Aanschaf V70 D5

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Wolfs XC
5th Gear member

Moet zeggen dat de Black Sapphire er prachtig uit ziet.

Als ik jouw was zou ik zelf de dealer in Zeist bellen en vragen wat er zoal vervangen is. Misschien zijn de injectoren al vervangen!

Als je echt alles wilt weten kan je ook nog de vorige eigenaar bellen.

Op deze manier krijg je een redelijk goed beeld over de onderhoudshistorie van de auto.

Mocht je dan verder willen gaan dan laat je 'm keuren. Is de keuring goed gegaan dan doe je een bod....onder de vraagprijs uiteraard.

Het is een prachtige wagen met een hoge km-stand en in mijn ogen "normale Volvo prijs" (helaas voor jou) maar gezien de huidige automarkt blijft ie denk ik nog wel even staan.

Hoe dan ook, het blijft een lastig verhaal want ieder heeft zo z'n eigen mening hierover.

Verkoop anders eerst de Peug en ga daarna verder op zoek.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Drs Tromp
2nd Gear member

De prijs is (naar mijn mening) ook best netjes maar ik vind het zo apart dat hij ineens € 1000,- meer moet kosten. Heb dus nu al € 1000,- korting.
Ik dacht rond de € 9500,- a € 10.000,- uit te komen.

Probleem met de 306 is dat wij niet met 1 auto uit de voeten kunnen.
We zijn er 2 nodig. Pas met de zomervakantie kan ik het met 1 auto doen.

Wacht nog even de ractie van de verkoper af, deze heeft namelijk nog (steeds) niet gereageerd op mijn vraag.
t5power
5th Gear member

In principe is er best wat te vinden in duitsland, wil je dat echt niet proberen?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Drs Tromp
2nd Gear member

Zal van het weekend nog eens zoeken. Wil ook weer niet zo'n kaal uitgevoerd model. Ben gek op knopjes!
En heb gezien dat modellen met een beetje opties erop direct boven de € 10.000,- komen met BPM erbij. En sommiggen zelfs ver daar boven.
Plus dat ik vaak auto's in duitsland tegenkom met minder km maar een afgeleefder interieur.
edraket
7th Gear member

Interieur is vrij eenvoudig te vervangen. Je kunt ook een goedkope met stoffen bekleding op de kop tikken en het interieur vervangen. Interieur kost zo'n 600-1000 euro, afhankelijk van de staat en compleetheid. Auto's met stoffen interieur verkopen gewoon niet. Daar kan jij je voordeel mee doen!
Navigatie is een ander verhaal. Die zou ik er wel zeker bij nemen als je dat zoekt tenminste. is niet zo goedkoop achteraf in te bouwen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Drs Tromp
2nd Gear member

Duitse D5
Deze is dan ook nog wel te doen. KM valt mee, prijs ook nog. Maar dan is het even uitrekenen hoeveel BPM er nog bij komt en ik heb gehoord dat je over alle opties ook flink mag betalen.
Fransosowitz
3rd Gear member

Op leaseplan website staat ook nog een grijze handgeschakelde occasion V70 D5 edition II uit 2004 voor E14500,-
Met 143000km op de teller. Verder is het een niet erg complete uitvoering (geen navigatie)

Misschien interessant vanwege relatief lage km-stand?
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
945i
8th Gear member

Drs Tromp schreef:Duitse D5
Deze is dan ook nog wel te doen. KM valt mee, prijs ook nog. Maar dan is het even uitrekenen hoeveel BPM er nog bij komt en ik heb gehoord dat je over alle opties ook flink mag betalen.
Ongeveer +/- 2800 € BPM
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Drs Tromp
2nd Gear member

Fransosowitz schreef:Op leaseplan website staat ook nog een grijze handgeschakelde occasion V70 D5 edition II uit 2004 voor E14500,-
Met 143000km op de teller. Verder is het een niet erg complete uitvoering (geen navigatie)

Misschien interessant vanwege relatief lage km-stand?
€ 14.500,- is me eigenlijk teveel heb momenteel niet zoveel te besteden maar al zou ik het hebben denk ik niet dat ik zoveel zou uitgeven.
wederom ook bij zo'n km stand is het verstandig een potje over te houden en zoals al eerder aangegeven hebben we ook nog andere plannen.

En wat betreft de auto in der Heimat, als er nog bijna 3000,- eurie bij moet zit ik ook al tegen de € 11.000,-

Denk dat ik toch maar eens de onderhoudshistorie afwacht en de beste man eens een bod doe.
Als hij net zo flexibel is als woensdag word het niks maar, je kunt altijd proberen! En in de tussentijd gewoon stug doorspeuren op het net. In mijn prijsklasse in Nederland is het of heel veel meer km, of iets minder km maar een paar jaar ouder.
In Dld is een auto naar mijn wensen vaak een gelijk prijsniveau maar dan een +/- 20.000 km minder. En voor dat verschil ga ik al die moeite niet doen.
En wat betreft dingen achteraf inbouwen, eigenlijk heb ik het liefste alles in 1 keer klaar en geen verdere gedonder.
edraket
7th Gear member

Er is nog een gegadigde voor deze auto vermoed ik. Deze heeft zich ook op het forum gemeld!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
toppertje
6th Gear member

ik zou in jou geval voor 1 a 2 jaar ouder gaan,een leuk aangeklede auto
zoeken,en dan heb je nog wat geld over voor evt.onvoorziene reparaties/onderhoud.
nog een voordeel van een iets oudere auto is de lagere afschrijving.

een jongere auto geeft niet altijd de garantie van minder onderhoud.
zo kan in eerste instantie een auto met "maar" 2ton begeerlijk zijn,maar
ook hier kunnen draagarmen/schokdempers/stabilisator/verstuiver/lagers
enz. enz aan vervanging toe zijn.
je kunt ook een wat oudere auto treffen die deze zaken net achter de rug heeft,
en dus per saldo voordeliger uit bent.
de km stand doet (mits niet buitenproportioneel) in mijn ogen hier
niets aan af.
geen glans zonder wrijving
Drs Tromp
2nd Gear member

edraket schreef:Er is nog een gegadigde voor deze auto vermoed ik. Deze heeft zich ook op het forum gemeld!
Ik zag het! grappig, wat is de wereld toch klein dan! Maar heb zijn verhaal ook even doorgelezen en volgens mij heeft hij dezelfde dingen die hem weerhouden als ik.
Drs Tromp
2nd Gear member

toppertje schreef:ik zou in jou geval voor 1 a 2 jaar ouder gaan,een leuk aangeklede auto
zoeken,en dan heb je nog wat geld over voor evt.onvoorziene reparaties/onderhoud.
nog een voordeel van een iets oudere auto is de lagere afschrijving.

een jongere auto geeft niet altijd de garantie van minder onderhoud.
zo kan in eerste instantie een auto met "maar" 2ton begeerlijk zijn,maar
ook hier kunnen draagarmen/schokdempers/stabilisator/verstuiver/lagers
enz. enz aan vervanging toe zijn.
je kunt ook een wat oudere auto treffen die deze zaken net achter de rug heeft,
en dus per saldo voordeliger uit bent.
de km stand doet (mits niet buitenproportioneel) in mijn ogen hier
niets aan af.
Ik ben nog in afwachting van de onderhoudshistorie. Denk dat die de uitslag zal moeten geven. Mits mijn medeforumlid me voor is natuurlijk :lol: Dan is de keuze voor mij gemaakt en ga ik vrolijk doorsparen!
Drs Tromp
2nd Gear member

Ik wacht nog even....
De handelaar in hoogeveen is alweer gezakt van € 11.450,- naar € 10.750,- zo komen we er wel hahaha!
Drs Tromp
2nd Gear member

Nou, na nog een mailtje gisteravond heb ik eindelijk reactie!

Dag Wesley,

De inkoopprijs blijft voor ons het zelfde, zo ook de verkoopprijs zonder inruil. (10.500 zo mee)

De historie regel ik voor je op het moment dat je de auto daadwerkelijk wilt hebben, dan draai ik de rekeningen voor je uit.

Ik hoor wel hoe t verder gaat.

Groetjes,

Erik

Vind het een beetje raar allemaal. Kan pas de onderhoudshistorie zien als ik de auto koop. Ik wil van te voren weten hoe of wat. Ik weet dat ik het zelf ook kan opvragen maar had toch een beetje service verwacht ipv dat ik het zelf moet regelen. Zijn er kosten aan verbonden ofzo als je de historie opvraagt?
En wat betreft de korting zonder inruil, de auto stond eerst voor 10.450 op hun site met de mogelijkheid tot inruil...
Ga denk ik geeneens een bod doen en spaar lekker verder.
Het zit mij ook niet mee op mijn zoektocht. Stel ik nou te hoge eisen?
De enege garage/verkoper waar ik met een goed gevoel wegkwam was bij More Cars in Raalte, maar helaas hebben deze jongens in de regel iets hogere prijzen als de rest..
piotrV70
5th Gear member

Drs Tromp schreef:Nou, na nog een mailtje gisteravond heb ik eindelijk reactie!

Dag Wesley,

De inkoopprijs blijft voor ons het zelfde, zo ook de verkoopprijs zonder inruil. (10.500 zo mee)

De historie regel ik voor je op het moment dat je de auto daadwerkelijk wilt hebben, dan draai ik de rekeningen voor je uit.

Ik hoor wel hoe t verder gaat.

Groetjes,

Erik

Run, run ! Eerst kopen en dan de historie pas geven ? Wat een malloot.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Drs Tromp
2nd Gear member

Ja ik had ook al zoiets van 'die heeft ze alle 24 niet in het kratje'zeg maar.
Maar ik ben ff aan het kijken in duitsland en nu heb ik een mooi exemplaar gevonden net bij mij over de grens maar ik snap geen hol van die BPM calculator. Wat moet ik nu ingeven bij de netto/bruto prijs. de site van autoweek zegt prijs van de auto en accesoires, maar hoe kom ik hier achter.
Auto die ik heb zien staan is een V70 D5 Black-edition uit april 2004 met 178.500 km op de klok voor 7950,- oftewel als er niet teveel BPM bijkomt misschien een intressante optie. Heeft dezelfde opties als de auto uit hoogeveen alleen geen roofrails maar wel een setje wintersloffen.
piotrV70
5th Gear member

Drs Tromp schreef:Ja ik had ook al zoiets van 'die heeft ze alle 24 niet in het kratje'zeg maar.
Maar ik ben ff aan het kijken in duitsland en nu heb ik een mooi exemplaar gevonden net bij mij over de grens maar ik snap geen hol van die BPM calculator. Wat moet ik nu ingeven bij de netto/bruto prijs. de site van autoweek zegt prijs van de auto en accesoires, maar hoe kom ik hier achter.
Auto die ik heb zien staan is een V70 D5 Black-edition uit april 2004 met 178.500 km op de klok voor 7950,- oftewel als er niet teveel BPM bijkomt misschien een intressante optie. Heeft dezelfde opties als de auto uit hoogeveen alleen geen roofrails maar wel een setje wintersloffen.
BPM is simpel, er wordt tegenwoordig uitgegaan van de Nederlandse handelsprijs. Ga in je berekening van het ongunstigste uit (dwz een hoge nieuwprijs), dan kan het alleen maar meevallen.
Ik denk dat je deze auto voor 10.500 op NL kenteken voor de deur hebt.

ps: ik denk dat een handelsprijs van 10.000 al aan de hoge kant is.
pps: in heel Duitsland staat 1 exemplaar met deze specs voor zo'n prijs, je kunt je dan serieus gaan afvragen of er iets niet in de haak is. Ik kijk altijd of er meer aanbod is binnen dezelfde prijs-range. Dat is hier niet het geval.
kijk eens: volgens mij staat deze auto er twee keer op. 1 keer in Bad Bentheim en 1 keer in Nordhorn. Lijkt me foute boel.
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Drs Tromp
2nd Gear member

Lijkt er idd wel op, maar foute boel wat betreft de km stand? Is dit in de Duitsland nog op een of andere manier na te gaan? Bad Bentheim en Nordhorn liggen niet ver bij mij vandaan anders is kijken ook een optie.
Is een half uur rijden en gelukkig is mijn schoonvader goed in Duits en redelijk bekent in de regio en kent hij veel mensen uit die regio zal hem eens rond laten vragen. Kijken hoe de garage bekent staat in de regio.
piotrV70
5th Gear member

Drs Tromp schreef:Lijkt er idd wel op, maar foute boel wat betreft de km stand? I
Geen goed gevoel bij: de prijs is niet reeel en de auto wordt twee keer aangeboden door verschillende verkopers (?). Is al een keer verkocht en staat nu alweer te koop ?
Er moet echt meer aanbod zijn voor de prijsrange waarbinnen je zoekt, dit is 1 hit in heel Duitsland. Dat kan niet kloppen. Maar goed, als het in de buurt is kun je er altijd even langsrijden. Maak een proefrit en rij ermee langs de volvo-dealer in Nordhorn. Daar verstaan ze ook wel Drents :)
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”