arrogantie dealer!!

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gesloten
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

AlexV70 schreef:Wat heb jij gehoord? Ik hoorde bedragen van 800,- euro :cry:
Ik verander de vraag iets: Voor welk bedrag doe jij het? 8)
Niet dat ik een wissel nodig ben want die is, bij aankoop, gedaan. En dat bij slechts 160 k op het klokje.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21458
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik zie toch het voordeel van Vadis op de computer en een fijne dealer die alles levert wat ik wil. En soms vieze handen vind ik ook niet erg (ik mag dan alleen niet aan mijn vrouw zitten).
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gast

V70/2.4D/2003 schreef:
AlexV70 schreef:Wat heb jij gehoord? Ik hoorde bedragen van 800,- euro :cry:
Ik verander de vraag iets: Voor welk bedrag doe jij het? 8)
Niet dat ik een wissel nodig ben want die is, bij aankoop, gedaan. En dat bij slechts 160 k op het klokje.
Zoals je weet doe ik alleen mijn eigen auto's, maar aan onderdelen is het zo'n 300,- euro.
Waterpomp, loopwiel, spanrol, spanrol multiriem, multiriem en distribututieriem.
Gast

Msuidgeest schreef:Ik zie toch het voordeel van Vadis op de computer en een fijne dealer die alles levert wat ik wil. En soms vieze handen vind ik ook niet erg (ik mag dan alleen niet aan mijn vrouw zitten).
Vergeet de Dice niet, anders kan je nog niets beginnen.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

AlexV70 schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:
AlexV70 schreef:Wat heb jij gehoord? Ik hoorde bedragen van 800,- euro :cry:
Ik verander de vraag iets: Voor welk bedrag doe jij het? 8)
Niet dat ik een wissel nodig ben want die is, bij aankoop, gedaan. En dat bij slechts 160 k op het klokje.
Zoals je weet doe ik alleen mijn eigen auto's, maar aan onderdelen is het zo'n 300,- euro.
Waterpomp, loopwiel, spanrol, spanrol multiriem, multiriem en distribututieriem.
Tel daar anderhalf uur werk bij op,dan is de uitkomst simpel uit te rekenen..
Dat riemenspul vervangen is fluitje van een cent,mits je er ervaring en het gereedschap er voor hebt.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

MarioC70, dus voor een bedrag van, laten we zeggen 500 euro (300 materiaal en 200 aan loonkosten) ben jij bereid een distributieriem te vervangen althans, mag: die conclusie getrokken worden?

@ AlexV70: De vraag was bedoeld voor MarioC70 maar je antwoord had wat bestanddelen die wel te gebruiken war in mijn "boerenkool-offerte".
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

MarioC70 schreef:
AlexV70 schreef:
MarioC70 schreef:Hij moet worden vervangen om de 180000km of 8 jaar,wat het eerst komt..
Maar inderdaad beter te vroeg dan te laat..
Als het een 185 pk is is dit juist, bij een 163 pk is het 160.000 km.
Blijft sowieso in dit geval dat het, relatief gezien, 2 jaar te vroeg is.
Dat is later weer veranderd,het zijn identieke motoren wat distributie betreft..

Ik verbaas me alleen over de prijzen van het vervangen ervan..
Hij heeft het in zijn verhaaltje over 170 pk, wat duidt op een benzine?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Thijs schreef:
MarioC70 schreef:
AlexV70 schreef:Als het een 185 pk is is dit juist, bij een 163 pk is het 160.000 km.
Blijft sowieso in dit geval dat het, relatief gezien, 2 jaar te vroeg is.
Dat is later weer veranderd,het zijn identieke motoren wat distributie betreft..

Ik verbaas me alleen over de prijzen van het vervangen ervan..
Hij heeft het in zijn verhaaltje over 170 pk, wat duidt op een benzine?

Benzine of diesel zit weinig verschil in.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Classic
2nd Gear member
Berichten: 87
Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
Locatie: Provincie Utrecht

Jarenlang in onderhoud geweest bij Reede in Amerongen. Niet goedkoop, maar wel erg goed, mede omdat de directeur veel aan de balie zat. Die man kent z'n klanten en weet wat er speelt. Heb me zeker nooit als 'minder' behandeld gevoeld omdat ik (inmiddels) een oudere auto had. Alleen weggegaan omdat dealeronderhoud me uiteindelijk te duur werd toen de auto een jaar of 10 oud was.
Met de magazijnmensen in Amersfoort ook prima ervaringen, evenals met Buitenweg in Baarn en Hooftman in Alphen. In Hoofddorp ben ik ronduit onbeschoft behandeld, kom ik nooit meer. Zeker nu zouden dealers iedereen die z'n oudere Volvo voor reparatie en onderhoud brengt of onderdelen komt halen met klaroengeschal moeten binnenhalen, want aan verkoop wordt nog nauwelijks iets verdiend, ze moeten het echt van de werkplaats hebben. Overigens vind ik Volvo-dealers beter dan die van veel andere Europese merken. Zeker dan van VW-Audi en Opel.
Binnenkort: V60 CC Polar+ D3 GT8 MY 2017
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
Gebruikersavatar
jaapburg
4th Gear member
Berichten: 565
Lid geworden op: 05.08.2012 - 12:35
Locatie: Alkmaar

MarioC70 schreef:
AlexV70 schreef:
MarioC70 schreef:Hij moet worden vervangen om de 180000km of 8 jaar,wat het eerst komt..
Maar inderdaad beter te vroeg dan te laat..
Als het een 185 pk is is dit juist, bij een 163 pk is het 160.000 km.
Blijft sowieso in dit geval dat het, relatief gezien, 2 jaar te vroeg is.
Dat is later weer veranderd,het zijn identieke motoren wat distributie betreft..

Ik verbaas me alleen over de prijzen van het vervangen ervan..
@ Mario, bedoel je hier dat de distributieriem van een MY2004 D5 163 pk pas om de 180.000 moet?
Volvo V50 2.5 T5 Awd MY2006, Black Sapphire
Volvo XC90 D5 Awd Exclusive MY2004
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Volvo dealer in Apeldoorn blijft zijn best doen om zijn klanten weg te jagen. Heb na de laatste negatieve ervaring afgelopen week besloten dat de 5 volvo's van het bedrijf bij een universeel garage worden geserviced en 1x per jaar de software updates laten doen door Henk Scholten (voor de goede orde, die heeft geen vestiging in Apeldoorn)...
Ben er helemaal klaar mee en zal ook nooit een andere/nieuwe Volvo uit Apeldoorn halen.
Het lijkt erop dat de Apeldoornse dealer erg succesvol is en daarom kan permitteren arrogant richting klanten te zijn. Dus als die nu een ietsje minder succesvol is als er 5 auto's qua onderhoud en 1 nieuwe volvo per jaar wegloopt is dat mooi meegenomen.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

jaapburg schreef:
MarioC70 schreef:
AlexV70 schreef:Als het een 185 pk is is dit juist, bij een 163 pk is het 160.000 km.
Blijft sowieso in dit geval dat het, relatief gezien, 2 jaar te vroeg is.
Dat is later weer veranderd,het zijn identieke motoren wat distributie betreft..

Ik verbaas me alleen over de prijzen van het vervangen ervan..
@ Mario, bedoel je hier dat de distributieriem van een MY2004 D5 163 pk pas om de 180.000 moet?

Ik adviseer ze om de 150000km te doen,dan heb je nooit gezeur..die intervallen veranderen elke keer weer,terwijl het dezelfde onderdelen betreft,raar maar waar..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Candisa
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 24.11.2008 - 14:39

Na 7 jaar en 145.000km zou ik toch ook wel de distributiewissel doen, véél te riskant om te vertrouwen op de ellenlange termijnen die Volvo zelf opgeeft...
Vroeger ging een riem maximaal 6 jaar of krap 1 ton mee... Moderne motoren lopen wat soepeler, dus die kilometerstand kan best wat langer geworden zijn, maar dat rubber is echt niet zo veel veranderd in de laatste 25 jaar...

Was men vroeger te voorzichtig? Misschien, maar het spul bleef wel heel, dus veel langer dan 6 jaar zou ik toch niet doen met een distributieset. Op een auto waar toch geen garantie meer op zit is dit weliswaar wel een klusje voor een goede garagehouder of Volvo-specialist, stukken goedkoper en vaak nog eens betrouwbaarder dan de stealer!

Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
Gebruikersavatar
RoyvW
3rd Gear member
Berichten: 330
Lid geworden op: 15.07.2011 - 14:01
Locatie: Brunssum

Daarom ga ik niet naar een Volvo dealer maar naar een Volvo specialist waar mijn auto dan tussen de oude degelijke Volvo's staat en waar monteurs nog écht verstand en enthousiast zijn over je auto en dan ook nog voor de extra mile gaan.
Volvo XC90 T8 AWD Inscription PE LV MY2016
Volvo EX30 Core Vapour Grey 2024


Volvo XC90 2.5T Ocean Race 2005
Volvo V70 XC 2.5T AUT 1998
Volvo V40 2.0T AUT 2002
Volvo V70 2.5D AUT 2000
Volvo S60 2.4i 140PK LPG 2001
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Een distributieriem wissel is een klus van niks,maar er worden prijzen vaak voor berekend waar je stijl van achterover slaat..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6353
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

Marc Apeldoorn schreef:Volvo dealer in Apeldoorn blijft zijn best doen om zijn klanten weg te jagen. .......
Ik heb die ervaring daar niet, maar kom er ook niet vaak. Van oudsher laat ik mijn auto's tot grote tevredenheid onderhouden bij een universele garage in Apeldoorn. Maar de keren dat ik wel bij de dealer kom, wordt ik keurig geholpen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Mario, vervang jij altijd de waterpomp mee bij een D5? Volvo doet dat namelijk niet. gaat niet om die paar tientjes, maar als ze echt nooit stuk gaan (en volgens mij gaan ze niet vaak stuk) is het natuurlijk onzin om hem maar te vervangen als hij nog goed is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Candisa
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 24.11.2008 - 14:39

En daarom heb ik ook vertrouwen in de Fiat dealer waar mijn V70 onlangs op onderhoud is geweest. Die heeft zelfs een Doblo op LPG lopen met ruim een miljoen kilometer, nog op ruim 6 ton even een revisieruilblok bij Fiat bedongen voor weinig en er in gemikt omdat het olieverbruik "onaanvaardbaar" werd (lees: zonder bijvullen bleef het peil niet boven het minimum tot de volgende beurt) en de kleppen toch wat hoorbaar werden!

De lokale Volvo dealer verklaarde mijn V70 met amper 3 ton een versleten ouwe bak ("Wij willen er nog €1000,- voor geven als je een andere koopt, mooie deal voor zo een ding hoor!") toen ik langsging om even uit te lezen naar aanleiding van een licht schommelend stationair toerental...

Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

edraket schreef:Mario, vervang jij altijd de waterpomp mee bij een D5? Volvo doet dat namelijk niet. gaat niet om die paar tientjes, maar als ze echt nooit stuk gaan (en volgens mij gaan ze niet vaak stuk) is het natuurlijk onzin om hem maar te vervangen als hij nog goed is.

Wij doen het wel altijd,waarom risico lopen voor die paar centen meer..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Candisa schreef:En daarom heb ik ook vertrouwen in de Fiat dealer waar mijn V70 onlangs op onderhoud is geweest. Die heeft zelfs een Doblo op LPG lopen met ruim een miljoen kilometer, nog op ruim 6 ton even een revisieruilblok bij Fiat bedongen voor weinig en er in gemikt omdat het olieverbruik "onaanvaardbaar" werd (lees: zonder bijvullen bleef het peil niet boven het minimum tot de volgende beurt) en de kleppen toch wat hoorbaar werden!

De lokale Volvo dealer verklaarde mijn V70 met amper 3 ton een versleten ouwe bak ("Wij willen er nog €1000,- voor geven als je een andere koopt, mooie deal voor zo een ding hoor!") toen ik langsging om even uit te lezen naar aanleiding van een licht schommelend stationair toerental...

Isabelle
Het nadeel van een ander merk dealer is,dat ze niet de in en outs weten van Volvo en vaak niet uit kunnen lezen op storingen enz.
Wat vaak later tot uiting komt in dure reparaties.
Als je zo,n bedrijf iets specifieks over Volvo vraagt,dan weten ze het niet..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gesloten

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”