Pagina 7 van 19

Geplaatst: 29.05.2013 - 08:20
door JeroenV60PHID
RichieB schreef:Dat zou wel betekenen dat je altijd je navigatie aan moet zetten. Daar is de bediening van de RTI nu veel te ingewikkeld voor. Je kan niet eens favoriete bestemmingen opslaan, tenzij je er al bent!

Zelf Save afstand instellen is veel logischer, en zou een mooie update zijn.
aaai erg benieuwd naar de navigatie. Tot een jaar geleden gebruikte ik de nav nauwelijks. Nu elke dag (wel zonder geluid). Heb nu inbouw TomTom en dat werkt wel goed. Invoer nieuwe adressen kost wat tijd. Dat gaat hopelijk beter bij de volvo in combinatie met smartphone en on-call.

Geplaatst: 29.05.2013 - 08:21
door Jan Hagel
RichieB schreef: Je kan niet eens favoriete bestemmingen opslaan, tenzij je er al bent
Dit is zeker wel mogelijk

Geplaatst: 29.05.2013 - 08:43
door RichieB
Beetje off-topic, maar er naartoe scrollen op de kaart (zonder de mogelijkheid om op adres te zoeken) is alleen een optie als je er al (in de buurt) bent.

Geplaatst: 30.05.2013 - 22:37
door RichieB
Ik heb sinds een paar dagen het gevoel alsof de accu steeds sneller leeg is. De app bevestigt dit. Haalde ik in het begin nog ruim 10 kWh uit een volle accu, nu is dat maar 8 kWh. Ik meet dit door alle verbruikte energie die de app weergeeft op te tellen en daar de opgewekte energie van af te trekken. Op de dagen dat de accu bij thuiskomst echt leeg is (diesel gaat aan, rood schakeltpunt staat helemaal onderaan, Pure niet meer mogelijk) geeft dit goed aan hoeveel kWh de accu heeft geleverd.

Hebben jullie hier ook last van?

Geplaatst: 02.06.2013 - 16:24
door XC90S
@RichiB
Was mij inderdaad ook opgevallen dat ik nooit aan die 11.2 kWh kom als ik al mn stroomverbruik optel, meer rond 8/9. Weet iemand hier meer van? Zit er ergens verborgen verbruik, of is de accu capaciteit lager dan opgegeven?

Geplaatst: 02.06.2013 - 19:10
door NielsPHEV
Ik zal het eens nakijken wellicht is r een verschil tussen de geinstaleerde capaciteit en de capaciteit die je kunt gebruiken. Te diepe ontlading is niet goed voor een accu

Geplaatst: 02.06.2013 - 20:02
door RichieB
Het gaat mij niet zozeer om hoeveel kWh ik uit de accu haal (8, 9 of 10) maar dat dit merkbaar is afgenomen. Dat vind ik wel heel snel achteruitgegaan.

Geplaatst: 04.06.2013 - 08:07
door Hoes
http://nos.nl/artikel/514040-overgang-e ... ilijk.html

Dit item was een kwartier geleden te beluisteren op Radio1. Na zo'n bericht vraag ik me iedere keer weer af hoe lang de fiscale voordelen blijven bestaan als er zoveel "oneigenlijk" gebruik van wordt gemaakt.

Geplaatst: 04.06.2013 - 08:29
door RvdVeer
Vanochtend op BNR ook een item over de subsidiering van elektrisch rijden, met een live verslag vanuit een plug-in hybride. "Nu geef je teveel gas en de diesel slaat direct aan...." Dat moet dus wel een Volvo zijn geweest. :-) Als één van de maatregelen wordt het plaatsen van meer oplaadpunten aangehaald, zowel thuis als op het werk. Kom maar!

Geplaatst: 04.06.2013 - 08:37
door RichieB
De fiscale voordelen zijn al afgeschaft. De 0% bijtelling verdwijnt via een tussenstap van 7% in 2014-2015. Daarna is de laagste categorie 14% puur gebaseerd op CO2 uitstoot.

Geplaatst: 04.06.2013 - 09:26
door JeroenV60PHID
Hoes schreef:http://nos.nl/artikel/514040-overgang-e ... ilijk.html

Dit item was een kwartier geleden te beluisteren op Radio1. Na zo'n bericht vraag ik me iedere keer weer af hoe lang de fiscale voordelen blijven bestaan als er zoveel "oneigenlijk" gebruik van wordt gemaakt.
In dit artikel halen ze een (grote) groep leaserijders aan die zelf helemaal geen financieel belang heeft bij zuinig rijden. Bijtelling staat vast en de rest is allemaal gedoe wat ze niks oplevert. Opladen is gedoe en je rechtervoet in bedwang houden is ook lastig.

Ik merk dat hier op het forum toch wat meer mensen wel bewust bezig zijn met opladen, kosten en het milieu.

Jammer dat zo'n groep het imago naar beneden haalt.

Geplaatst: 04.06.2013 - 10:33
door jvov60
Het niet zuinig willen en hoeven rijden komt voornamelijk door de leaserijders.
Maak leaserijders direct verantwoordelijk voor buitensporige kosten als ze te beschikking gestelde auto niet gebruiken zoals bedoeld.

Geplaatst: 04.06.2013 - 10:40
door IV39
jvov60 schreef:Het niet zuinig willen en hoeven rijden komt voornamelijk door de leaserijders.
Maak leaserijders direct verantwoordelijk voor buitensporige kosten als ze te beschikking gestelde auto niet gebruiken zoals bedoeld.
+1, dat is wat wij doen bij onze berijders... waar ik er zelf 1 van wordt ;). Als werkgever zorgen we wel voor een goede infrastructuur op het werk en thuis.

Geplaatst: 04.06.2013 - 18:29
door alexmem
Mijn werkgever idem dito.

Geplaatst: 06.06.2013 - 17:03
door NielsPHEV
RichieB schreef:Ik heb sinds een paar dagen het gevoel alsof de accu steeds sneller leeg is. De app bevestigt dit. Haalde ik in het begin nog ruim 10 kWh uit een volle accu, nu is dat maar 8 kWh. Ik meet dit door alle verbruikte energie die de app weergeeft op te tellen en daar de opgewekte energie van af te trekken. Op de dagen dat de accu bij thuiskomst echt leeg is (diesel gaat aan, rood schakeltpunt staat helemaal onderaan, Pure niet meer mogelijk) geeft dit goed aan hoeveel kWh de accu heeft geleverd.

Hebben jullie hier ook last van?
Ik lijkt meestal nog lager uit te komen rond de 7,4 kWh zal er eens op gaan letten. Zou het kunnen dat alleen het e verbruik van de motor wordt gemeten door VOC en andere zaken als airco, verlichting stoelverwarming etc niet ?

Geplaatst: 06.06.2013 - 17:34
door RichieB
Die andere zaken die jij noemt worden volgens mij gevoed door de 12V accu,
of in ieder geval het 12V circuit. Het is onduidelijk wanneer de 12V accu wordt bijgeladen (zie ander draadje hierover).

Geplaatst: 07.06.2013 - 18:20
door NielsPHEV
de 12V accu moet haast wel ook de gevoed worden van de tractie accu, airco stoelverw, etc zijn forse verbruikers. Vandaag haalde ik volgens VOC 8,1 kWh uit de accu voor 35 km. Jammer dat de 11,2 kW er niet uit komt de 50 km was dan echt haalbaar

Geplaatst: 10.06.2013 - 09:19
door RichieB
Met de cruisecontrol op 200 (verder gaat ie niet) over de Deutsche Autobahn deed mij PIH 8,1 l/100 km. Met een volle accu weggereden, en vrijwel meteen daarna volgetankt. Accuradius was 536,4 km (tank lampje werd rood) maar er ging maar 43,6 liter in. Dus 600 km had ie wel kunnen halen.

Geplaatst: 10.06.2013 - 10:05
door JeroenV60PHID
Zijn er al ervaringen met het remmen? Hoe zorg je voor de maximale regeneratie?

als je ziet dat je over een paar 100m snelheid moet minderen kun je dan het beste je gas los laten of subtiel remmen (dus zo min mogelijk op de schijven)?

Geplaatst: 10.06.2013 - 12:15
door pih60
ik heb al eerder iets geroepen over "het nieuwe remmen". Op mijn vaste woonwerk route weet ik nu zo ongeveer waar ik het gas los laat en vervolgens waar ik begin te remmen. Waarbij ik onderscheid maak tussen "regeneratief" remmen (dus zachtjes ingetrapt) en echt het laatste remmen. Zal waarschijnlijk allemaal bijna niks schelen, maar (ook al eerder genoemd) we moeten het onderste uit de kan halen voor de belastingbetaler die dit mede mogelijk gemaakt heeft......