Pagina 7 van 9

Geplaatst: 13.08.2010 - 22:37
door Gast
Oceanracer schreef:Ik ben met jouw verhaal naar het kantoor geweest. Daar bleek toch dat iedere provincie zijn eigen "winkeltje" had. Sterker nog: Ze kennen die beste man niet eens! :?
Dat jouw Univé kantoor de adjunct-directeur van Univé schade niet kent, zegt denk ik ook wat over de kennis aldaar.

Om dit soort (ik heb het niet geweten) verhalen te voorkomen, heb ik mijn plaatselijk kantoor en het hoofdkantoor aangesproken (in kopie aan).
Tevens is "mijn" zaak bekend bij de Stichting Univé Rechtshulp, dus als je die ook hebt..........
Oceanracer schreef:Ik heb besloten het voorlopig zo te laten. Mocht ik een nieuwe ruit nodig hebben, maak ik er dan wel werk van.
Wachten tot je een nieuwe ruit nodig hebt is te laat. Tip: waag er eens een brief aan. (voorbeeld heb ik wel liggen). :wink:

Ik heb het eerst ook geprobeerd in een gesprek, de dame in kwestie wist mij te vertellen dat ik mijn verzekering op kon zeggen als ik het er niet mee eens was. Begrip??? Nee, dat kende ze niet. Quote: "Mijnheer dit zijn de voorwaarden".

Geplaatst: 13.08.2010 - 23:04
door Oceanracer
Het lijkt er op dat alle dames op de zelfde wijze zijn geïnstrueerd. Precies het zelfde blabla-verhaal. :evil:

Geplaatst: 13.08.2010 - 23:30
door V480-S60
Dus er toch maar even achteraan.

Geplaatst: 19.08.2010 - 21:57
door GerardV70
Ik heb een offerte ontvangen van Volvo Car Insurance. Deze is goedkoper dan bij Univé.Tenminste voor mijn situatie,all risk, 75% noclaim en 15 schadevrije jaren bij Univé. Het is zeker de moeite waard om er een aan te vragen. Er wordt geen uitzondering gemaakt voor ruitschade, gewoon origineel Volvo-onderdelen en dat geldt ook voor de overige schades. Dit alles wanneer je het via de dealer doet of een ander erkend schadebedrijf zoals Focwa.
Mijn autoverzekering gaat nu naar Volvo Car Insurance!!!

Geplaatst: 19.08.2010 - 22:35
door Oceanracer
Ze willen daar geen lesauto's verzekeren... :?

Geplaatst: 20.08.2010 - 08:43
door V70/2.4D/2003
Oceanracer, dat komt omdat jij geen Volvo als lesauto hebt zeker? :P

GerardV70, en had jij je hele verzekeringspakket bij Unive? Ik zit op een collectieve polis en heb pakketkorting dus hij moet dan wel erg veel goedkoper zijn wil het uit kunnen.

Geplaatst: 20.08.2010 - 12:56
door Oceanracer
Kennelijk.

Geplaatst: 20.08.2010 - 13:20
door Gast
Oceanracer schreef:Kennelijk.
Doe die Golf dan eens weg en koop een mooie C30. :wink: (Mijn kinderen gaan niet lessen in een Golfje)

Geplaatst: 20.08.2010 - 13:23
door diesel01
Heren.
Ik heb mij niet helemaal naar boven gelezen, maar als ik het goed begrijp is er onenigheid tussen verzekerde en verzekeraar over het laten plaatsen van een Volvoruit na het hebben van schade.
Vorige week heb ik een nieuw ruit mogen ontvangen bij de dealer in Groningen waarbij mijn verzekeraar ook liever ziet dat ik dat bij autotaalglas of carglass laat doen.
In dit geval zou mij dat €75 extra schelen toz van de Volvo €75 bij autotaal en 150 bij de Volvodealer.
Gewoon goede afspraken maken met de dealer, en je auto in onderhoud hebben bij de dealer wil vaak helpen.
Ik heb meer dingen bij Fortis ASR lopen o.a ziektenkosten(Amersfoortse) en ik heb geen tijd of zin om met helpdeskmed in discussie te gaan en dat gebeurt dan ook niet, in tegenstelling tot Zilveren kruis.

Soms krijg ik persoonlijk dingen niet gedaan(prive of zakelijk) en dan kan ik terug vallen op mijn ass tussenpersoon.
Kortom laat carclass/autotaal glas voor wat het is en ga gewoon voor het orgineel.

Geplaatst: 20.08.2010 - 18:15
door Oceanracer
AlexV70 schreef:
Oceanracer schreef:Kennelijk.
Doe die Golf dan eens weg en koop een mooie C30. :wink: (Mijn kinderen gaan niet lessen in een Golfje)
Beetje inlezen in de materie, Alex! Om te beginnen mag een C30 niet worden gebruikt als examenvoertuig. Ten tweede heeft een Volvo absoluut niet de uitstraling die bij de doelgroep (18-20 jarigen) aansluiting vindt. Ten derde heeft een Volvo niet de degelijkheid die VW biedt. Mijn "Golfje" is recent vervangen voor een nieuwer "Golfje" en Volvo is om bovenstaande redenen afgevallen als een baksteen.

Diesel01, het topic gaat over de gewijzigde polisvoorwaarden bij Univé. Daar was voorheen ook de € 75/150 regeling van toepassing, maar die is nu komen te vervallen.

Geplaatst: 20.08.2010 - 22:33
door Gast
Oceanracer schreef:Beetje inlezen in de materie, Alex! Om te beginnen mag een C30 niet worden gebruikt als examenvoertuig.
Waar kan ik dat vinden? Hoe kan het zijn dat een C30 niet gebruikt mag worden......
Oceanracer schreef:Ten tweede heeft een Volvo absoluut niet de uitstraling die bij de doelgroep (18-20 jarigen) aansluiting vindt.
Kwestie van opvoeden..... :P

Geplaatst: 20.08.2010 - 22:45
door Oceanracer
Een examenvoertuig dient volgens het CBR te beschikken over tenminste 4 portieren.

Echt, ook zonder Volvo is er leven mogelijk. :D

Geplaatst: 20.08.2010 - 23:03
door Gast
Oceanracer schreef:Een examenvoertuig dient volgens het CBR te beschikken over tenminste 4 portieren.
Tja....
Want?

Geplaatst: 20.08.2010 - 23:12
door 945i
Elke zitplaats moet aan een deur grenzen. (Als je achterin zit bij een beginner wil je best graag bij een deur zitten.. ;) )

Geplaatst: 21.08.2010 - 07:18
door Oceanracer
Klopt. Ze zijn bang dat wanneer er iets gebeurt, ze de auto niet snel genoeg zouden kunnen verlaten. Ze durven trouwens ook niet in een cabrio te stappen, want die zijn (al dan niet met hard-top) ook niet toegestaan. Mietjes zijn het...

Geplaatst: 21.08.2010 - 09:47
door denkweb
Hmmmzz.... je kunt je rij-examen ook al heel snel doen tegenwoordig hoor, in een tweezitter :)


LINK

Geplaatst: 21.08.2010 - 12:35
door Oceanracer
Lessen mag in alle auto's, examen doen dus niet.

ruitschade

Geplaatst: 21.08.2010 - 18:34
door schepers
Heb geen verzekering bij Ohra maar bij ING, na vluchtheuvel voorruit gebarsten en op aandringen van ING bij Carglass langs gegaan.
Heb toen van de ruit alle gegevens op geschreven en gevraagd of de originele ruit geplaatst werd.
Toen ik de nummers gaf werd er gezegd dat deze niet nodig waren.
anderhalf uur gewacht en klaar was de auto ,en ja hoor zit er een ruit in van Pilkington waar de regen sensor niet meer van in het voor bestemde vakje past lak van de raamstijl beschadigd ,
Heb toen gezegd dat ik het daar niet mee eens was en een nieuwe originele ruit eiste , waarop zij zeiden dat dit een originele was.
Heb het zo hoog laten komen dat ik iemand van de directie van Carglass aan de telefoon kreeg die vroeg of ik de auto daar kon laten om he te kunnen oplossen.
Na het weekend werd ik gebeld dat de auto klaar was,zat een stoel bescherming hoes van de Volvo in.
Blijkt dat de auto naar de dealer is gebracht die de lak schade gerepareerd en de voorruit hebben vervangen.
Kreeg vervolgens ook nog € 75,00 eigen risico terug.
Aan de ene kant dus niet blij met Carglass aan de andere kant wel.
Als je dus je ruit daar of ergens anders dan de Volvo dealer ,laat repareren zwart op wit laten geven dat het origineel materiaal is en anders moet de verzekering het onder dezelfde voorwaarden bij de dealer laten doen.

Geplaatst: 22.08.2010 - 19:51
door GerardV70
Oceanracer schreef:Ze willen daar geen lesauto's verzekeren... :?
Daar heb je gelijk in. Ook oldtimers vallen buiten de boot.

Re: ruitschade

Geplaatst: 22.08.2010 - 21:50
door s60magic
Klopt, ik had een nieuwe ruit gekregen van Autototaalglas en die ruit was van Pilkington. Laast heb ik weer een nieuwe ruit gekregen maar dan via de dealer, en deze is orgineel Volvo splintex. Nu weet ik dat Pilkington prima glas maakt (zit zelf in het glas ) maar vind het toch een beetje vreemd.
schepers schreef:Heb geen verzekering bij Ohra maar bij ING, na vluchtheuvel voorruit gebarsten en op aandringen van ING bij Carglass langs gegaan.
Heb toen van de ruit alle gegevens op geschreven en gevraagd of de originele ruit geplaatst werd.
Toen ik de nummers gaf werd er gezegd dat deze niet nodig waren.
anderhalf uur gewacht en klaar was de auto ,en ja hoor zit er een ruit in van Pilkington waar de regen sensor niet meer van in het voor bestemde vakje past lak van de raamstijl beschadigd ,
Heb toen gezegd dat ik het daar niet mee eens was en een nieuwe originele ruit eiste , waarop zij zeiden dat dit een originele was.
Heb het zo hoog laten komen dat ik iemand van de directie van Carglass aan de telefoon kreeg die vroeg of ik de auto daar kon laten om he te kunnen oplossen.
Na het weekend werd ik gebeld dat de auto klaar was,zat een stoel bescherming hoes van de Volvo in.
Blijkt dat de auto naar de dealer is gebracht die de lak schade gerepareerd en de voorruit hebben vervangen.
Kreeg vervolgens ook nog € 75,00 eigen risico terug.
Aan de ene kant dus niet blij met Carglass aan de andere kant wel.
Als je dus je ruit daar of ergens anders dan de Volvo dealer ,laat repareren zwart op wit laten geven dat het origineel materiaal is en anders moet de verzekering het onder dezelfde voorwaarden bij de dealer laten doen.