V60 MY2025

Plaats reactie
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3696
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 10:12 Grappig dat het het stuur is van de PE, maar met R-Design krijg je er dan juist een labeltje bij op
Dat was in het verleden, dat logo is er al best lang af.
Je hebt dus nu 2 soorten stuurwielen, beide zonder logo's: een normaal stuur met 3 spaken en een sportstuur met 4 spaken en een glimmend stuk plastic...:-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

J33Bee schreef: 15.08.2024 - 10:39
Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 10:12 Grappig dat het het stuur is van de PE, maar met R-Design krijg je er dan juist een labeltje bij op 🙈

Ik ben wel benieuwd naar een half jaar hoe de kristal pook er uit ziet. Ik begreep dat het door zo'n luxe Zweeds servies merk is gemaakt, maar constant de handen er aan lijkt me wel effect te gaan hebben. Bij mij met weinig km heb ik zelfs al tweede kleine velletjes leder van de pook die wat loskomen.
Hmm kan niet zeggen dat mijn huidige pook enige vorm van slijtage toont. Daar staat al meer dan een ton op teller.
Net nog even gecheckt. Mss keer pech gehad met langere nagels ofzo. Ik raak eigenlijk ook bijna nooit de pook aan. Aan > Drive > B en dat ik het. Zelfs bij stoplichten zet ik hem niet in N ofzo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2040
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Ik heb nu dezelfde, maar geen los hangend "vel", wellicht inderdaad iets scherps geweest? Verder tik ik 'm ook alleen in D or R... Lekkere van die elektronische pook, is dat ie vanzelf in P gaat :)
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12650
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Hmm, dat lijkt inderdaad eerder een beschadiging dan slijtage. De Orrefors-knop in onze V60 was na dik 70k km nog als nieuw.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver


"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2040
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

rogek schreef: 15.08.2024 - 13:04
En bij ons is het een Essential T6 met toch nog wat opties.. vond het prijsverschil met de Core echt niet in verhouding staan met het extra wat je kreeg (voornamelijk driver assist pakket standaard, elektrische achterklep, keyless entry en ander lichtpakket volgens mij)
Ben ook benieuwd of er veel kale/instap vapour grey t6 essentials verkocht gaan worden ;)
Als je kijkt wt er verder in de markt te krijgen ism, is dat zeker een interessante aanbieding al moet je minimaal het climate en driver assist pakket erbij pakken in mijn ogen.
Bij ons is het daarbovenop nog een andere kleur, moritz leder en parkeersensoren voor als opties extra aangevinkt.
Maar geen beenverlengers mogelijk toch? Dat was voor mij de grootste showstopper.

Wel benieuwd wat je totaal prijs dan is, want de Core komt volgens mij razendsnel dichtbij als je een beetje gaat vinken.
rogek
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 10.07.2024 - 22:02

J33Bee schreef: 15.08.2024 - 13:34
rogek schreef: 15.08.2024 - 13:04
En bij ons is het een Essential T6 met toch nog wat opties.. vond het prijsverschil met de Core echt niet in verhouding staan met het extra wat je kreeg (voornamelijk driver assist pakket standaard, elektrische achterklep, keyless entry en ander lichtpakket volgens mij)
Ben ook benieuwd of er veel kale/instap vapour grey t6 essentials verkocht gaan worden ;)
Als je kijkt wt er verder in de markt te krijgen ism, is dat zeker een interessante aanbieding al moet je minimaal het climate en driver assist pakket erbij pakken in mijn ogen.
Bij ons is het daarbovenop nog een andere kleur, moritz leder en parkeersensoren voor als opties extra aangevinkt.
Maar geen beenverlengers mogelijk toch? Dat was voor mij de grootste showstopper.

Wel benieuwd wat je totaal prijs dan is, want de Core komt volgens mij razendsnel dichtbij als je een beetje gaat vinken.
Klopt, hij zit net onder de prijs van een kale Core. Maar stel je die vergelijkbaar samen, dan zit je gewoon op goed 60k end an heb je nog geen beenverlengers, want dat is het powered seats pakket voor 1200 euro.
dan zou je kunnen zeggen om vaper grey te nemen en voor dezelfde kosten power seats te nemen, maar dan blijf je evengoed op 60k zitten.
Verschil in prijs tussen essential en core is en blijft best stevig naar mijn idee. Weet niet of het ook zo is bij de B4, want die heeft in essential trim wat midner opties als de T6. 17"wielen, geen chrome raamomlijsting en zulke fratsen.
- 2025 Volvo V60 T6 Essential Edition - Onyx Black - Moritz Leder - Driver Assist - Climate - Park Assist
- 1999 Audi S4 Avant - 2.7 V6 Bi-Turbo - 450pk/600nm
- 1999 Audi S4 Sedan - 2.7 V6 Bi-Turbo - 360pk/560nm
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2040
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

rogek schreef: 15.08.2024 - 13:46

Klopt, hij zit net onder de prijs van een kale Core. Maar stel je die vergelijkbaar samen, dan zit je gewoon op goed 60k end an heb je nog geen beenverlengers, want dat is het powered seats pakket voor 1200 euro.
dan zou je kunnen zeggen om vaper grey te nemen en voor dezelfde kosten power seats te nemen, maar dan blijf je evengoed op 60k zitten.
Verschil in prijs tussen essential en core is en blijft best stevig naar mijn idee. Weet niet of het ook zo is bij de B4, want die heeft in essential trim wat midner opties als de T6. 17"wielen, geen chrome raamomlijsting en zulke fratsen.
Mja 60,5K en dan heb je wel beenverlengers, geheugenstoelen toch? Zelfs de andere kleur is dan geselecteerd + driver assist pakket standaard, elektrische achterklep, keyless entry etc. 4K is dan in mijn ogen te weinig om al deze extra's te laten liggen. Enige gave is dat je wel die T6 onder je kont hebt!

Das persoonlijk, maar ik zou dan eerder voor een andere auto kiezen dan dit soort comfort wegbezuinigen. De dealer alhier geeft aan dat ie nog geen enkele Essential heeft verkocht. Denk dat dat ook iets zegt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2040
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

EVO500 schreef: 15.08.2024 - 13:57
rogek schreef: 15.08.2024 - 13:39 verwarmbare voorruit
Indien je dan ook Head up display wil ,is dit niet mogelijk. Wilde toen ook beide maar kan (kon?) schijnbaar niet.
Met voorverwarmen ook niet nodig? Een PHEV kan dit standaard dacht ik? Remote start werkt niet meer op een Mild Hybrid dus die verwarmbare voorruit wordt zelfs daar een stuk minder interessant.
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

J33Bee schreef: 15.08.2024 - 14:12 Met standkachel ook niet nodig? Een PHEV heeft standaard een kachel dacht ik? Remote start werkt niet meer op een Mild Hybrid dus die verwarmbare voorruit wordt zelfs daar een stuk minder interessant.
Ja, zou je zeggen. PHEV heeft inderdaad een (elektrische) stand kachel en als je van te voren (half uur) deze aanzet wanneer het goed vriest is ie wel ontdooid.
Maar volgens mij werkt een verwarmbare voorruit sneller met name ook condens. Maar goed ik heb de verwarmbare ruit niet en kan het niet helemaal beoordelen. Had het toen het liefst allebei gehad.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2040
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

EVO500 schreef: 15.08.2024 - 14:17
J33Bee schreef: 15.08.2024 - 14:12 Met standkachel ook niet nodig? Een PHEV heeft standaard een kachel dacht ik? Remote start werkt niet meer op een Mild Hybrid dus die verwarmbare voorruit wordt zelfs daar een stuk minder interessant.
Ja, zou je zeggen. PHEV heeft inderdaad een (elektrische) stand kachel en als je van te voren (half uur) deze aanzet wanneer het goed vriest is ie wel ontdooid.
Maar volgens mij werkt een verwarmbare voorruit sneller met name ook condens. Maar goed ik heb de verwarmbare ruit niet en kan het niet helemaal beoordelen. Had het toen het liefst allebei gehad.
Ik heb nu wel een verwarmbare voorruit en dat gaat inderdaad best snel. Icm remote start is het fijn maar de draadjes in de ruit zijn wel zichtbaar, wellicht ook de reden dat HUD niet mogelijk is ivm goede afleesbaarheid?
rogek
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 10.07.2024 - 22:02

J33Bee schreef: 15.08.2024 - 14:08
rogek schreef: 15.08.2024 - 13:46

Klopt, hij zit net onder de prijs van een kale Core. Maar stel je die vergelijkbaar samen, dan zit je gewoon op goed 60k end an heb je nog geen beenverlengers, want dat is het powered seats pakket voor 1200 euro.
dan zou je kunnen zeggen om vaper grey te nemen en voor dezelfde kosten power seats te nemen, maar dan blijf je evengoed op 60k zitten.
Verschil in prijs tussen essential en core is en blijft best stevig naar mijn idee. Weet niet of het ook zo is bij de B4, want die heeft in essential trim wat midner opties als de T6. 17"wielen, geen chrome raamomlijsting en zulke fratsen.
Mja 60,5K en dan heb je wel beenverlengers, geheugenstoelen toch? Zelfs de andere kleur is dan geselecteerd + driver assist pakket standaard, elektrische achterklep, keyless entry etc. 4K is dan in mijn ogen te weinig om al deze extra's te laten liggen. Enige gave is dat je wel die T6 onder je kont hebt!

Das persoonlijk, maar ik zou dan eerder voor een andere auto kiezen dan dit soort comfort wegbezuinigen. De dealer alhier geeft aan dat ie nog geen enkele Essential heeft verkocht. Denk dat dat ook iets zegt.
Als die zitvlak verlengers een echte pré is, dan moet je inderdaad naar een core ja.
Verder ga ik die electrische achterklep echt niet missen, dat is echt overbodige luxe bij mij.. keyless entry was wellicht fijn geweest maar verder denk ik dat i kwel alles erop heb wat ik nodig heb.

Je geeft aan anders een ander auto te kiezen, dan denk ik dat je momenteel erg bekaaid afkomt als je geen 100% EV wil rijden.
Zelf kom ik uit de VAG hoek maar als je in dezelfde prijsklasse kijkt, kom je op een kale VW passat eHybrid uit of een Skoda Superb met wat opties uit, beide met een 204pk aandrijflijn. Ja, wellicht wel ,eer electrische range maar echt een ramp om mee te rijden omdat je electriche motor ook via de DGS bak gaat. met de T6 heb je het echte electrische rijden gevoel wat je met de Skoda Enyaq (die ik een jaar gereden heb) ook hebt.

Over de franse hoek, stellantis wagens en de andere duitse 3 "premiums"hoef je niet eens te beginnen, of echt niet vergelijkbaar of veel duurder.
- 2025 Volvo V60 T6 Essential Edition - Onyx Black - Moritz Leder - Driver Assist - Climate - Park Assist
- 1999 Audi S4 Avant - 2.7 V6 Bi-Turbo - 450pk/600nm
- 1999 Audi S4 Sedan - 2.7 V6 Bi-Turbo - 360pk/560nm
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

J33Bee schreef: 15.08.2024 - 14:18 wellicht ook de reden dat HUD niet mogelijk is ivm goede afleesbaarheid?
Was volgens mij ook de reden. Ik zag toen ook wel dat het zichtbaar was als je erop lette in de showroom auto. Ik ging er toen vanuit dat dit met de tijd met gewoon rijden dit niet (meer) zou opvallen.
Maar erger je je daar nog steeds aan of is het alleen als je er specifiek naar wil kijken dat je het ziet? Kreeg het idee namelijk dat dit een stuk beter was weggewerkt als 10 jaar terug.
-
Ik heb wel HUD, maar eerlijk gezegd kijk ik er zelden op (of naar) terwijl mijn vrouw het altijd gebruikt. Is ook weer erg persoonlijk. Voor mij hoeft het niet perse in de toekomst.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2040
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

EVO500 schreef: 15.08.2024 - 14:28
J33Bee schreef: 15.08.2024 - 14:18 wellicht ook de reden dat HUD niet mogelijk is ivm goede afleesbaarheid?
Was volgens mij ook de reden. Ik zag toen ook wel dat het zichtbaar was als je erop lette in de showroom auto. Ik ging er toen vanuit dat dit met de tijd met gewoon rijden dit niet (meer) zou opvallen.
Maar erger je je daar nog steeds aan of is het alleen als je er specifiek naar wil kijken dat je het ziet? Kreeg het idee namelijk dat dit een stuk beter was weggewerkt als 10 jaar terug.
-
Ik heb wel HUD, maar eerlijk gezegd kijk ik er zelden op (of naar) terwijl mijn vrouw het altijd gebruikt. Is ook weer erg persoonlijk. Voor mij hoeft het niet perse in de toekomst.
Nee daar erger je je zeker niet aan. Ik kom uit de Ford hoek, daar was het al een soort van standaard dus gewenning maar ook weer niet echt. Je ziet het met name in donker als tegenliggers je tegemoet komen. Dan zie je die draadjes wat meer weerkaatsen, maar nog steeds niet hinderend.
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

rogek schreef: 15.08.2024 - 14:27 Als die zitvlak verlengers een echte pré is, dan moet je inderdaad naar een core ja.
Verder ga ik die elektrische achterklep echt niet missen, dat is echt overbodige luxe bij mij.. keyless entry was wellicht fijn geweest maar verder denk ik dat i kwel alles erop heb wat ik nodig heb.
Ik heb ze ook, een keer ingesteld maar of je dit echt nodig hebt? Misschien dat het voor mensen met afwijkende bovenbeen lengtes (niet negatief bedoeld!) een uitkomst is. Electrische achter klep mis je niet als je het nooit gewend bent geweest.
Vind het wel makkelijk om deze te openen met de sleutel als ik naar de auto loop op afstand, of de klep te sluiten en tegelijkertijd met de auto af te sluiten. Is het een must? Denk dat het meer is "heb ik het er voor over". Is het een showstopper, denk het niet.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2040
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Vergis je niet, dat je een stuk lager zit in deze V60. Het scheel al snel 10 cm met overige stations in dit segment kijkende naar de stoel/vloer. De auto is vrij laag. Ik zou echt aanraden om goed te proefrijden met de standaard stoelen want volgens mij is het zitvlak ook korter dan met zitverlengers helemaal "ingeschoven".
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

Ik zit in de S60 op de vloer haha. Ben ook 1.95. Met de beenverlengers in de powerseats is dat wel lekker :)
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 14:58 Ik zit in de S60 op de vloer haha. Ben ook 1.95. Met de beenverlengers in de powerseats is dat wel lekker
Ik ben maar een klein mannetje van 1,78. Bij mij zitten de meeste stoelen al vlug goed ;)
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
rogek
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 10.07.2024 - 22:02

Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 14:58 Ik zit in de S60 op de vloer haha. Ben ook 1.95. Met de beenverlengers in de powerseats is dat wel lekker :)

Ik ben 20cm kleiner ;) dus heb dat probleem niet..
Heb dus wel een stuk kortere benen.

In één van onze privé auto (Audi S4 B5 Sedan) zit een recaro interieur, ook met zitvlak verlengers en ook die staan altijd helemaal ingeschoven.
- 2025 Volvo V60 T6 Essential Edition - Onyx Black - Moritz Leder - Driver Assist - Climate - Park Assist
- 1999 Audi S4 Avant - 2.7 V6 Bi-Turbo - 450pk/600nm
- 1999 Audi S4 Sedan - 2.7 V6 Bi-Turbo - 360pk/560nm
rogek
2nd Gear member
Berichten: 55
Lid geworden op: 10.07.2024 - 22:02

EVO500 schreef: 15.08.2024 - 15:16
Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 14:58 Ik zit in de S60 op de vloer haha. Ben ook 1.95. Met de beenverlengers in de powerseats is dat wel lekker
Ik ben maar een klein mannetje van 1,78. Bij mij zitten de meeste stoelen al vlug goed ;)
Ik ben nog iets kleiner, hier in principe nooit problemen met zitvlak.
Alleen bij de Toyota Auris uit 2015 heb ik dat probleem gehad.
Daar was het zitvlak echt kort van.
- 2025 Volvo V60 T6 Essential Edition - Onyx Black - Moritz Leder - Driver Assist - Climate - Park Assist
- 1999 Audi S4 Avant - 2.7 V6 Bi-Turbo - 450pk/600nm
- 1999 Audi S4 Sedan - 2.7 V6 Bi-Turbo - 360pk/560nm
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2040
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Zie zojuist een MY25 XC60 T8 waarbij de badge op de achterkant weer de traditionele T8 belettering kent. Is dat ook veranderd bij de MY25 V60? Heb er nog niet specifiek op gelet, maar er zijn hier mondjesmaat wel al MY25 PHEVs voorbij gekomen. Eens even verder zoeken :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”