Pagina 7 van 13
Geplaatst: 21.10.2012 - 22:45
door V70/2.4D/2003
Breekijzer! Er mag geen speling op zitten (volgens mij)
Geplaatst: 23.10.2012 - 17:06
door toppertje
stuurspeling:auto opkrikken tot het wiel vrij is.
dan het wiel links en rechts vastpakken en proberen te bewegen.
er mag nagenoeg geen speling voelbaar zijn.
fussee speling idem dito,maar dan het wiel boven en onder vastpakken.
Geplaatst: 23.10.2012 - 17:31
door JeroenSpock
Uiteraard hier geen krik, ga ik even proberen als ik weer bij m'n ouders ben met de auto.
Geplaatst: 23.10.2012 - 18:00
door toppertje
dat is wel lastig als je een lekke band krijgt.
Geplaatst: 03.11.2012 - 17:38
door Bover
Mooi topic om te lezen. Veel handen maken licht werk. Is alles nu in orde Jeroen?
Geplaatst: 03.11.2012 - 18:54
door JeroenSpock
Nee Bob, ik heb alleen nog maar de onderdelen in huis.
Ben bij de dealer geweest, orginele lagers zitten op 105 euro. Die Billstein lagers kosten 70 dollar, dus weet niet welke ik moet kiezen. Ik weet ook niet of Billstein degelijk spul is???
Luuk, er zit wel een standaard krik in de auto.
Geplaatst: 03.11.2012 - 18:58
door Bover
Hi Jeroen,
Lagers hebben toch specificaties? Dus te vergelijken zijn?
Geplaatst: 05.11.2012 - 11:53
door FrankS60
Bilstein is goed spul in principe, het is een A-merk qua onderdelen en op veel automerken OEM.
Geplaatst: 05.11.2012 - 15:17
door JeroenSpock
Oke Frank, wanneer ga je weer heen?

Ik stuur wel even een pm straks.
Geplaatst: 19.12.2012 - 17:19
door JeroenSpock
Oh ik zou Frank nog een pm sturen, ik heb inmiddels gewoon de Volvo lagers.
Volgend mij heb ik dan alles wel, veerpootlagers en rubbers, en schokdempers met hun stofkappen.
Die draagarm rubbers laat ik zo maar zitten. De dealer zei dat die in principe nog goed zijn.
Wat heb ik nodig om dat spul te vervangen, speciaal gereedschap?
En wie wil me helpen en heeft eventueel ruimte daar voor?
Geplaatst: 02.01.2013 - 17:51
door JeroenSpock
Sinds een maand begon de auto te rammelen, buiten de ophaning om.
Vandaag heb ik hem op de brug gehad bij Automat, bleek dat de uitlaat doormidden gescheurd was bij het roetfilter. Hij is ter plekke weer aan elkaar gelast en het gerammel is over. Mensen draaiden al achterom om te kijken wat daar wel aan kwam rijden :shock: Ik dacht nu moet ik echt heen

Geplaatst: 02.01.2013 - 18:20
door Johan s60
Ik zou dan ook deze monteren, voorkomt wellicht wat gekraak in de toekomst
http://www.parts4swedes.nl/nl/category/ ... nderdelen/
Geplaatst: 02.01.2013 - 19:38
door V70/2.4D/2003
Johan s60, Jeroen zijn gehele voortrein moet in de revisie want daar zit het gerammel. Maar als hij toch bezig is en het zaakje los heeft liggen, waarom niet want voor die 6 euri hoef je het niet te laten.
Geplaatst: 03.01.2013 - 01:34
door JeroenSpock
Die tuinslang kan er elk moment nog onder, even omhoog krikken en je schuift hem er tussen.
Maar zo makkelijk kom ik er niet van af
Ger, haal dat domme zinnetje even uit je ondershrift. Dit kan zo niet hoor...
Geplaatst: 03.01.2013 - 15:38
door Andrew82
Leuk project, alles zelf doen!

Geplaatst: 04.01.2013 - 01:45
door JeroenSpock
Ja, maar dan heb ik wel even iemand nodig die me verteld hoe ik dat moet doen. Wil het heel graag zelf doen en alles weten van mijn eigen auto, maar dan moet er een duidelijke beschrijving zijn op papier of van iemand die er bij is.
Geplaatst: 04.01.2013 - 09:18
door Andrew82
Geplaatst: 11.01.2013 - 17:13
door FrankS60
Gaat het nog steeds om de ophanging aan de voorkant zelf uit elkaar halen Jeroen?
Geplaatst: 11.01.2013 - 17:19
door JeroenSpock
Nog steeds ja. Schokbrekers, veerlagers en rubbers.
De auto rijdt wel verder, er is geen haast bij maar het spul ligt hier en ik wil met die auto bezig

Geplaatst: 11.01.2013 - 17:22
door V70/2.4D/2003
Op dot moment, en de komende periode, zijn de temperaturen van dien aard dat ik, maar wie ben ik nou helemaal, voor een knusse en warme garage zou gaan. Maar ja, ik heb een hekel aan kou!