Pagina 6 van 6

Re: D4 181 pk motorgeluid en power

Geplaatst: 28.04.2016 - 10:36
door Fredraket
Hans oet Twent schreef:
D5R-Design schreef: Dat verklaard ook waarom ik met de winterset die een ET waarde heeft van 45 ipv 55 dat het helemaal een sloom hok is inbreuk op de luchtweerstand..
Tjaa toch maar eens een bezoekje in wateringen doen denk ik..
Want die polar slappehap tuning gaat met 19 inch geen verschil brengen..
Misschien ook een oplossing voor die EGR shit..

Uit deze resultaten blijkt wel dat het een sterk onder bemeten motortje is...
Han hoe rijdt dat ding dan met jouw sleurhut er achter?
Dat houd dan ook niet over..
Ik begrijp er helemaal niets van..... met 1700kg erachter gaat hij echt goed. Bergop perfect, genoeg NM om eea naar boven te sleuren. Motor is echt niet sterk onder bemeten. Alles klopt aan deze auto. Gewicht auto/caravan is goed. Niet perfect maar goed. Ik heb meer dan genoeg vermogen en NM over hoor.
Maar goed het is maar waar je je grenzen legt. Ik ben absoluut meer dan tevreden met de V70.

Maarre... rij er nog maar eens mee.
Ik heb dan weliswaar een wat kleinere auto (een V60) maar qua leeggewicht volgens mij niet veel verschil met een V70. Ik herken mij dus ook helemaal niet in de negatieve opmerkingen over de D4. Ik vind het een fantastische motor die in altijd zin heeft. Trekt goed en heerlijk met een flinke caravan erachter.
Vorige week op weg naar Nürnberg een aantal keren vrije makkelijk de 230 en meer kunnen aantikken. Je zult mij niet horen klagen 8-)
Inmiddels 66k op de teller en absoluut probleemloos.

Re: D4 181 pk motorgeluid en power

Geplaatst: 28.04.2016 - 11:06
door Fulaks
Ik mag binnenkort zo'n 2.500 km gaan rijden en heb even m'n stoute schoenen aangetrokken en m'n dealer gebeld met de vraag naar de EGR-problemen. M'n vorige V70 heeft (weliswaar met een ander blok) al eens vanuit Duitsland naar huis moeten manken, ik wil dit niet nog een keer meemaken. De dealer zei dat die EGR inderdaad nog steeds een probleem is, en dat Volvo met een oplossing bezig zou zijn. Tot zolang vervangen ze gewoon onderdelen door dezelfde meuk. Dit bevestigt dus wat ik hier al heb gelezen. Op mijn vraag of ik preventief iets kon laten doen, bijvoorbeeld het inlaattraject laten reinigen, was het antwoord dat zulks weinig of geen garantie bood op storingsvrij rijden. En wanneer Volvo met de update zal komen, ga je daar enkel recht op hebben als je effectief problemen hebt en bepaalde foutcodes worden uitgelezen, anders niet.

Ik zit nu aan 45.000 km, mijn auto is prima. Maar toch speelt dit in het achterhoofd, ik wil geen Franse Volvo-garage hoeven op te zoeken. Fingers crossed dus.

Ik kreeg ook de raad om "flink door te trappen", want dat nieuwe rijden is funest voor je motor. Nu is dat in mijn geval niet zo'n probleem... Maar toch wraakroepend dat zaken die om uitstootredenen op je auto zitten niet enkel de betrouwbaarheid ondermijnen, maar indirect reden zijn "om flink door te trappen", zodat het doel compleet voorbijgeschoten wordt. Vreemde wereld...

Mijn volgende auto wordt wellicht een V90 T8, dan ben ik van dat EGR-gedoe verlost, maar dan hoop ik dat ze de elektrische betrouwbaarheid fel verbeteren tegen die tijd...

Re: D4 181 pk motorgeluid en power

Geplaatst: 28.04.2016 - 13:58
door Thijs
Ik weet niet of het in de T8 zit, maar benzines hebben evengoed een EGR klep. Bij vw ook veel problemen mee. Weet niet hoe het in de nieuwe motoren zit hoor! Maat benzine rijden is dus geen garantie dat er geen EGR in zit..

Re: D4 181 pk motorgeluid en power

Geplaatst: 28.04.2016 - 15:20
door Marcnij
Thijs schreef: Ik weet niet of het in de T8 zit, maar benzines hebben evengoed een EGR klep. Bij vw ook veel problemen mee. Weet niet hoe het in de nieuwe motoren zit hoor! Maat benzine rijden is dus geen garantie dat er geen EGR in zit..
Bij benzine vervuilt de egr (bijna) niet

Re: D4 181 pk motorgeluid en power

Geplaatst: 28.04.2016 - 17:27
door Thijs
Maar alsnog dus geen garantie dat het niet stuk gaat of problemen veroorzaakt. Dat een benzine niet of veel minder vervuild lijkt mij logisch.