Autobahn...laatste keer met mijn V50

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Had dit filmpje al eens gezien.
Goede correctie van de auto trouwens van deze bestuurder!
Er lag duidelijk een plek op de weg waar de auto uit begon te breken.
Als kijkt naar de snelheid waarmee hij reed (geschat rond de 180), terug te zien aan de snelheid waarmee hij de vrachtauto passeert.
Ongeluk zit in een klein hoekje en komt onverwachts.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 612
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

FLA schreef:[
Nee onzin natuurlijk. Na wat gegoogle weet ik het volgende:

De dekking van het WA-gedeelte van de verzekering (dus de verzekering voor schade die jij aan anderen toebrengt) is niet afhankelijk van de snelheid in Duitsland. Of je nou 200km/h rijdt of 300km/h; die schade is altijd verzekerd. Het Casco-gedeelte van de verzekering (dus de verzekering voor schade aan je eigen auto) kan, wanneer je harder rijdt dan 130km/h niet gedekt zijn. Als de verzekeraar aannemelijk kan maken dat het ongeluk niet zou zijn gebeurd wanneer je 130km/h of langzamer had gereden, dan heeft die het recht om je Casco-schade niet te hoeven vergoeden. Maar meestal keren ze dit toch uit.
Klopt helemaal.
Staat er 120 dan mag je maar 120. Staat er 130 dan mag je maar 130. Staat er een streep door de 130 dan mag je zo hard als je kunt maar hou het hierbovenstaande in de gaten.
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 612
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

Ytos schreef: Zo van: "jij mag hier niet harder dan xx km/h rijden". Waarom gunnen we elkaar niet een klein beetje ruimte?
Omdat Nederlanders elkaar altijd terecht willen wijzen (moraalridders).
JIJ DOET HET VERKEERD !!! IK BEN ALTIJD GOED !!
Tip voor deze mensen:
Rij voor jezelf en erger je niet aan anderen.
Niet links blijven rijden maar ga zo snel als mogelijk is weer naar rechts zoals de wet voorschrijft.
En wanneer mensen rechts rijden en in willen halen en netjes hun knipperlicht aandoen, geef hen dan de ruimte. Wanneer beiden ongeveer 120 km/h rijden waarom moet je het gat dichtrijden? Daarom blijven velen (zeker busjes :-x )zolang links rijden.
GEEF ELKAAR DE RUIMTE :P
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 612
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

OracleDBA schreef:Overigens sta ik er nog steeds versteld van dat mijn T5 in de kortste keren aan de 180 zit en dat is toch wel lekker :wink:
Dat kan met een V70 D5 met 163 pk ook hoor :P
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

En met een S40 1.8 ook hoor !
Alleen geld dan niet meer de uitspraak:"de kortste keren" :D
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Gebruikersavatar
Schuurmanneke
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 17.05.2009 - 20:26

Ik rijdt dagelijks in Duitsland en mijn volvo heeft maar een 1.6D. Toch is 150/160 de meest prettige snelheid met die auto. Raak je de rem aan, sta je stil.. en tijdens die snelheden is hij gewoon stil. Af en toe doortrekken tot de 190 gebeurd wel, maar ook in Duitsland zelf gaat men steeds rustiger rijden.

5 jaar terug reed ik nog met de snelste Vectra die er was, en elke dag was het blazen met 220/230 achter de Audi's en BMW's aan. Die groep mensen houden het nu bij zo'n 170/180 ook voor gezien. De wegen lenen zich er ook niet meer voor, het is te druk en te achterstallig onderhoud.

In Nederland zijn we een stel prutsers bij elkaar. ALS je al ergens 120km/h kunt rijden, staat oom agent wel te knipperen. Veelal houden we ervan om met een optrek en rem vaartje van 60 de snelweg over te kruipen.

ook voor nederland geldt, 140 ideale snelheid als het rustig is. IPV maximum snelheid zou men hier eens actief moeten gaan bekeuren op te langzame bestuurders. 120 is 120, en wil je 100 rijden, blijf dan rechts achter de vrachtwagens, zodat je niet zonder enig signaal naar links schiet om menig hartverzakking te veroorzaken.

De meesten van de bovenstaanden praten toch over een keertje rijden in Duitsland, dan trekt iedereen hem even los. Ik woon vlak aan de grens en het grappige is ook dat je de eerste 40 km veel hollanders met pech ziet.... allemaal te gretig op het gaspendaal gestaan wat de auto's niet aankunnen.

Zit er een clou in het verhaal? Nee, maar dat was toch al niet te sprake in dit topic. Als ik mocht kiezen?? Liever 150.000 km per jaar in Duitsland dan 50.000km in Nederland.
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12906
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Schuurmanneke schreef:Liever 150.000 km per jaar in Duitsland dan 50.000km in Nederland.
Helemaal mee eens, maar dan liever niet in het Ruhrgebied :D
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Berichten: 1324
Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bart schreef:
Schuurmanneke schreef:Liever 150.000 km per jaar in Duitsland dan 50.000km in Nederland.
Helemaal mee eens, maar dan liever niet in het Ruhrgebied :D
Met wat voor een dikke diesel ga jij vandaag rijden??
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”