Pagina 7 van 7
Geplaatst: 30.03.2009 - 12:31
door Pimiento
De max die ik heb gereden is net voorbij de 235 op de teller op een lege Oberhausen Straight. Meer zat er ook niet in. Tot de 215 gaat ie lekker door, daarna is het echt kruipen naar de hogere snelheden. Op GPS zal het wel rond de 220 zijn geweest.
Moet zeggen dat het wel leuk was voor een keer, maar echt niet relaxed als constante snelheid, op zich wel stabiel maar je kunt na een kwartiertje weer tanken. Ik houd het normaal in Duitsland op max 180-190. Dan heb je ook nog wat over om klevende 3-series af te schudden
(wel altijd even netjes naar ze zwaaien voordat je gaf geeft!)
Geplaatst: 30.03.2009 - 19:14
door bert67
Ik weet nog dat ik met de 95 pk 1.9 d rond de 190 uitkwam op de teller. Zal we iets van 180 echte km`s geweest zijn.
De v70 een keertje op 205 op de teller gehad, maar toen hield de snelweg op in Duitsland.
Krijg het nog niet voor elkaar om daarvan de top te testen, hoewel ik toch wel een aantal keer per jaar de grens over ben.
Geplaatst: 09.07.2009 - 19:43
door 142-er
In versnelling vier 170 op Neerlands snelweg, hij had meer pit als het gaspedaal verder omlaag ging maar we moesten al schreeuwen om elkaar te horen, kheb gelezen in een oud boekje dat hij de 180 haalt, ik schat meer maar dat durf ik nog even niet aan

Straks werken in Duitsland dan is mn auto wel 180 gereed
Volvo 142 uit 1970 2,0 liter vierbak
Edit:
Woeps, ik dacht dat dit een algemeen forum was

Geplaatst: 03.08.2009 - 15:21
door DinanT
1 keer kort aan de 230 km/h op de teller gehad in duitsland op de A31.
En zonder wastegate in je turbo haal je met veel moeite en geduld 193km/h (GPS) ...

Geplaatst: 03.08.2009 - 15:41
door S80 Executive
Op de A3 met de toen nog nagelnieuwe V40 van m'n vrouw (toen iets meer dan 1000km gelopen) net geen 200 op de teller gehaald. Lichtelijk teleurgesteld omdat de fabrieksgegevens 200 km/h aangeven. Sindsdien nooit meer geprobeerd om nog meer teleurstelling te voorkomen. Wel een aantal Duitsers haar achterkant kunnen laten zien:
S80 Executive