Pagina 7 van 7

Geplaatst: 11.03.2012 - 11:30
door Bover
HA wat grappig om een oud lijntje van mezelf weer hier tegen te komen van ZES JAAR geleden.
Wat wisten we toen nog minder....( ik dan ) :D

Mijn huidige volvo wederom laten tunen deze keer en wel van 163pk>340nwt naar 225pk>455nwt! :P

Ik ben een rustige maar besliste rijder met 50/60.000km per jaar. Door de enorme toename vermogen rij je veel rustiger op de baan door dat vermogen onderin.

Geen zenuwachtig gedrag meer als er wat moet gebeuren. Het is vierde volvo die ik tuned vanaf 2000. :wink:

Mijn splinternieuwe XC My 2006 in januari 2007 met dezelfde motor ( was gemaakt 17 maart 2006 en de huidige 24 dec 2005 en dezelfde motor) De Xc had ik met automaat naar 212 pk>520nwt gebracht en 160.000km gereden.

Het is een wereld van verschil en als je gewoon rijdt kan het geen echt kwaad. Ga je met caravan wedstrijd doen wie eerste boven is in Luik dan forceer je mogelijk wel wat!

Maar met die 225pk en 455 nwt kan ik verlopig wel weer goed vooruit :D
Ben er blij mee 8)

Geplaatst: 11.03.2012 - 11:32
door bart simpson
toch gaat je automaat rond de 2 ton kapot, alleen heb jij hem dan niet meer

Geplaatst: 11.03.2012 - 11:38
door Bover
HA Bart,

JA: ik weet we denken hier verschillend over. Inderdaad zou de bak kapot kunnen gaan met 200.000km ALS je geen onderhoud pleegt zoals een keer per jaar olie flushen van de bak en rijdt als een coureur op Zandvoort.

Daarnaast heb ik een zachte voet, het nieuwe rijden, en gebruik ik vermogen niet om te racen maar om meer koppel onderin te hebben.
Dat geeft meer rijgenot.

Mijn XC rijdt met 475nwt nog steeds rond met 250.000km zonder problemen en mijn groene tdi automaat uit 1999 heeft zelfs al 450.000km op de teller met tuning.

Het hangt af van de bestuurder weten we toch....
Inderdaad Bart alles met TE gaat stuk.

Geplaatst: 11.03.2012 - 11:48
door bart simpson
Begrijp me niet verkeerd, IK BEN ER JUIST BLIJ MEE! het is een lekkere klus, het is een goede omzet en het is NOOIT garantie.
Het kan mij dus nooit TE vaak gebeuren....

Geplaatst: 11.03.2012 - 11:53
door Bover
@ Bart:
mocht er onverhoopt iets kapot gaan dan wil ik helaas niet naar de Volvodealer gaan. Die is te duur.

Reparaties aan bakken worden vaak door de leasmaatschapijen aan specialistische bedrijven, zoals Ganzeboom in Almelo en Lucassen in Lunteren, uitbesteed!

Geplaatst: 11.03.2012 - 11:57
door bart simpson
Die zijn ook blij met tuning

Geplaatst: 11.03.2012 - 12:01
door Hans oet Twent
Tuning, ik heb altijd het gevoel dat je niet aan de parameters van hetgeen de fabrikant als 'veilig' beschouwd moet gaan sleutelen. De 163 PK met 340NM is in mijn optiek ruimschoots voldoende, ook met caravan erachter. Zelfs de GT doet het oké, die ik overigens dan wel handmatig schakel...

Geplaatst: 11.03.2012 - 12:03
door Bover
Blijft altijd een poule van voor- en tegenstanders die tuning.
En nu van de zon genieten.
:agrue:

Geplaatst: 11.03.2012 - 12:08
door bart simpson
tuning verkort het leven van een motor

Geplaatst: 11.03.2012 - 12:16
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 11.03.2012 - 12:17
door Bover
Bart houdt van originele volvo motoren :lol:

Geplaatst: 11.03.2012 - 12:43
door bart simpson
VolvoXC70 schreef:
bart simpson schreef:tuning verkort het leven van een motor
Dat is iets te generiek Bart. Waarom zou Volvo dan een levensduurverkortende optie aanbieden via Polestar?
Ik zie hier niets over levensduurverkorting: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... uning.aspx
daar heb je zondermeer een punt, maar bij Polestar zal je opvallen dat maar voor een beperkt deel van de leverbare Volvomotoren een tuningset beschikbaar is terwijl b.v Rica alles tuned, Polestar gaat ook niet verder dan upgrades tot max 20% toename.
@ bover, inderdaad ja

Geplaatst: 11.03.2012 - 12:47
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 11.03.2012 - 12:48
door bart simpson
niet met Polestar

Geplaatst: 11.03.2012 - 17:22
door MarioC70
Nu hier een 6 bak van een gechipte volvo D5 V70 liggen,er is dus weinig meer van over inwendig,heeft weliswaar niets met een automaat van doen,maar toch het vermelden waard denk ik.

Geplaatst: 11.03.2012 - 17:36
door V70/2.4D/2003
Mwahahaha....heeft ook niks met chippen van doen, mwahahaha.

Sorry en excuses voor de reactie. Het zal ongetwijfeld aan materiaalfalen hebben gelegn dat de bak an gort draaide.

Geplaatst: 11.03.2012 - 17:39
door MarioC70
De hoofdas is gebroken,de technische dienst van Volvo is overtuigd van het feit dat het door een te hoog vermogen komt,dus lachen is leuk,maar je moet natuurlijk wel weten waarom je lacht. :)

Geplaatst: 11.03.2012 - 17:42
door V70/2.4D/2003
Ik heb mij, een tijdje terug, heilig voorgenomen om geen "eigen mening" ten aanzien van tuning en aftermarked xenon (meer) te doen.
Ik ga zelfs niet zeggen: "Zie je wel, dat komt er van, eigen schuld" omdat daarvoor onvoldoende informatie bij mij aanwezig is.

Maar dat ik er "iets" van vindt, dat moge duidelijk zijn. Mooie sleutelklus, dat dan weer wel.