S60 en V60 DRIVe
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Heel erg mooi!! Alleen zou ik het V60 embleem en de dealersticker er nog af laten halen 

- frankmmac
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Dank je, ik ben er ook erg blij mee. Heb er zelf eerlijk gezegd ook aan gedacht het V60 embleem en de sticker er af te laten halen. Zal morgen eens bellen of dat nog kan, hij is immers al gepoetst en in de lakpantser gezet.
Volvo V60 DRIVe R-Design
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Mooie kleur ook. Die zou ik wel eens willen bewonderen
Misschien moet je ook komen naar de Flamenco Red meeting. http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=43003

- Edgar
- 5th Gear member
Super mooi! Alleen die sticker zouden ze er van mij gelijk mogen afhalen..
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- frankmmac
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Afgelopen donderdagmiddag onze V60 DRIVe R-Design op gaan halen. Tot nu toe zeer tevreden. In vergelijking tot mijn vorige auto, Alfa 159 met 1.9 JTDM diesel met ook 115 pk, moet ik zeggen dat de 1.6 van de Volvo ondanks het gebrek aan kilometers nu al veel soepeler aan voelt met name in vijf en zes. Dit in combinatie met het stillere interieur maakt dat ik de snelheidsmeter goed in de gaten moet houden. Ben wel benieuwd hoe het verbruik zich zal ontwikkelen, staat nu op 7,4 ltr/100 km. Heb ondertussen behoorlijk wat tijd besteedt aan het lezen van de handleiding en het uitproberen van wat zaken en het lijkt allemaal goed te werken. Oh ja, het V60 embleem en dealersticker zijn verwijderd, ziet er strak uit 

Volvo V60 DRIVe R-Design
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Goed om te horen dat de motor bevalt. Kan dat alleen maar bevestigen. Het verbruik vind ik wel enorm hoog. Vooral in de bebouwde kom drinkt die van ons aardig wat litertjes diesel.
De DRIVe valt wel tegen na een dagje te hebben mogen gestuurd in een S80 D5 :p
De DRIVe valt wel tegen na een dagje te hebben mogen gestuurd in een S80 D5 :p
- frankmmac
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Volgens de handleiding zou je het oliepeil kunnen oproepen in het matrixscherm van de toerenteller. Transponder helemaal in slot en "start/knop" 2 seconden indrukken zonder rem- of koppelingpedaal in te trappen en vervolgens aan het info wieltje op de richtingaanwijzerhendel draaien totdat je het oliepeil kan zien.Ik heb dit al meerdere malen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Zijn er meer mensen die dit al geprobeerd hebben?
Volvo V60 DRIVe R-Design
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik zal het zo even proberen. Wat mij wel erg handig zou lijken is de temperatuur van de olie.
- frankmmac
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ben benieuwd. Wat de temperatuur van de motorolie betreft; dat klopt, het helpt je beter te bepalen of de motor op temperatuur is.
Volvo V60 DRIVe R-Design
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ook ik zie de oliepeil niet. Op welke pagina van de handleiding heb je dat gelezen?
- frankmmac
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Op pagina 324 maar ik zie al wat ik gemist heb; dit geldt alleen voor de vijfpitters 

Volvo V60 DRIVe R-Design
- frankmmac
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Heb nu een paar dagen met mijn V60 DRIVe gereden en heb de volgende opmerkingen:
- parkeersensor linksvoor begint om de haverklap te piepen zodra ik stilsta;
- probeer zoveel mogelijk start/stop te gebruiken maar de motor wordt vaak automatisch weer gestart voordat ik het wil. Nu staat er wel in de handleiding dat dit kan gebeuren als er veel stroom gevraagd wordt maar steeds binnen 2 minuten weer starten?
Voor het eerste item ga ik natuurlijk terug naar de dealer, maar hebben meer mensen dezelfde ervaring met mijn tweede item?
- probeer zoveel mogelijk start/stop te gebruiken maar de motor wordt vaak automatisch weer gestart voordat ik het wil. Nu staat er wel in de handleiding dat dit kan gebeuren als er veel stroom gevraagd wordt maar steeds binnen 2 minuten weer starten?
Voor het eerste item ga ik natuurlijk terug naar de dealer, maar hebben meer mensen dezelfde ervaring met mijn tweede item?
Volvo V60 DRIVe R-Design
- vectrex
- 2nd Gear member
- Contacteer:
met mijn bmw (wordt over 8 weken S60) schiet de auto weer aan als het warm is icm draaiende airco, trekt teveel stroom.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Als de auto denkt dat die moet starten, doet die dat. Ook bij ons.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dit heb ik ook een keer gehad. Maar daarna niet meer. Misschien een vliegje o.i.d. dat net langs de parkeersensor vloog.frankmmac schreef:Heb nu een paar dagen met mijn V60 DRIVe gereden en heb de volgende opmerkingen:
- Fulaks
- 6th Gear member
Hier ook, de sensor bleek een hoekje van de nummerplaathouder te zien.frankmmac schreef:- parkeersensor linksvoor begint om de haverklap te piepen zodra ik stilsta
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- frankmmac
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Heb de sensor al meerdere keren schoongemaakt, de nummerplaat ....dat zou het kunnen zijn. Morgenmiddag ga ik er mee langs de dealer en dan hoor ik het wel.
Volvo V60 DRIVe R-Design
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Deze man test heel veel auto's op de acceleratie naar 100 km/h. Meestal klopt die met de fabrieksopgave, alleen deze DRIVe zit er bijna een seconde naast?