Pagina 7 van 12

Geplaatst: 21.09.2011 - 22:12
door bart simpson
de levertijden zijn daar momenteel helaas wat onduidelijk

Geplaatst: 21.09.2011 - 22:12
door xc-men
lemmer schreef:
945i schreef:Jongens, 5 cilinder 215pk is een aflopende zaak, 4 cilinders komen er alleen nog maar.
Waar komt die wijsheid nu weer vandaan? Het zou leuk zijn als je dit soort reacties wat verder kon onderbouwen met een kopie van een artikel of zo??
Klink ook logisch, dat volvo gaat investeren in nieuwe motoren om ze daarna maar niet meer te maken.
Hier heb je de info in een filmpje,

Zoek alleen nog even het persbericht over de nieuwe 8 traps versnellings bak die volgend jaar leverbaar is.

Geplaatst: 21.09.2011 - 22:12
door bart simpson
sanco schreef:
bart simpson schreef:Blond is een nieuwe interieurkleur in de XC70 voor modeljaar 2012, maar donkerzwart kan ook nog steeds
blond met leer? :twisted:
ah, je hebt het dus gezien?

Geplaatst: 21.09.2011 - 22:14
door sanco
lijkt me spannend...

sorry, terug on-topic maar.. :wink:

Geplaatst: 21.09.2011 - 22:16
door bart simpson
sanco schreef:lijkt me spannend...
voor diegene die tussen blond en donkerzwart niet kan kiezen is er ook espresso brown, niets off topics aan

Geplaatst: 21.09.2011 - 22:16
door sanco
het is net het echte leven, voor elck wat wils..

Geplaatst: 21.09.2011 - 22:19
door xc-men
@ Bart kan je niet wat Huiswerk voor ons doen en met wat meer info komen over de nieuwe 8 Traps bak.

hier is het bericht: https://www.media.volvocars.com/uk/enha ... iaid=39887

Geplaatst: 21.09.2011 - 22:21
door 945i
Ook zonder huiswerk kan ik je voorspellen dat je voor 2013 die bak niet hoeft te verwachten.

Geplaatst: 21.09.2011 - 22:23
door bart simpson
mooie berichten terwijl we nu nog lopen te kloten met een 145pk 2.0 met een D label

Geplaatst: 21.09.2011 - 22:25
door Thom
@ Lemmer: kom ik morgen even op terug, moet nu weg. De D5 die ik heb gereden was ook met Four-C, hier heb ik mixed feelings over in een XC70.

Geplaatst: 21.09.2011 - 22:25
door 945i
Hahaha :lol: het zal even wennen worden idd.

Geplaatst: 21.09.2011 - 22:27
door sanco
Wat wordt wennen? die blonde met leer ? of die 3 pitter turbo ('k denk dat ik met de laatste meer problemen heb...)

Geplaatst: 21.09.2011 - 22:30
door 945i
De overgang van old fahion 2.0 naar een sophisticated 2.0. (en 1.5 3 pittertjes) :D

Geplaatst: 21.09.2011 - 23:00
door sbv
xc-men schreef:@ Bart kan je niet wat Huiswerk voor ons doen en met wat meer info komen over de nieuwe 8 Traps bak.

hier is het bericht: https://www.media.volvocars.com/uk/enha ... iaid=39887
Wordt je dan niet helemaal simpel van het vele schakelen met een 8 bak.

Geplaatst: 21.09.2011 - 23:04
door diesel01
sbv schreef:
xc-men schreef:@ Bart kan je niet wat Huiswerk voor ons doen en met wat meer info komen over de nieuwe 8 Traps bak.

hier is het bericht: https://www.media.volvocars.com/uk/enha ... iaid=39887
Wordt je dan niet helemaal simpel van het vele schakelen met een 8 bak.
Niet als het apparaat zijn werk net zo naadloos doet als zijn Duitse collega, erg netjes en altijd kan acc op koppel zonder heel nerveus 2 stappen terug te gaan.

Geplaatst: 21.09.2011 - 23:04
door 945i
Als het goed is gaat dat automatisch en merk je er niks van....

Geplaatst: 22.09.2011 - 11:30
door Thom
lemmer schreef:
Thom schreef:Dat heb ik al gepost in dit topic. Maar vervolgens ging het daar niet meer over, omdat ik enigzins kritisch was op de wijzigingen per MY2012. Als je daarna nog vragen hebt, stel ze gerust :)
Ach ik filter de zin en onzin wel, het is wel eens zonde van het forum.
Waar ik benieuwd naar ben is het volgende;
  • Geluidniveau in de wagen (huidige XC70 heeft een hoger toerental in de hoogste versnelling, waardoor rumoeriger tussen de 110 en 150).
Blijft de motor lekker op koppel rijden, schakeld de GT eerder over?
  • Verbruik (moet ik van moeders naar vragen)
Stuurgedrag, de S80 heeft blijkbaar een verbetering in het onderstel, is dit ook zo bij een XC70? is Four-c overbodig?

Hoor graag je reactie
1) Geluidsniveau is naar ik verneem op snelheid hetzelfde, dus laag (vind ik). Wel heeft senior nu weer het schuifdak genomen en dat hoor je, ook met de 'afdekplaat' dicht. Wellicht zorgen de BLIS camera's ook voor wat extra geruis. Wel was zowel deze als de vorige voorzien van de Security Line, dus met de gelaagde ruiten. Helaas is het toerental weer relatief hoog op snelwegtempo, pak m beet 3.000r/pm bij 150km/h. Volgens anderen op dit forum is dit helemaal niet raar, maar ik mag het merk niet meer noemen, maar een zekere fabrikant uit Beieren doet het hiermee aanmerkelijk bter. De GT is gewoon een bak met relatief korte verzetten. Acceleratie op snelwegtempo is door de 30pk, 40Nm én extra turbo wel aanmerkelijk beter en vooral soepeler.

2) Ja, het schakelen gaat veel beter. Schakelt heerlijk snel op en het gieren is zo goed als verleden tijd. Toch vind ik bv. een S60 D3 GT nog beter schakelen (aan het gas hangen), maar dat is ook een ander type auto. Soms is het schakelen nog wel wat ruw, maar Volvo verdient een compliment voor de doorgevoerde verbetering. Je kan nu eindelijk stevig accelereren, gas los en hij schakelt lekker snel op naar een smooth toerental.

3) Verbruik is bij veel snelweggebruik nauwelijks lager, miss 5%. Maar de wagen heeft ook nog maar 12.000km gereden (is van juli 2011).

4) Naar mijn weten is de onderstelaanpassing bij de S80 enkel de toevoeging van de optie 'dynamic chassis'. Niet mee gereden, maar het extreme deinen is er bij de jongste XC70 wel btje uit. Alleen kan ik het niet heel goed vergelijken, de vorige (één van de eersten van het huidige type) had een Estate Line met niveauregeling en de huidige het Four-C chassis, waar ik dus gemengde gevoelens over heb, want het beinvloedt enkel de demping, de veren blijven zacht en wat je m.i. krijgt is een wat kunstmatig weggedrag. Gevoelsmatig is Four C meer iets voor een V70 T6 bv. Al moet gezegd dat de Advanced stand wanneer het harder gaat (140+) plezierig is, evenals in lange bochten (doordraaiers). Het overhellen is minder en de besturing wat strakker. Dat kan ook komen door de Servotronic, maar die had de vorige ook. Laatst een lading betonranden vervoerd, en toen stond ik toch raar te kijken van het overhangen! Een btje lomp gezicht bij zo'n stoere auto, voor mij alleen al een reden om voor de nivomat te kiezen. Maar senior zit 95% op de gebaande wegen zonder belading, dus dan is Four-C wel weer fijn.

Hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt, anders hoor ik het wel.

Thom

Geplaatst: 22.09.2011 - 11:37
door ruuds70
945i schreef:Dan stop ik nu met de zinnige bijdragen. :)
Volgens mij hoef je daar niet mee te stoppen, daar zou je eerder eens mee kunnen starten. 'dud'

Geplaatst: 22.09.2011 - 11:52
door 945i
ruuds70 schreef:
945i schreef:Dan stop ik nu met de zinnige bijdragen. :)
Volgens mij hoef je daar niet mee te stoppen, daar zou je eerder eens mee kunnen starten. 'dud'
Moet ik dit persoonlijk opvatten, of was dit een kort moment van zelfreflectie van jou kant.

Geplaatst: 22.09.2011 - 16:32
door ruuds70
Moet je zelf weten, maar anwoord op de vraag van dit topic geef je toch zeker niet. Wel dan? Nou dan!