!
Ik zou dan veel liever deze overwegen:V50 T5
Voor slechts € 500 meer heb je dan een faceliftmodel, ruim vier(!) jaar jonger en met minder kilometers. Bovendien voorzien van automaat, lederen bekleding, RTI navigatie en xenon, wat die auto bij TVK allemaal niet heeft.
Oh....en bij Milano geen afleveringskosten, bij TVK € 695. Dus onderaan de streep is die zelfs duurder!
Laatst gewijzigd door Summum op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Thanks voor het meezoeken! Dat is zeer zeker een hele nette V50 ook! Alleen... ik wil geen automaat
Een sportieve auto moet voor mij gewoon een handbak zijn.
Facelift model zegt me bij de V50 nog niet zo heel veel. Wat is er allemaal veranderd t.o.v. de pre-facelift?

Facelift model zegt me bij de V50 nog niet zo heel veel. Wat is er allemaal veranderd t.o.v. de pre-facelift?
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Dat heb ik ook altijd gezegd, totdat ik met een 170 pk 2.4i ging proefrijden....bveenhof schreef: Thanks voor het meezoeken! Dat is zeer zeker een hele nette V50 ook! Alleen... ik wil geen automaatEen sportieve auto moet voor mij gewoon een handbak zijn.
Nadeel van de automaat, meer verbruik, minder snel in acceleratie en minder hoge topsnelheid.
Voordel van de automaat, lekker zoeven, lage toeren en relaxter rijden.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Klopt, maar ik weet het zeker! Mijn pa had hiervoor een automaat, ook een V70 t5 en dan gaat 'ie van sportieve prestaties naar suffe cruiser. En daar heb je geen T5 voor uiteindelijk.
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Lees eerst even over de reputatie van Milano(!!)Summum schreef: Aardige auto, maar behoorlijk aan de prijs lijkt me. Bovendien heeft hij niet heel veel opties.
Ik zou dan veel liever deze overwegen:V50 T5
Voor slechts € 500 meer heb je dan een faceliftmodel, ruim vier(!) jaar jonger en met minder kilometers. Bovendien voorzien van automaat, lederen bekleding, RTI navigatie en xenon, wat die auto bij TVK allemaal niet heeft.
Oh....en bij Milano geen afleveringskosten, bij TVK € 695. Dus onderaan de streep is die zelfs duurder!
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Deze is in verhouding best wel duur, én staat bovendien al een hele tijd te koop (ik kan het weten!). Ga liever voor eentje van na de zomer 2007, na de facelift dus. Die zijn nog een stuk knapperbveenhof schreef: Goedemiddag!
Ik rijd momenteel rond in een 2001 Audi A3 met een 1.8t. Erg fijn en soepel blok, maar ook erg gevoelige techniek. Naast iets ruimers, ben ik op zoek naar iets anders dan VAG. Mooie auto's over het algemeen, maar betrouwbaarheid is momenteel erg beroerd bij de leukere blokken (1.4 TSI, 1.8 & & 2.0 TFSI, 3.2).
Gezien mijn ouweheer heel erg te spreken is over zijn Volvo's en ik zijn 2008 V70 T5 erg fijn vindt, zoek ik het ook in de Volvo hoek. De V70 is me echter iets te lomp. De 2.5t voelt nog steeds vlot aan, maar mist net dat sportieve dat ik met mijn 1.8t wel heb. Daarom mag het van mij een maatje kleiner: de V50.
Morgen ga ik een eerste proefrit maken met deze V50: [link=http://www.tvk.nl/volvo/v50/t5-momentum ... /overzicht]http://www.tvk.nl/volvo/v50/t5-momentum ... /overzicht[/link]
Wat denken jullie van de prijs - opties - km. stand verhoudingen? Is daar nog ruimte om te onderhandelen? Ik vind het opzich wel prettig om bij een dealer te kijken, aangezien je daar de meeste kans hebt op een betrouwbare auto. Mits de prijs natuurlijk niet teveel oploopt dan.
En zijn er nog bekende V50 en / of T5 kwalen waar ik op moet letten? Ik heb wel gezocht, maar veel meer dan de standaard tips kwam ik niet tegen (geen tik in de motor, kraken etc.).
Ik heb wel het e.e.a. geleerd van mijn A3 en ik weet hoe een turbo aan hoort te voelen. Daarnaast weet ik ook hoe de V70 T5 van mijn pa rijdt natuurlijk, dus ik denk dat ik wel aardig aan kan voelen of 'ie goed is of niet. Maar ik doe graag mijn huiswerk voor ik ga kijken, dus alle feedback / tips zijn welkom!

V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Da's niet best inderdaad! En die V50 vind je op hun eigen site niet terug...ijsga schreef: Lees eerst even over de reputatie van Milano(!!)

'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Ze zijn in de afgelopen weken meer dan € 4000 in prijs gezakt met deze zilveren V50 T5 (hij staat ook al een paar maanden te koop). Tja, ze willen er nu snel vanaf. Maar koop liever ergens anders. Betekent niet dat het geen goede auto kan zijn overigens.bveenhof schreef:Da's niet best inderdaad! En die V50 vind je op hun eigen site niet terug...ijsga schreef: Lees eerst even over de reputatie van Milano(!!)![]()
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Kan inderdaad een prima auto zijn, maar dit is natuurlijk wel vreemd. Deze ga ik laten staan dusijsga schreef: Ze zijn in de afgelopen weken meer dan € 4000 in prijs gezakt met deze zilveren V50 T5 (hij staat ook al een paar maanden te koop). Tja, ze willen er nu snel vanaf. Maar koop liever ergens anders. Betekent niet dat het geen goede auto kan zijn overigens.

'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Klopt, ik kan me herinneren dat ik deze een aardige tijd terug ook al eens voorbij heb zien komen in de zoekresultaten. Stel dat ik deze wil hebben, wat zou dan wel een redelijke prijs zijn? Dan kan ik dat meenemen in de onderhandelingen.ijsga schreef: Deze is in verhouding best wel duur, én staat bovendien al een hele tijd te koop (ik kan het weten!). Ga liever voor eentje van na de zomer 2007, na de facelift dus. Die zijn nog een stuk knapperCombinatie T5 en automaat is naar mijn mening erg prettig rijden, en wel degelijk sportief. Maar ik ben benieuwd wat je eigen ervaringen zijn na een proefrit. Ik miste juist mijn Geartronic na proefgereden te hebben in een handgeschakelde T5.
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Ik dacht dat hij eerst voor 14.950 werd aangeboden, kan aan mij liggen. 12.950 is niet verkeerd hoor, al is ie wel pre-facelift, kan je gebruiken in je onderhandelingen. Hangt natuurlijk ook af van inruil etc, maar 11.750 of 12.000 lijkt me een mooi bedrag.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Dat was inderdaad waar ik zelf ook aan dacht; zo'n 1000 euro eraf. En dan natuurlijk even kijken wat ze qua inruil doen. De laaste Volvo specialist dacht m'n A3 bijna gratis te krijgen...
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4841
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
De auto bij Milano was meer bedoeld om te demonstreren dat je voor dat geld meer V50 kunt krijgen dan die auto bij TVK. Milano hoor je wisselende verhalen over. Garantie tot de deur en what you see is what you get, maar wel allemaal volgens het boekje onderhouden ex-leasewagens. Je gaat daar niet heen voor de uitmuntende service, maar de prijzen zijn er ook naar en als je een beetje budget overhoud voor wat onderhoudszaken, dan kun je daar volgens mij best een goede auto vandaan halen.
Dat automaten niet sportief kunnen zijn is zooooooooo 1999.... Of was je van plan je auto na aanschaf aan alle kanten te gaan tunen? Daar zijn de automaten wellicht minder geschikt voor. Vooropgesteld is geen enkele Volvo (en dus ook de V50 niet) een echt sportieve auto. Als je dat wil moet je lekker bij een skelter van Duitse makelij blijven. Volvo's worden de laatste jaren wel steeds dynamischer qua rijgedrag en de V50 was daar het eerste bewijs van. Voor mij een heerlijke combinatie tussen strak stuurgedrag en comfort. Maar sportief? Mwoaahh...
De T5 is best een rappe auto die na de facelift nog iets pittiger was dan daarvoor (230 ipv 220 pk). En in niets te vergelijken met een V70, zoals afmetingen, gewicht en stuureigenschappen, dus dat je die van je vader een 'suffe cruiser' vind zegt niets. Met een handbak zou die V70 echt niet sportief zijn geworden. Mijn broer heeft een V50 T5 geartronic gehad en dat was echt wel een rappe auto vergeleken met mijn V50 2.4.
Kortom, als het écht sportief moet zijn: lekker naar een ander merk zoeken. Zoek je een geweldige mix tussen comfort, prestaties en handling, sla dan zeker de automaatversies van de V50 niet over. En ga er in ieder geval eens mee rijden voordat je kiest!
Dat automaten niet sportief kunnen zijn is zooooooooo 1999.... Of was je van plan je auto na aanschaf aan alle kanten te gaan tunen? Daar zijn de automaten wellicht minder geschikt voor. Vooropgesteld is geen enkele Volvo (en dus ook de V50 niet) een echt sportieve auto. Als je dat wil moet je lekker bij een skelter van Duitse makelij blijven. Volvo's worden de laatste jaren wel steeds dynamischer qua rijgedrag en de V50 was daar het eerste bewijs van. Voor mij een heerlijke combinatie tussen strak stuurgedrag en comfort. Maar sportief? Mwoaahh...
De T5 is best een rappe auto die na de facelift nog iets pittiger was dan daarvoor (230 ipv 220 pk). En in niets te vergelijken met een V70, zoals afmetingen, gewicht en stuureigenschappen, dus dat je die van je vader een 'suffe cruiser' vind zegt niets. Met een handbak zou die V70 echt niet sportief zijn geworden. Mijn broer heeft een V50 T5 geartronic gehad en dat was echt wel een rappe auto vergeleken met mijn V50 2.4.
Kortom, als het écht sportief moet zijn: lekker naar een ander merk zoeken. Zoek je een geweldige mix tussen comfort, prestaties en handling, sla dan zeker de automaatversies van de V50 niet over. En ga er in ieder geval eens mee rijden voordat je kiest!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Klopt wel wat je zegt; automaten kunnen best sportief zijn tegenwoordig. Maar ik heb liever zelf de controle over mijn versnellingen. Gewoon doorbeulen als je dat wil en als je die bocht in z'n 2 wil nemen. dan doe je dat gewoon. Automaten hebben vaak toch de neiging om op vreemde momenten door te schakelen, e.g. in een bocht. Ik vind daarnaast het schakelen ook wel een amusante bezigheid 
En daar heb je inderaad ook weer gelijk: die handbak maakt van de V70 ook geen sportbak, maar het is wel een verbetering. Ik verwacht ook geen Zweedse Ferrari voor de deur te gaan zetten, maar precies wat je zegt: een mix tussen comfort, prestaties en handling in een praktisch geheel.
Ennuh... niets mis met een Duitse skelter hoor!
Ik vermaak me prima in mijn A3 en da's ook niet de allerbeste stuurmachine. Kwalitatief zijn ze prima afgewerkt, net als Volvo. Dat is ook wat ik zoek; een auto die goed aanvoelt, goed presteerd en degelijk is.

En daar heb je inderaad ook weer gelijk: die handbak maakt van de V70 ook geen sportbak, maar het is wel een verbetering. Ik verwacht ook geen Zweedse Ferrari voor de deur te gaan zetten, maar precies wat je zegt: een mix tussen comfort, prestaties en handling in een praktisch geheel.
Ennuh... niets mis met een Duitse skelter hoor!

Laatst gewijzigd door bveenhof op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Hiervoor heb je de manuele standbveenhof schreef: Klopt wel wat je zegt; automaten kunnen best sportief zijn tegenwoordig. Maar ik heb liever zelf de controle over mijn versnellingen. Gewoon doorbeulen als je dat wil en als je die bocht in z'n 2 wil nemen. dan doe je dat gewoon. Automaten hebben vaak toch de neiging om op vreemde momenten door te schakelen, e.g. in een bocht. Ik vind daarnaast het schakelen ook wel een amusante bezigheid![]()

V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 03.03.2015 - 19:35
Ik rij nu ook al twee jaar een t5. Gekocht met een ton op de klok. De afgelopen jaren heeft de auto mij qua onderhoud zeker het een en ander gekost. Iets wat ik van het merk toyota wat ik voorheen reed niet kende... Maar misschien heb ik pech.
Wat ik zeker zou checken wanneer ik nu een v50 zou kopen.
Op de eerste plaats een uitdraai van de boord computer. Hier staan echt alle storingen in van de auto. Nokkenas sensoren brandstof druksensor zijn onlangs bij mij al vervangen. 137k op de teller. Let ook op of de elektrische ramen allemaal goed werken. 4 gelijktijdig bedienen zou moeten werken. Zo niet mogelijk problemen met een of andere module. Communicatie fouten staan ook in de uitdraai van de boordcomputer.
Let op een tik bij het optrekken remmen achteruit. Klik hoor je dan. Dan zit de bout van de aandrijfas niet meer helemaal goed...
Accu op deze leeftijd..
Xenon verlichting ging bij mijn auto na 7jaar stuk. Bollen zijn ongeveer €50p/s maar moet je samen vervangen ivm kleur verschil. (Makkelijk zelf te doen) Wanneer de auto stilstaat ruitensproeien. Kijk of de koplamsproeiers weer in de bumperzakken. Bleven bij mij hangen.
Wanneer je kinderen heb is best krap. Zomkinderzit in de achterbank zou een goede optie zijn.
Let op de banden slijtage aan de binnenzijde. De banden slijten mogelijk aan de achterzijde eerder aan de binnenkant ivm het verlaagde onderstel.
Afgelopen jaar moest ik ook nog een nieuwe dynamo.
Heb ondertussen drie maal stilgestaan...dus mijn vertrouwen in de auto is een beetje weg. Hopelijk heb ik nu alle reparaties gehad en kan ik zonder teveel problemen op naar de 200k.
Verder rijdt het heerlijk hoor. Heb de auto gekocht ivm met de caravan. In de bergen is het fantastisch. Versnellen met de hut op de hellingen, is me met een toyota nog nooit gelukt.
Hopelijk zijn dit nuttige aandachtspuntjes. Ik wil je zeker niet ontmoedigen.
Veel geluk met je zoek tocht
Wat ik zeker zou checken wanneer ik nu een v50 zou kopen.
Op de eerste plaats een uitdraai van de boord computer. Hier staan echt alle storingen in van de auto. Nokkenas sensoren brandstof druksensor zijn onlangs bij mij al vervangen. 137k op de teller. Let ook op of de elektrische ramen allemaal goed werken. 4 gelijktijdig bedienen zou moeten werken. Zo niet mogelijk problemen met een of andere module. Communicatie fouten staan ook in de uitdraai van de boordcomputer.
Let op een tik bij het optrekken remmen achteruit. Klik hoor je dan. Dan zit de bout van de aandrijfas niet meer helemaal goed...
Accu op deze leeftijd..
Xenon verlichting ging bij mijn auto na 7jaar stuk. Bollen zijn ongeveer €50p/s maar moet je samen vervangen ivm kleur verschil. (Makkelijk zelf te doen) Wanneer de auto stilstaat ruitensproeien. Kijk of de koplamsproeiers weer in de bumperzakken. Bleven bij mij hangen.
Wanneer je kinderen heb is best krap. Zomkinderzit in de achterbank zou een goede optie zijn.
Let op de banden slijtage aan de binnenzijde. De banden slijten mogelijk aan de achterzijde eerder aan de binnenkant ivm het verlaagde onderstel.
Afgelopen jaar moest ik ook nog een nieuwe dynamo.
Heb ondertussen drie maal stilgestaan...dus mijn vertrouwen in de auto is een beetje weg. Hopelijk heb ik nu alle reparaties gehad en kan ik zonder teveel problemen op naar de 200k.
Verder rijdt het heerlijk hoor. Heb de auto gekocht ivm met de caravan. In de bergen is het fantastisch. Versnellen met de hut op de hellingen, is me met een toyota nog nooit gelukt.
Hopelijk zijn dit nuttige aandachtspuntjes. Ik wil je zeker niet ontmoedigen.
Veel geluk met je zoek tocht
- bveenhof
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 22.01.2016 - 10:26
Helaas de laatste reacties niet meer gelezen, maar heb de proefrit inmiddels gehad.
Eerste indruk:
Hele nette auto, maar heeft echt wel wat gebruiksporen. De voorruit zitten bijv. veel pitten in. Deze kan wel vervangen worden (3 maanden, claimen bij de verzekering en de dealer betaald het eigen risico). De banden waren op, maar hij krijgt een nieuwe APK en bij minder dan 3mm profiel worden de banden vernieuwd. Er heeft denk ik wel een viervoeter achterin gezeten, want hij heeft wat krasjes op dat kunsstof instap lijstje v/d achterbak. Verder zag de auto er erg goed uit. Er zaten helaas geen parkeersensoren op, dat vind ik dan wel weer jammer, maar volgens mij kun je dat wel afdwingen om die erop te laten zetten. Wat zouden anders hier de kosten van zijn?
De proefrit:
Je zit erg goed in de V50 en alle materialen voelen wel goed aan. Ik mis de Recaro sportstoelen die je echt omhelszen, maar de V50 stoelen zijn absoluut niet verkeerd. De 2.5t geeft deze V50 echt twee karakters; enerzijds is het een heerlijke cruiser waar je relaxed mee kunt touren. Trap je het gas in, veranderd dit en dan krijg je hele fijne prestaties! Viel me wel op dat de auto de PK's slecht op de weg krijgt. Dit kan natuurlijk komen door de combinatie van nat wegdek en slechte banden. Als je dan 220 paardjes loslaat, beginnen de voorbanden te spinnen en grijpt de traction control acuut in.
De rij-eigenschappen zijn erg fijn. Geen supersportieve besturing, maar wel een hele fijne en aardig directe besturing.
De onderhandelingen:
Er is even naar mijn A3 gekeken en een klein stukje mee gereden. Helaas had ik een motormanagement lampje branden, waarvan ik weet dat het komt omdat ik een relais losgehaald had (secundaire luchtpomp). Dit geloofde de verkoper ook wel, maar het is denk ik wel meegenomen in de inruilwaarde. Die zat met 2000 euro zo'n 500 lager dan de ANWB koers. Er ging niets van de prijs van de V50 af, dus in totaal kwam het dan op 11.650 euro bijleggen. Hiervoor heb ik 6 maanden garantie, Volvo assist dingest voor als je met pech staat, een nieuwe APK met nieuwe banden en een servicebeurt. Puntje nog eventueel is dat de laatste APK in 2014(!) verlopen is. Hij staat dus met recht al vrij lang bij TVK.
Dus ja... de rit is zeker bevallen en het mag een V50 worden. Deze V50 wordt wel compleet afgeleverd met de zekerheid van een dealer en 6 maanden BOVAG garantie. Dat is wel fijn. Wellicht als ik parkeersensoren af kan dwingen, dat het 'm wel wordt.
Ik wil sowieso ook nog een BMW 330i touring rijden. En er staat nog een Ford Mondeo op het lijstje, ook met de 2.5t. Of een Nissan Juke 1.6t... er is veel te koop voor dit geld!
Eerste indruk:
Hele nette auto, maar heeft echt wel wat gebruiksporen. De voorruit zitten bijv. veel pitten in. Deze kan wel vervangen worden (3 maanden, claimen bij de verzekering en de dealer betaald het eigen risico). De banden waren op, maar hij krijgt een nieuwe APK en bij minder dan 3mm profiel worden de banden vernieuwd. Er heeft denk ik wel een viervoeter achterin gezeten, want hij heeft wat krasjes op dat kunsstof instap lijstje v/d achterbak. Verder zag de auto er erg goed uit. Er zaten helaas geen parkeersensoren op, dat vind ik dan wel weer jammer, maar volgens mij kun je dat wel afdwingen om die erop te laten zetten. Wat zouden anders hier de kosten van zijn?
De proefrit:
Je zit erg goed in de V50 en alle materialen voelen wel goed aan. Ik mis de Recaro sportstoelen die je echt omhelszen, maar de V50 stoelen zijn absoluut niet verkeerd. De 2.5t geeft deze V50 echt twee karakters; enerzijds is het een heerlijke cruiser waar je relaxed mee kunt touren. Trap je het gas in, veranderd dit en dan krijg je hele fijne prestaties! Viel me wel op dat de auto de PK's slecht op de weg krijgt. Dit kan natuurlijk komen door de combinatie van nat wegdek en slechte banden. Als je dan 220 paardjes loslaat, beginnen de voorbanden te spinnen en grijpt de traction control acuut in.
De rij-eigenschappen zijn erg fijn. Geen supersportieve besturing, maar wel een hele fijne en aardig directe besturing.
De onderhandelingen:
Er is even naar mijn A3 gekeken en een klein stukje mee gereden. Helaas had ik een motormanagement lampje branden, waarvan ik weet dat het komt omdat ik een relais losgehaald had (secundaire luchtpomp). Dit geloofde de verkoper ook wel, maar het is denk ik wel meegenomen in de inruilwaarde. Die zat met 2000 euro zo'n 500 lager dan de ANWB koers. Er ging niets van de prijs van de V50 af, dus in totaal kwam het dan op 11.650 euro bijleggen. Hiervoor heb ik 6 maanden garantie, Volvo assist dingest voor als je met pech staat, een nieuwe APK met nieuwe banden en een servicebeurt. Puntje nog eventueel is dat de laatste APK in 2014(!) verlopen is. Hij staat dus met recht al vrij lang bij TVK.
Dus ja... de rit is zeker bevallen en het mag een V50 worden. Deze V50 wordt wel compleet afgeleverd met de zekerheid van een dealer en 6 maanden BOVAG garantie. Dat is wel fijn. Wellicht als ik parkeersensoren af kan dwingen, dat het 'm wel wordt.
Ik wil sowieso ook nog een BMW 330i touring rijden. En er staat nog een Ford Mondeo op het lijstje, ook met de 2.5t. Of een Nissan Juke 1.6t... er is veel te koop voor dit geld!
'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Lekker bezig:
MIjn tip: zoek een versie vanaf 2007. Herkenbaar aan de rechte achterlichten zonder de rondjes erin en LED remlichten.
Zwakke punten:
Contactslot, kofferbakslot, Condensor Airco (met name dieselmodellen waarbij zich vuil ophoopt tussen condensor en intercooler waarbij condensor doorrot)
Zoek je sportiviteit dan ben je bij de V50 aan het juiste adres. Voor mij een van de redenen dat ik naar de v70 ben overgestapt (ik ben meer een cruiser).
Verder fijne en veilige auto met stijve carrosserie en communicatieve besturing.
MIjn tip: zoek een versie vanaf 2007. Herkenbaar aan de rechte achterlichten zonder de rondjes erin en LED remlichten.
Zwakke punten:
Contactslot, kofferbakslot, Condensor Airco (met name dieselmodellen waarbij zich vuil ophoopt tussen condensor en intercooler waarbij condensor doorrot)
Zoek je sportiviteit dan ben je bij de V50 aan het juiste adres. Voor mij een van de redenen dat ik naar de v70 ben overgestapt (ik ben meer een cruiser).
Verder fijne en veilige auto met stijve carrosserie en communicatieve besturing.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987