Pagina 7 van 8

Geplaatst: 03.11.2007 - 19:05
door bartv70
Hallo,

De dealer in Italie gebeld over "Een D5 Momentum uit 2005 voor € 28.500,= is dat goedkoop?"
De auto is voor export bedoeld en is te krijgen voor € 15.500 ipv de € 17.800,Italiaanse,internetprijs.
http://www.dacars.it/autopopup.php?id=576
Je zou voor dat geld(ex BPM) bijna het risico willen lopen.

BartV70

Geplaatst: 03.11.2007 - 21:12
door Paul
Die auto is al verkocht in Italie staat in de link van Ben en er staat er nu eentje met 64.000km...

V70

Geplaatst: 03.11.2007 - 22:12
door bartv70
Paul schreef:Die auto is al verkocht in Italie staat in de link van Ben en er staat er nu eentje met 64.000km...
Hoi,

Klopt niet helemaal, de auto is verkocht door de dealer in Brescia aan een dealer,Dacars, in de buurt van Udine.
Ik heb Dacars.it vanmiddag aan de lijn gehad!!!
En een mailtje van ze gehad


‏
Van: Da Car's (info@dacars.it)
Gemiddeld risico Deze afzender ken je mogelijk niet. Markeren als veilig | Markeren als onveilig
Verzonden: vrijdag 2 november 2007 18:47:32
Aan: sta************


price for export € 15.500 tank by Dario

BartV70 :wink:

Geplaatst: 04.11.2007 - 12:04
door PJR
Toch zou ik niet zomaar beginnen aan een Italiaanse Volvo. Ik ben er pas weer twee weken geweest en de meeste rijden in mijn optiek echt als gekken (ook de Volvo-chauffeurs).

Het andere topic is op slot, maar een dealer die via internet presenteert kan beter zorg dragen voor mutatie van gegevens en een verse foto. Wacht anders met wijzigen van de gegevens totdat er juiste foto's bij staan of zet er geen foto bij.

Geplaatst: 04.11.2007 - 12:32
door Jan W
PJR schreef: Toch zou ik niet zomaar beginnen aan een Italiaanse Volvo. Ik ben er pas weer twee weken geweest en de meeste rijden in mijn optiek echt als gekken (ook de Volvo-chauffeurs).
Da's toch wel een beetje kort door de bocht, hoor.....

Italianen houden weliswaar van een "stevige" rijstijl, maar de gemiddelde Italiaanse man koestert zijn automobiel -"machinna"- als ware het zijn ènige geliefde.... Ik ken (eigenlijk) geen ander land, waar het -eindeloos- wassen en poetsen van de Auto (mèt hoofdletter!) tot de vaste (zaterdag-)rituelen behoort :wink:

Greetz,
Jan W

Geplaatst: 04.11.2007 - 20:59
door MM
Dat over die verstuivers, is dat nou echt waar?
Wat is precies het probleem van de verstuivers? Heb net een jong gebruikte D5 gekocht en gevraagd naar specifieke motorprobleem maar die zouden er niet zijn?!

Geplaatst: 04.11.2007 - 21:16
door PJR
@ Oceanracer: Ik begrijp dat je dit weekend toch in Duitsland bent geweest (topic "trillen" en je aangepaste onderschrift)? Ben je nog bij de V70's geweest?

Off Topic:
@ Jan W (Da's toch wel een beetje kort door de bocht, hoor..... ): Misschien is dat het probleem van veel Italianen. Ze poetsen wel, maar het aantal krassen en deuken is vaak niet op 1 hand te tellen. Ik geef toe dat het in het noorden van het land aanmerkelijk beter is gesteld met het rijgedrag dan in het zuiden. :wink:

Geplaatst: 04.11.2007 - 21:30
door Oceanracer
Ik ben inderdaad net weer thuis. Ik ben niet in Hamburg geweest, was voor nu wat uit de buurt, zat namelijk in Cloppenburg. Ik heb wel een hele mooie XC90 D5 gezien, bij de dealer. Kost wat meer, maar dan heb je ook wat. Ik wil ook die optie ook goed overwegen. Ik vond die altijd al erg fraai, maar nogal duur.

Ik hoor geregeld berichten over die verstuivers. Maar ook mensen die (nog)nergens last van hebben. Ik calculeer het maar gewoon in. Kan het alleen maar meevallen, niet waar...

viggen

Geplaatst: 10.12.2008 - 16:55
door Volvo v70 t5
Beste mensen,
Ik heb mijn auto ook gekocht bij viggen in december 2006. Het gaat hier om een volvo v70 t5 geartonic uit 08-2000. Het is inderdaad een import auto uit Italie, de onderhoudsboekjes zitten er gewoon bij en hij was van de 1e eigenaar en altijd door de volvodealer onderhouden. De kmstand bij aankoop was 182.000 KM. Net voordat we de auto op konden halen ( begin januari) ging de turbo kapot ( men had de verkeerde olie gebruikt bij de gorte beurt werd ons verteld) en deze werd gewoon vervangen ook de achterklep wilde niet sluiten en dit werd ook vervangen op kosten van viggen. LPG erin laten leggen bij Leon Mesman Eindhoven bij 190.000KM Daarna kregen we wel wat probleempjes met de auto, zoals het gasklephuis het orginele zat er bij aankoop nog onder maar deze gaf bij 192.000 km de geest. bij 202000 km ging er een aandrijf as kapot dit was zeer zeldzaam volgens onze huis specialis in volvo autobedrijf van Tilburg te Deurne. Dit bedrijf onderhoud ook onze volvo nu ( zeer tevreden over). Voor de rest geen bijzondere makementen aan de auto gehad maar wel veel "gewone" reguliere onderhoud zoals banden remmen rondom, katalysator,einddemper,motersteun, turboflenspakking en de schokbrekers achter. Helaas wordt de beige halfleren bekleding snel vies maargoed gewoon optijd poetsen. Voor de rest een goede auto, ben wel benieuwd naar de apk-keuring in januari hopelijk komen er dan geen gebreken aan het licht.

Was getekend:

John
Volvo V70 T5 geartronic 08-2000 215.000KM LPG G3

Re: viggen

Geplaatst: 10.12.2008 - 18:35
door Gast
Ik begreep even je link naar dit topic niet: Een D5 momentum uit 2005 voor.....
Ik begrijp nu dus dat de link, Viggen is: :P
Volvo v70 t5 schreef:Beste mensen,
Ik heb mijn auto ook gekocht bij viggen in december 2006.
Het gaat hier om een volvo v70 t5 geartonic uit 08-2000. Het is inderdaad een import auto uit Italie


Was getekend:
John
Volvo V70 T5 geartronic 08-2000 215.000KM LPG G3
Bij jou heeft het wel goed uit gepakt, heel mooi. Er zijn ook nog wel andere topics te vinden over Viggen. :wink:

Let je op je klepspeling bij LPG.

Re: viggen

Geplaatst: 10.12.2008 - 18:41
door Volvo v70 t5
Bij jou heeft het wel goed uit gepakt, heel mooi. Er zijn ook nog wel andere topics te vinden over Viggen. :wink:

Let je op je klepspeling bij LPG.[/quote]

Ik had het gelezen van viggen dus dacht wel zo eerlijk om mijn reactie er ook op te zetten.
Hoe kan ik de klepspeling controleren? en na hoeveel km moet deze dan bijgesteld worden? Doet trouwens de autogarage dat niet tijdens de apk keuring?

Geplaatst: 10.12.2008 - 19:08
door Oceanracer
Ik wil hier hier geen spijkers op laag water zoeken, maar mag ik toch even iets zeggen:

Ik vind een:

- defecte turbo
- defect achterklepslot
- defecte ETM
- defecte aandrijfas

al een behoorlijk lijstje! En als ik dan nog lees dat jij een defecte katalysator en versleten schokbrekers al onder regulier onderhoud bestempeld, vind ik het heel knap als je toch nog positief bent over jouw auto en over Viggen in het bijzonder.

Ik vind in elk geval dan je extreem veel voor je plaat hebt gehad in 33.000 km. Mijn auto had al lang een schop gekregen!

Re: viggen

Geplaatst: 10.12.2008 - 19:16
door Gast
Volvo v70 t5 schreef:Ik had het gelezen van viggen dus dacht wel zo eerlijk om mijn reactie er ook op te zetten.
Hoe kan ik de klepspeling controleren? en na hoeveel km moet deze dan bijgesteld worden? Doet trouwens de autogarage dat niet tijdens de apk keuring?
Zie hier vvor klepspeling: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
En idd heb je nogal wat voor de kiezen gehad met die "lage" km-stand. Je gaat er van denken.......

Geplaatst: 10.12.2008 - 19:25
door Volvo v70 t5
Oceanracer schreef:Ik wil hier hier geen spijkers op laag water zoeken, maar mag ik toch even iets zeggen:

Ik vind een:

- defecte turbo
- defect achterklepslot
- defecte ETM
- defecte aandrijfas

al een behoorlijk lijstje! En als ik dan nog lees dat jij een defecte katalysator en versleten schokbrekers al onder regulier onderhoud bestempeld, vind ik het heel knap als je toch nog positief bent over jouw auto en over Viggen in het bijzonder.

Ik vind in elk geval dan je extreem veel voor je plaat hebt gehad in 33.000 km. Mijn auto had al lang een schop gekregen!
Inderdaad het is een hele waslijst, blij waren we ook niet met de kosten. Maar een deuk in de mooie kont van onze volvo is natuurlijk zonde. :P Maar de kosten waren deels ingecalculeerd zoals de remmerij en de ETM over dat probleem heb ik veel gelezen van tevoren voor de aanschaf maar garantie wilde viggen hier idd niet op (ETM) geven. De aanschaf prijs was goed dus we hebben daarom de gok genomen. De aandrijf as is een verhaal opzich omdat er maar 1:10.000 van deze assen sneuvelt tijdens de levensduur van de auto. (werd mij verteld bij van tilburg volvo specialist). Dus dat is pech hebben. Maar altijd blijven lachen ! ik rij nu wel een beest en een dijk van een auto! :P

Geplaatst: 10.12.2008 - 20:27
door Paul

Geplaatst: 10.12.2008 - 20:40
door Oceanracer
Mooie bak, maar gezien mijn huidige situatie niet actueel meer. :)

Het topic stamt nog uit de tijd dat ik de O.R. wou verkopen en een D5 overwoog. Gezien mijn huidige situatie ben ik wel blij dat ik de O.R. gehouden heb. Ik gebruik hem momenteel 1 tot 2 keer in de week en hoop er komende zomer mee op vakantie te gaan. Dus voor die paar km per jaar (nog geen 10.000, omgerekend) kan ik nog wel even vooruit met m'n ouwe bak.

Geplaatst: 11.12.2008 - 11:22
door Hans
Je verkoopt 'm dus niet meer? (gezien je onderschrift ;-) )

Geplaatst: 11.12.2008 - 12:53
door Oceanracer
Ik zal mijn onderschrift wijzigen, Hans. :)

Geplaatst: 11.12.2008 - 13:33
door Oceanracer
Zeg, wie zit hier nou wat in te typen, en haalt het vervolgens weer weg???

Geplaatst: 11.12.2008 - 14:17
door Hans
Ik niet hoor...

Ik heb me vandaag weer even ingelezen. Ben ook wat minder vaak hier de laatste tijd. Gaat goed met je dus :-)
Ik ben heeeeeel erg benieuwd met de eindejaars meeting ;-)