Pagina 7 van 9

Geplaatst: 21.06.2010 - 20:11
door Boele
Ik heb hem inmiddels ook gemaakt! Je merkt het echt ontzettend goed! Je duikt nu een bocht in, in plaats van dat je bij het insturen al het gevoel hebt dat je hem gaat missen!

Voor degene die hem net zo onder een amazon (combi) willen maken,

Je moet er voor zorgen dat er minder dan 20mm tussen de twee stangen zit. Als hij nu vol in veert bij de rechtuitstand van de wielen, raakt de stabistok nét de voorste stuurstangkogels..

Komt nog een update!

@ Bart, van RVS is HELEMAAL prachtig! Die bogen heb jij vast niet in de bankschroef gemaakt? netjes hoor!

foto:
Afbeelding

Geplaatst: 08.07.2010 - 23:13
door Jambon
bart1111111112 schreef:De slangklemmen om de stabi stang gingen los zitten dus tijd voor een betere oplossing.
Op mijn werk van r.v.s beugels gemaakt.
Afbeelding
en zo moet het beter zitten.
Afbeelding

ik heb nog een rondje gereden zonder de dubbele stabi.....wat een verschil
doe je wel een beetje voorzichtig met "m'n" stanggetje.. :wink:

Geplaatst: 09.07.2010 - 15:25
door bart1111111112
ik heb alleen de oogjes er af gezaagt hoor :shock:

het kan beter onder de auto zitten dan op de plank liggen bij jou!

de stabi maakt meer verschil dan het vervangen van mijn 40 jaar oude schokbrekens.

volgend jaar elandrun gaan ik voor de eerste plek :roll:

Geplaatst: 09.07.2010 - 19:51
door Jambon
zolang het maar goed vast zit.. Geinig wel hè, beetje hoeken, nu nog wat negatief Camber, of een bescheiden spacer achter de voorwielen..

Geplaatst: 09.07.2010 - 21:41
door Grijze144
Perfecte houtje touwtje oplossing, jammergenoeg heb ik net zo'n stabilisatorstang weggegooid. Ik gooi vanaf nu nooit meer wat weg.

Je linker stuurstang zit trouwens binnenstebuiten.

Geplaatst: 11.07.2010 - 11:55
door Boele
Hoe kan een stuurstang binnenstebuiten zitten?

Geplaatst: 11.07.2010 - 14:33
door Grijze144
Misschien is linksomrechts een beter woord. De stuurkogels hebben allebei een knikje waar ze in de stang geperst zijn, om ondanks het hoogteverschil tussen pitmanarm en de stuurarm, toch loodrecht omhoog te kunnen gaan.
Zie http://www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... ts_id=2112

Geplaatst: 12.07.2010 - 17:22
door Boele
Aha!

Geplaatst: 10.06.2011 - 19:44
door bart1111111112
ik dacht een lekke uitlaatpakking,helaas wat het wat erger :( .
Afbeelding
de koppakking is er gewoon tussenuit geplopt.
Afbeelding
dus kop er af.

ik gaan meteen van de gelegenheid gebruik maken om de weer een verse kop op te zetten,aangezien de kleppen al behoorlijk diep weg gezakt zij.

ook de turbo wil ik er andersom inbouwen,met de uitlaat naar achter.
dus het spruitstuk moet ook aangepast worden.

al met al weer een hoop te hobbyen :D

Geplaatst: 10.06.2011 - 21:01
door B-lennium
Boem!? Hoe lang heb je dr nu mee gereden?

Geplaatst: 10.06.2011 - 23:46
door bart1111111112
jep...boem,en toen nog 20km naar huis rijden.
de pakking om de koel kanalen was nog heel dus dat ging goed.
het gaf wel wat kabaal.

de eerste post is van jan 2008 ,dus dik 3 jaar(best lang heel gebleven).
heb jij een gewone b30a 2mm koppakking of een metalen pakking?
zelf zat ik mij af te vragen of een dunnere pakking niet sterker is.

Geplaatst: 10.06.2011 - 23:53
door B-lennium
ik heb waarschijnlijk een 1.2mm pakking (B30F) ik heb de kop er nog nooit afgehad.

met een dunnere pakking (B20E voor jouw) gaat wel je compressie iets omhoog.
Wat vind jouw APK man van je turbo enz? ik mag aan het einde van deze zomer weer...

Geplaatst: 11.06.2011 - 00:10
door Boele
B-lennium schreef:ik heb waarschijnlijk een 1.2mm pakking (B30F) ik heb de kop er nog nooit afgehad.

met een dunnere pakking (B20E voor jouw) gaat wel je compressie iets omhoog.
Wat vind jouw APK man van je turbo enz? ik mag aan het einde van deze zomer weer...
Gewoon niet naar een te gerenommeerd bedrijf brengen, die zien dat geen eens joh!

Geplaatst: 11.06.2011 - 00:19
door B-lennium
Boele schreef: die zien dat geen eens joh!
Ik heb zo mn twijfels :P
Afbeelding

Geplaatst: 11.06.2011 - 00:21
door Ramon&Ramon
Boele schreef:
B-lennium schreef:ik heb waarschijnlijk een 1.2mm pakking (B30F) ik heb de kop er nog nooit afgehad.

met een dunnere pakking (B20E voor jouw) gaat wel je compressie iets omhoog.
Wat vind jouw APK man van je turbo enz? ik mag aan het einde van deze zomer weer...
Gewoon niet naar een te gerenommeerd bedrijf brengen, die zien dat geen eens joh!

Nu dus wel. :)

Geplaatst: 11.06.2011 - 00:25
door Boele
Haha!

Ja ok die blauwe slangen vallen wel erg op natuurlijk ;-)

Pas wel op: Als een APK-meester het niet goed vind, KAN hij de auto afmelden als zijnde afgekeurd, correct me if i'm wrong. Kan dan wel vervelende gevolgen hebben.. Wel het uitpluizen waard.

Geplaatst: 11.06.2011 - 10:52
door biadman
zolang jij binnen de emissie eisen valt is er niets aan de hand, het enige wat de apk keurmeester moet controlleren is het aantal cilinders....

staat niets over turbo's intercoolers als hang je d'r 5 aan.

Geplaatst: 11.06.2011 - 12:00
door Boele
Oh, nou dan is het geen probleem! Emissie eisen zal wel lukken met een computergestuurde injectie toch?

Geplaatst: 11.06.2011 - 13:24
door biadman
alleen de rdw/pilite kan gaan zeuren over vermogen... apk keurmeesters niet.

Geplaatst: 11.06.2011 - 13:45
door Iroll
biadman schreef:alleen de rdw/pilite kan gaan zeuren over vermogen... apk keurmeesters niet.
En vergeet de verzekering niet in geval van een ongeluk. En als die in zo'n geval gaan zeuren dan zijn de rapen pas echt gaar.
Regel is tegenwoordig dat de motor niet meer als 20% meer vermogen mag hebben zonder rdw keuring, terwijl dat vorig jaar nog 40% was.