De S60 en V60 DRIVe zijn in Belgie nu bestelbaar:
S60 vanaf 28250 Euro
4,3l/100km, 115 gram CO2 /100km
V60 vanaf 29500 Euro
4,5l/100km, 119 gram CO2 /100km
http://www.volvocars.com/nl-be/all-cars ... 1-v60.aspx
S60 en V60 DRIVe
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
Brandstof CO2 Bijtelling
benzine tot 111 g/km 14%
benzine 111 t/m 140km 20%
benzine vanaf 141 g/km 25%
diesel tot 96 g/km 14%
diesel 96 t/m 116 g/km 20%
diesel vanaf 117 g/km 25%
Zou hier dus net buiten vallen........
benzine tot 111 g/km 14%
benzine 111 t/m 140km 20%
benzine vanaf 141 g/km 25%
diesel tot 96 g/km 14%
diesel 96 t/m 116 g/km 20%
diesel vanaf 117 g/km 25%
Zou hier dus net buiten vallen........
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- least
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
- Locatie: Middelpunt van Nederland
Oeps, dat gaat in Nederland dus niet veel worden voor deze drive, evenmin als de exemplaren in de V70 en S80, die al weer snel van het toneel zijn verdwenen.
nadenkend over weer een Volvo: V90
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Bij een instapprijs op een S60 van +/- € 35.000,- ipv € 37.500,-- voor een D3 zie ik dat toch iets anders.
Volvo for life
- least
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
- Locatie: Middelpunt van Nederland
gelukkig maar! maar de klappers voor dit soort auto's moeten toch uit de lease komen, en dan is de hogere bijtelling erg zonde.bart simpson schreef:Bij een instapprijs op een S60 van +/- € 35.000,- ipv € 37.500,-- voor een D3 zie ik dat toch iets anders.
Aan de ander kant hoop ik dat je gelijk krijgt en dat ik er naast zit
nadenkend over weer een Volvo: V90
- BillyBob
- 5th Gear member
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42
Is dit dezelfde motor als de D2?
Ik vermoed dat deze cijfers op termijn nog wat naar beneden zullen gaan?
De eerste V50/S40/C30 DRIVe's deden het ook "slechter" dan degene die nu te koop zijn.
Ik vermoed dat deze cijfers op termijn nog wat naar beneden zullen gaan?
De eerste V50/S40/C30 DRIVe's deden het ook "slechter" dan degene die nu te koop zijn.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Bij mijn weten zou hij wel in de 20% vallen als de overheid de eisen niet ging aanpassen.
Volgens mij heeft de DrivE dus ook een uitstoot van 116 gram.
Volgens mij heeft de DrivE dus ook een uitstoot van 116 gram.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Weet er iemand de juiste acceleratiecijfers en of hernemingen van deze DRIVe versie?
Ik hoop dat die onder de 12 liefst onder de 11 seconden zal duiken ... maar ik vrees er wat voor, anders zal het toch een D3 worden om mee te kunnen in het verkeer de dag van vandaag...
Ik hoop dat die onder de 12 liefst onder de 11 seconden zal duiken ... maar ik vrees er wat voor, anders zal het toch een D3 worden om mee te kunnen in het verkeer de dag van vandaag...
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Echt? Gaat het in België zo hard joh..
In het jachtige Nederland kom je met een auto die er 17 tellen over doet ook best mee...
Er is namelijk geen mens die bij een groen verkeerslicht zijn auto daarna in 11 sec. naar de honderd jaagt.

In het jachtige Nederland kom je met een auto die er 17 tellen over doet ook best mee...
Er is namelijk geen mens die bij een groen verkeerslicht zijn auto daarna in 11 sec. naar de honderd jaagt.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- least
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 20:03
- Locatie: Middelpunt van Nederland
Ik lever juist mijn Alhambra in die er 17 seconden over doet voor een V60, om de gevaarlijke situaties zoveel mogelijk te vermijden...945i schreef:Echt? Gaat het in België zo hard joh..![]()
In het jachtige Nederland kom je met een auto die er 17 tellen over doet ook best mee...
Er is namelijk geen mens die bij een groen verkeerslicht zijn auto daarna in 11 sec. naar de honderd jaagt.
nadenkend over weer een Volvo: V90
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ach.. je kan prima meekomen, een gemiddelde automobilist gebruikt misschien de helft van de beschikbare power van de auto in de dagelijkse praktijk.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3798
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
ik niet,jds schreef:Ik vind het wel eigenaardig dat men die uitstoot nu juist geen 3g naar beneden kan afregelen, zeker als er in Nederland een hele fleet-markt van afhangt.
die hele uitstoot is al een wassen neus als daar nog eens 3gram
vanaf gelogen moeten worden... :oops:
geen glans zonder wrijving
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ach, de allerzuinigste auto's wijken zomaar 30-50% af van het normverbruik (en inherent daaraan ook een fors percentage van de uitstoot die daarbij hoorde) maar krijgen op dat normverbruik allerlei overduidelijk onterechte belastingvoordelen (o.a. geen BPM geen MRB) de wereld schijnt (in Nederland) zo in elkaar te zitten.
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
absoluut waar945i schreef:Zolang er op A-B-label auto's nog een trekhaak gemonteerd mag worden, heeft dat idd. weinig zin.
Volvo for life
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Klopt. Zal eerder ergens tussen de 5 en de 6 seconden liggen schat ik zo..945i schreef:E
Er is namelijk geen mens die bij een groen verkeerslicht zijn auto daarna in 11 sec. naar de honderd jaagt.
