Pagina 7 van 9
Geplaatst: 28.06.2010 - 18:08
door elianmars
Rippie V70 schreef:de auto rijdt nu inderdaad beter als voorheen. Maar het was geen kapotte luchtslang, het was de aluminium buis die over het motorblok heen loopt, die los was geschoten bij de turbo.
Mag ik wel zeggen dat ik het uitermate slordig vind van de Tuner dat zij dit niet hadden opgemerkt...
Die buis zal ongetwijfeld wel hebben vastgezeten toen de wagen bij de tuner op de bank stond.
Als deze buis al los had gezeten, had het vermogen veel minder geweest en bovendien is er dan niet normaal met de wagen te rijden, aangezien er geen turbodruk kan worden opgebouwd.
De slangklem zal niet vast genoeg hebben gezeten. De turbodruk zal na het tunen hoger zijn geworden en dat is waarschijnlijk net even teveel geweest voor de slangklem.
Geplaatst: 28.06.2010 - 18:52
door WimS60
Dit denk ik ook.
Vorige week zondag, bij het opdraaien van de snelweg, was ineens alle fut weg en een piepend/fluitend geluid onder de motorkap.
Dus ik ben er ook van overtuigd dat de buis er wel op heeft gezeten bij de tuner, maar dat deze mogelijk wel valse lucht heeft aangezogen, doordat deze niet helemaal goed vastzat.
Geplaatst: 28.06.2010 - 19:01
door 945i
En dat controleren ze niet na zo'n afwijking geconstateerd te hebben?
Geplaatst: 28.06.2010 - 20:41
door obrasp
Summum schreef:
Dat is niet helemaal waar, want garantie ziet op defecten die optreden NA de aankoop en niet op (verborgen) gebreken die bij de aankoop al aanwezig zijn. Garantie kan dus wel degelijk een toegevoegde waarde hebben, je zult alleen moeten afwegen hoe groot de kans is dat zich binnen 3-6-12 maanden reparaties zullen voordoen die duurder zijn dan de kosten van de garantie.
Laat ik mijn punt illustreren aan de hand van de hier veel besproken ETM problematiek: Dat gasklephuis functioneerde bij levering van een nieuwe V70 prima.
Is het nu zo dat de ETM dus wel onder de garantie zou vallen, maar dat van non-conformiteit geen sprake is?
Volgens mij niet. Van een ETM mag een veel langere levensduur worden verwacht. Doordat het kreng het al na een halve ton al begeeft is er m.i. sprake van de situatie als beschreven in 7:17 lid 2 BW:
"Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien."
De koper zou in dit geval geen garantie te hoeven kopen om zijn recht te kunnen halen, ook al functioneerde de ETM bij aanschaf prima.
foto's
Geplaatst: 30.06.2010 - 16:00
door WimS60
Zoals beloofd hier nog wat foto's
Geplaatst: 30.06.2010 - 16:06
door V480-S60
Hij's moooi.
Geplaatst: 30.06.2010 - 16:23
door Carfreak
Mooie wagen hoor!
Geplaatst: 30.06.2010 - 16:47
door Quota
Heb je ook nog foto's van het interieur?
Geplaatst: 30.06.2010 - 19:39
door jpwg001
Echt mooi...
Geplaatst: 30.06.2010 - 20:01
door WimS60
Dankuwelzeerbeleefd.
Geplaatst: 30.06.2010 - 22:44
door elianmars
Dat is volgens mij niet de originele uitlaat die er onder ligt. De originele steekt niet zo ver naar achteren.
Het is wel een heel mooie wagen, hoor! Ik kan me voorstellen dat je, ondanks het hele verhaal, die mooie kar niet meer kwijt wil.
Geplaatst: 30.06.2010 - 22:48
door WimS60
Nee, klopt. De einddemper is vervangen voor een Heico-exemplaar.
Waarom weet ik niet.
Geeft wel een mooi, beschaafd geluid.
Geplaatst: 30.06.2010 - 23:09
door elianmars
WimS60 schreef:Nee, klopt. De einddemper is vervangen voor een Heico-exemplaar.
Waarom weet ik niet.
Geeft wel een mooi, beschaafd geluid.
Ik denk dat ik wel weet waarom. De achterste demper is helaas niet van dezelfde kwaliteit als de 850/x70 classic uitlaten en wil nogal eens gaan lekken.
Zelfs de demper onder mijn wagen (2005) was al behoorlijk slecht.
Geplaatst: 01.07.2010 - 09:52
door diesel01
Erg mooi.
Ik zou een tuner de R specificatie erin laten zetten en verder lekker gaan genieten van een hele mooie auto.
Geplaatst: 05.07.2010 - 18:23
door WimS60
Even een korte update.
Had de Nederlandse importeur aangeschreven en deze gaf als reactie dat ze geen gegevens van een geïmporteerde auto beschikbaar hebben.
Hierop Volvo Zwitserland een mailtje gestuurd en ik krijg vandaag heel netjes een uitdraai van de conformiteits-verklaring, op chassisnummer, van mijn auto.
En daarin staat dat de auto 220kW (299 Pk) bij 5500 t/min. heeft.
Rara waarom mijn auto niet verder dan 230 Pk komt.
Geplaatst: 05.07.2010 - 20:24
door edraket
Is de distributieriem al eens vervangen? Misschien dat de riem een tandje verkeerd staat. Heb je er al eens een andere R-rijder in laten rijden. Wellicht kan die er wat van zeggen.
Geplaatst: 05.07.2010 - 21:07
door elianmars
WimS60 schreef:Even een korte update.
Had de Nederlandse importeur aangeschreven en deze gaf als reactie dat ze geen gegevens van een geïmporteerde auto beschikbaar hebben.
Hierop Volvo Zwitserland een mailtje gestuurd en ik krijg vandaag heel netjes een uitdraai van de conformiteits-verklaring, op chassisnummer, van mijn auto.
En daarin staat dat de auto 220kW (299 Pk) bij 5500 t/min. heeft.
Rara waarom mijn auto niet verder dan 230 Pk komt.
Het begint nu wel heel vreemd te worden. Heeft Fasttech de turbo en eventueel drukverlies gecontroleerd?
Geplaatst: 05.07.2010 - 21:26
door Rippie V70
Even een korte update.
Had de Nederlandse importeur aangeschreven en deze gaf als reactie dat ze geen gegevens van een geïmporteerde auto beschikbaar hebben.
Hierop Volvo Zwitserland een mailtje gestuurd en ik krijg vandaag heel netjes een uitdraai van de conformiteits-verklaring, op chassisnummer, van mijn auto.
En daarin staat dat de auto 220kW (299 Pk) bij 5500 t/min. heeft.
Rara waarom mijn auto niet verder dan 230 Pk komt.
Rara politiepet.... Dat is een vermogensverlies van 23%
Dan is er toch iets niet in de haak! Hebben zie 230PK dan aan de krukas gemeten?
Geplaatst: 05.07.2010 - 21:29
door 945i
je dacht toch hopelijk niet dat de oorspronkelijke 299 PK aan de wielen gemeten was..?
Geplaatst: 05.07.2010 - 22:08
door WimS60
Nee, Ed. De riem is nog niet vervangen, de km.stand nu is 125.000 km en ik heb wel de complete onderhoudshistorie.
Inmiddels heb ik ook kontakt gehad met de dealer die altijd onderhoud heeft gedaan en die vertelde mij dat er behalve de reguliere onderhoudsbeurten alleen 1 maal het linker voorwiellager is vervangen.
Vorige eigenaar zou ook nooit geklaagd hebben over verminderd vermogen bij zijn dealer.
Maar ja, als je een Rrrr niet gewend bent, weet je waarschijnlijk ook niet beter.
En ik hoop binnenkort met Jeroen een ontmoeting te hebben, kan ik zijn vermogen met die van mij vergelijken (bijvoorbeeld sprintje van 80 - 120 km op de snelweg, naast elkaar).
edraket schreef:Is de distributieriem al eens vervangen? Misschien dat de riem een tandje verkeerd staat. Heb je er al eens een andere R-rijder in laten rijden. Wellicht kan die er wat van zeggen.