Pagina 7 van 33

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:16
door Laguna-S60

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:20
door ZX10r
Beetje wat al gezegd is icm mijn ervaring:

Open dak is lekker voor het extra licht in het interieur
Camera achterop, zou ik niet willen missen kijk er altijd op (bij achteruit rijden)
Premium sound zeker lekker en beter dan HP
Stand verwarming niet meer krabben lekker hoor (on call mis ik zelf nog)

R versie is stugger dan een normale V, icm 4C is het verschil beperkt

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:22
door Ireentje
Zwart vind ik echt te standaard en zie je alleen maar bij de V60 op de weg. En mis R-Design en ik vind de bekleding helemaal niet mooi.
Dan was de witte versie toch beter.

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:25
door Ireentje
ZX10r schreef:Beetje wat al gezegd is icm mijn ervaring:

Open dak is lekker voor het extra licht in het interieur
Camera achterop, zou ik niet willen missen kijk er altijd op (bij achteruit rijden)
Premium sound zeker lekker en beter dan HP
Stand verwarming niet meer krabben lekker hoor (on call mis ik zelf nog)

R versie is stugger dan een normale V, icm 4C is het verschil beperkt
Mijn vader heeft een camera in zijn nieuwe XC60 en vindt het wel een handige optie, ik denk dat ik het alleen maar voor het gadget effect ga gebruiken.
Stand verwarming lijkt me zo overdreven optie, zeker omdat ik niet zo gek veel kilometer rij en ook wel even met de blazers aan blijf zitten voor het wegrijden. Wat is het voordeel van on call?

En leg het verschil nog eens verder uit van de R versie en de normale.... Wat is 4C?

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:29
door 945i
Heb je geen folder gehad van je dealer?

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:33
door Ireentje
Om nou alles te lezen wat erin staat.....

En ik wil jullie ervaringen weten en niet wat een dealer zegt of ergens staat

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:38
door ZX10r
On call, dan kan je auto bereiken via het tracking systeem, status uitlezen verwarming aanzetten, zie waar hij/zij is.

Four C is het onderstel met actieve dempers standen comfort/sport/ advanced

Verschillen R-Design:

Sportuitvoering voor twee nieuwste modellen

Volvo introduceert de sportuitvoering R-Design voor de S60 en V60. Met deze sportieve optie bieden de twee nieuwste Volvo-modellen nog meer rijplezier dankzij een extra dynamisch onderstel en een nog directere besturing.



Het team van onderstelspecialisten onder leiding van Stefan Sällqvist, Manager Vehicle Dynamics bij Volvo, boog zich over de kersverse S60 en V60. 'De uitdaging was om de sportiviteit van beide Volvo's naar een nóg hoger plan te tillen, zonder de verfijning van het standaardonderstel aan te tasten', vertelt Sällqvist.


Steviger en sneller

Als eerst monteerde het team een zogenoemde veerpootbrug in het vooronder van beide modellen - een stang die beide voorveerpoten met elkaar verbindt. 'Een klassieke en eenvoudige methode om het weggedrag van een auto aan te scherpen', legt Sällqvist uit. 'Beide modellen voelen daardoor steviger aan en de besturing biedt meer gevoel.'

Vervolgens ging Sällqvists team aan de slag met de achterschokdempers. 'We vervingen de standaardexemplaren door zogeheten 'monotubes'. Deze reageren dankzij een andere opzet sneller op de in- en uitgaande bewegingen van de wielen. Hierdoor vermindert de rolneiging van de auto, wat voelbaar is zodra de bestuurder de bocht instuurt.'

Korter en stijver

Kortere schroefveren en stijvere lagerbussen in de bevestiging van de wielophanging zijn ook onderdeel van de R-Design uitvoering. De veren rondom zijn vervangen door exemplaren die 15 millimeter korter en 15 procent stijver zijn. 'Die verminderen de rol- en duikneiging van de auto's en daardoor zijn de S60 en V60 nog gemakkelijker te besturen', aldus Sällqvist. 'De lagerbussen in de bevestiging van de achterste spoorstang zijn maar liefst 400 procent stijver om stuiteren en trillen van de wielen te beperken. De overige lagerbussen waarmee de achterdempers zijn gemonteerd, zijn 20 procent stijver. Hoe stijver de lagert, hoe minder ongewenste bewegingen van de wielen. Dat is goed merkbaar in de auto.'

Corner Traction Control (CTC)

Net als de standaardversies is ook het onderstel van de Volvo S60 en V60 R-Design voorzien van allerlei elektronische systemen die zorgen voor een sportieve rijervaring. Corner Traction Control is een nieuwe voorziening - een uitbreiding op het Dynamic Stability en Traction Control-systeem (DSTC). 'In een bocht wordt het binnenste aangedreven wiel afgeremd, met als gevolg dat er meer kracht naar het buitenste aangedreven wiel wordt overgebracht. Dit vermindert de neiging tot onderstuur, waardoor de bestuurder bochten strakker kan nemen', besluit Sällqvist.

Uiterlijke kenmerken

Uiteraard biedt de uitvoering ook een aantal uiterlijke kenmerken. Zoals een imponerende zwarte grille en er zijn details voorzien van een Silk Metal look. Tel daarbij op de Diamond Cut velgen, de R-Design achterbumper en de dubbele R-Design einduitlaatpijpen.

Tevens is de uitvoering voorzien van speciale R-Design bekleding, een aangepast sportstuurwiel, een versnellingspook en sportpedalen met Silk Metal inleg en speciale vloermatten.

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:42
door Ireentje
Ja Four C heb ik inderdaad wel eens gehoord.
En die optie zou ik dan los bij R-Design moeten nemen?

Verder is het stukje tekst wel duidelijk en dat spotieve rijden is dus wel iets voor mij en dan ligt wat ik met het testen van die T5 R-Design ook gewoon aan het niet vanaf het begin hebben van die auto.

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:43
door ZX10r
Over het algemeen merk je een stugger onderstel door het meer stuiteren de performance ervan gebruik je minimaal. Dus als je niet van knikkeren houdt een gewone nemen met evt 4C.

Volgens mij was er hier ook iemand met een gewone V met R neus erop of een R achterzijde.

Ik heb dus een gewone met Four C.

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:43
door ZX10r
4 C kan niet op de R

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:44
door Ireentje
Nou wanneer kan ik jouw auto even testen dan?
En wat is Polestar bij jou? Sorry hoor weet niet alle begrippen meer.

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:45
door ZX10r
Je hebt sportief rijden en sportief rijden. Met AWD kan je een stuk sportiever rijden

;-)

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:47
door ZX10r
Ireentje schreef:Nou wanneer kan ik jouw auto even testen dan?
En wat is Polestar bij jou? Sorry hoor weet niet alle begrippen meer.
Mijne testen, dan ben je verkocht.

Polestar is de optimalisatie van het motor management, iets meer power en koppel maar daarnaast een andere karakteristiek.

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:47
door Gast
Ik heb in Zweden de 4C geprobeerd. Vond niet echt een verschil tussen de verschillende standen.
Totaal anders dan mijn S60 R, daar is er een wereld van verschil tussen de Comfort stand en de Advantage stand. Van fluweelzacht tot spijkerhard.
Dat heb ik niet bij de nieuwe 4C gemerkt. Ik vind het dus geen aanrader.
Verder heb ik in Zweden een gewone V60 gereden en gelijk daarna de V60 R-design. De R-design stuurde strakker, voor mij ook gelijk de reden om de R-design te nemen.

Geplaatst: 17.11.2011 - 19:48
door Ireentje
Ik vind mijn huidige V50 toch echt wel een stuiterbal soms.

Als ze de V60 T5 AWD hadden gehad dan had ik die wel genomen.

Waarom is een nieuwe auto kiezen toch zo moeilijk :?:

Geplaatst: 17.11.2011 - 20:54
door rsnhakan
Als ik een oneindig budget had, wist ik het wel hoor :)

Geplaatst: 17.11.2011 - 21:02
door Gast
rsnhakan schreef:Als ik een oneindig budget had, wist ik het wel hoor :)
nou......................................................

Geplaatst: 17.11.2011 - 21:06
door rsnhakan
dbosker schreef:
rsnhakan schreef:Als ik een oneindig budget had, wist ik het wel hoor :)
nou......................................................
Een V60 T6 met alle opties die je maar kunt kiezen. Makkelijk zat toch? :)

Een XC60 is ook niet verkeerd.

Geplaatst: 17.11.2011 - 21:10
door Gast
als het echt een ongelimiteerd budget is ..... off topic maar....

Geplaatst: 17.11.2011 - 21:24
door 945i
+1 @ dbosker.