Momenteel ben ik nog geen volvorijder maar na de geboorte van mijn zoon word de 3 deurs een beetje klein en zoek daarom iets groters (en snellers). Vandaar druk op zoek naar een 2e hands V70 T5.
Omdat ik (nog) niet echt bekent ben met de evt. problemen/aandachtspunten van deze auto graag wat advies.
Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten en weet iemand nog ergens een te koop staan.
Ben op op zoek naar een handgeschakeld model vanaf bouwjaar 2000 voor rond de 10.000 euro en met +/- 250k km op de klok. Op diverse sites vind ik er eigenlijk maar 2
waarvan 1 bij een garage in Raalte
Advertentie V70 T5
Heeft iemand ervaring met deze dealer of deze auto?
Heb met deze proefgereden en op een paar puntjes na (zouden worden verholpen bij aanschaf) reed hij goed, nou ja eigenlijk super. (was zeer verslavend :razz: ). Ze wilden nagenoeg geen korting geven en inruil was ook niet echt wat. Dus probeer eerst mijn andere auto zelf te verkopen en nog even wat info te winnen.
Alvast bedankt
Aanschaf V70 D5
-
- 2nd Gear member
De auto ziet er wel wat vochtig uit als ik zo naar de achterramen kijk
michel
michel
V70 D4 2014
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
V70 2.5T 2004 sapphire black edition rti-pdc-leer-kinderzitjes-hu 803 met hp sound-ramen geblindeerd-zomer:thor black chrome 17";-winter:echo 16";-[s[/s]xenon-spoiler[/size verkocht
- drowel
- 5th Gear member
Hallo en welkom op het forum,
de dealer zit bij mij om de hoek, en ik moet zeggen dat ik er tot nu toe geen negatieve verhalen over gehoord heb! Erg vriendelijke mensen daar!
Ik ben benieuwd of het hem gaat worden, laat het maar weten!
Groet
de dealer zit bij mij om de hoek, en ik moet zeggen dat ik er tot nu toe geen negatieve verhalen over gehoord heb! Erg vriendelijke mensen daar!
Ik ben benieuwd of het hem gaat worden, laat het maar weten!
Groet
- Drs Tromp
- 2nd Gear member
Ja werden er goed geholpen. En wat betreft die achteruiten, tijdens en na proefrit tijdens de regen zonder airco aan werden ze niet vochtig volgens de verkoper kwam het doordat hij net van de poetser en dat de auto van buiten naar binnen gezet is. En op de foto van de achterbank lijken er daar ook slijtplekken op te zitten maar ik kon ze niet ontdekken toen ik hem echt zag.
Heb de beste man ook verteld dat het niet echt handige foto's waren. Als er een ruime keus was en ik zou deze foto's zien zou ik er geeneens aandacht aan schenken. Maar ja gezien het aanbod...
Maar gelukkig viel het nog wel mee.
Heb de beste man ook verteld dat het niet echt handige foto's waren. Als er een ruime keus was en ik zou deze foto's zien zou ik er geeneens aandacht aan schenken. Maar ja gezien het aanbod...
Maar gelukkig viel het nog wel mee.
-
- 2nd Gear member
Koop die van mij...
Hehe is maar een idee hoor!
http://auto.marktplaats.nl/volvo/250467 ... ml?return=

http://auto.marktplaats.nl/volvo/250467 ... ml?return=
- S80 Executive
- 5th Gear member
Drs Tromp, mijn pm ook gezien? 
- Kerel480
- 2nd Gear member
@Freshman gek!!! dat zeg ik niet vaak maar jij bent echt bijzonder!
Je heb nu de mooiste V70 in bezit en dan... ja nog binnen 3maanden verkoop je hem weer...????
Wat is er mis met de schoonheid of is er soms wat loos met jou hahaha
Maar wat is de vraag prijs... PM maar f
Grtz.
Je heb nu de mooiste V70 in bezit en dan... ja nog binnen 3maanden verkoop je hem weer...????
Grtz.
V70 classic 2,5T 20V 1997 met 140.000km Regent/Turbo Red Pearl (418)
Toyota Yaris 1.0 VVT-I 2001 83.000km donker groen metallic met spoiler
Volvo 480 ES 1990 257.000km zwart(305) met rode bies RIP
Toyota Yaris 1.0 VVT-I 2001 83.000km donker groen metallic met spoiler
Volvo 480 ES 1990 257.000km zwart(305) met rode bies RIP
-
- 2nd Gear member
Freshman schreef:Tja.. bloed kruipt waar het niet gaan kan... Jongensdroom is ooit een maserati 3200gt te bezitten. Nu be ik er met een bezig en drie auto's wordt wat te gortig. Tis puur toeval dat deze nu zo op mijn pad komt anders zou ik de v70 gewoon houden. Volvo's zijn wat dat betreft onverbeterlijk.Kerel480 schreef:@Freshman gek!!! dat zeg ik niet vaak maar jij bent echt bijzonder!
Grtz.
Heb de prijs aangesteld naar benden.
Moet wel zeggen dat de reacties die ik krijg vaak rond de 6 a 7000 euro liggen. Ik vind dat wel heel erg laag zeg. Ik wil er nu toch wel rond de 11.000 voor hebben (is dat dan zo belachelijk veel? gezien de mods en opties, extras met onderhoudshistorie/bonnen die erbij zitten?).. 145000 nieuwe snaar/spanrollen etc. Auto is in topconditie!
We wachten het rustig af. Maar de prijs blijft zo.. anders blijft ie gewoon bij mij.
- Drs Tromp
- 2nd Gear member
Nou de staatsloterij zette ook niet echt zoden aan de dijk hahahaha. Maar de prijs wordt al wel een stuk interessanter! Maar nog ff de zomervakantie afwachten en mijn peugeot 306 verkopen en dan valt er misschien te praten.
- Drs Tromp
- 2nd Gear member
Ben nog steeds druk zoekende naar een T5, in eerste instantie een met handbak, maar heb nu ook een mooie zien staan met Geartronic en aangezien de vakantie zo voorbij is, is de zoektocht weer hervat!
Her en der heb ik gehoord/gelezen dat na veel kilometers een automaat (veel) meer onkosten heeft als een handbak. De auto die ik gezien heb heeft 225.000 op de teller.
Dus nu zit ik met een redelijk dilemma; wel automaat of beter wachten en wachten op een met handbak??
Heb de T5 in Raalte eigenlijk maar afgeschreven. Moest met inruil van mijn peugeot 306 €9650,- bijbetalen, en als ik zo rondkijk kan ik voor dat geld een veel luxer uitgevoerd model aanschaffen met minder kilometers.
Dus misschien kunnen jullie me helpen om een keuze te maken. Tevens ben ik nieuwsgierig naar ervaring met geartronic. Bij sommige halfautomaten duurt het overschakelen handmatig aardig lang. Ik zou graag willen weten of dit bij de geartronic ook zo is.
Her en der heb ik gehoord/gelezen dat na veel kilometers een automaat (veel) meer onkosten heeft als een handbak. De auto die ik gezien heb heeft 225.000 op de teller.
Dus nu zit ik met een redelijk dilemma; wel automaat of beter wachten en wachten op een met handbak??
Heb de T5 in Raalte eigenlijk maar afgeschreven. Moest met inruil van mijn peugeot 306 €9650,- bijbetalen, en als ik zo rondkijk kan ik voor dat geld een veel luxer uitgevoerd model aanschaffen met minder kilometers.
Dus misschien kunnen jullie me helpen om een keuze te maken. Tevens ben ik nieuwsgierig naar ervaring met geartronic. Bij sommige halfautomaten duurt het overschakelen handmatig aardig lang. Ik zou graag willen weten of dit bij de geartronic ook zo is.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Bij mijn Geartronic gaat het handmatig opschakelen ook niet bijzonder vlot. De auto (lijkt) wel veel harder te trekken in de "handstand".
Toch zou ik weer voor de geartronic gaan. In zo'n soort auto hoort gewoon een GT te zitten. Schakelen is zo ouderwets geworden
Toch zou ik weer voor de geartronic gaan. In zo'n soort auto hoort gewoon een GT te zitten. Schakelen is zo ouderwets geworden

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- piotrV70
- 5th Gear member
Die was/is te duur, hij staat er nog steeds. Verkoop die 306 op marktplaats, in die prijsklasse is dat nog wel te doen. Ga vervolgens met een gevulde beurs de grens over: goedkoper en met veel minder kilometers.Drs Tromp schreef: Heb de T5 in Raalte eigenlijk maar afgeschreven. Moest met inruil van mijn peugeot 306 €9650,- bijbetalen, en als ik zo rondkijk kan ik voor dat geld een veel luxer uitgevoerd model aanschaffen met minder kilometers.
- Drs Tromp
- 2nd Gear member
Heb ik al aan zitten te denken. Maar ik weet niet zo goed hoe het zit met de historie van de auto en hoe het gaat met garanties. En inmiddels weet ik wel dat als er iets stuk is, ik flink wat euries mee mag brengen naar de dealer!
Plus daarbij mijn Duits is ook niet echt geweldig.
Plus daarbij mijn Duits is ook niet echt geweldig.
- Drs Tromp
- 2nd Gear member
Nou na een aantal maanden even een update over de stand van zaken.
Ben nog steeds zoekende naar een V70 het liefste (van mijn kant) een T5 maar D5 is nu ook een optie omdat mijn vriendin nu ook meer km moet maken. Ben even aan het rekenen geweest en komt er zo'n beetje op neer met de km die we waarschijnlijk gaan rijden een T5 €50,- per mnd meer moet kosten als een T5.
Gisteren wezen kijken bij een T5 in zwolle Advertentie T5
Op de foto's zag het er allemaal heel leuk uit maar in het echt viel het best tegen. Leer bestuurdersstoel was redelijk gebarsten, voorste velg redelijk beschadigd, Corossie op voorste raamstijl en (dat was het ergste) een kras vanaf begin achterdeur tot aan bijna achterzijde auto die door Teun de Beun zeer slordig was afgekwast met een lakstift.
Al dit bij elkaar deed mij snel de showroom weer verlaten.
Zit nu toch wel te twijfelen om toch niet even door te sparen en een auto uit ons buurland te halen. Wil het liefste een leuk aangekleed model maar vind die op mobile.de deze nog niet echt voor mijn budget. En in Nederland al helemaal niet!
Misschien weet iemand nog een leuk exemplaar in Nederland of Duitsland.
anders sparen we gewoon nog even door!
Hou jullie op de hoogte!
Ben nog steeds zoekende naar een V70 het liefste (van mijn kant) een T5 maar D5 is nu ook een optie omdat mijn vriendin nu ook meer km moet maken. Ben even aan het rekenen geweest en komt er zo'n beetje op neer met de km die we waarschijnlijk gaan rijden een T5 €50,- per mnd meer moet kosten als een T5.
Gisteren wezen kijken bij een T5 in zwolle Advertentie T5
Op de foto's zag het er allemaal heel leuk uit maar in het echt viel het best tegen. Leer bestuurdersstoel was redelijk gebarsten, voorste velg redelijk beschadigd, Corossie op voorste raamstijl en (dat was het ergste) een kras vanaf begin achterdeur tot aan bijna achterzijde auto die door Teun de Beun zeer slordig was afgekwast met een lakstift.
Al dit bij elkaar deed mij snel de showroom weer verlaten.
Zit nu toch wel te twijfelen om toch niet even door te sparen en een auto uit ons buurland te halen. Wil het liefste een leuk aangekleed model maar vind die op mobile.de deze nog niet echt voor mijn budget. En in Nederland al helemaal niet!
Misschien weet iemand nog een leuk exemplaar in Nederland of Duitsland.
anders sparen we gewoon nog even door!
Hou jullie op de hoogte!