Pagina 7 van 9

Geplaatst: 01.01.2010 - 18:32
door Delta
bart simpson schreef:volgens mij noemde ik die ook niet
Nee Bart,
Maar als jij, middels merken die geen gas leveren aan wilt tonen dat dit niet voor niets zo is, dan lijkt me het voor de volledigheid geen kwaad om ook de merken te noemen die juist nu hiermee van start gaan.
Geeft op zijn minst te denken dat als een merk middels aanpassingen aan de motor toch de volledig fabrieksgarantie durft te geven dat dit dus zeer wel mogelijk is (ook voor volvo).

En nee ik maak me geen illusie dat je dit met me eens bent........

Geplaatst: 01.01.2010 - 19:21
door bart simpson
Bij VW is het trouwens alleen garantie op een af fabriek LPG installatie op een beperkte modellenreeks, dat is niet anders als dat het bij Volvo was.

Geplaatst: 01.01.2010 - 19:51
door Delta
bart simpson schreef:Bij VW is het trouwens alleen garantie op een af fabriek LPG installatie op een beperkte modellenreeks, dat is niet anders als dat het bij Volvo was.
Geld ook bij Opel en daar wordt ook vermeld dat de motoren speciaal aangepast zijn voor het rijden op LPG.
Blijft over dat het rijden op LPG bij de recente Volvo motoren eigenlijk geen goede optie meer is. Vooral de storingsgevoeligheid neemt toe als je kiest voor een inbouw naderhand.
Maar als VW besluit om ook weer op Audi modellen LPG te gaan leveren, zoe het me niet verbazen dat Volvo dit ook gaat doen.

Geplaatst: 01.01.2010 - 20:08
door DeNNiS_
drkiller schreef: Ik snap de gedachte niet, gas kan toch nooit de power leveren als benzine levert, tevens gaat je blok ook sneller naar de knoppen, heb ik van een garagist mogen vernemen.

haha sorry dat ik er om moet lachen hoor
maar een kennis van me heeft een S60 2,4 140pk met LPI
software is wat aangepast en dan LET OP hier ligt een 100 liter tank in dus zwaarder maar trekt er een 2,4i met 170 pk er volledig uit!!

En er is zelfs bewijs dat sommige auto's sneller zijn op LPG dan op benzine

en ik weet niet hoeveel kilometers dat ding al gelopen heeft
maar hij lacht om elke uitspraak tegen gas

terwijl hij zelf een auto garage heeft vaag dat sommige altijd met verhalen komen van ik heb van IEMAND gehoren
waar is het bewijs??? ik zie er nooit veel van alleen maar gehoren

en hoe vaak ik met eigen ogen al een T5 op gas heb zien lopen...

Geplaatst: 01.01.2010 - 20:16
door bart simpson
Zo'n optie is er natuurlijk altijd als de markt er om vraagt, toch heeft Volvo een jaar of 10 die Bi-fuels geleverd en leek de markt ervoor stomweg opgedroogt

Geplaatst: 02.01.2010 - 00:35
door Fredhead
DeNNiS_ schreef:een kennis van me heeft een S60 2,4 140pk met LPI
software is wat aangepast en dan LET OP hier ligt een 100 liter tank in dus zwaarder maar trekt er een 2,4i met 170 pk er volledig uit!!
Wat is er aan de software aangepast en vergeet niet dat een 140 pk en een 170 pk tot 4900 toeren gelijk zijn.
Met een iets te trage start maken die laatste 30 pk's hoog in de toeren al niets meer uit

Geplaatst: 02.01.2010 - 07:39
door Johan
Fietsen op lachgas is de enige echte leuke en goedkope manier op jezelf op gas te verplaatsen.

Een auto op gas is acherhaald en de branche probeert overeind te blijven met de meest belachelijke technische nonsens om het nog aantrekkelijk te houden.
LPG rijden was populair in de 80-er jaren en op de motorentechniek uit die tijd (wel met een aangepaste kop natuurlijk) en daar hoort het ook thuis.

Als je deze link http://www.gasfx.nl/index.cfm?fnPageID=1783 volgt vanuit de Vialle home page dan zie je al dat het lijstje met auto's sterk verouderd is en bij Volvo er modellen worden genoemd die allang niet meer bestaan (940, S70) en dan ook nog alleen turboloze motoren.
Het meest gelachen heb ik echter om de vraag of bijv rijders met turbo motoren zoals de Saab 2.0t en Seat Exeo's met het VW 1.8T blok zich willen melden voor de ontwikkeling van een autogas systeem. Dit traject duurt dan wel 10 werkdagen!!!!!
Erg knap om een motor geschikt te maken voor LPG en dat vervolgens te testen in 10 werkdagen. Geeft heel veel vertrouwen in de levensduur.

Ik snap dan ook de tegenstelling niet die gasfx en Vialle hebben. Gasfx lijkt meer realiteitszin te hebben (en dat rammelt al) dan Vialle die beweerd dat:
Vialle.nl schreef: Het LPi-autogassysteem kan toegepast worden op de moderne direct injectie, lean burn en turbo motoren. Daarbij blijven alle oorspronkelijke eigenschappen van de motor volledig behouden.

Doordat het LPi-autogassysteem gebruik maakt van de originele benzine-computer, blijven alle oorspronkelijke eigenschappen stuk voor stuk behouden en is de auto bovendien minder belastend voor het milieu.
Yeah right :-(
En dan nog de meest ergelijke ausdauer, "minder belastend voor het millieu". Ik voel me bijna een millieu terrorist dat ik niet op gas rijdt maar in een lekkere bovengemiddeld presenterende E label auto, op benzine uiteraard.

Terug naar het topic. S60R op gas? Ik zeg doen dan is er binnenkort weer een R minder en gaat de waarde van de overgebeleven auto's omhoog.

Geplaatst: 02.01.2010 - 10:21
door t5power
Ik vraag me af waarom het principe (wat ik zelf pas lees in verhaaltje bij LPE-7) van benzine inspuiten bij hoge toeren niet vaker wordt toegepast.
Het is mij nu wel aardig duidelijk dat rijden op LPG belastender is voor bepaalde onderdelen en dat je bij (langdurig) belastend rijden je dit proces in de hand werkt. In 95% van de gevallen kom ik niet boven de 5000 toeren, het zou voor mij niet veel uitmaken als dan de motor besluit om op benzine over te stappen (of een mengsel van LPG/benzine wat mij betreft). Dan heb je èn het financiele voordeel van LPG in 95% van tijd @ lagere toeren en de smerende werking van benzine @ hoge toeren als je het echt nodig hebt.

Geplaatst: 02.01.2010 - 10:50
door Johan
Benzine heeft geen "smerende" werking.

Geplaatst: 02.01.2010 - 11:28
door Ludo
Johan schreef: Een auto op gas is acherhaald
Volgens mij sta jij heel ver achter.
Het Vialle LPi gassysteem werkt exact hetzelfde als het benzinesysteem.
Het enige verschil is dat de brandstof uit een andere tank getrokken word.

Geplaatst: 02.01.2010 - 11:30
door Ludo
t5power schreef:Ik vraag me af waarom het principe (wat ik zelf pas lees in verhaaltje bij LPE-7) van benzine inspuiten bij hoge toeren niet vaker wordt toegepast.
Het word wel degelijk toegepast.
Misschien niet of minder in het bekrompen NL, maar ga maar eens kijken in het buitenland, bij motoren die standaard meer vermogen leveren dan de Volvomotoren.

Geplaatst: 02.01.2010 - 12:03
door t5power
Johan schreef:Benzine heeft geen "smerende" werking.
Nou ja, "koelende" (i.e. minder hete) werking dan.

Ludo schreef: Het word wel degelijk toegepast.
Misschien niet of minder in het bekrompen NL, maar ga maar eens kijken in het buitenland, bij motoren die standaard meer vermogen leveren dan de Volvomotoren.
Is LPE-7 variant nu de meest geavanceerde/beste die je in NL kunt krijgen?

Geplaatst: 02.01.2010 - 12:36
door Ludo
t5power schreef:Is LPE-7 variant nu de meest geavanceerde/beste die je in NL kunt krijgen?
Ja, en net zoals de pompen, geld ook hier dat ze met regelmaat veranderingen/verbeteringen meekrijgen.

Geplaatst: 02.01.2010 - 12:41
door t5power
Ludo schreef:
t5power schreef:Is LPE-7 variant nu de meest geavanceerde/beste die je in NL kunt krijgen?
Ja, en net zoals de pompen, geld ook hier dat ze met regelmaat veranderingen/verbeteringen meekrijgen.
Je stelt eerder dat ze in het buitenland andere systemen hebben. Hebben ze in Belgie bijv andere, meer geavanceerde, systemen?

Geplaatst: 02.01.2010 - 12:55
door Ludo
t5power schreef:Je stelt eerder dat ze in het buitenland andere systemen hebben.
Nee dat zeg ik nergens.
Je vraagt jezelf af waarom de benzine inspuiting niet vaker toegepast word.
Er zijn inbouwingen met motoren die meer vermogen leveren dan de Volvo motoren (Porsche, Jaguar, BMW...), waarbij wél gebruikt gemaakt word van het hetzelfde systeem, met dezelfde mogelijkheid.
Je moet de mogelijkheden dan wel ook (kunnen) benutten.

Geplaatst: 02.01.2010 - 19:29
door s3wage
Wat is dat dan precies dat lpe7 ? en heeft Mesman dat ook ?

Geplaatst: 03.01.2010 - 07:55
door Johan
Ludo schreef:
Johan schreef: Een auto op gas is acherhaald
Volgens mij sta jij heel ver achter.
Het Vialle LPi gassysteem werkt exact hetzelfde als het benzinesysteem.
Het enige verschil is dat de brandstof uit een andere tank getrokken word.
En dat is het enige dat je uit mijn betoog opmaakt en met een, sorry voor de vergelijking, kleuterschoolargument weerlegd?

Geplaatst: 03.01.2010 - 09:45
door t5power
Johan schreef:
Ludo schreef:
Johan schreef: Een auto op gas is acherhaald
Volgens mij sta jij heel ver achter.
Het Vialle LPi gassysteem werkt exact hetzelfde als het benzinesysteem.
Het enige verschil is dat de brandstof uit een andere tank getrokken word.
En dat is het enige dat je uit mijn betoog opmaakt en met een, sorry voor de vergelijking, kleuterschoolargument weerlegd?
Alsof jij met wetenschappelijk onderbouwde argumentatie komt? Even nalezen hoor, oh ja, op de website van gasfx staan maar weinig tot geen recente (turbo) modellen, ergo kan niet goed zijn.
Poe poe.

Mail maar eens met Mesman of Limburgse, die doen voor een groot deel inbouw voor turbo modellen.

Geplaatst: 03.01.2010 - 10:18
door SanderGLT
Ik zou er persoonlijk met een grote boog omheen lopen, zeker op een motor als die in de S60R. Gas heeft geen koelende werking wat benzine wel heeft. De turbine van je turbo is ook geen lang leven beschoren als je op gas rijdt (smelt gewoon weg na verloop van tijd).

Geplaatst: 03.01.2010 - 10:25
door t5power
SanderGLT schreef:Ik zou er persoonlijk met een grote boog omheen lopen, zeker op een motor als die in de S60R. Gas heeft geen koelende werking wat benzine wel heeft. De turbine van je turbo is ook geen lang leven beschoren als je op gas rijdt (smelt gewoon weg na verloop van tijd).
Eerste argument is al paar keer eerder genoemd, je tweede argument nog niet. Heb je daar meer informatie over? Of is het meer een voorspelling omdat de verbranding op LPG heter is en daarom de hetere uitlaatgassen een turbo sneller laten slijten.